اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

بالا بردن راندمان در فلای بک

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

    سلام-شما مسیر محاسبات را درست رفتید غیر از e=lp*ip^2/2=31/50000 برای رابطه اندوکتانس -فرکانس-جریان-و...در دیتا شیت رابطه ای داده شده که باید از ان کمک بگیرید--همچنین این ای سی برای مد ناپیوسته طراحی شده و شما باید فرمولهای مد ناپیوسته فلایبک را بکار ببرید-متاسفانه فرصت محاسبات برای شما را ندارم و خودتان با مطالعه دیتا شیت انرا انجام دهید--منظور از تکرار محاسبات هم این است که بعد از محاسبات اولیه و بدست اوردن اعداد باید محاسبات را دوباره تکرار کنید زیرا مثلا ممکن است شما نسبت دور 2.3 بدست اورید و مجبور شوید انرا گرد کنید و یا برای اندوکتانس ویا فرکانس هم همین کار را کرده باشید که در انصورت بعد از اتمام محاسبات باید بازگشته و اعداد را جایگزین کنید و ببینید چه اتفاقی میافتد-این لینک http://www.maximintegrated.com/app-n...ex.mvp/id/5504 محاسبات ناپیوسته را توضیح داده-این لینک هم نرم افزار انلاین شرکتNXP میباشد که ای سی ان تقریبا با ای سی شما مشابه است.http://www.nxp.com/design-portal/TEA1733.html#
    در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

      نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
      سلام-شما مسیر محاسبات را درست رفتید غیر از e=lp*ip^2/2=31/50000 برای رابطه اندوکتانس -فرکانس-جریان-و...در دیتا شیت رابطه ای داده شده که باید از ان کمک بگیرید--همچنین این ای سی برای مد ناپیوسته طراحی شده و شما باید فرمولهای مد ناپیوسته فلایبک را بکار ببرید-متاسفانه فرصت محاسبات برای شما را ندارم و خودتان با مطالعه دیتا شیت انرا انجام دهید--منظور از تکرار محاسبات هم این است که بعد از محاسبات اولیه و بدست اوردن اعداد باید محاسبات را دوباره تکرار کنید زیرا مثلا ممکن است شما نسبت دور 2.3 بدست اورید و مجبور شوید انرا گرد کنید و یا برای اندوکتانس ویا فرکانس هم همین کار را کرده باشید که در انصورت بعد از اتمام محاسبات باید بازگشته و اعداد را جایگزین کنید و ببینید چه اتفاقی میافتد-این لینک http://www.maximintegrated.com/app-n...ex.mvp/id/5504 محاسبات ناپیوسته را توضیح داده-این لینک هم نرم افزار انلاین شرکتNXP میباشد که ای سی ان تقریبا با ای سی شما مشابه است.http://www.nxp.com/design-portal/TEA1733.html#
      سلام مهندس جان :ممنون از اینهمه وقتی که برای ما میگذارید .باشد که ما هم بیاموزیم .
      مهندس یعنی من بر اساس اطلاعاتی که نرم افزار میده nxp میتونم مدارمو ببندم یا باز هم باید محاسبه کنم ؟

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

        من خودم همیشه محاسبات را تکرار میکنم.زیرا هر نرم افزاری الگوریتم خاص خودش را دارد.
        در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

          نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
          من خودم همیشه محاسبات را تکرار میکنم.زیرا هر نرم افزاری الگوریتم خاص خودش را دارد.
          مهندس جان من با یه مطلبی تو مدارم روبرو شدم اگر میشه توضیح بدید :وقتی یه خازن 10 میکرو الکترولیت بعد از دیود بل میذارم جریان خروجی تا 850 میلی هم میره ولی اختلاف فاز زیاد میشه و راندمان میشه 62 ولی با یک 204 سرامیکی راندمان تا 70 بالا میره ولی جریان خروجی میشه 650 میلی امبر چطور میشه بدون زیاد شدن اختلاف فاز اینو اصلاحش کرد واصلا توضیح منطقی داره ؟
          راستی استاد تو دیتا شیت bp برای اندوکتانس فرمولی نداده یا لا اقل من ندیدم میشه صفحه مربوطه رو محبت کنید اینجا قرار بدید ؟
          با سباس فراوان

