اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

    افتامات البته چیز دیگش ولی خب این باطری ساز ها و کلا تو کار ماشین و موتور به رله افتامات هم میگن
    مالتی پلکس هم ی نوع سیم کشی هست ک ECU تمام قطعاتی ک مصرف برق دارند رو کنترل میکنه
    ECU چیزیش نمیشه ولی اگه جنس رله خوب نباشه به علت وتاژی ک تو سلف رله به وجود میاد (موقع قطع) باعث خرابی BSI و بعد هم ECU میشه
    من خیلی از این مورد ECU ها تعمیر کردم البته ماشین نسبت به موتور مقاوم تره
    منتها موتور ریس به سرعت باعث خرابی ECU اون میشه چون BSI نداره و ECU مستقیما اون رو کنترل میکنه

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

      نوشته اصلی توسط mohamad-h
      منم چند ساله این روش را روی ماشینم اجرا کردم فقط حتما روی مسیر باتری فیوز بگذارید چون در این روش فیوز ماشن از مدار خارج میشه و اگر خدایی نکرده در اثر حادثه ،تصادف و......اتصالی ایجاد بشه سیمها می سوزه و شاید باعث آتش سوزی بشه
      با سلام خدمت شما دوست عزیز:
      با تشکر از بابت تذکر، فرمایش جنابعالی کاملا درست است، من از یک فیوز 40 آمپری بین قطب مثبت باتری و دو پل رله برای برق های های نور بالا و پائین بطور هم زمان روشن بودن استفاده کرده بودم.
      علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
      نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

        نوشته اصلی توسط AMIR_N
        افتامات البته چیز دیگش ولی خب این باطری ساز ها و کلا تو کار ماشین و موتور به رله افتامات هم میگن
        مالتی پلکس هم ی نوع سیم کشی هست ک ECU تمام قطعاتی ک مصرف برق دارند رو کنترل میکنه
        ECU چیزیش نمیشه ولی اگه جنس رله خوب نباشه به علت وتاژی ک تو سلف رله به وجود میاد (موقع قطع) باعث خرابی BSI و بعد هم ECU میشه
        من خیلی از این مورد ECU ها تعمیر کردم البته ماشین نسبت به موتور مقاوم تره
        منتها موتور ریس به سرعت باعث خرابی ECU اون میشه چون BSI نداره و ECU مستقیما اون رو کنترل میکنه
        صحیح :-?
        ................Fx7SAM................

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

          یه دیود هم اگه اضافه شه، فکر کنم دیگه مشکلی پیش نیاد :-?

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

            نوشته اصلی توسط ahmad70
            یه دیود هم اگه اضافه شه، فکر کنم دیگه مشکلی پیش نیاد :-?
            با سلام:
            دیود را در کجای مدار قرار دهیم.
            علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
            نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

              نوشته اصلی توسط علی تحیری
              با سلام:
              دیود را در کجای مدار قرار دهیم.
              سلام
              به دو سره سوکت فرمانه رله .همون دوتا که به سیم فابریک چراغ وصل میشه وفرمان قطع و وصل رله را میده.البته به صورت معکوس. برای چراغ جلو دوتا دیود لازمه.
              من دقیق نمیدونم چه نوع دیودی مناسبه این کاره .داخله رله فن (الپا) یه نوع دیود دیدم شبیه ال ای دی بود.یه جا دیگه دیدم از دیود های معمولی (یکسوساز) استفاده کرده بودن.
              طرز کار سادس، وقتی رله قطع میشه جریان سلف رله، از دیود باید عبور کنه.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                نوشته اصلی توسط ahmad70
                سلام
                به دو سره سوکت فرمانه رله .همون دوتا که به سیم فابریک چراغ وصل میشه وفرمان قطع و وصل رله را میده.البته به صورت معکوس. برای چراغ جلو دوتا دیود لازمه.
                من دقیق نمیدونم چه نوع دیودی مناسبه این کاره .داخله رله فن (الپا) یه نوع دیود دیدم شبیه ال ای دی بود.یه جا دیگه دیدم از دیود های معمولی (یکسوساز) استفاده کرده بودن.
                طرز کار سادس، وقتی رله قطع میشه جریان سلف رله، از دیود باید عبور کنه.
                با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                دیود هایی که بصورت معکوس با قطب های برق سیم پیچ رله بسته می شوند در جاهایی بکار می روند که رله توسط ترانزیستور، آی سی و ... راه اندازی می شوند تا در هنگام خاموش شدن رله که یک ولتاژ بصورت معکوس با چند ین برابر اولیه اما با جریان ضعیف در آن سبب از بین رفتن ترانزیستور، آی سی و ... نشود. اما چون ولتاژ راه اندازی این رله ها توسط دسته راهنما از برق 12 ولت تامین می شود، نیازی به وصل دیود ها نیست.
                علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                  با سلام من نمیدونم مدار رو درست بستم یا نه امام مداری که من بستم خیلی چیز راحتی است و اصلا به سیستم برق ماشین که چه مدلی است ربطی نداره وقتی شنیدم با رله!!!! رفتم و دو عدد رله گرفتم و یکی زدم واسه نور پاین و یکی زدم واسه نور بالا سیم های که از دسته فرمان می اومد و بعد سیم نور پاین زدم به 2 تا لامپ نور بالا و سیم نور بالا رو زدم به 4 تا لامپ دیگه این کار رو با رله ها انجام دادم روشش هم بر گرفته از یک ماشین ربات بود که خودم درست کردم اونم واسه این که جلو بره 4 تا مترش با هم کر میکرد اما واسه به طرفین رفتن 2 مترش کار میکرد
                  با تشکر از دوستان
                  (علم را باید در آزمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه)
                  ( نابغه بودن 99درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ ها&#1740

