اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

    نوشته اصلی توسط نو رسیده نمایش پست ها
    هم جهت پیچیدن مهمه و هم جهت جریان.
    در واقع علاوه بر جهت پیچیدن به مدار هم وابسته هست.
    اما در کل شما همه رو تو یک جهت ببپیچین. اما دقت کنین که جهت جریان تو اولیه و ثانویه عکس هم باشه.
    ضمنا حتما برای اولین بار با برق شهر ورودی مدار یه لامپ 100 سری کنین. اگه مشکلی باشه لامپ روشن میشه.
    ممنون مهندس...همه رو توی یه جهت پیچیدم ولی نقاط شروع و پایان رو رعایت کردم...ولی لامپ روشن میشه...حتی تغذیه اگزیلاری رو از خروجی میدم...بازم لامپ روشنه....مدارمو بفرستم یه نگاهی کنین؟

    دیدگاه


      پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

      نوشته اصلی توسط saeeddelshad0020 نمایش پست ها
      ممنون مهندس...همه رو توی یه جهت پیچیدم ولی نقاط شروع و پایان رو رعایت کردم...ولی لامپ روشن میشه...حتی تغذیه اگزیلاری رو از خروجی میدم...بازم لامپ روشنه....مدارمو بفرستم یه نگاهی کنین؟
      منایع سوئیچینگ نکات ریز و درشت و محاسبات دقیقی داره.
      پیشنهاد میکنم حتما مطالب مربوطه رو خوب بخونید و حتما مدارتون رو طبق محاسبات و فرمولهاش طراحی کنین.
      اگه تو این شرایط لامپ روشن میشه و طراحی ترانس هم درسته، سر های ورودی رو جابجا کنین. تا وقتی لامپ تو مداره اتفاق بدی نمیفته. فوقش بازم روشن میشه.
      ضمنا بعد از هر تست ناموفق حتما تو حالت خاموش سوئیچ و دیودهای محافظ و اسنابر رو چک کنین.
      کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

      دیدگاه


        پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

        نوشته اصلی توسط نو رسیده نمایش پست ها
        با سلام
        ترانس باید از نو طراحی بشه.
        تغییر تو سیم پیچهای ثانویه منجر به تغییر ولتاژ برگشتی که روی اولیه میفته هم میشه. با سوئیچینگ اصلا شوخی نکنین.
        من محاسبات فلای بک با یک سیم پیچ ثانویه رو از توی کتاب پرس من می خونم ولی در مورد ترانس فلای بک با دو خروجی مطلبی اورده نشده یک رفرنس مناسب برای طراحی ترانس فلای بک با دو یا چند خروجی به من معرفی می کنید؟
        گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
        همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

        دیدگاه


          پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

          نوشته اصلی توسط amin20107 نمایش پست ها
          من محاسبات فلای بک با یک سیم پیچ ثانویه رو از توی کتاب پرس من می خونم ولی در مورد ترانس فلای بک با دو خروجی مطلبی اورده نشده یک رفرنس مناسب برای طراحی ترانس فلای بک با دو یا چند خروجی به من معرفی می کنید؟
          سلام
          کتاب مارتی براون کتاب خوبیه توضیح داده

          دیدگاه


            پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

            نوشته اصلی توسط saeeddelshad0020 نمایش پست ها
            سلام
            کتاب مارتی براون کتاب خوبیه توضیح داده
            اسم کتاب چی هست؟ ایا ترجمه دارد؟
            گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
            همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

            دیدگاه


              پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

              نوشته اصلی توسط havin نمایش پست ها
              به نام خدا
              با عرض سلام به همه دوستان . تصمیم گرفتم که یه منبع فلای بک طراحی کنم و طراحیشو از صفر تا صد اینجا بزارم . راه حل های محاسباتی زیادی برای طراحی فلای بک وجود داره و من تصمیم گرفتم یه منبعی که برای همه قابل شناخت باشه رو انتخاب کنم که اونم سایت schmidt-walter است که یه سایت آلمانیه و طراحیش خوب جواب میده. پس منبع ما برای راحتی و قابل استفاده برای همه این سایته . خوشحال میشم دوستان کمک کنند ، و اگه جایی اشغالی وارد بود اطلاع بدن . البته دوستان قبلا تو پست های دیگه طراحیارو انجام دادن . اما با این راه حل نبوده
              داده های مساله:
              Vin = 100 - 240v
              Vout = 12v
              Iout = 3A
              f = 50khz
              لازم به ذکره ، منبع فلای بک با مشخصات بالا ، یه منبع پرکاربرد بوده که تو اکثر مدارات ازش استفاده میشه
              نمایی کلی از مدارو تو شکل زیر می تونید ببینید :


              مرحله اول : محاسبه اندازه اندوکتانس سمت اولیه (L1) :
              رابطه :
              L1 = (vin-avg)^2 / (8*(Vout+Vf)*Iout*f)1
              که Vin-avg همون متوسط ولتاژ اولیست که از رابطه زیر محاسبه میشه:
              رابطه 2 :
              Vin-avg = (Vin-min+Vin-max)/2
              و vf افت ولتاژیه که روی دیود خروجی (D1) میفته که ما 0.7 فرض میکنیم.
              با مقدار دهی دو رابطه بالا میزان سلف برابر 1.8963 میلی هانری محاسبه میشه پس :
              L1 = 1.8963mH
              در همین ابتدای کار میتونیم از رابطه زیر نسبت تعداد دور اولیه به ثانویه رو محاسبه کنیم:
              N1/N2 = Vin-avg/(Vout + Vf)=13.385

              سلام . اگر ممکنه یبار دیگه این فایل رو قرار بدهید . لینکش کار نمیکنه ممنون

              دیدگاه


                پاسخ : طراحی فلای بک صفر تا 100 با همه جزئیات

                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                سلام دوست عزیز > ممنون از زحمتی که کشیدین بابت درج این مطالب
                ولی دوست عزیز این فرمول های عریض وطویل خروجی درست ندارن
                من که تست کردم جواب نگرفتم .

                دیدگاه


                  سلام وقت بخیر .
                  خیلی مطالب عالی و باحال بود

                  تشکر

                  ولی کاش این بحث کامل بشه و قسمت کنترل رو هم ی نفر بیاد و کامل توضیح بده . حیفه مطلب نصفه مونده

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X