اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

رله و موتور و میکرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : رله و موتور و میکرو

    نوشته اصلی توسط Ghasede del
    عزیزم من اینو برای شما نگفتم شما که ماشاالله استادی ولی خب شاید دوستان دیگه ندونن
    ما هنوز نمیدونیم نوع موتور چیه
    مقاومت هم در موتور های DC استفاده میشه و تلفات زیادی ایجاد میکنه.
    سلف در مدار AC مناسبتره ودر لحظه اول جلوی ضریه جریان رو میگیره
    اون پله پله اضافه کردن هم برای موتورهای توان بالا در حد چند ده کیلو واته
    در این مورد موتور به 40 درصد دور نامی برسه میشه رله دوم رو وارد مدار کرد.
    ما که قرار نداریم تا ابد مقاومت راه انداز توی مدار باشه که می فرمایید تلفات زیادی ایجاد میکنه بعد من جایی ندیدم که مقاومت AC یا DC داشته باشه (در واقع هر جا بتونیم جریان را کم کنیم به تبع اون شار تولیدی کم میشه و سرعت موتور افت میکنه )
    در مورد سلف هم شما درست می فرمایید فقط هزینه سلف قدرت ده ها برابر بیشتر از مقاومت تموم میشه (میدونید دیگه بسته به ولتاژ و... داره )
    در مورد اینکه می فرمایید اون پله پله اضافه کردن مال موتورهای چند ده کیلو واته به نظرتون چه اشکالی داره ما اینجا ازش استفاده کنیم توی ازمایشگاه که ما زیاد بستیم تازه با پتانسیومتر هم بود (کلید گریز از مرکز و ...منظورم نبود)
    گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
    همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : رله و موتور و میکرو

      ما که قرار نداریم تا ابد مقاومت راه انداز توی مدار باشه که می فرمایید تلفات زیادی ایجاد میکنه بعد من جایی ندیدم که مقاومت AC یا DC داشته باشه (در واقع هر جا بتونیم جریان را کم کنیم به تبع اون شار تولیدی کم میشه و سرعت موتور افت میکنه )
      در مورد سلف هم شما درست می فرمایید فقط هزینه سلف قدرت ده ها برابر بیشتر از مقاومت تموم میشه (میدونید دیگه بسته به ولتاژ و... داره )
      در مورد اینکه می فرمایید اون پله پله اضافه کردن مال موتورهای چند ده کیلو واته به نظرتون چه اشکالی داره ما اینجا ازش استفاده کنیم توی ازمایشگاه که ما زیاد بستیم تازه با پتانسیومتر هم بود (کلید گریز از مرکز و ...منظورم نبود)
      استفاده از مقاومت اشکالی نداره من فکر کردم قرار دادن یک چوک شاید در دسترس بیشتر باشه این مسئله رو هم باید در نظر داشت
      سلف لحظه اول خوب جلوی ضربه رو میگیره و بعد اجازه میده موتور دور بگیره و مقاومت باید بصورت چند مرحله ای عمل کنه.
      ایشون که با یک رله داره راه میندازه فقط رله خال میزنه و معمولآ افراد دنبال ساده ترین روش میگردن منم سعی کردم ساده ترین
      روش رو بگم .اینجا همه دنبال ساده ترین راه میگردن :redface:
      الانم موتور گردن کلفت رو تو صنعت با اینورتر راه میندازن دوره مقاومت به سر رسیده حتی دوره موتور dc گردن کلفت تمومه خودتون که بهتر میدونید.
      از نظر تلفات یک موتور 20 کیلو وات رو با مقاومت راه انداختن فکر نمی کنم کار درستی باشه
      تلفات راه اندازی یکی از دقدقه های شرکت هاست اگر به محسناتی که برای اینورتر توی تمام مقاله ها گفته شده دقت کنید
      می بینید همینه جلو گیری از تلفات راه اندازی.

      اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : رله و موتور و میکرو

        خوب 2 تا رله بذار . یکیشو ضعیف تر بگیر و با یه ترانزیستور و خازن و مقاومت یه تایم کوچیک بساز و بعد رله اصلی میاد تو کار

        شاید بتونی با یه ترایاک اینکارو بکنی و با یه تایم کوچیک و بعد رله .
        هم خلوته . هم مطمئنی . از لحاظ حجم هم حجم نیمه هادی ها از یک مقاومت هم کوچیک تر میشه . (تو این مورد جریان ها)

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : رله و موتور و میکرو

          دوستان اگه از رله دوکنتاکته با اتصال موازی کنتاکت ها استفاده بشه تاثیری داره یا هیچ فرقی نمیکنه.؟؟؟؟
          امام حسین(علیه السلام) فرمودند: کسی که از تو انتقاد میکند تو را دوست دارد و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید میکند.
          از پاسخ به سوالات انجمن به صورت خصوصی معذورم.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : رله و موتور و میکرو

            دوستان اگه از رله دوکنتاکته با اتصال موازی کنتاکت ها استفاده بشه تاثیری داره یا هیچ فرقی نمیکنه.؟؟؟؟
            یکی از کنتاکها یک هزارم ثانیه هم زودتر وصل کنه به مرور خال میزنه هر چند عمرش بیشتر میشه.

            اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : رله و موتور و میکرو

              اول به سیم پیچ رله چند ولت بالا تر بده با زود تر وصل بشه
              اگه این زندگی باشه , اگه این سهمم از دنیاست ; من از مردن هراسم نیست

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X