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

            من نمیدانم که شما رانمان را چگونه و با چه روشی بدست میاورید زیرا راندمان یک عدد نیست و یک منحنی میباشد---در مورد خازن هم شما اگر خازن بعد از پل دیود را افزایش دهید جریان پیک بیشتری از پل دیود عبور خواهد کرد و هارمونیکهای بیشتری تولید خواهد نمود وولتاژ دی سی صافتری هم خواهید داشت و اگر خازن را کمتر کنید هارمونیک جریان کمتر شده ولی ریپل ولتاژ خروجی پل دیود زیادتر میشود و خیلی ناصاف خواهد شد یعنی در یک لحظه ممکن است ولتاژ خروجی پل دیود کمتر از ولتاژ طراحی شود و در نتیجه در خروجی هم ریپل خواهید داشت.و منبع درست کار نخواهد کرد--http://www.bpsemi.com/pdf/BP3105/BP3..._V0.2%20EN.pdf در صفحه شش رابطه اش را داده.
            در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

              نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
              من نمیدانم که شما رانمان را چگونه و با چه روشی بدست میاورید زیرا راندمان یک عدد نیست و یک منحنی میباشد---در مورد خازن هم شما اگر خازن بعد از پل دیود را افزایش دهید جریان پیک بیشتری از پل دیود عبور خواهد کرد و هارمونیکهای بیشتری تولید خواهد نمود وولتاژ دی سی صافتری هم خواهید داشت و اگر خازن را کمتر کنید هارمونیک جریان کمتر شده ولی ریپل ولتاژ خروجی پل دیود زیادتر میشود و خیلی ناصاف خواهد شد یعنی در یک لحظه ممکن است ولتاژ خروجی پل دیود کمتر از ولتاژ طراحی شود و در نتیجه در خروجی هم ریپل خواهید داشت.و منبع درست کار نخواهد کرد--http://www.bpsemi.com/pdf/BP3105/BP3..._V0.2%20EN.pdf در صفحه شش رابطه اش را داده.
              مهندس عزیز سلام و باز هم ممنون بابت همه چیز . من یک وسیله اندازه گیری خریدم که ولتاز وجریان و توان ورودی و حروجی مدار وهمچنین اختلاف فاز بین ولتاز وجریان و power factory رو نمایش میده . اما نفرمودین راهی هست که بدون استفاده از خازن الکترولیت بعد از بل دیود بتونم جریان بیک بیشتری داشته باشم ؟ یا اصلا چطور میتونم جریان بیک سیم بیچ اولیه رو بالا ببرم بدون خازن الکترولیت ورودی ؟
              در ضمن در صفحه 6 دیتا شیت bp اشارهای به محاسبه اندوکتانس نشده یا من متوجه نمیشم میشه بفرمایید کذوم قسمت ؟
              با سباس فراوان

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                در صفح 6 همان لینک یک فرمول نوشته شده ایا میتوانید به من بگویید که چه میبینید؟و فرمول چیست؟میتوانید عکس انرا اپلود نمایید --در ان رابطه فرکانس را با سایر پارامترها داده و شما باید از ان برای بدست اوردن اندوکتانس اولیه Lp استفاده کنید.در ظمن من نگفتمم خازن الکترولیت باعث افزایش جریان سوییچ میشود لطفا دقت کنید---گفتم که باعث افزلیش جریان پیک عبوری از دیود میشود.و این ربطی به سوییچ ندارد.برای افزایش جریان هم میتوانید مقاومت نمونه گیر جریان را کم کنید ولی نه خیلی زیاد بلکه با محاسبه از روی فرمولهای دیتا شیت.
                در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                  نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
                  در صفح 6 همان لینک یک فرمول نوشته شده ایا میتوانید به من بگویید که چه میبینید؟و فرمول چیست؟میتوانید عکس انرا اپلود نمایید --در ان رابطه فرکانس را با سایر پارامترها داده و شما باید از ان برای بدست اوردن اندوکتانس اولیه Lp استفاده کنید.در ظمن من نگفتمم خازن الکترولیت باعث افزایش جریان سوییچ میشود لطفا دقت کنید---گفتم که باعث افزلیش جریان پیک عبوری از دیود میشود.و این ربطی به سوییچ ندارد.برای افزایش جریان هم میتوانید مقاومت نمونه گیر جریان را کم کنید ولی نه خیلی زیاد بلکه با محاسبه از روی فرمولهای دیتا شیت.
                  سلام عذر خواهی میکنم مثل اینکه من باعث شدم حوصله تون سر بره .تازه متوجه شدم من دنبال فرمول مستقیم اندوکتانس میگشتم نمی دونم همیشه اینقدر خنگ بودم یا مقتضای سنمه ذر هر صورت ممنون از همه راهنمایی هاتون امیدوارم بتونم بکار ببندم. مهندس منظور نرم افزار از خازن bulk ورودیه یا خروجی ؟ یا علی

