جناب آقایی فر
فیبر شما مثل خانم صفوی همون مشکلات رو داره ولی از اون بهترهاگه این تاپیک رو کامل بخونی یه چیزایی دستگیرت میشه
بعد از هر بار تغییرا ت اینجا بزارش تا پچه ها یه نگاهی بهش بندازن
حواست باشه توی شماتیک ایراد نداشته باشه چون کسی اونو نگاه نمیکنه
اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
این مال منه :
http://www.2shared.com/file/10256669/161890dc/PCB.html
ماله شما قابل تصحیح بود ! من این نمونه رو کشیدم برات. همونایی که به این دوسته قبلی گفتم برای شما هم یه جورایی صادقه ولی برات یه چند تا تکست توی شماتیک نوشتم اونا رم بخون.
همین PCB رو اگه بدی جمهوری بد نیست ولی خب ایده آل هم نیست.
لینک :
خیلی خیلی متشکر از همه دوستان! شرمندم کردین! :redface:
نوشته اصلی توسط پشه 007
سلام . به نظرم توی شماتیک هم ایراد داره . مخصوصا max232 که یک خازنش کمه و یک دونه هم اشتباهی وصل شده .
شما از پورت پروگرم و LCD مشترکا استفاده کردی و این باعث میشه که مدارت موقع روشن بودن llcd پروگرم نشه .
در مورد max232 یه دیتا شیت میگه که c3 هم میتونه به VCC وصل بشه هم به GND.
در مورد LCD حق با شماست ولی زیاد مهم نیست! ممنون از کمکتون.
نوشته اصلی توسط saeed bagherani
خوبه
یکم بهتر شد
ولی هنوز قطر ترک های VCC , GND , موتور رو زیاد نکردی
اون بالا سمت چپ رو هم می تونی با چرخوندن مقاومت ها خلوت تر کنی
بازم می گم برای تمیز تر شدن بردت دستی خطوط رو بکش
قطر این ترکها رو ویشه با rule عوض کرد؟ من هر کاری میکنم نمیتونم!
چطوری میشه تو PCB قطعاتو چرخوند؟ من گزینشو پیدا نمیکنم! کوشی؟ کجاست؟!
نوشته اصلی توسط milad8853
سلام
* سوراخ و پد ها اصلا همخونی ندارهمثلا خازن رو با سوراخ .8 و چد 1.3 گذاشتی که چون نمونه کار حسای میشه با CNC نمیزنن و با دست میزنن و خلاصه PAD کنده میشه.
*سوییچت کلا اشتباه !! باید نت هاش عوض بشه....
*اصلا این دو رو نمیخوادش که
* فاصله قطعات خیلی دوره. داری هزینتو میبری بالا
* منبع تغذیت کو ؟!!
* LCD ایت حتما باید با مادگی روی PCB نصب بشه. تازه اگه مادگی بزاری بازم سل و ول وا میسته. چرا ؟ چون زیرش میکرو هست !!
* چینش قطعات هم ضعیفه
* اون rs232 چرا اونجوریه ؟!! خب یه پورت بزار دیگه با کایل راحت وصلش کن.
و .........
سوراخا رو خودش زده! اشتباهه؟ چیکارش باید کنم؟ دستی باید تنظیم بشه؟!
سوئیچ اشتباه نیستا!؟ مطمئنید؟!
منبع تغذیه و rs232 رو پرت میزارم! :agree:
LCD رو باید چیکارش کنم ؟ راهی داره!؟
من جواب خودمو بدم
جواب پشه وو میلاد8853 به من ربطی نداره
در قسمت تنظیمات رولز روی قسمت width کلید راست و new rule رو انخاب کنید
در قسمت سمت راست روی کلید رادیویی net کلید کرده تا کمبوباکس نت ها فعال بشه
نت مورد نظر رو انتخاب کنید و تغییرات لازمه رو اعمال کنید
2- در حالی که با موس اونو درگ می کنید کلید اسپیس space رو بزنید
با کلید میانبر q می تونید واحد رو تبدیل به متریک کنید
در مورد فیش مادگی
مهم pcb اونه
توی شماتیک می تونی header دو تایی هم بزاری
اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
1-راستش من اون اول هم گفتم زیاد نمی دونم . نوشتی که سوراخ های را .9 کنم و پد رو 1.8 من هر چی روی سوراخ ها کلیک می کنم تنظیمات باز نمیشه چطور این کار رو می کنن ؟
2- پد چی هست ؟ چی رو مشخص می کنه ؟
3- سوراخ بیضی شکل معرف چه چیزیه ؟ بعضی از سوراغ ها رو بیضی کردی !
4- سوکت اداپتور اسمش پی میشه ؟ در کدوم کتابخونه است
5- چطور میشه فهمید حتما یه مدار تک لایه میشه یانه ؟ خود altium این کار رو می کنه ؟ اخه شما یه جور سیم ها رو تو هم کردی که یک لایه شد قبلا دولایه بود مال من !!! :biggrin: :biggrin:
راستی خیلی ممنون از کمک ها تون . ان شاالله مشکلات خودتون هم حل بشه .
