سلام،اول بهتره بگید که مدار مورد نظر شما چه مداری هستش تا بهتر
بتونم راهنمایی کنم.
ولی به احتمال زیاد یه ترانزیستور ان پی ان هستش.
اگه هم ممکنه یه عکس از بردتون قرار بدید.
در این پکیج قطعات زیادی هست.به عنوان مثال رگواتورها و برخی دیودهاو ترانزیستورها .به خاطر همین نمیشه از روی عکس قطعه با اطمینان نظر داد.شما اگه از مدارتون یه عکس واضح و کامل بذارید به گونه ای که موقعیت قطعه درمدار معلوم باشه و ارایش بقیه قطعات به نسبت این قطعه معلوم باشه.انوقت به راحتی میشه فهمید که چیه.
دوستان عزیز فرمودند که ترانزیستوره ویل باز هم با اطمینان نمیشه نظر داد.برای اطمینان بیشتر یه عکس کاملتربذارید.
در این پکیج قطعات زیادی هست.به عنوان مثال رگواتورها و برخی دیودهاو ترانزیستورها .به خاطر همین نمیشه از روی عکس قطعه با اطمینان نظر داد.شما اگه از مدارتون یه عکس واضح و کامل بذارید به گونه ای که موقعیت قطعه درمدار معلوم باشه و ارایش بقیه قطعات به نسبت این قطعه معلوم باشه.انوقت به راحتی میشه فهمید که چیه.
دوستان عزیز فرمودند که ترانزیستوره ویل باز هم با اطمینان نمیشه نظر داد.برای اطمینان بیشتر یه عکس کاملتربذارید.
کلا یه باتری شارژی ۱.۲ ولت داره . رگلاتوره به نظرتون؟ چطور باید تست کنمش ؟ باید درش بیارم یا میشه رو برد تست کرد ؟
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
کلا مشکل برد اینه که شارژ میکنه ولی روشن نمیشه. به نظرتون مشکل ممکنه از کجا باشه؟
این قطعه یه ترانزیستور npnمیباشد .ترتیب پایه هاش: پایه پایینی امیتر
پایه وسطی کالکتر
و پایه بالایی هم بیس میباشد.بله میشه روی برد تستش کرد.
روش تستش هم این رو امتحان کن:
وسایل لازم: باتری قلمی معمولی ، یه مقاومت 100اهمی ساده
1-اول یه باتری قلمی رو برمیداری و باهاش یه مقاومت 100اهمی سری می کنی
خب؟
2-حالا وقتی شارژ باتری ماشین اصلاحت پر هستش ،قطب منفی باتری قلمی رو
بزن به پایه پایینی و اون سر مقاومت 100اهمی که آزاد هستش رو بزن به
پایه بالایی اون ترانزیستور.
3-اگه ماشین اصلاحت روشن شد به معنی اینه که مشکل از یه جای دیگه مدار هستش
اما اگه روشن نشد به معنی این هستش که ترانزیستورت سوخته.
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
????????????اگه مشکل دیگه ای دارین ،اینجا در میون بزارین.??????
دوستان بر روی ترانزیستور بودن این قطعه اجماع دارند.به هر حال یه قطعه بی نام و نشونه.تحلیل بیشتر مدار از نقطه نظر متفاوت برداشت های متفاوتی میده.
مثلا :
راهنمای قطعات رو مشاهده بکنید.کنار مقاومت های smdنوشته R ،که مقاومته.
کنار ترانزیستورهای دیگه غیر از این قطعه نوشته ًQ.که مشخصه ترانیستورها می باشد.
اگه این قطعه هم ترانزیستور باشه باید کنارش می نوشت Q.این هم میتونه یه برداشت باشه.که باعث میشه اینجوری برداشت بشه.
-------
دوست عزیمون جناب J35U51510V3 برای اولین بار فرمودن که ترانزیستوره .و حتی یک دیتاشیت هم گذاشتند.در دیتاشیت دوست عزیزمون من بررسی کردم. جریان کلکتورش 100میلی آمپره.که برای سویچ شدم موتور استفاده شده.در صورتی که یک موتور DC با این جریان سویچ نمیشه.
------
امابررسی ها یبیشتر و اشاره دوست عزیزمون جناب J35U51510V که فرمودن ترانزیستوره به موضوع نزدیک تره.ولی به مشخصات ترانزیستوری که اشاره کردن نمی خوره.
------
دوستان بر روی ترانزیستور بودن این قطعه اجماع دارند.به هر حال یه قطعه بی نام و نشونه.تحلیل بیشتر مدار از نقطه نظر متفاوت برداشت های متفاوتی میده.
مثلا :
راهنمای قطعات رو مشاهده بکنید.کنار مقاومت های smdنوشته R ،که مقاومته.
کنار ترانزیستورهای دیگه غیر از این قطعه نوشته ًQ.که مشخصه ترانیستورها می باشد.
اگه این قطعه هم ترانزیستور باشه باید کنارش می نوشت Q.این هم میتونه یه برداشت باشه.که باعث میشه اینجوری برداشت بشه.
-------
دوست عزیمون جناب J35U51510V3 برای اولین بار فرمودن که ترانزیستوره .و حتی یک دیتاشیت هم گذاشتند.در دیتاشیت دوست عزیزمون من بررسی کردم. جریان کلکتورش 100میلی آمپره.که برای سویچ شدم موتور استفاده شده.در صورتی که یک موتور DC با این جریان سویچ نمیشه.
------
امابررسی ها یبیشتر و اشاره دوست عزیزمون جناب J35U51510V که فرمودن ترانزیستوره به موضوع نزدیک تره.ولی به مشخصات ترانزیستوری که اشاره کردن نمی خوره.
------
من حدس اولم این بود که ماسفت باشه اما مارکینگ روی قطعه به BJT میخوره...
حق با شماست اون دیتاشیت اول برای اینکار مناسب نیست(ایجاد کننده تاپیک عکس از کل ماژول نگذاشته بود)، احتمالا این قطعه باشه: http://www.s-manuals.com/pdf/datashe...1627_sanyo.pdf
توی اپلیکیشن قطعه هم نوشته درایور موتور. تا ۲ آمپر هم تحمل داره.
این قطعه یه ترانزیستور npnمیباشد .ترتیب پایه هاش: پایه پایینی امیتر
پایه وسطی کالکتر
و پایه بالایی هم بیس میباشد.بله میشه روی برد تستش کرد.
روش تستش هم این رو امتحان کن:
وسایل لازم: باتری قلمی معمولی ، یه مقاومت 100اهمی ساده
1-اول یه باتری قلمی رو برمیداری و باهاش یه مقاومت 100اهمی سری می کنی
خب؟
2-حالا وقتی شارژ باتری ماشین اصلاحت پر هستش ،قطب منفی باتری قلمی رو
بزن به پایه پایینی و اون سر مقاومت 100اهمی که آزاد هستش رو بزن به
پایه بالایی اون ترانزیستور.
3-اگه ماشین اصلاحت روشن شد به معنی اینه که مشکل از یه جای دیگه مدار هستش
اما اگه روشن نشد به معنی این هستش که ترانزیستورت سوخته.
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
������������اگه مشکل دیگه ای دارین ،اینجا در میون بزارین.������
دیدگاه