اطلاعیه
Collapse
No announcement yet.
بهترین روش کنترل سرعت و جهت موتور dc
Collapse
X
-
این ماژول ها ولتاژ رو کم و زیاد نمیکنن و با استفاده از PWM دور موتور رو تغییر میدن.نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها
برای تغییر جهت به روش معمول باید از کلید ۶ پایه استفاده کنید، در روش الکترونیکی نیازمند پل H هستید.
- تشکرها 2
دیدگاه
-
خب الان به نظرتون من چجوری میتونم سرعت موتور رو کم کنم میخوام باهاش یدونه تسمه نقاله رو راه اندازی کنم برای کارگاه یکی از اشنایان ولی سرعتش خیلی بالاست و همینطور میخوام هم رفت باشه و هم برگشتنوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
این ماژول ها ولتاژ رو کم و زیاد نمیکنن و با استفاده از PWM دور موتور رو تغییر میدن.
برای تغییر جهت به روش معمول باید از کلید ۶ پایه استفاده کنید، در روش الکترونیکی نیازمند پل H هستید.
از طریق کم کردن ولتاژ میشه سرعتش رو کم کرد درسته؟! اگه بشه به روشیکه توی ویدئو پایین انجام میده عمل کنم جواب میده؟
دیدگاه
-
روش داخل فیلم برای تمام آداپتور ها جواب نمیده.نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها
خب الان به نظرتون من چجوری میتونم سرعت موتور رو کم کنم میخوام باهاش یدونه تسمه نقاله رو راه اندازی کنم برای کارگاه یکی از اشنایان ولی سرعتش خیلی بالاست و همینطور میخوام هم رفت باشه و هم برگشت
از طریق کم کردن ولتاژ میشه سرعتش رو کم کرد درسته؟! اگه بشه به روشیکه توی ویدئو پایین انجام میده عمل کنم جواب میده؟
https://www.aparat.com/v/b023i7n
حالا بستگی داره موتور تسمه نقاله چه نوعی باشه،
ولی اگر DC و بین ۹ تا ۲۴ ولت باشه میتونید از ماژول در لینکی که گذاشتید ، یا مدارات مشابه استفاده کنید.
تغییر جهت هم نیازمند کلید ۶ پایه ۲ حالته هست.
- تشکرها 1
دیدگاه
-
خب یه مشکل بوجود میاد که من موتورم دوتا سیم داره ولی اون ماژول 3 یا 4 سیمه هستنوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
روش داخل فیلم برای تمام آداپتور ها جواب نمیده.
حالا بستگی داره موتور تسمه نقاله چه نوعی باشه،
ولی اگر DC و بین ۹ تا ۲۴ ولت باشه میتونید از ماژول در لینکی که گذاشتید ، یا مدارات مشابه استفاده کنید.
تغییر جهت هم نیازمند کلید ۶ پایه ۲ حالته هست.
دیدگاه
-
و اینکه یه سوال دیگه من موتورم رو که به اداپتور مستقیم میزنم اداپتور اف میشه و فقط میشه به اداپتور ترانسی وصلش کرد اومدم یه خازن گذاشتم بازم تا یه چند ثانیه جواب میده ولی بازم اف میشه چیکار کنم که اف نشه البته به صورت اگه چند بار پشت سرهم هی یکی از قطبهای اداپتور رو با موتور قطع و وصل کنم یدفعه شروع به کار میکنه واداپتور اف نمیکنه
دیدگاه
-
بله درست میفرمایید.نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها
خب یه مشکل بوجود میاد که من موتورم دوتا سیم داره ولی اون ماژول 3 یا 4 سیمه هست
این لینک براتون بهتره:
برای حل مشکل دومتون هم میتونید از سافت استارت استفاده کنید.
- تشکرها 1
دیدگاه
-
این سافت استارتر ک میفرمایید هزینش فکر کنم خیلی بالا میشه و کلا مدل dcهم کمیابه راه حل بهتری نیستنوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
دیدگاه
-
اگر موتور شما زیر ۴ آمپر میکشه بله این هم جواب میده.نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست هاhttps://eshop.eca.ir/%D9%85%D8%A7%DA...84-zs-x4a.html
با این ماژول هم میشه؟
سافت استارتر چیز خاصی نیست که بخوایید بابتش پول اضافه بدید، مدارش قطعه خاصی نداره و خودتون هم میتونید بسازید.
- تشکرها 2
دیدگاه
-
میشه راهنمایی کنید برای ساختشنوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
اگر موتور شما زیر ۴ آمپر میکشه بله این هم جواب میده.
سافت استارتر چیز خاصی نیست که بخوایید بابتش پول اضافه بدید، مدارش قطعه خاصی نداره و خودتون هم میتونید بسازید.
- تشکرها 1
دیدگاه
-
سلامنوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
اگر موتور شما زیر ۴ آمپر میکشه بله این هم جواب میده.
سافت استارتر چیز خاصی نیست که بخوایید بابتش پول اضافه بدید، مدارش قطعه خاصی نداره و خودتون هم میتونید بسازید.
من هم به سافت استارتر آمپر بالا مثلا 15 آمپر به بالا نیاز دارم برای روشن کردن فن رادیاتور پراید
اگه یه چیز واقعا کاربردی و به درد بخور قرار بدهید که خیلی از شما ممنون میشم
دیدگاه
-
با سلام مجدد،نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها
میشه راهنمایی کنید برای ساختش
در این تاپیک قرار گرفت:
با سلام و درود، بنا به درخواست دوستان، در این تاپیک مدار سافت استارت قرار داده شد: مدار بالا تقریبا ساده ترین مدار ممکن هست، ولتاژ کاری بوبین رله متناسب با ولتاژ ورودی انتخاب میشه. قطر NTC هم متناسب با حداکثر جریان انتخاب میشه ، مثلا برای جریان 5 آمپر NTC با قطر 7 میلی متر و بالاتر خوب هست. د
د @maddi2
- تشکرها 1
دیدگاه




دیدگاه