                    سلام
                    توی پژو 206 که مالتی پلکسه دسته راهنما مستقیما چراغهای نور بالا و پایین رو راه نمیندازه بلکه فرمان اینکار از طریق can bus ( امیدارم درست نوشته باشم ) به قسمتی بنام BM34 میره که یک سری رله توشه اونجا اون رله ها کار برقراری مسیر جریان برای چراغهای ماشین رو انجام میدن هیچ مونیتوری هم بر روی جریان عبوری از چراغهای نور بالا و پایین وجود نداره ( با سوختن چراغ نور بالا و پایین آلارم یا اخطاری دریافت نمیکنین ) بنابر این بستن رله یا افتامات بدلیل کم کردن جریان ایجاد خرابی یا آلارم نخواهد کرد از طرف دیگه اینکار باعث حفاظت BM34 در مقابل جریان کشی بیش از حد هنگام اتصال کوتاه لامپ میشه .اما درمقابل باتوجه به اینکه BM34 داخل محفظه موتور و تقریبا جفت باتری و چراغها قرار گرفته استفاده از رله یا افتامات کمک زیادی به زیاد شدن نور چراغها نخواهد کرد ( نهایت بهبود بدلیل استفاده شما از سیم ضخیم تر خواهد بود )

                    بنابر این استفاده از رله یا افتامات
                    1- باعث حفاظت BM34 ( در پژو 206 ) و سته راهنما در پراید و ... میشه
                    2- بهبود زیادی درنور چراغ پژو 206 نمیده ( در پراید و اونایی که برق مستقیما از دسته راهنما میاد تاثیر داره )
                    3- یادتون نره که حتما سر راه فیوز بذارین ( ترجیحا اونو چند مسیره( و چند فیوزه ) کنین که اگه اتصالی پیش اومد کل روشنایی جلو از دست نره
                    4 - حالا میتونین برای حفاظت بیشتر BM34 ( در پژو 206 ) و دسته راهنما در پراید فیوزهای قبلی چراغها رو با مدل با امپر خیلی پایینتر تعویض کنین چون فقط جریان رله یا افتامات رو تامین میکنن
                    5- اگه نگران خاصیت سلفی سیم پیچ رله هستید یک دیود هرزگرد موازی سیم پیچ رله یا افتامات قرار بدین

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                      سلام
                      اگه بشه بجای لامپهای پرمصرف خودرو از لامپهای الیدی در کاسه چراغ استفاده کرد خیلی خوب میشه و علاوه بر مصرف کم باطری مشکل انتقال جریان بالا رو هم نخواهیم داشت..
                      بنده این موضوع رو برسی کردم و دیدم که دوتا مشکل داره.همینکه بعضی چراغها قابلیت باز شدن ندارند و دیگر اینکه تنظیم نور و ایجاد نور بالا و پایین باتوجه به زاویه نور الیدی مشکل هست..(بری چراغ های جلو)
                      اما اگر راهی برای جایگزینی لامپ رشته ای با الیدی وجود داشته باشه بسیار مقرون به صرفه هست..

