اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درایورهای LED

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : درایورهای LED

    نوشته اصلی توسط voroojak_52000
    مداری که گذاشتی هیچ مشکلی نداره اما به درد درایور ال ای دی نمیخوره. دوست عزیزم پیشنهاد میکنم ابتدا یک منبع با ولتاژ خروجی 27 ولت و حداقل جریان 1.2 آمپر به کمک نرم افزار طراحی کنی و بسازی . ایشالا جواب که گرفتی برای کنترل جریانشم یه فکری میکنیم
    این مداری که گذاشتی برای کنترل ولتاژش مشکلاتی پیش میاد چه برسه به کنترل جریان
    من از سه رنگ led استفاده میکنم که هر کدوم با pwm کنترل میشه :nice:
    اگه از کنترل جریان تنها استفاده کنم هنگامی که ترانزیستور خاموش باشه ولتاژ به حد نهایی خودش میرسه و هنگام روشن شدن به led ها اعمال میشه
    و چون معلوم نیست همه ledها با هم روشن باشن باقی جریان از بقیه led ها عبور میکنه و ...... (در منبع 27 ولت 1.2 امپر) [-X
    بنابر این من 1 منبع با 4 یا 5 خروجی احتیاج دارم که ولتاژ و جریانش ثابت باشه :biggrin:
    خواهشا منو راهنمایی کنید که بدجوری محتاجم -O< :-??

    دیدگاه


      پاسخ : درایورهای LED

      باز هم میگم دوست عزیز اون مداری که گذاشتی با توجه به توضیحاتی که توی پست قبلی دادی به دردت نمیخوره . شما راههای مختلفی برای این کار داری . مثلا همون طور که گفتم یک منبع ولتاژ ثابت با مقدار مناسب با جریان بالا(کنترل جریان لازم نیست اصلا) درست کنی و توی هر شاخه با توجه به ولتاژی که هر رنگ لازم داره یک مقاومت اضافه کنی این کارو اکثر شرکت ها دیدم انجام میدن. همچنین به جای مقاومت میتونی یه کنترل جریان آنالوگ برای هر مسیر بذاری تا مطمئن بشی که جریان ثابت به شاخه ها میرسه .








      دیدگاه


        پاسخ : درایورهای LED

        نوشته اصلی توسط voroojak_52000
        باز هم میگم دوست عزیز اون مداری که گذاشتی با توجه به توضیحاتی که توی پست قبلی دادی به دردت نمیخوره . شما راههای مختلفی برای این کار داری . مثلا همون طور که گفتم یک منبع ولتاژ ثابت با مقدار مناسب با جریان بالا(کنترل جریان لازم نیست اصلا) درست کنی و توی هر شاخه با توجه به ولتاژی که هر رنگ لازم داره یک مقاومت اضافه کنی این کارو اکثر شرکت ها دیدم انجام میدن. همچنین به جای مقاومت میتونی یه کنترل جریان آنالوگ برای هر مسیر بذاری تا مطمئن بشی که جریان ثابت به شاخه ها میرسه .
        از مقاومت استفاده نمیکنم (به علت تلفات)
        منظورت از کنترل جریان انالوگ چیه؟بیشتر توضیح بده

        دیدگاه


          پاسخ : درایورهای LED

          اونقدرا هم که فکر میکنی مقاومت در اینجا تلفات ایجاد نمیکنه . مگه سه رنگ توی 8 عدد ال ای دی چقدر اختلاف ولتاژ دارن نسبت به هم . فرض کن شاخه قرمز با شاخه آبی در 8 عدد ال ای دی یک وات 3 ولت اختلاف داشته باشن . این سه ولت رو اگه بخای با مقاومت جبران کنی در جریان 300 میلی آمپر میشه تلفاتی کمتر از یک وات . ضمن اینکه در طیف های RGB بیشتر قشنگی کار مطرحه تا تلفاتی در این حد کم .
          اما در مورد کنترل جریان آنالوگ :
          در واقع کنترل جریان آنالوگ هم به صورت تلفاتی کار میکنه پس همون مقاومت استفاده کنی بهتره. کنترل جریان آنالوگ میاد جریان شاخه رو سنس میکنه و اگه جریان از حدی که مشخص شده براش بیشتر شد مقاومت خودش رو افزایش میده تا جریان عبوری ازش کمتر شه . در واقع درست مثل یه مقاومت متغیر عمل میکنه . هم می تونه به صورت شناور در شاخه قرار بگیره (این طرح یکم مشکله) و هم در انتهای شاخه .
          در زیر یه مداری برات کشیدم با فرض اینکه نوع سوئیچت ماسفت باشه و در حالتی که کنترل جریان در انتهای شاخه قرار میگیره :

