اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    نوشته اصلی توسط maziar ashouri نمایش پست ها
    با سلام و عذر خواهی فراوان به دلیل پست گذاشتن بعد از چند سال از آخرین پست
    من این کار هایی که شما برای ماشین انجام دادید و گفتید که به ecu آسیبی نمیرسونه رو برای موتور دایلیم 250 انجام دادم و بعد از سه بار تک نور بالا زدن (سلام پلیسی) موتور خاموش شد و دیگه روشن نشد و وقتی برای تعمیر بردم گفت که ecu سوخته و ترانزیستور موتور نیم سوز شده
    به تعمیر کار که گفتم من این رله رو برای موتور گذاشتم گفت بخاطر همین هستش و تعمیر ecu و ترانزیستور بدون گارانتی انجام شد و کلی هزینه رو دستم موند و سیم کشی رو به حالت اولیه در آوردم
    راستی حتی دیود هرزگرد هم گذاشته بودم باز هم اینجوری شد
    آقایونی که میگفتید این کار مشکلی پیش نمیاره من الان چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با سلام:
    کاربر گرامی این مدار دو رله ای مورد نظر را به مدت 7 سال است که روی خودروی 206 تیپ 5 خودم که کاملا مولتیپلکس است مورد استفاده قرار می دهم، نه آسیبی به ای سی یو و بی اس ام و بی اس ای وارد شده و جای دیگر. باید بنشینید فکر کنید که مشکل شما در کجاست.



    جدیدترین ویرایش توسط علی تحیری; ۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۰۲/۱۷.
    علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
    نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

    دیدگاه


      #47
      پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

      با سلام و تشکر
      جناب تحیری در صورتیکه ملاحظه فرمودید و وقت آنرا داشتید لطف کنید به پست جناب mohsen++ در 5 پست بالاتر شماره 42 پاسخ دهید.
      چون 2 مدل BSM مربوط به 206 که من دیده ام دارای رله نور بالا و پایین داخل خود میباشند.
      آیا تا کنون کل جریان مصرفی لامپهای جلو بطور مستقیم و با سیم کشی طولانی و با دسته کنترل کنار فرمان قطع و وصل میشده؟

      دیدگاه


        #48
        پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

        سلام
        بالاخره برای 206 مدل 84 تیپ 5 من میتونم آفتامات چراغ وصل کنم یا نه ؟ لطفا راهنمایی فرمایید

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        سلام
        بالاخره برای 206 مدل 84 تیپ 5 من میتونم آفتامات چراغ وصل کنم یا نه ؟ لطفا راهنمایی فرمایید

        دیدگاه


          #49
          پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

          نوشته اصلی توسط mohsen++ نمایش پست ها
          سلام
          امروز یک تستی رو روی ماشین همکارم انجام دادم ( پژو 206 )
          ماشین خاموش و با خاموش و روشن کردن چراغهای جلو از داخل bm34 صدای رله می اومد .
          این قضیه رو چطور توجیه میکنین ؟
          با سلام:
          در b.s.m دوعدد رله برای نور بالا و پائین چراغ ها فقط با توانایی لامپ های استاندارد 206 گذاشته اند اما چون این رله ها به فیبر مدار چاپی لحیم شده اند در صورت خرابی و جریان کشی با لامپ های توان بیش تر، سیم های دسته راهنما و هم کنتاکت های رله آسیب ببیند، هزینه بسیار زیادی برای تعمیر دارد. اما با استفاده از رله بیرونی قوی تر این مشکل فقطبا تعویضیک رله زیر 10 هزار تومانی حل می شود نه تعمیر b.s.m

          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

          نوشته اصلی توسط mohsen++ نمایش پست ها
          سلام <br>
          امروز یک تستی رو روی ماشین همکارم انجام دادم ( پژو 206 )<br>
          ماشین خاموش و با خاموش و روشن کردن چراغهای جلو از داخل bm34 صدای رله می اومد .<br>
          این قضیه رو چطور توجیه میکنین ؟
          <br>
          با سلام:
          در b.s.m دوعدد رله برای نور بالا و پائین چراغ ها&nbsp; فقط با توانایی لامپ های استاندارد 206 گذاشته اند اما چون این رله ها به فیبر مدار چاپی لحیم شده اند در صورت خرابی و جریان کشی با لامپ های توان بیش تر،; سیم های دسته راهنما و هم کنتاکت های رله آسیب ببیند، هزینه بسیار زیادی برای تعمیر دارد. اما با استفاده از رله بیرونی قوی تر این مشکل فقطب ا تعویض یک رله زیر 10 هزار تومانی حل می شود نه تعمیر b.s.m
          علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
          نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

