سلام.
این یه راه ساده.
یک مقاومت 0.5 اهم 5 وات با موتور سری کن.
پس اگه جریان موتور 5 آمپر بشه ولتاژ دوسر مقاومت میشه 2.5 ولت.
حالا با یه op-amp ولتاژ دوسر مقاومت رو با 2.5 ولت مقایسه کن.
برای ایجاد ولتاژ 2.5 ولت هم میتونی از زنر استفاده کنی.
تولید کننده انواع تابلو فرمان آسانسور با تکنولوژی روز دنیا
سلام.
این یه راه ساده.
یک مقاومت 0.5 اهم 5 وات با موتور سری کن.
P=RI*I
0.5*25=12.5
اگه مقاومت 5 وات باشه دود میشه
بهتره مقاومت 0.2 اهمی( که میشه 2 تا 0.1 اهمی سری) استفاده کنی در اینصورت ولتاژ ر با یک ولت مقایسه کن. و نیز توان تلفاتی هر مقاومت میشه 0.1*5*5=2.5 وات که شما از 5 وات استفاده کنی مشکلی پیش نمیاد.
ای بابا.بازم مقاومت! :mrgreen:
نظر.دوستان کاملا درسته و کم هزینه
ولی اگه میخوای.دقت کارت بالا برا از سنسور اثر هال استفاده کن,دو پست قبل هم برا یکی از دوستان نوشتم این مطلبو کپیشو میزارم
داداش اثر هال چیز خاصی نیست
انواع سنسوراشم تو بازار هست مثلا این مدل سنسور جریان 5 آمپر / ACS712T که سی و بیست آمپرشم تو همین مدل موجوده صد آمپر هم دیدم که پنج آمپرش هفت هشت تومنه اگه اشتباه نکنم
سنسورایی که ازش دیدم سنسور مغناطیسو جریان بوده اگه اشتباه نکنم تنوعش تو سنسورا زیاده
تو اینترنت سرچ کن مقاله زیاده در مورد اثر هال
فقط داداش این سنسور به ازای جریان عبوری تغییرات ولتاژ تو خروجیش داره,البته بنابر کار شما فکر نکنم به این دقت نیاز داشته باشید
ببخشید اگه مطلب به درد بخور شمارو نتونستم بهتون بدم
موفق.باشی داداشم
یاعلی
آدمها ... :وقتی کودکند می خواهند برای مادرشان هدیه بخرند ولی پول ندارند .
... وقتی که بزرگتر می شوند ، پول دارند ، ولی وقتِ هدیه خریدن ندارند.
... وقتی که پیر می شوند ، پول دارند ؛ وقت هم دارند ، ولی مادر ندارند !
گرپادشاه عالمی ، بازهم گدای مادری
در نظر کسی که پرواز را نمی فهمد هر چه اوج بگیری کوچکتر می شوی
این مدل از رله ها که به آنها بی متال هم می گویند رله های مکانیکی هستند که در اثر بالا رفتن جریان از یک اندازه ای که این مقدار به رله بستگی دارد و معمولا روی بدنه حک شده کنتاکت می کنند
دوست عزیز جریان کشی موتور در لحظات مختلف نشان دهنده عملکرد متفاوت موتوره که بهتره با همین سنسور ACS712 جریان رو کنترل کنی و در صورت عبور از حد تعیین شده موتور رو خاموش کنی
در مورد سیم المنت هم خیلی جالب نیست من خودم یک مقدار از سیم المنت رو در حدود 0.47 اهم بریدم سر راه یک مصرف کننده 3.5 آمپری گذاشتم که 3.5 آمپر ازش رد میشد سیم به شدت داغ میشد یعنی تلفات بالا !
جالب تر اینکه از مقاومت 5 و 10 وات با همین مقدار که کمترین مقدار بازار بود هم استفاده کردم باز هم داغ میکرد باز هم تلفات! و صد البت کیفیت پایین مقاومت یعنی وات تقلبی .
پس سنسور اثر حال بهتره!
دوست عزیز جریان کشی موتور در لحظات مختلف نشان دهنده عملکرد متفاوت موتوره که بهتره با همین سنسور ACS712 جریان رو کنترل کنی و در صورت عبور از حد تعیین شده موتور رو خاموش کنی
در مورد سیم المنت هم خیلی جالب نیست من خودم یک مقدار از سیم المنت رو در حدود 0.47 اهم بریدم سر راه یک مصرف کننده 3.5 آمپری گذاشتم که 3.5 آمپر ازش رد میشد سیم به شدت داغ میشد یعنی تلفات بالا !
جالب تر اینکه از مقاومت 5 و 10 وات با همین مقدار که کمترین مقدار بازار بود هم استفاده کردم باز هم داغ میکرد باز هم تلفات! و صد البت کیفیت پایین مقاومت یعنی وات تقلبی .
پس سنسور اثر حال بهتره!
کنجکاو خان درست می گن که جریان کشی موتور در لحظات مختلف نشان دهنده عملکرد متفاوت موتوره ولیکن این را هم باید در نظر داشت که بی متالها هم دارای رنجهای مختلفا و شما کافی است رنج دلخواه خود را انتخاب کنید تا در آن رنج جریان، رله عمل نماید
دیدگاه