اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

طراحی یک مدار ابداعی جهت کاهش مصرف باتری

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : طراحی یک مدار ابداعی جهت کاهش مصرف باتری

    نوشته اصلی توسط safrion

    ولتاژ کلکتور امیترشون برای اشباع هم بیشتر خواهد بود البته مطمئن نیستم :icon_razz:
    در این مورد باهاتون موافقم علتش اینه در حالت عادی به فرض ترانزیستور روی کلکتور به امیتر 0.2 به اشباع رفته ولی طبقه پشتش ترانزیستوری هست که علاوه بر 0.2 یک 0.7 هم برای ولتاژ بیس به امیتر روش میوفته در نتیجه ترانزیستور طبقه اول دارلینگتور اگه بخواد اشباع بشه باید 0.9 ولت روی کلکتورش ( تا زمین ) بیوفته و max(0.2 , 0.9 ) میشه 0.9 ولت .... اگه اشتباه میگم ب نظرتون بگین چرا
    اشک هایی که پس از هر شکست ریخته میشوند همان عرق هاییست که برای پیروزی ریخته نشده است

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : طراحی یک مدار ابداعی جهت کاهش مصرف باتری

      سلام
      خب داداش pnp بذاری رو ورودی و اونو قطع و وصل کنی خیلی بهتره اینجوری جریان نشتیت صفر میشه! بهترین حالتش هم همینه :wow:
      البته بازم مطمئن نیستم به چشم که نگاه میکنم اینطوریه واسم وقتی pnp خاموش باشه دیگه جریانی ازش رد نمیشه :biggrin:
      در مورد دارلینگتون حرفتون درسته اما خب نمیشه دقیق گفت چون ترانزیستور داخلیش معلوم نیست دقیقاً با چه ولتاژی روشن میشه و منم تا حالا امتحان نکردم :mrgreen:

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : طراحی یک مدار ابداعی جهت کاهش مصرف باتری

        نوشته اصلی توسط safrion
        سلام
        خب داداش pnp بذاری رو ورودی و اونو قطع و وصل کنی خیلی بهتره اینجوری جریان نشتیت صفر میشه! بهترین حالتش هم همینه :wow:
        ا
        مدار سری هست چ فرقی میکنه ک npn یا pnp ( غیر داستان تغییر ولتاژ خروجی رگلاتور)، تو جریان نشتی چ تاثیری داره ؟ چرا تو حالت pnp باید صفر بشه ؟
        اشک هایی که پس از هر شکست ریخته میشوند همان عرق هاییست که برای پیروزی ریخته نشده است

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X