با آمپر متر جریان موتور رو اندازه بگیر شما. اینکه میگید زیر بار دور افت میکنه نشونه اینه که جریان بیشتری دارید میکشید.
این عدد های روش هم مقدار ماکزیمم هست. همیشه بهتره یکم زیر این مقادیر کار کرد تا مشکلی ایجاد نشه. بعد این مقادیر به شرطی هست که دماش رو بتونید ثابت نگه دارید.
خوب عزیز اندازه گرفتی اینجا هم بزار تا بشه چیزی گفت.
روش واسه خنک کردن زیاده اما باید دید که آیا واقعا نیاز هست این کار؟!؟!؟! مثلا رادیات,با استفاده از نیتروژن مایع و......
اما اینجا شاید با سخت H bridge به صورت دستی مشکل حل بشه مطمئن باش ساده تر از این روش هاست.
یه تست! بدون موتور باز هم درایور داغ میکنه؟
نه چه مشکلی داشته باشه؟ احتمالا این که خوندید فرکانس بالا بوده که اونم بر میگرده به نحوه تحریک گیت. چون شما pwm استفاده نمیکنید پس این مساله مهم نیست.
چون درایو ماسفت(n) در حالت hi side یکم سخت هست من مداری رو ترجیح میدم که 2تا Bjt داشته باشه و 2 تا ماسفت. اگه خواستی بگو مدارش رو بزارم اما باز هم میگم یه جای کار مشکل داره که L298 با جریان 1 آمپر میسوزه!
تغذیه قدرتش(همون 12 ولتی) نباید اصلا جریان بکشه وقتی موتور ها وصل نیست.
یه نکته هم که نیاز به تصحیح داره:
ماکزیمم جریان هر کانال 2 آمپر هست و جریان پیک اون 3 آمپر.
اینم از عکس مدار: این مدار رو کس دیگه ای طراحی کرده اما چون خیلی از سبکش خوشم اومد نگهش داشتم:
IRL3102 طبق دیتا شیتش تا 61 آمپر رو تحمل میکنه! (با توان 89 وات)
برای PWM نیاز هست که یه گیت درایور قبل از گیت ماسفت ها باشه تا لبه های پالس رو به قولی تیز نگه داره. به همین مدار هم میشه PWM داد اما چون ماسفت ها خوب خاموش روشن نمیشن تلفات میره بالا....
یه سری مدار یا چیپ هستند که پالس اصلاح شده به گیت ماسفت میدن. برای تحریک گیت ماسفت سطح بالا و پایین خیلی سریع باید به هم تبدیل بشن تا ماسفت تو حالت اشباع و خاموش کار کنه. اگر این تغییر سطح با یه شیبی تغییر کنهتلفات در ماسفت زیاد میشه.گیت درایور باید این قابلیت رو داشته باشه که خیلی سریع ماسفت رو روشن و خیلی سریع خاموش کنه.همچنین جریان راه اندازی گیت رو بتونه تامین کنه.
دیدگاه