          در این مدار سیگنال pwm با توان مناسب برای تحریک گیت به ورودی pwm اعمال میشه و سوئیچ بسته میشه . جریان اگه از حد مقدار تعریف شده بیشتر شد (این حد توسط VREF تعریف میشه) ماسفت وارد ناحیه خطی شده و دو سرش افت ولتاژ ایجاد میشه تا حدی که جریان رو به اندازه لازم برسونه.
          این مدار فقط یه شماتیکه و مقادیر درست نیست .
          من اگه به جای تو بودم ولتاژ منبع رو در حالت کمترین تلفات انتخاب میکردم و همون مقاومت رو میزاشتم بره دنبال کارش :mrgreen:

          دیدگاه


            پاسخ : درایورهای LED

            با سلام خدمت همه ی دوستان مخصوصا آقا مسعود بخاطر نشر علومشون :
            حقیقتا من یه درایور led 30 w میخاستم بسازم که قبلا از راههای مختلفی این کار رو انجام دادم به جز سوییچینگ و طراحی اون که اون هم بخاطر طراحی یه مقدار سختش واردش نشدم اما اخیرا تصمیم جدی برای طراحی این درایور سویچینگ کردم چون مجبور بودم به خاطر تحریم ها این درایور رو با یه قیمت افسانه ای تهیه کنم برای همین هم از کتاب مارتی براون شروع کردم اون قدر که فکر میکردم سخت نبود اما اولین نمونه رو با این مدار(http://www.khazama.com/project/smps/) و (شماتیک :www.khazama.com/project/smps/smps.png) شروع کردم که خروجیش نهایتا 15 ولت بود که در نظر داشتم با اصلاحاتی (افزایش دور ثانویه) ولتاژ خروجی اون رو افزایش بدم مدار این تغذیه رو عینا منتاژ کردم پس از زدن به برق یه صداهایی ارش میومد که فکر کنم ار ترانس بود و پس از چند ثانیه هم فیوز ورودی (0.5آمپری) ترکید . در مورد ترانسش هم بگم خودم پیچیدم و سیم پیچ اولیه و تغذیه آی سی و ثانویه را همه به یک جهت طبق دستور پیچیدم اما به نطر شما آیا اگه تو پیچیدن ترانس جای دو سر اولیه رو جا به جا زده باشم میشه باعث این شده باشه ؟ چون بازم فیوز جدید زدم بازم سوخت - ضمنا آقا مسعود اگه بخوام از مدار شما استفاده کنم که اول این تایپیکه هست میشه یه عکش واضح از شماتیک بزارید چون این نوشته هاش خیلی معلوم نیست - ضمنا دانش فنی الکترونیکم بد نیست اگه فقط راهنماییم کنید - بازم ممنون
            //////////////////////////////////////////////////////////////
            به امید روزی که هر کدام از ما ایرانیان در زمینه کاری خود کشور عزیزمان را به طور کامل از وابستگی خارج کنیم . ان شا الله
            برای انسان های بزرگ بن بست وجود ندارد " یا راهی خواهم یافت //یا راهی خواهم ساخت

