اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

رگولاسیون ولتاژ متغیر ۱۷ الا ۶۰ ولت acبه ۱۴.۵ ولتdc

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    رگولاسیون ولتاژ متغیر ۱۷ الا ۶۰ ولت acبه ۱۴.۵ ولتdc

    با سلام و عرض ادب تمام استادان عزیز
    ما بعد از سیم پیچی یک بوبین موتور سیکلت طرح هوندا به صورت تکفازی و با سیم سایز ۱.۲ توانستیم ولتاژ ۱۷ ولت در دور موتور ۲ هزار و ۶۰ ولت در دور موتور ۱۰ هزار دست یابیم اما این ولتاژ به صورت AC غیر قابل کاربرد در موتور سیکلت می باشد و توان خروجی این بوبین به صورت تئوری در حداکثر توان خود (بدو داغ کردن سیم پیچ و با محاسبه مقاومت های موجود ) ۲۰ امپر می باشد
    حال مداری رو نیاز دارم که بتواند این رنج ولتاژ رو با توان ۱۵ الا ۲۰ امپر روی ولتاژ ۱۳.۸ الا ۱۴.۵ ثابت نگه دارد کیفیت خیلی مهمه و می خواهم در طولانی مدت مشگلی رخ نده

    #2
    با سلام به شما دوست عزیز ..
    درخواست شما برای رگولاتورهای ولتاژ بالا (تا ۶۰ ولت با توجه به ولتاژ های هارمونیک و لحظه ای و surge) و با جریان خروجی قابل توجه (۲۰ آمپر) کمی خاص است،..
    زیرا معمولاً رگولاتورهای خطی (Linear) در چنین توانی به دلیل تلفات حرارتی بسیار بالا عملی نیستند..
    ،
    بنابراین تمرکز اصلی بر روی رگولاتورهای سوئیچینگ (Switching Regulators) خواهد بود...
    .. بنابراین بایدقطعات انتخابی ورودی، حداقل تحمل ولتاژ،۱۰۰ ولت یا بالاتر را داشته باشند..
    ..
    .موفق باشید
    جدیدترین ویرایش توسط DAVID347; ۰۶:۲۹ ۱۴۰۴/۰۷/۳۰.

    دیدگاه


      #3
      ای سی، سویچینگ. ... Texas Instruments - LM5116..
      :
      · نوع: کنترلر مبدل Buck (کاهنده) نیم‌پل.
      · ویژگی‌های کلیدی: این آیسی به‌طور خاص برای کاربردهای ولتاژ بالا طراحی شده است. می‌تواند ولتاژ ورودی تا ۱۰۰ ولت را تحمل کند. با طراحی مناسب می‌توان جریان خروجی ۱۰A و حتی بیشتر را از آن گرفت..
      ..
      .
      · توضیح..: از آنجایی که یک کنترلر است، شما باید ماسفت‌های قدرت با قابلیت تحمل ولتاژ و جریان بالا را برای آن انتخاب کنید. این آیسی گزینه بسیار محکم و قدرتمندی برای پروژه‌های صنعتی است...

      موفق باشید..

      دیدگاه


        #4
        ممنون بابت توضیحات استاد عزیز
        ایسی سوئیچینگی که پیشنهاد نمودید در بازار کم یاب است و هر چقد گشتم پیدانکردم لطفا اگر می شود با ایسی جایگزین دیگری توضیح دهید یا از مدار هایی که با استفاده از ماسفت ها و زنر ها ولتاژ را کنترل میکند
        ولتاژ ورودی ما هم AC می باشد که پس از گذر از پل های دیودی به صورت تمام موج تبدیل به ۳۶ ـ۱۲۰ ولت می شوند
        اگر به صورت نیم موج دیود ها عمل کنند ولتاژ خروجی ما در دور موتور پایین کفاف شارژ باتری و بقیه وسایل برقی را نمی دهد

        دیدگاه


          #5
          نوشته اصلی توسط mohamad gahrmani نمایش پست ها
          ممنون بابت توضیحات استاد عزیز
          ایسی سوئیچینگی که پیشنهاد نمودید در بازار کم یاب است و هر چقد گشتم پیدانکردم لطفا اگر می شود با ایسی جایگزین دیگری توضیح دهید یا از مدار هایی که با استفاده از ماسفت ها و زنر ها ولتاژ را کنترل میکند
          ولتاژ ورودی ما هم AC می باشد که پس از گذر از پل های دیودی به صورت تمام موج تبدیل به ۳۶ ـ۱۲۰ ولت می شوند
          اگر به صورت نیم موج دیود ها عمل کنند ولتاژ خروجی ما در دور موتور پایین کفاف شارژ باتری و بقیه وسایل برقی را نمی دهد
          درود بر شما ،
          با این مقدار توان باید به کل بی خیال رگولاتور خطی و ترانزیستوری و امثالش بشید.
          حتی آیسی هایی که در بازار ایران پیدا میشن که رنج ولتاژ ورودی 100 ولت رو قبول میکنن هم این مقدار جریان دهی رو ندارن.
          به نظر خودم بهترین راه اینه که خودتون یه مبدل باک سنکرون گسسته بسازید.

          دیدگاه


            #6
            خوب الان من باید چه کاری انجام بدهم
            یک موضوع ابتدایی و غیر تخصصی ایا می شود از ۲ عدد ماژول رگولاتور استفاده کرد ؟
            برای مثال ۱۰ امپر از یکی و ۱۰ امپر از دیگری خروجی بگیریم

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X