اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

    هر چی ولتاژ باطری بالا میاد جریان شارژ کاهش پیدا میکنه مثلآ زمانی که به 13 ولت رسید
    و ولتاژ شما دقیق 14.3 باشه شارژ کامل رخ نمیده ضمنآ همیشه افت ولتاژ شبکه میتونه
    وجود داشته باشه ثانیآ من نگفتم بزار از مرز 14.3 رد بشه.
    این مدعیان در طلبش بی خبرانند
    آن را که خبر شد خبری باز نیامد

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

      باطری های سرب-اسید (چه خشک چه تر) می تونن با ولتاژ ثابت شارژ بشن اما جریان شارژ باید لیمیت داشته باشه.
      همین منبع 14.4 ولتی که دارید خوبه و اگه محدود کننده جریان داره می تونی مستقیما به باطری وصل کنی.
      اگه نداره باید یه مقاومت 10 اهم یا کمتر باهاش سری کنی.
      درباره ریپل هم دایی بابک درست میگن اما نیاز ضروری نیست.
      با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

        خب برای اینکه خودکار قطع بشه باید چیکار کنم؟
        میتونید مداری معرفی کنید؟
        با تشکر
        نیست بر لوح دلم جز الف قامت دوست *** چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

          سلام
          شما اگر بخواهید از باتری لیتیوم - یون استفاده کنید باید از چهار تا سلول 3.6 ولتی به صورت سری استفاده کنید که حداقل جریان 2.6 آمپر را به راحتی به صورت مستمر به شما می ده(نوعی که توی بازار داخل فراوونه) و عمر این باتری چند برابر باتری سربی اسیدی هست.بنابراین ارزش داره بگیری و برد شارژر هم به صورت جدا هست اگر خواستید آدرس بدم برید بگیرید.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

            همین باطری های ریزه میزه رو میگین؟یعنی انقد جریان میدن؟ :eek: :eek:
            میگن فلفل نبین چه ریزه،خب اگه ممکنه آدرس بدین بریم ببینیمشون دیگه :rolleyes:
            رازی در کار نبود

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

              نوشته اصلی توسط aliagha1382
              سلام
              شما اگر بخواهید از باتری لیتیوم - یون استفاده کنید باید از چهار تا سلول 3.6 ولتی به صورت سری استفاده کنید که حداقل جریان 2.6 آمپر را به راحتی به صورت مستمر به شما می ده(نوعی که توی بازار داخل فراوونه) و عمر این باتری چند برابر باتری سربی اسیدی هست.بنابراین ارزش داره بگیری و برد شارژر هم به صورت جدا هست اگر خواستید آدرس بدم برید بگیرید.
              قبل از این من به این فکر افتاده بودم که برم 4 تا bl 5ca بگیرم و سری موازیشون کنم تا به 7 ولت 2 آمپر برسم. اما دیدم هزینش میره بالا و دردسرش هم زیاده.
              برای همینم رفتم سراغ سیلد اسید.

              فعلا باید بگردم دنبال مدار شارژر سیلد اسید. :sad:
              نیست بر لوح دلم جز الف قامت دوست *** چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

                یه چیز خوب از گفته های دایی پیدا کردم:
                نوشته اصلی توسط ahmadmn
                دمت دایی جان
                هزینه کل قطعات این مدار به هزار تومن هم نمیرسه!
                مشکل اینجاست که برای شارژ باطری 12 ولت نیاز به تغذیه بالاتر داریم مگر اینکه از سوئچینگ استفاده کنیم. بخاطر همین من یه مدار سوئیچینگ کشیدم برات. این مدار علاوه بر منبع جریان بودن و قطع اتوماتیک شارژ، داغ نمی کنه و به هیتسینک نیازی نداره.

                دایی واقعا این مدار خوب جواب میده؟
                اون قسمتی که گفتید قطع اتوماتیک یعنی اینکه مشکلی نداره دائم ورودی 12 ولت به مدار وصل باشه؟
                راستی ورودی 12 ولت باید چه جریانی رو بتونه بده؟ و آیا دقیقا باید 12 ولت باشه ؟؟؟(مثلا 13 یا 11 باشه مشکلی پیش میاد؟)

                با تشکر
                نیست بر لوح دلم جز الف قامت دوست *** چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

                  با عرض پوزش اول کتاب جلد پنج بخت آور هم یه مدار ساده هست برای این کار (البته چاپ سوم)
                  رازی در کار نبود

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

                    سلام
                    برید جمهوری پاساژ امجد طبقه همکف گیتا باتری.هم باتری سیلد داره هم لیتیوم هم لیتیوم-یون که این دومی قابل شارژ هست.
                    من استفاده می کنم واقعا عالی جواب می ده.از سربی اسیدی هم تا موقعی که مشکل شارژ لیتیوم - یون داشتم استفاده می کردم ولی لیتیوم یه چیز دیگه هست.البته اگه می خواهید از لحاظ فنی اطلاعاتی کسب کنید به همون گیتا باتری مراجعه کنید.جاهای دیگه فقط می فروشن وکاری به مسایل فنی ندارند.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