            ehsan.irangenius@gmail.com

            دیدگاه


              پاسخ : درایورهای LED

              نوشته اصلی توسط voroojak_52000
              اونقدرا هم که فکر میکنی مقاومت در اینجا تلفات ایجاد نمیکنه . مگه سه رنگ توی 8 عدد ال ای دی چقدر اختلاف ولتاژ دارن نسبت به هم . فرض کن شاخه قرمز با شاخه آبی در 8 عدد ال ای دی یک وات 3 ولت اختلاف داشته باشن . این سه ولت رو اگه بخای با مقاومت جبران کنی در جریان 300 میلی آمپر میشه تلفاتی کمتر از یک وات . ضمن اینکه در طیف های RGB بیشتر قشنگی کار مطرحه تا تلفاتی در این حد کم .
              اما در مورد کنترل جریان آنالوگ :
              در واقع کنترل جریان آنالوگ هم به صورت تلفاتی کار میکنه پس همون مقاومت استفاده کنی بهتره. کنترل جریان آنالوگ میاد جریان شاخه رو سنس میکنه و اگه جریان از حدی که مشخص شده براش بیشتر شد مقاومت خودش رو افزایش میده تا جریان عبوری ازش کمتر شه . در واقع درست مثل یه مقاومت متغیر عمل میکنه . هم می تونه به صورت شناور در شاخه قرار بگیره (این طرح یکم مشکله) و هم در انتهای شاخه .
              در زیر یه مداری برات کشیدم با فرض اینکه نوع سوئیچت ماسفت باشه و در حالتی که کنترل جریان در انتهای شاخه قرار میگیره :

              در این مدار سیگنال pwm با توان مناسب برای تحریک گیت به ورودی pwm اعمال میشه و سوئیچ بسته میشه . جریان اگه از حد مقدار تعریف شده بیشتر شد (این حد توسط VREF تعریف میشه) ماسفت وارد ناحیه خطی شده و دو سرش افت ولتاژ ایجاد میشه تا حدی که جریان رو به اندازه لازم برسونه.
              این مدار فقط یه شماتیکه و مقادیر درست نیست .
              من اگه به جای تو بودم ولتاژ منبع رو در حالت کمترین تلفات انتخاب میکردم و همون مقاومت رو میزاشتم بره دنبال کارش :mrgreen:
              ممنون از راهنماییتون
              پس من کاریو که شما میفرمایید انجام میدم اما اگه راه دیگه ای برای کم کردن تلفات به ذهنتون رسید حتما منو باخبر کنید

              دیدگاه


                پاسخ : درایورهای LED

                سلام انجمن مجازی به این خوبی تو هزاران نفر عالم الکترونیک کسی نیست بنده رو راهنمایی کنه ؟ :eek:
                برای انسان های بزرگ بن بست وجود ندارد " یا راهی خواهم یافت //یا راهی خواهم ساخت

                ehsan.irangenius@gmail.com

                دیدگاه


                  پاسخ : درایورهای LED

                  اون فیوز رو یک آمپر بذار . یک لامپ 100 وات با ورودی سری کن و اون موقع مدارت رو تست کن . ولتاژ خروجی رو بگیر اگه درست بود لامپ رو حذف کن و مدارت رو با بار تست کن .
                  توصیه میکنم یک ntc هم توی ورودی مدار بذاری .
                  اگه دو سر ورودی رو اشتباهی زده باشی احتمالش هست که علتش این باشه .

                  دیدگاه


                    پاسخ : درایورهای LED

                    نوشته اصلی توسط voroojak_52000
                    اون فیوز رو یک آمپر بذار . یک لامپ 100 وات با ورودی سری کن و اون موقع مدارت رو تست کن . ولتاژ خروجی رو بگیر اگه درست بود لامپ رو حذف کن و مدارت رو با بار تست کن .
                    توصیه میکنم یک ntc هم توی ورودی مدار بذاری .
                    اگه دو سر ورودی رو اشتباهی زده باشی احتمالش هست که علتش این باشه .
                    دوست عزیز تشکر از جوابتون
                    حالا استفاده از این مدار برای درایور 30 وات ال ای دی که مشکلی نداره ؟ مدارشو که دیدین ؟ راستی اینم بگم که مقاومت ntc دیسکی و ترانس پالس ورودی رو نذاشتم مشکلی نداره که ؟ ضمنا اگه به گفته شما به جای فیوز نیم آمپر یک آمپر بزارم یعنی این مدار اونم در حالت بی باری امکان داره تا 1A جریان بکشه ؟ :eek: بابا مصرفش میشه 200 وات
                    بازم از راهنماییتون ممنون - منتظرم
                    برای انسان های بزرگ بن بست وجود ندارد " یا راهی خواهم یافت //یا راهی خواهم ساخت