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                    اگر دقت کنید جلوی ان ولتاژ ac ورودی را نوشته بنابراین خازن بعد از پل دیود ورودی میباشد.
                    در زندگی اثر خوب و خاطره خوش از خودمان در این دنیا برجا بگذاریم.etgpsp

                    دیدگاه


                      #40
                      پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                      نوشته اصلی توسط عباس جبراییلی
                      اگر دقت کنید جلوی ان ولتاژ ac ورودی را نوشته بنابراین خازن بعد از پل دیود ورودی میباشد.
                      ممنون از جوابتون
                      مهندس جان سلام :من بر اساس داده ها و فرمول bp اندوکتانس اولیه رو حساب کردم با اونچه که نرم افزار nxp میگه خیلی تفاوت داره با این ترتیب میتونم با این محاسبات ومدار بیشنهادی نرم افزار کار کنم؟
                      این هسته هایی که بیشنهاد میده کجا میتونم با pc47 در جدول tdk معادل سازیشو بیدا کنم منظورم اینه که چطور بفهمم معادل کدوم هسته از جدول tdk میشه ؟
                      تو دیتا شیت بی بی این فرمولها ارثه شده Ip=500mv/Rcs , (Ip/4)*(Np/Ns)=Iout چطور با استفاده از این فرمولها میشه تعداد دور اولیه یا ثانویه رو بدست آورد ؟
                      یه سوال دیگه خارج از این بحث دارم : برای توانهای ۱۰۰ وات و بالا تر کدوم توبولوزی بهتره و از از خانواده pi expert کدوم ic مناسبه ؟

                      دیدگاه


                        #41
                        پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                        من حدس میزنم شما برای اندازه گیری توان یک پاور متر صنعتی خریدید!! درسته؟؟؟ اگر اینطوره شما دارید توان رو اشتباه محاسبه میکنید. چون اون پاورمتر ها true rms نیستند.

                        دقیقا بگید با چی دارید اندازه گیری میکنید.
                        چون سی درصد تلفات چیز زیادیه (تو بار کامل). اگر بار کامل شما بشه 10 وات سی درصدش میشه 3 وات.
                        جاهایی که توان تلف میشه دیودهای خروجی و سوییچ و ترانس هستش.(البته تو این توان ناچیز و با توجه به اینکه هسته کوچیکی هم انتخاب نکردید کمتر تلفات سمت ترانس میره مگر اینکه تلفات مسی زیاد باشه)
                        دیود خروجی باید به شدت داغ بشه. (اگرنمیشه برید سراغ سوییچ.) سوییچ هم باید داغ بشه چون به هر صورت اگر ترانس هم بد پیچیده باشید سوییچ هم تلفات بالایی خواهد داشت.(علت اینکه میگم این راندمان از نظر من غیر منطقیه همینه که این ای سی اصلا نمیتونه همچین تلفاتی رو تحمل بکنه و میسوزه.) سراغ ترانس هم برید. 3 وات چیز کمی نیست و بعد از هفت هشت دقیقه ترانس هم (اگر تلفات روش زیاد باشه ) باید به شدت گرم بشه.

                        اولین ایده من اشتباه در اندازه گیر یتوانه و اینکه شما فقط فکر میکنید که رندمانتون پایینه.
                        حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                        به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                        K.Show

                        دیدگاه


                          #42
                          پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                          نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                          من حدس میزنم شما برای اندازه گیری توان یک پاور متر صنعتی خریدید!! درسته؟؟؟ اگر اینطوره شما دارید توان رو اشتباه محاسبه میکنید. چون اون پاورمتر ها true rms نیستند.