خانم صفوی
این فیبر آخریه خیلی بهتر از اونای قبلیه
به فیبر های قبلی خودت نگاه کن و بعد تازه می فهمی که قبلی ها رو چکار کردی و فکر می کردی که اونا فیبرهای خوبی بودن
اگه بازم کسی بخواد از کارت ایراد بگیره میشه ولی مهم چیز دیگه است چراکه توی این تیپ کار ها نظرات سلیقه ای هم میشه و جا برای هر جور نظری وجود داره
من چند سالیه که فیبر طراحی می کنم در همین راستا فقط باید یک سری اصول رو یاد بگیری مهم نیست فیبرت چه شکلی از آب در میاد
1- سعی کن فیبر ها رو یکرو طراحی کنی
--->> این کار نه تنها به هزینه ها کمک می کنه در ضمن مسایل و مشکلاتی مثل متالیزه کردن و یا خطای فیبر زن رو هم راحت تر می تونی بگیری وقتی به یک فیبر یکرو توی نور نگاه می کنی خیلی راح می تونی اتصال کوتاه و قطعی خطوط رو بگیری اما فیبر های دو رو همش مایه دردسرن خصوصا اگه نخوای اونا رو متالیزه کنی
2- قطر ترک ها رو کمتر از 0.40 نگیر
-->> البته جا داره که این خطوط رو بیشتر از اینها هم اضافه کنی ولی اکثر اونایی که فیبر میزنن با قطر ترک های 0.25 مشکل دارن البته هر جور باشه میزنن ولی فرض کن که یکی از ترک ها به هر دلیلی قطع بشه لحیم کردن اوون قسمت اونقدر وقتت رو میگیره که ... البته ترک های جریان بالا و مثبت ومنفی رو هم باید بالاتر از تمام خطوطی باشه که توی فیبر داری تا هم بحث افت ولتاژ و بحث جریان عبوری ازش رعایت بشه
3- چیدمان قطعات
---->> این هم موضوعیه که حتی از دو رو شدن فیبر هم می تونه جلو گیری کنه در این مورد جدا از مباحث فرکانسی بایستی سعی بشه قطعات بگونه ای چیده بشه که ترک ها حداقل اندازه رو داشته باشن
خود پروتل چیدمان قطعات رو هم برات انجام می ده و اونایی که نمی خوای حرکت بدی باید قفلشونن کنی بقیه رو خودش می چینه
بهتره که اون قطعات رو هم دستی پچینی
4- مسیر یابی خودکار
---->> این موضوع قبلا همم توی انجمن بحث شده اما تجربه نشون داده که فیبر هایی که به طور دستی طراحی میشن بسیار شیک تر از حالت autorate از آب در میان من خودمم فقط توی مواردی که خیلی عجله دارم از حالت اتومات استفاده می کنم تازه بعدشم میشینم کلی ویرایش دستی روش انجام می دم اجرای خطوط مرتب و یکدست با فواصل رعایت شده صرف نظر از مسایل فنی باعث اعتماد به نفس بالا می شه و و کسی که فیبر رو می بینه اول به همین نیگاه میکنه که آیا دستی طراحی شده یا اتومات
البته این توضیح رو هم بدم که ممکنه طراحی اتومات ممکنه خیلی سریع به نظر بیاد ولی اگه بخوای ویرایش دستی روش انجام بدی بهتره از اول شروع به کار کنی
البته مسایل دیگه ای مثل قطر پد ها ، چیدمان های خاص ، استفاده از جامپر (حتی می شه مقاومت 0 اهم برای زیبایی کار استفاده کرد ) طراحی فیبر هایی دو رویی که نیاز به متالیزه نداشته باشن و بسیاری از نکاتی که فقط توی عمل متوجه اش میشی کم کم بدست میاری که لازمه اون صرف زمان و حوصلگی زیاده
اجرا کننده خوب کسیه که بتونه اولین نفر از کار خودش ایراد بگیره و بهترش اینه که اولین نفر باشه که ایراد خودشو برطرف کنه
موفق باشی
اضافه شده در تاریخ :
به نظر شما پریدن توی حرف مردم زشت نیست
چون آقا میلاد اون صحبت رو انجام دادن من ترجیح دادم چیزی نگم
در ثانی پشه عزیز هم پا وسط گزاشتن
اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
سلام
جناب آقای فر
-خازن هایی که برای کریستال گذاشتین، خیلی بزرگند، پیشنهاد من اینه که حداکثر اندازه خازن ها رو اندازه فوتپرینت کریستال بگیرین.
-کریستال رو اینقدر دور از میکرو نذارین، نویز می گیره.
-اندازه پد های میکرو رو خیلی بزرگتر بکن، 2 میلی متر رو به شما پیشنهاد می کنم.
-برای خوشگل شدن کار، حتماً پدها رو به شکل شش گوش تنظیم کنین.
--------------------------------------------------------------------------------
دو تا اشکال شماتیکی:
مقاومت یک کیلو اهم سر راه LED نذارین، پیشنهاد من حداکثر 470 اهم هست.
برای بهتر کار کردن میکرو، یه مقاومت 4.7 کیلو به Vcc وصل کنین، اون سر مقاومت رو بدین به پایه ی Reset میکرو. حتماً توجه دارین که پایه ی ریست میکرو خیلی حساسه، برای ریست کردن میکرو، بهتره که Vcc اون رو قطع کنین.
در ضمن بی خیال اتوریت بشین، خودتون بکشین
در ضمن ببخشید که منم در حضور اساتید، وسط حرف پریدم.
pad = همون سوراخ ها مثلا مقاومت 2 تا پد داره با کلیک مضاعف قابل تغییره
via = سوراخ هایی که از لایه بالا به پایین زده می شن
track = خطوط مسی ارتباطی
keep out layer = محدوده صفحه و محدود کننده حر کت خطوط
مثلا اگه یک جای فیبرتو بخوای خالی باشه یک مستطیل توی اون محدوده می کشی
اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
دیدگاه