                    ehsan.irangenius@gmail.com

                    دیدگاه


                      پاسخ : درایورهای LED

                      بله از این مدار با یک سری تغییرات می تونی برای هدفی که میخای استفاده کنی . مدارشو دیدم . چوک فیلتر EMI (در اینجا بهش ترانس پالس نمیگن) و NTC رو می تونی برای تستها نذاری اما در مدار اصلی بهتره بذاری .
                      دوست عزیز شما فرمودید مدارتون مشکلی داره منم روش شروع به عیب یابی رو بهتون گفتم . نمیشه که دست روی دست گذاشت و فقط با توجه به معلومات کممون تحلیل کرد فقط تا مشکل خودش پیدا بشه !!!.شما که دانش الکترونیکتون خوب هست لطفا در مورد توپولوژی فلای بک بیشتر مطالعه کنید تا متوجه بشید که فلای بک به صورت پیک های شدید از ورودی جریان میکشه.(در موقع بی باری هم برای شارژ خازن خروجی پیک میکشه) اما برای محاسبه توان کشیده شده از خط ورودی نباید به اشتباه این پیک رو در نظر گرفت .اگه آقای خزاما از این مدار 50 وات واقعی کشیده باشه با توجه به ظرفثیت خازن ورودی که گذاشته مطمئن باش که مجبوره فیوز رو حداقل یک آمپر انتخاب کنه .

                      دیدگاه


                        پاسخ : درایورهای LED

                        نوشته اصلی توسط voroojak_52000
                        اونقدرا هم که فکر میکنی مقاومت در اینجا تلفات ایجاد نمیکنه . مگه سه رنگ توی 8 عدد ال ای دی چقدر اختلاف ولتاژ دارن نسبت به هم . فرض کن شاخه قرمز با شاخه آبی در 8 عدد ال ای دی یک وات 3 ولت اختلاف داشته باشن . این سه ولت رو اگه بخای با مقاومت جبران کنی در جریان 300 میلی آمپر میشه تلفاتی کمتر از یک وات . ضمن اینکه در طیف های RGB بیشتر قشنگی کار مطرحه تا تلفاتی در این حد کم .
                        سلام
                        میخواستم ساخت درایور شروع کنم برای همین به led ها جریان ثابت دادم تا ولتاژش به دست بیاد و دیدم بین رنگ قرمز و ابی 11 ولت اختلاف داریم(8 عدد سری) که با جریان 390ma تلفاتی در حد 4.29w داریم :sad: تازه این یک شاخه بود و در شاخه های دیگه 1.16w و 2.27w توان تلفاتی دیگه هم داریم
                        من از tny280 استفاده میکنم که 36w توان داره و جوابگوی اینهمه توان تلفاتی نیست
                        حالا با این شرایط چه راهکاری پیشنهاد میدید؟