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                        نوشته اصلی توسط amin tal
                        سلام
                        اگه بشه بجای لامپهای پرمصرف خودرو از لامپهای الیدی در کاسه چراغ استفاده کرد خیلی خوب میشه و علاوه بر مصرف کم باطری مشکل انتقال جریان بالا رو هم نخواهیم داشت..
                        بنده این موضوع رو برسی کردم و دیدم که دوتا مشکل داره.همینکه بعضی چراغها قابلیت باز شدن ندارند و دیگر اینکه تنظیم نور و ایجاد نور بالا و پایین باتوجه به زاویه نور الیدی مشکل هست..(بری چراغ های جلو)
                        اما اگر راهی برای جایگزینی لامپ رشته ای با الیدی وجود داشته باشه بسیار مقرون به صرفه هست..
                        خیلی خوبه،زیاد بهش فکر کردم و به نتیجه ای نرسیدم،مگه دوستان پیشنهادی بدن
                        ................Fx7SAM................

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                          الان بیشتر خودروهای جدید دوتا کاسه چراغ جدا واسه نوربالا و پایین دارند.واسه اونا مشکلی نیست.ولی نور الیدی مات هست و تو شب مثل لامپ روشنایی خوبی نمیده حتی 50 واتش!
                          الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                            جناب مهندس تحیری اگر زحمتی نیست تصاویری از شیوه ی کاریتون هم بذارین تا بهتر متوجه بشیم چه کردین
                            بنده اگر درست راهنمایی بشم، فیلم و تصاویر کامل از مراحل کار و مقایسه ی روشنایی، پیش و پس از نصب رله و فیوز و ... روی 206 و پراید قرار خواهم داد
                            ضمنا اطلاعات کهنه ی بنده درباره ی رله که منحصر به کلاسهای الکترونیک در 27 سال قبل و همچنین یک فقره مونتاژ رله ی h200fd12-2 در همون دوران روی برد مهران کیت یک چشم الکترونیک هست در همین حده که رله یک کلید خودکار برقی با عملکرد الکتریکی-مغناطیسی هست. مایلم بدونم این میان رله چه کارکرد چشمگیری داره. حتی سیمکشها برای تقویت بالابر شیشه ها هم از رله استفاده می کنند که بیشتر باعث کنجکاوی بندست
                            با تشکر

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                              نوشته اصلی توسط shahpoori
                              الان بیشتر خودروهای جدید دوتا کاسه چراغ جدا واسه نوربالا و پایین دارند.واسه اونا مشکلی نیست.ولی نور الیدی مات هست و تو شب مثل لامپ روشنایی خوبی نمیده حتی 50 واتش!
                              درسته الان هم دوتایی شدن
                              نورش ماته ینی چی؟
                              من فکر میکنم مشکل الیدی اینه که مثل لامپ در یک نقطه تشکیل نمیشه و فقط در 180 درجه نهایتا پخش میشه در حالیکه لامپ در همه جهات از رشته خودش نور میده و با قرار گرفتن در مرکز یک هذلولی که همون کاسه چراغ باشه تا بینهایت(تئوری)پرتاب میشه

                              درواقع من فکر میکنم برای استفاده از الیدی برای ماشین باید یه کاسه خوب طراحی بشه
                              البته بعد از اون باید با جادادن هیت سینک (مثلا 100 وات نیم کیلو هیت سینک میخاد) و بعدش هم مدارش سرو کله زد،که البته مدارش یه جورایی حله و تو سایت هست
                              فعلا باید به فکر کاسه بود :-?
                              ................Fx7SAM................

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : استفاده از رله برای پر نور شدن چراغ های جلو خودرو.

                                نوشته اصلی توسط علی تحیری
                                با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
                                دیود هایی که بصورت معکوس با قطب های برق سیم پیچ رله بسته می شوند در جاهایی بکار می روند که رله توسط ترانزیستور، آی سی و ... راه اندازی می شوند تا در هنگام خاموش شدن رله که یک ولتاژ بصورت معکوس با چند ین برابر اولیه اما با جریان ضعیف در آن سبب از بین رفتن ترانزیستور، آی سی و ... نشود. اما چون ولتاژ راه اندازی این رله ها توسط دسته راهنما از برق 12 ولت تامین می شود، نیازی به وصل دیود ها نیست.
                                بله درست میفرمایید.چون دوستان گفته بودن که برق چراغ یه سری از خودرو ها مستقیم ار ecu میاد و داخل ecu به دلیل عمره پایین رله احتمالا از سویچ های نیمه هادی استفاده شده، عرض کردم برای اطمینان بیشتر بهتره از یک دیود هرز گرد استفاده بشه.البته شاید در خروجی های ecu مدارهای محافظ وجود داشته باشه، که بنده اطلاعی ندارم. اگه دوستان در این باره نظر قطعی دارند لطفا بیان کنند که ما هم استفاده کنیم.
                                من رو ماشین خودمون که ecu نداره از از هیچ نوع دیودی استفاده نکردم.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X