          دیدگاه


            #50
            پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های

            نوشته اصلی توسط mohsen++ نمایش پست ها
            سلام &lt;br&gt;<br>
            امروز یک تستی رو روی ماشین همکارم انجام دادم ( پژو 206 )&lt;br&gt;<br>
            ماشین خاموش و با خاموش و روشن کردن چراغهای جلو از داخل bm34 صدای رله می اومد .&lt;br&gt;<br>
            این قضیه رو چطور توجیه میکنین ؟
            &lt;br&gt;<br>
            با سلام:
            در b.s.m دوعدد رله برای نور بالا و پائین چراغ ها فقط با توانایی لامپ های استاندارد 206 گذاشته اند اما چون این رله ها به فیبر مدار چاپی لحیم شده اند در صورت خرابی و جریان کشی با لامپ های توان بیش تر،; سیم های دسته راهنما و هم کنتاکت های رله آسیب ببیند، هزینه بسیار زیادی برای تعمیر دارد. اما با استفاده از رله بیرونی قوی تر این مشکل فقطب ا تعویض یک رله زیر 10 هزار تومانی حل می شود نه تعمیر b.s.m

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            نوشته اصلی توسط mzargar1362 نمایش پست ها
            سلام
            بالاخره برای 206 مدل 84 تیپ 5 من میتونم آفتامات چراغ وصل کنم یا نه ؟ لطفا راهنمایی فرمایید
            با سلام:
            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
            بالاخره برای 206 مدل 84 تیپ 5 من میتونم آفتامات چراغ وصل کنم یا نه ؟ لطفا راهنمایی فرمایید
            با سلام:
            بله بدون مشکل می توانیدوصل کنید.

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            نوشته اصلی توسط mzargar1362 نمایش پست ها
            سلام
            بالاخره برای 206 مدل 84 تیپ 5 من میتونم آفتامات چراغ وصل کنم یا نه ؟ لطفا راهنمایی فرمایید
            با سلام:
            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
            بالاخره برای 206 مدل 84 تیپ 5 من میتونم آفتامات چراغ وصل کنم یا نه ؟ لطفا راهنمایی فرمایید
            با سلام:
            بله بدون مشکل می توانیدوصل کنید.

            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

            نوشته اصلی توسط maziar ashouri نمایش پست ها
            با سلام و عذر خواهی فراوان به دلیل پست گذاشتن بعد از چند سال از آخرین پست
            من این کار هایی که شما برای ماشین انجام دادید و گفتید که به ecu آسیبی نمیرسونه رو برای موتور دایلیم 250 انجام دادم و بعد از سه بار تک نور بالا زدن (سلام پلیسی) موتور خاموش شد و دیگه روشن نشد و وقتی برای تعمیر بردم گفت که ecu سوخته و ترانزیستور موتور نیم سوز شده
            به تعمیر کار که گفتم من این رله رو برای موتور گذاشتم گفت بخاطر همین هستش و تعمیر ecu و ترانزیستور بدون گارانتی انجام شد و کلی هزینه رو دستم موند و سیم کشی رو به حالت اولیه در آوردم
            راستی حتی دیود هرزگرد هم گذاشته بودم باز هم اینجوری شد
            آقایونی که میگفتید این کار مشکلی پیش نمیاره من الان چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
            با سلام:
            کاربر گرامی این مدار دو رله ای مورد نظر را به مدت 7 سال است که روی خودروی 206 تیپ 5 خودم که کاملا مولتیپلکس است مورد استفاده قرار می دهم، نه آسیبی به ای سی یو و بی اس ام و بی اس ای وارد شده و جای دیگر. باید بنشینید فکر کنید که مشکل شما در کجاست.
            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