                        دیدگاه


                          پاسخ : درایورهای LED

                          مگه چه نوع ال ای دی استفاده میکنی که 390 میلی آمپر باید بهش بدی؟؟؟توی یک واتها برای رنگهای سفید آبی و سبز حداکثر جریانی که بهشون میدن 350 میلی آمپره . فقط برای رنگ قرمزه که اگه بخای یک وات ازش بکشی به دلیل افت کمتر ولتاژ ( حدود 2.2 ولتا تا 3 ولت روی هر ال ای دی ) جریان تا 450 میلی هم می تونه بره . اما برای رنگ آبی و سبز باید زیر 350 بهشون بدی.
                          بذار با توجه به کاتالوگی که از یه ال ای دی RGB دیدم برات یه مثال بزنم :
                          (Forward current: 350 mA (per color) • Forward voltage: 2.2 to 2.8 VDC (red), 3.0 to 3.8 VDC (green), 3.0 to 3.8 VDC (blue
                          ما حد پایین ولتاژ های گفته شده در بالا رو می گیریم :
                          برای آبی : توی 8 ال ای دی سر شده ولتاژ کل میشه 8*3 = 24 ولت
                          برای سبز :توی 8 ال ای دی سر شده ولتاژ کل میشه 8*3 = 24 ولت
                          برای قرمز :توی 8 ال ای دی سر شده ولتاژ کل میشه 8*2.2 = 17.6
                          با توجه به مطلب بالا منبع ولتاژت باید 24 ولت باشه .(در عمل یک وات کامل نباید بکشی پس بهتره ولتاژ منبع از 24 ولت کمی کمتر باشه )
                          اگه ولتاژ منبعت رو 24 بگیری برای دو خط آبی و سبز مقاومت لازم نیست پس تلفات مقاومتی هم در کار نیست .
                          فقط میمونه خط قرمز. برای تغذیه خط قرمز باید به اندازه 24-17.6 = 6.4ولت افت ولتاژ با مقاومت ایجاد کنی . فرض کنیم برای خط قرمز جریان 400 میلی آمپر در نظر گرفته بشه در این حالت توان تلفاتی میشه 6.4*.4= 2.56وات که به نظرم برای RGB با توجه به کاربردی که داره این مقدار زیاد نیست .از طرفی شما داری pwm بهش میدی پس تلفات عملا کمتر از این مقدار هم میشه.
                          به نظرم تستی که شما انجام دادی درست نبوده . یه بار دیگه یک آمپر متر با هر خط سری کن و با ولتمتر ولتاژ دو سر خط رو بگیر ولتاژ رو از کم آروم آروم زیاد کن ببین توی چه ولتاژی توان کشیده شده برای هر خط 8 وات میشه . اون موقع محاسبات تلفات رو انجام بده
                          در ضمن حتما لازم نیست از رنگ قرمز به همون اندازه رنگهای آبی و سبز توان بکشی چون رنگ قرمز با توان کم هم به خاطر ذاتش تاثیرش رو میذاره . این طوری می تونی تلفات مقاومتی کمتری هم داشته باشی
                          اگه بازم اصرار به کمتر شدن تلفات داری پیشنهاد میکنم ولتاژ های هر خط رو در حالتی که هر ال ای یک وات کامل میکشه اندازه بگیری و با توجه به این سه مقدار سه منبع ولتاژ دقیق درست کنی تا تلفاتت در این قسمت به صفر برسه . دقت کن نگفتم یک منبع ولتاژ با سه خروجی چون در عمل بار شما در سه خط ثابت نیست و نمی تونی (یا خیلی سخته) منبعی درست کنی که سه خروجی با ولتاژ ثابت در حالتی که بارت در حال تغییره درست کنی .
                          حالا جان من اگه قصد درست کردن منبع تغذیه رو داری شروع به ساختن کن و این حاشیه ها رو بیخیال شو :biggrin:

