اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

سوال خیلی مهم درباره L298

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

    نوشته اصلی توسط adibiut
    6.5V
    1.3A
    اگر این جریان زیر بارش باشه مطمئن باش با L298 بدون مشکل باید بشه کار کرد.
    [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

      نه.اینارو رو موتورش نوشته.ولی چون تو سرعت های بالا گشتاور افت می کنه،ولتاژ بالاتری میدم بهش.
      24v

      ولی مساله اینه که تو دیتاشیتش نوشته 48v و 4 آمپر!!!! یعنی 200 وات!!!!!
      چرت نوشته.مگه نه؟

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

        با آمپر متر جریان موتور رو اندازه بگیر شما. اینکه میگید زیر بار دور افت میکنه نشونه اینه که جریان بیشتری دارید میکشید.
        این عدد های روش هم مقدار ماکزیمم هست. همیشه بهتره یکم زیر این مقادیر کار کرد تا مشکلی ایجاد نشه. بعد این مقادیر به شرطی هست که دماش رو بتونید ثابت نگه دارید.
        [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

          اندازه گرفتم.
          کلا استپرا وقتی سرعت رو زیاد می کنی گشتاورشون افت می کنه.
          به جز هیت سینک و فن راه دیگه ای واسه خنک کردن هست؟

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

            خوب عزیز اندازه گرفتی اینجا هم بزار تا بشه چیزی گفت.
            روش واسه خنک کردن زیاده اما باید دید که آیا واقعا نیاز هست این کار؟!؟!؟! مثلا رادیات,با استفاده از نیتروژن مایع و......
            اما اینجا شاید با سخت H bridge به صورت دستی مشکل حل بشه مطمئن باش ساده تر از این روش هاست.
            [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

              همون یه آمپره.زیاد نمی کشه.


              H-bridge با ماسفت من شنیدم توی سرعتای بالا مشکل ایجاد می کنه و از اینجور صحبتا.درسته؟

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                یه تست! بدون موتور باز هم درایور داغ میکنه؟
                نه چه مشکلی داشته باشه؟ احتمالا این که خوندید فرکانس بالا بوده که اونم بر میگرده به نحوه تحریک گیت. چون شما pwm استفاده نمیکنید پس این مساله مهم نیست.
                چون درایو ماسفت(n) در حالت hi side یکم سخت هست من مداری رو ترجیح میدم که 2تا Bjt داشته باشه و 2 تا ماسفت. اگه خواستی بگو مدارش رو بزارم اما باز هم میگم یه جای کار مشکل داره که L298 با جریان 1 آمپر میسوزه!
                [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                  داغ نه.ولی 0.15 جریان می کشه.



                  اگه بذارین که ممنون میشم.چون آمپر بالا میخام.این کارمو را نمیندازه.

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                    تغذیه قدرتش(همون 12 ولتی) نباید اصلا جریان بکشه وقتی موتور ها وصل نیست.
                    یه نکته هم که نیاز به تصحیح داره:
                    ماکزیمم جریان هر کانال 2 آمپر هست و جریان پیک اون 3 آمپر.
                    اینم از عکس مدار: این مدار رو کس دیگه ای طراحی کرده اما چون خیلی از سبکش خوشم اومد نگهش داشتم:
                    [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                      اصلا؟یعنی صفر؟


                      ممنون.
                      اگه میشه مدل همه ی قطعات رو بگید.

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                        بله صفر یا نزدیک به صفر.
                        قطعات هم بستگی به جریان موتور داره مثلا bjt ها tip127 و ماسفت IRL3102.
                        [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                          یه ماسفت که 8 آمپر واقعی بده معرفی می کنید؟


                          برای ماسفت ها نمیشه از PWM استفاده کرد؟

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                            IRL3102 طبق دیتا شیتش تا 61 آمپر رو تحمل میکنه! (با توان 89 وات)
                            برای PWM نیاز هست که یه گیت درایور قبل از گیت ماسفت ها باشه تا لبه های پالس رو به قولی تیز نگه داره. به همین مدار هم میشه PWM داد اما چون ماسفت ها خوب خاموش روشن نمیشن تلفات میره بالا....
                            [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                              چی هست این گیت درایور؟

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : سوال خیلی مهم درباره L298

                                نوشته اصلی توسط adibiut
                                چی هست این گیت درایور؟
                                یه سری مدار یا چیپ هستند که پالس اصلاح شده به گیت ماسفت میدن. برای تحریک گیت ماسفت سطح بالا و پایین خیلی سریع باید به هم تبدیل بشن تا ماسفت تو حالت اشباع و خاموش کار کنه. اگر این تغییر سطح با یه شیبی تغییر کنهتلفات در ماسفت زیاد میشه.گیت درایور باید این قابلیت رو داشته باشه که خیلی سریع ماسفت رو روشن و خیلی سریع خاموش کنه.همچنین جریان راه اندازی گیت رو بتونه تامین کنه.
                                [img width=477 height=100]http://www.eca.ir/pic/upload/agazade.png[/img]

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X