                          دقیقا بگید با چی دارید اندازه گیری میکنید.
                          چون سی درصد تلفات چیز زیادیه (تو بار کامل). اگر بار کامل شما بشه 10 وات سی درصدش میشه 3 وات.
                          جاهایی که توان تلف میشه دیودهای خروجی و سوییچ و ترانس هستش.(البته تو این توان ناچیز و با توجه به اینکه هسته کوچیکی هم انتخاب نکردید کمتر تلفات سمت ترانس میره مگر اینکه تلفات مسی زیاد باشه)
                          دیود خروجی باید به شدت داغ بشه. (اگرنمیشه برید سراغ سوییچ.) سوییچ هم باید داغ بشه چون به هر صورت اگر ترانس هم بد پیچیده باشید سوییچ هم تلفات بالایی خواهد داشت.(علت اینکه میگم این راندمان از نظر من غیر منطقیه همینه که این ای سی اصلا نمیتونه همچین تلفاتی رو تحمل بکنه و میسوزه.) سراغ ترانس هم برید. 3 وات چیز کمی نیست و بعد از هفت هشت دقیقه ترانس هم (اگر تلفات روش زیاد باشه ) باید به شدت گرم بشه.

                          اولین ایده من اشتباه در اندازه گیر یتوانه و اینکه شما فقط فکر میکنید که رندمانتون پایینه.
                          سلام اقای وزیری :ممنون که جواب دادید من یک وسیله اندازه گیری از راد الکتریک خریدم و سر راه ولتاز ورودی قرار داره و خودش ولتاز و جریان و توان ورودی و خروجی رو و همچنین اختلاف فاز بین ولتاز وجریان و باور فاکتوری رو میده .
                          دیشب از یک هسته کوچکتر استفاده کردم راندمان بهتر شد ممکنه اشتباه در محاسبه هسته باشه .
                          تو دیتا شیت بی بی این فرمولها ارثه شده Ip=500mv/Rcs , (Ip/4)*(Np/Ns)=Iout چطور با استفاده از این فرمولها میشه تعداد دور اولیه یا ثانویه رو بدست آورد ؟
                          در ضمن من دریور ۳۳ ولت ۲۵وات بستم . راستی تو مدار من قطعاتی که ۴۰-۵۰ ذرجه گرم میشن ماسفته. مقاومت اسنابره و دیود خروجی
                          باز هم ممنون از اینکه مشارکت کردید . یا علی

                          دیدگاه


                            #43
                            پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                            عذر میخوام. من تا اینجای بحث نبودم.
                            لطف میکنید بگید این rcs و .... چی هستن؟؟ 4 صفحه!!!!
                            برای اینکه خیلی راحت بتونید راندمان رو دقیق به دست بیارید راه خیلی بهتری هم هست. مسیر خازن صافی ورودی تا مدار اصلی رو قطع بکنید و یک مقاومت مثلا 1 اهمی بزارید.(یه مقاومتی بزار که راحت بتونی ولتاژ دو سرشو ببینی) ولتاژ خط دی سی رو که راحت اندازه میگیری. جریانشم با خوندن ولتاژ این مقاومته میخونی ضربدر هم میکنی میشه توان ورودی. دقیق دقیق.
                            این دستگاههای تو بازار معمولا فقط برای سینوسی کاربرد دارن. پاور مترهای true rms اون هم با این امکاناتی که شما میگید قیمت خیلی بالایی باید داشته باشن.(جریان ورودی شما سینوسی نیست. اینو باید مد نظر داشته باشید)
                            توان خروجی رو هم که دیگه اندازه گیریش خیلی راحته چون دی سی هستش.
                            هسته بزرگتر باشه مشکلی نباید راندمان تغییر بکنه.(به شرط محاسبه جدای تعداد دور و ... برای هر هسته. چون هسته های بزرگتر پرمابیلیته بیشتری دارن و با تعداد دور کمتری به سلف دلخواه ما میرسن)

                            با این اوضاف شما الان باید 7.5 وات تلفات!!!! داشته باشید. فقط گرم شدن نمیشه 7.5 وات. این توان معادل داغ شدن حسابیه. شما از چه کنترولری استفاده کردید؟؟؟ چون گفتید ماسفت!!!. ماسفتتون شمارش چنده؟ مقاومت گیتش چند اهمه؟؟ شماره دیود چنده؟(خروجی) مقاومت کلمپر چند اهم و چند واته؟؟ مقادیرشو از کجا به دست اوردی؟؟؟
                            حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                            به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                            K.Show