                          دیدگاه


                            پاسخ : درایورهای LED

                            نوشته اصلی توسط voroojak_52000
                            مگه چه نوع ال ای دی استفاده میکنی که 390 میلی آمپر باید بهش بدی؟؟؟توی یک واتها برای رنگهای سفید آبی و سبز حداکثر جریانی که بهشون میدن 350 میلی آمپره . فقط برای رنگ قرمزه که اگه بخای یک وات ازش بکشی به دلیل افت کمتر ولتاژ ( حدود 2.2 ولتا تا 3 ولت روی هر ال ای دی ) جریان تا 450 میلی هم می تونه بره . اما برای رنگ آبی و سبز باید زیر 350 بهشون بدی.
                            بذار با توجه به کاتالوگی که از یه ال ای دی RGB دیدم برات یه مثال بزنم :
                            (Forward current: 350 mA (per color) • Forward voltage: 2.2 to 2.8 VDC (red), 3.0 to 3.8 VDC (green), 3.0 to 3.8 VDC (blue
                            ما حد پایین ولتاژ های گفته شده در بالا رو می گیریم :
                            برای آبی : توی 8 ال ای دی سر شده ولتاژ کل میشه 8*3 = 24 ولت
                            برای سبز :توی 8 ال ای دی سر شده ولتاژ کل میشه 8*3 = 24 ولت
                            برای قرمز :توی 8 ال ای دی سر شده ولتاژ کل میشه 8*2.2 = 17.6
                            با توجه به مطلب بالا منبع ولتاژت باید 24 ولت باشه .(در عمل یک وات کامل نباید بکشی پس بهتره ولتاژ منبع از 24 ولت کمی کمتر باشه )
                            اگه ولتاژ منبعت رو 24 بگیری برای دو خط آبی و سبز مقاومت لازم نیست پس تلفات مقاومتی هم در کار نیست .
                            فقط میمونه خط قرمز. برای تغذیه خط قرمز باید به اندازه 24-17.6 = 6.4ولت افت ولتاژ با مقاومت ایجاد کنی . فرض کنیم برای خط قرمز جریان 400 میلی آمپر در نظر گرفته بشه در این حالت توان تلفاتی میشه 6.4*.4= 2.56وات که به نظرم برای RGB با توجه به کاربردی که داره این مقدار زیاد نیست .از طرفی شما داری pwm بهش میدی پس تلفات عملا کمتر از این مقدار هم میشه.
                            به نظرم تستی که شما انجام دادی درست نبوده . یه بار دیگه یک آمپر متر با هر خط سری کن و با ولتمتر ولتاژ دو سر خط رو بگیر ولتاژ رو از کم آروم آروم زیاد کن ببین توی چه ولتاژی توان کشیده شده برای هر خط 8 وات میشه . اون موقع محاسبات تلفات رو انجام بده
                            در ضمن حتما لازم نیست از رنگ قرمز به همون اندازه رنگهای آبی و سبز توان بکشی چون رنگ قرمز با توان کم هم به خاطر ذاتش تاثیرش رو میذاره . این طوری می تونی تلفات مقاومتی کمتری هم داشته باشی
                            اگه بازم اصرار به کمتر شدن تلفات داری پیشنهاد میکنم ولتاژ های هر خط رو در حالتی که هر ال ای یک وات کامل میکشه اندازه بگیری و با توجه به این سه مقدار سه منبع ولتاژ دقیق درست کنی تا تلفاتت در این قسمت به صفر برسه . دقت کن نگفتم یک منبع ولتاژ با سه خروجی چون در عمل بار شما در سه خط ثابت نیست و نمی تونی (یا خیلی سخته) منبعی درست کنی که سه خروجی با ولتاژ ثابت در حالتی که بارت در حال تغییره درست کنی .
                            حالا جان من اگه قصد درست کردن منبع تغذیه رو داری شروع به ساختن کن و این حاشیه ها رو بیخیال شو :biggrin:
                            جناب voroojak_52000 من از led rgb استفاده نمیکنم بلکه از سه تا led سبز و قرمز و ابی استفاده میکنم البته سفید هم دارم
                            led ابی 3.8 و قرمز 2.5 افت ولتاژ داره اختلاف بین اینا 10 تا 11 ولته
                            شما درست می فرمایید به روی چشم

                            دیدگاه


                              پاسخ : درایورهای LED

                              اگه واقعا 11 ولت اختلاف ولتاژ داره می تونی توی مدار تغذیه مخصوص قرمزها یک ثانویه دیگه بذاری .چون نهایت تغییرات خروجی (خط بدون فیدبک) که داشته باشی در اثر تغییر بار سه یا چهار ولته و اگه تلفات برات مهمه ارزشش رو داره . من قبلا با همین گذاشتن مقاومت فقط از یه تغذیه استفاده کردم اما تفاوت ولتاژ بین قرمزها و آبیها توی ماژول RGB که استاده میکردم(در 7 عدد ماژول سری)حدود 4 ولت بود . موفق باشی