            دیدگاه


              #51
              پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

              درود بر دوستان.
              یک نکته رو فراموش نکنید => ولتاژ برگشت بوبین افتامات یا همون رله.
              دوستم 10 ساله باتری سازی(کلینیک تخصصی برق خودرو) داره....ازش پرسیدم در مورد سوختن ECU و ...
              گفت مورد پیش اومده واسمون امثال افتامات و استارت موتور و موتور برقف پاک کن باعث سوختن ECU و BSM وپخش خودرو و ..... غیره شدن.
              الان داخل هر قطعه ماشین(حتی پراید) رو باز کن دیود هرزگرد وجود داره.استارت-برف پاک کن.و..........
              ماشین هایی که تمام کامپیوتری هستن حتما روی بوبین افتامات هم دیود هرزگرد بزارید.دیود امپر بالا هم بزارید.
              موفق باشید
              جدیدترین ویرایش توسط majidmalvandi; ۲۲:۴۶ ۱۳۹۷/۰۷/۰۴.
              ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

              کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

              دیدگاه


                #52
                پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                نوشته اصلی توسط majidmalvandi نمایش پست ها
                درود بر دوستان.
                یک نکته رو فراموش نکنید => ولتاژ برگشت بوبین افتامات یا همون رله.
                دوستم 10 ساله باتری سازی(کلینیک تخصصی برق خودرو) داره....ازش پرسیدم در مورد سوختن ECU و ...
                گفت مورد پیش اومده واسمون امثال افتامات و استارت موتور و موتور برقف پاک کن باعث سوختن ECU و BSM وپخش خودرو و ..... غیره شدن.
                الان داخل هر قطعه ماشین(حتی پراید) رو باز کن دیود هرزگرد وجود داره.استارت-برف پاک کن.و..........
                ماشین هایی که تمام کامپیوتری هستن حتما روی بوبین افتامات هم دیود هرزگرد بزارید.دیود امپر بالا هم بزارید.
                موفق باشید
                با سلام:
                دیودهای هرزه گرد فقط در مواری کاربرد دارند که، رله توسط ترانزیستور، آی سی درایو می گردد. مثلا هیچ کس برای رله بوق خودرو دیود هرزه گرد قزار نمی دهد و به ای سی یو ربطی ندارد.
                علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                دیدگاه


                  #53
                  پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                  با سلام
                  دوستانی که زیاد به برق کشی خودرو وارد نیستن میتونن از دسته سیم آماده رله چراغ مناسب خودرو خودشون استفاده کنن
                  این دسته سیم ها عموما دارای سوکت های استاندارد هستن و تنها کار سختی که شما باید انجام بدید اینه که سیم برق اصلی رو از باتری (مثلا برای 405 از جعبه فیوز کالسکه ای میگیرن) بگیرید، ما بقی اتصالات سوکتی هستند و کلا هیچ تغییر و دستکاری الا همون برق اصلی روی سیم کشی خودتون انجام نمیدین و فقط دسته سیم رو اضافه می کنید

                  دیدگاه


                    #54
                    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                    نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
                    راستی 206 تیپ 5 به دلیل مشکل داشتن همون مالتی پلکسش و قیمت بالالیی ک داشت چند مدل بیشتر مالی پلکس نزدن و مدل معمولی اون رو زدن
                    شاید ماشین شما عیر از مالتی پلکس باشه


                    ecu ماشین مالتی پلکس لحظه به لحظه جریان همه چیز رو اندازه میگیره
                    حتی جریان موتور شیشه بالا برش

                    اقای تحریری شما خیلی خوب با کلمات بازی میکنید
                    پس چرا وقتی دیاگ زده میشه در بخش پارامترها نمایش جریان کشی لحظه ای وجود نداره؟
                    ضمنا فرکانس ECU در حدود 16 مگاهرتز هست که اصلا برای این کارهای جانبی کافی نیست.

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    نوشته اصلی توسط AMIR_N نمایش پست ها
                    راستی 206 تیپ 5 به دلیل مشکل داشتن همون مالتی پلکسش و قیمت بالالیی ک داشت چند مدل بیشتر مالی پلکس نزدن و مدل معمولی اون رو زدن
                    شاید ماشین شما عیر از مالتی پلکس باشه


                    ecu ماشین مالتی پلکس لحظه به لحظه جریان همه چیز رو اندازه میگیره
                    حتی جریان موتور شیشه بالا برش

                    اقای تحریری شما خیلی خوب با کلمات بازی میکنید
                    پس چرا وقتی دیاگ زده میشه در بخش پارامترها نمایش جریان کشی لحظه ای وجود نداره؟
                    ضمنا فرکانس ECU در حدود 16 مگاهرتز هست که اصلا برای این کارهای جانبی کافی نیست.
                    STM32 واقعا یه چیز دیگه است...