                      نوشته اصلی توسط Babak1367
                      حتمآ از خازن در خروجی شارژر استفاده نکن و بزار خروجی dc ضربان دار باشه .بهتره
                      ولتاژت 16 تا 20 باشه وقتی ولتاژ باطری به 14.3v رسید اتوماتیک قطع بشه و چون
                      زمان شارژ برات اهمیت نداره مقاومت هم بزار که عمر باطری افزایش پیدا میکنه.
                      ولتاژی که شما داری میگی برای این باطری ها مناسب نیست!

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

                        نوشته اصلی توسط س.پارســا
                        یه چیز خوب از گفته های دایی پیدا کردم:دایی واقعا این مدار خوب جواب میده؟
                        اون قسمتی که گفتید قطع اتوماتیک یعنی اینکه مشکلی نداره دائم ورودی 12 ولت به مدار وصل باشه؟
                        راستی ورودی 12 ولت باید چه جریانی رو بتونه بده؟ و آیا دقیقا باید 12 ولت باشه ؟؟؟(مثلا 13 یا 11 باشه مشکلی پیش میاد؟)

                        با تشکر
                        این مدار برای شارژ عالیه. محدود کننده جریان هم داره. هر ولتاژی بین 5 تا 12 ولت می تونی به ورودیش بدی. توان ورودی برابره با توان خروجی تقسیم بر 0.75
                        با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

                          نوشته اصلی توسط arvinfx
                          ولتاژی که شما داری میگی برای این باطری ها مناسب نیست!
                          چرا؟ oo:
                          این روش شارژ استاندارد باطری در انواع موتورسیکلت هست
                          ولتاژ دینام موتور حدودآ بین 15 تا 25 ولت هست و آفتامات
                          ولت باطری رو تحت نظر داره وقتی به 14.3 رسید شارژ
                          قطع میشه سویچ تریستوری صورت میگیره.
                          عمر باطری در موتور تضمین شدس. :redface:
                          این مدعیان در طلبش بی خبرانند
                          آن را که خبر شد خبری باز نیامد

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

                            نوشته اصلی توسط ahmadmn
                            این مدار برای شارژ عالیه. محدود کننده جریان هم داره. هر ولتاژی بین 5 تا 12 ولت می تونی به ورودیش بدی. توان ورودی برابره با توان خروجی تقسیم بر 0.75
                            oo:
                            چند باره این سوال رو پرسیدم و هیچکس جواب نداده! دوباره میرسم! :mrgreen:
                            میشه دائم به 12 ولت وصل باشه و باطری هم بهش؟؟؟
                            مشکلی پیش نمیاد برای باطری؟ مثلا عمرش کم شه و یا...؟؟؟
                            اگر قرار باشه برای باطری های 6 ولتی 4.5 آمپر ازش استفاده بشه باید مدارش چه تغییری کنه؟

                            با تشکر
                            نیست بر لوح دلم جز الف قامت دوست *** چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

                              مسلمه که باید طوری تنظیم بشه که وقتی ولتاژ باتری از یه محدوده ای کمتر میشه شروع به شارژ کنه،اگه دائم باتری رو شارژ کنه خیلی زود کلک باتری کندس،باید اول به اندازه کافی تخلیه شه بعد دوباره شارژ شه...
                              رازی در کار نبود

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : باطری موتور یا باتری سیلد اسیدی؟

                                نوشته اصلی توسط س.پارســا
                                دوباره میرسم!
                                میشه دائم به 12 ولت وصل باشه و باطری هم بهش؟؟؟
                                مشکلی پیش نمیاد برای باطری؟ مثلا عمرش کم شه و یا...؟؟؟
                                نه ، مشکلی پیش نمیاد.
                                چون عملا با بالا رفتن تدریجی ولتاژ باطری و رسیدن به ولتاژ فول شارژ ، ولتاژ باطری با ولتاژ خروجی مدار ما برایر میشه و دیگه باطری از مدار ، جریانی نمیکشه.
                                پس با خیال راحت میتونی باطری رو بصورت دائم به خروجی مدار وصل کنی.


                                اگر قرار باشه برای باطری های 6 ولتی 4.5 آمپر ازش استفاده بشه باید مدارش چه تغییری کنه؟
                                برای باطری 6 ولتی ، اگه بخوای با همون ورودی 12 ولتی شارژ کنی ، آرایش مدار فرق میکنه و باید از نوع step-down استفاده بشه.
                                ولی اگه بخوای باطری 6 ولتی رو با ورودی 6 ولت و کمتر شارژ کنی ، همون مدار بالایی میشه فقط باید ، مقاومت 10k رو که در شکل پایین هم نشون دادم با مقاومت 4k عوض کنی.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X