اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

باتری لیتیوم اهن فسفات lifepo4 برای ویلچیر

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    باتری لیتیوم اهن فسفات lifepo4 برای ویلچیر

    وقت بخیر
    دوستان چند سوال در مورد باتری لیتیوم اهن فسفات lifepo4 دارم
    .
    1. درحال حاضر برند معتبری وارد ایران شده؟ لطفا فروشنده معتبر معرفی کنید
    .
    2. من دنبال باتری ای هستم که بتونم استفاده چندگانه داشته باشم. یعنی روی ویلچیرم و استفاده های دیگه. ( مثلا برای قطعی های برق)
    سایز باتری فعلیم که Mk Gel هست 259 × 169 × 179 میلیمتره. 2 باتری 12 ولت 70آمپر که سری شدن. اصلا باتری لیتیوم 70آمپر تو ایران هست ؟ باتری لیتیوم 100 امپر فکر کنم طولش 32 سانته. باتری لیتیوم هم سایز استاندارد داره؟ ممکنه شانسی 100امپر سایز کوچیک تر پیدا کنم؟
    .
    3. بهم پیشنهاد دادن سلول باتری بگیرم و BMS و خودم بسازم. فروشنده معتبر سلول lifepo4 میشناسید
    .
    ممنون میشم همفکری بدید و راهنمایی کنید​

    #2
    درود.

    ۱.بله هست.برند
    EVE Energy
    و برند
    BYD

    تنوع سایزش خیلی زیاده.اما باید ببینی اون سایزی که مد نظرت هست تو ایران هست یا نه.

    اگه یک چیز خفن میخوای که ساعت ها شارژ نگه داره
    بهترین حالت برای ویلچر میتونید از سلول های ۲۰۰ امپری استفاده کنیده که داخل پک های باتری سانورتر هم استفاده میشه.
    جستجو کنید باتری لیتیوم فسفات اهن اولین سایت که میاد داره.

    ابعادش سلول های ۲۰۰ امپرش
    ۱۷.۵ سانت
    در ۲۰.۵ سانت
    در ۵.۵ سانت

    ۸ سلول نیاز دارید که دونه ای ۸.۴۰۰ هست.مجموعا میشود ۶۷ میلیون.
    باتری ۱۲ ولت خشک ۱۰۰ امپر هم دونه ای ۲۰ میلیون هست فکر کنم.

    شاید ۲۷ میلیون بیشتر پول بدید اما ارزشش رو داره.
    یکی اینکه چرخه شارژش ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ هزار سیکل هست خیلی خیلی از باتری ژل بیشتره..
    مهمترین نکته دیگه اینکه عمق دشارژ بالایی داره.(DOD)
    حدود ۹۸ درصد باتری میتونی تخلیه کنی.بدون مشکل.
    اما باتری ژل نهایتا ۵۰ درصدش اجازه داری خالی کنی.


    Bms لیتیوم فسفات شاید نایاب و گرون باشه شایدم بری بازار بگردی پیدا کنی.من نرفتم بگردم.اگر هم نخواستی bms بزاری میتونی چند تا حرکت بزنی که کار bms انجام بده.



    چرخه دشارژ باتری ژل
    نرخ DOD
    ۳۰٪ دشارژ: حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سیکل

    ۵۰٪ دشارژ: حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ سیکل

    ۸۰٪ دشارژ: حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ سیکل



    چرخه‌ دشارژ باتری لیتیوم فسفات EVE
    نرخ DOD

    چرخه‌ها (Cycle life): حدود ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰ سیکل در ۸۰٪ دشارژ (DOD)

    در دشارژ سبک‌تر (مثلاً 50% DOD): حتی تا ۷۰۰۰–۸۰۰۰ سیکل
    جدیدترین ویرایش توسط majidmalvandi; ۲۲:۲۲ ۱۴۰۴/۰۷/۰۵.
    ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

    کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

    دیدگاه


      #3
      نوشته اصلی توسط majidmalvandi نمایش پست ها
      درود.

      ۱.بله هست.برند
      EVE Energy
      و برند
      BYD
      سلام مجدد و ممنون که وقت گذاشتید
      بله اصلا دلیل اصلی که این تاپیک رو زدم همین بود که تکنولوژی جدید lifepo4 از هر نظر نسبت به باتری های ژل بهینه هست
      مشکل اصلیم پیدا کردن برند و فروشنده معتبر هست.وضعیت مملکت رو که میدونید میترسم اینقدر هزینه کنم و آخر کیفیت درجه 3 چین دستم بیاد
      این برند EVE که اشاره کردید رو سما موتور داره گویا. شما یا کسی از دوستان تجربه خرید از سما موتور داشته؟


      Bms لیتیوم فسفات شاید نایاب و گرون باشه شایدم بری بازار بگردی پیدا کنی.من نرفتم بگردم.اگر هم نخواستی bms بزاری میتونی چند تا حرکت بزنی که کار bms انجام بده.
      ​این کارهایی که میشه انجام داد دردسر زیاد داره ؟ قطعات پیچیده یا گرون یا کمیاب میخواد؟

      دیدگاه


        #4
        من شارژر و بالانسر و اینا ازش خریدم.باتری نخریدم ازش.

        من نمیدونم چقدر از الکترونیک سر رشته دارید.این باتری ها خیلی قدرتمند هستند و موقع پک کردن خیلی خطرناک هستند و باید کاملا حرفه ای باشید در الکترونیک.

        پیشنهاد میکنم بگردید وارد کننده رو پیدا کنید و پک کامل باتری بخرید.
        یک پک های هست ۱۲ ولتش رو من دیدم دقیقا داخل قاب سایز باتری ماشین پک شده آماده بالانسر هم توش داره.
        تو یوتیوب سرچ کنید.شاید ۲۴ هم باشه.
        اگر نبود میتونید ۲ دوتا ۱۲ بخرید سری کنید.

        ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

        کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X