                    دیدگاه


                      #55
                      پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                      نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                      با سلام:
                      دیودهای هرزه گرد فقط در مواری کاربرد دارند که، رله توسط ترانزیستور، آی سی درایو می گردد. مثلا هیچ کس برای رله بوق خودرو دیود هرزه گرد قزار نمی دهد و به ای سی یو ربطی ندارد.
                      درود.
                      سیگنال رله بوق از کجا میاد ؟؟؟
                      تمام سیگنالهای کنترلی خودرو از ECU یا از BSI میاد.
                      نمونه عکس رله دوبل که رو ی بوبین هاش دیود هرگزرد دیده میشود.
                      شما هر قطعه ای خواستی به ماشین اضافه کنی(قطعه ی که ولتاژ برگشت داشته باشه=مثل رله یا موتور) باید دیود هرزگرد واسش در نظر بگیری چون قطعا باعث سوختن ECU و BSI خواهد شد.






                      [IMG]http://bayan******/view/1842429380742883480/Untitled-fan-M13IC-18-881C.jpg[/IMG]
                      ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

                      کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

                      دیدگاه


                        #56
                        پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                        نوشته اصلی توسط علی تحیری نمایش پست ها
                        با سلام خدمت کاربران گرامی:
                        در این تاپیک یک مدار عملی با استفاده از رله برای پر نور شدن لامپ های چراغ جلوی خودرو برای شما علاقه مندان قرار می دهم امید است مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گیرد. فقط کافیست شما سیم های نور بالا و پائین چراغ های جلو را قطع و به ورودی ها رله متصل و برق 12 ولت را مستقیم به پل های رله وصل کنید. لازم به ذکر است این مدار برای استفاده از لامپ با توان بالاتر نیز مناسب می باشد.

                        سلام . ممنون میشم اگه این نقشه رو بصورت تصویری یا عکس روی خود رله نشون بدید . میخوام خودم نصب کنم اما از رله شناختی ندارم . درضمن یجا شنیدم دوتا رله ۴ فیش برای نور بالا پایین استفاده میشه یجا گفتن یدونه رله ۵ فیش استفاده میشه
                        لطفا و خواهشا توضیح بدید که چطور انجام بدیم

                        دیدگاه


                          #57
                          پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                          نوشته اصلی توسط Reza4728 نمایش پست ها
                          سلام . ممنون میشم اگه این نقشه رو بصورت تصویری یا عکس روی خود رله نشون بدید . میخوام خودم نصب کنم اما از رله شناختی ندارم . درضمن یجا شنیدم دوتا رله ۴ فیش برای نور بالا پایین استفاده میشه یجا گفتن یدونه رله ۵ فیش استفاده میشه
                          لطفا و خواهشا توضیح بدید که چطور انجام بدیم
                          مجددا سلام . درصورتیکه امکان توضیح بدید چطوری میتونم این مدار رو برای مه شکن با کلسد مجزا و سیم کشی مجزا از ماشین اجرا کنم

                          دیدگاه


                            #58
                            پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                            نوشته اصلی توسط Reza4728 نمایش پست ها
                            مجددا سلام . درصورتیکه امکان توضیح بدید چطوری میتونم این مدار رو برای مه شکن با کلسد مجزا و سیم کشی مجزا از ماشین اجرا کنم
                            باسلام:
                            ازرله 4 فیش استفاده کنید.خروجیپین نرمالی کلوز را برای مه شکن یا هر کجای دیگر خواستید وصل کنید.
                            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                            دیدگاه


                              #59
                              پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                              سلام یه آفتامات برا چراغ زنون نصب کردم ویز ویز صدا میده آیا خرابه؟

                              دیدگاه


                                #60
                                پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                                نوشته اصلی توسط amin_62 نمایش پست ها
                                سلام یه آفتامات برا چراغ زنون نصب کردم ویز ویز صدا میده آیا خرابه؟
                                با سلام:
                                چراغ های زنون بخاطر جریان مصرفی کم احتیاجی به به استفاده از رله ( به غلط آفتامات) ندارند. چون اکثر زیر 50 وات هستند ( معمولا 35 وات).اگر رله شما ویز ویز می کند، سیمبندی اشکال دارد. اگر می خواهید مطمئن شوید کویل رله را بصورت جداگانه 12 ولت برق دهید بدون مشکل فقط صدای جذب را میشنوید.
                                علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                                نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X