                              دیدگاه


                                پاسخ : درایورهای LED

                                سلام و با تشکر از دوستان. من متوجه نشدم شما ال ای دی هاتون نیم واته یا یک وات و یا شصت تا ال ای دی دارین یا سه دسته هشت تایی که میشه 24 عدد. در هر صورت من دو راه رو به شما پیشنهاد میکنم یک راه بهتره و یک راه یکم بدتره. راه بهتر اینه که جریان روی قفل کنی روی مقداری که میخوای یاهمون فیدبک جریان یا همون درایور ال ای دی و راه دوم که بدتره استفاده از مقاومته که مقداری اتلاف داره ولی یکم با اونی که جناب وروجک گفتن فرق داره. چون برای ال ای دی های پاوره یک وات:
                                برای آبی و سبز و سفید و آفتابی: توی 8 ال ای دی سری شده ولتاژ کل حدودا میشه 3.2 ولت ضربدر هشت = 25.6 ولت
                                پس شما لازم داری یک منبع تغذیه ببندی با خروجی حدود 26 و با یک مقاومت کوچک(مقداره بسیار کم) طوری به ال ای دی ها سری کنی که مقدار اون مقاومت کوچکترین باشه و جریان هم از 340 میلی آمپر (یا همونی که میخوای باشه) بیشتر نره. یادت نره که این مقاومت کوچک لازمه چون اگه همین مقدار 26-25 ولت رو بزنی به ال ای دی ها کم کم جریان زیادی میکشن و خیلی زود میسوزن. و یادت باشه اینقدر ولتاژ خروجیه منبع تغذیه ای که ساختی رو زیاد و کم کن که اون مقاومت کمترین مقدار ممکن بشه و اتلاف کمتر بشه. مثلا ممکنه خروجی لازم باشه 27 یا 26.5 یا بینشون باشه یا بیشتر و کمتر
                                خب حالا میمونه قرمز.
                                شما دو راه داری یا اصلا از قرمز استفاده نکنی و بیخالش بشی.یا اینکه با همین منبع تغذیه یک مقاومت به مقدار بیشتر سری کنی که اون مقاومت میشه مثل بخاری برقی و اتلاف فراوان مثلا برای هشت تا ال ای دیه یک وات سری شده شما حدود 3 وات اتلاف داری (در ضمن یادت باشه قرمز یک وات هم همون حدود 340 میلی باید ازش رد بشه بهش چهارصد میلی ندی ها). راه بعدی اینکه که طبق گفته دوستمون از دو منبع تغذیه استفاده کنی که دومی ولتاژ خروجیش برابر باشه با حدود:
                                برای قرمز: توی 8 ال ای دی سری شده ولتاژ کل حدودا میشه 2.2 ولت ضربدر هشت = 17.6 ولت
                                پس شما یک منبع حدود 17 تا 18 ولت نیاز داری و باز همون مطلب بالا در مورد تغییر ولتاژ خروجیه منبع تا اینکه کوچکترین مقاومت برای سری شدن با ال ای دی ها نیاز باشه.
                                ولی دو تا مشکل اینجا هست هم اینکه حیفه که دو تا منبع بسازی برای یک کار و هم اینکه اگه شما از یک میکرو استفاده میکنی نمیتونی دو تا منبع بهش ولتاژ بدن پس باید یک منبع داشته باشی من پیشنهاد میکنم برای قرمز یک خروجیه دیگه بسازی حدود 20 ولت و با آی سی های سوئیچینگ تبدیل کنی به یک ولتاژ فیکس اونی که نیاز داری و بعد با یک مقاومت مقدار کم بدی به ال ای دی های قرمز. دلیل اینکه میگم با یک آی سی خروجی دوم رو فیکس کنی چون وقتی شما دو تا خروجی میگیری روی اونی که فیدبک نیست اختلاف ولتاژ داری.
                                ولی بازم میگم راهه استفاده از جریان ثابت بهتره و کم اتلاف تره.موفق باشی.
                                ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X