                            دیدگاه


                              #44
                              پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                              نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                              عذر میخوام. من تا اینجای بحث نبودم.
                              لطف میکنید بگید این rcs و .... چی هستن؟؟ 4 صفحه!!!!
                              برای اینکه خیلی راحت بتونید راندمان رو دقیق به دست بیارید راه خیلی بهتری هم هست. مسیر خازن صافی ورودی تا مدار اصلی رو قطع بکنید و یک مقاومت مثلا 1 اهمی بزارید.(یه مقاومتی بزار که راحت بتونی ولتاژ دو سرشو ببینی) ولتاژ خط دی سی رو که راحت اندازه میگیری. جریانشم با خوندن ولتاژ این مقاومته میخونی ضربدر هم میکنی میشه توان ورودی. دقیق دقیق.
                              این دستگاههای تو بازار معمولا فقط برای سینوسی کاربرد دارن. پاور مترهای true rms اون هم با این امکاناتی که شما میگید قیمت خیلی بالایی باید داشته باشن.(جریان ورودی شما سینوسی نیست. اینو باید مد نظر داشته باشید)
                              توان خروجی رو هم که دیگه اندازه گیریش خیلی راحته چون دی سی هستش.
                              هسته بزرگتر باشه مشکلی نباید راندمان تغییر بکنه.(به شرط محاسبه جدای تعداد دور و ... برای هر هسته. چون هسته های بزرگتر پرمابیلیته بیشتری دارن و با تعداد دور کمتری به سلف دلخواه ما میرسن)

                              با این اوضاف شما الان باید 7.5 وات تلفات!!!! داشته باشید. فقط گرم شدن نمیشه 7.5 وات. این توان معادل داغ شدن حسابیه. شما از چه کنترولری استفاده کردید؟؟؟ چون گفتید ماسفت!!!. ماسفتتون شمارش چنده؟ مقاومت گیتش چند اهمه؟؟ شماره دیود چنده؟(خروجی) مقاومت کلمپر چند اهم و چند واته؟؟ مقادیرشو از کجا به دست اوردی؟؟؟
                              سلام وقت بخیر ؛ Rcs مقاومت سنسه آی سی هستش که من 0/6 گرفتم .البته اینجا بهتر توضیح داده : http://www.bpsemi.com/pdf/BP3105/BP3105_DS_V0.2%20EN.pdf (فرمولها در صفحه 6 میباشند) اگر ممکنه صفحه 3 همین تابیکو یه نگاهی بندازید . و در مورد اینکه یه مقاومت بذارم تو مسیر یعنی مثلا لاین مثبت بعد از خازن ورودی رو قطع کنم مقاومت 1 اهمو قرار بدم اونجا و با ولت متر دو سر مقاومتو اندازه گیری کنم ؟ یا هر سر رو نسبت به لاین منفی ؟ اما جریانشو چطور بفهمم ؟ برای خوندن جریان باید آمبر مترو با مقاومت سری کنم دیگه ؟ یا نه ؟ بازم سوالم اینه که با توجه به فرمولهای دیتا شیت آی سی تعداد دورو چطور محاسبه میشه؟ در ضمن ماسفتو 7 آمبر 600 ولت مقاومت گیت 3 اهم و مقاومت 82 کیلو 2 وات و دیود خروجی هم 8 آمبر گرفتم .
                              ممنونم از راهنمایی تون. یا علی

                              دیدگاه


                                #45
                                پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                                مقاومت رو برای تبدیل جریان ب ولتاژ میزارم تو خط dc ورودی. با وجود مقاوت دیگه نیازی به امپر متر در ورودی نیست. ولتاژ خط مثبت به زمین میشه ولتاژ ورودی. ولتاژ دو سر مقاومت ضربدر خود مقاومت میشه جریان ورودی. اینا رو با ماشین حساب در هم ضرب میکنی میشه توان ورودی. دقیقا خروجی هم به همین ترتیب.

                                این ماسفت و دیود شماره ندارن؟؟؟
                                حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                                به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                                K.Show

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X