اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نیاز به ولتاز 35

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : نیاز به ولتاز 35

    نوشته اصلی توسط علی تحیری
    با سلام :
    در آمپلی فایر های قدرت، چندولت بالا و پائین رفتن ولتاژ اصلا مهم نیست ، چون اگر خیلی مهم بود از رگولاتور های قدرت 35 ولتی در خروجی منبع تغذیه استفادم می کردند. یا تمام خروجی آداپتور های 6، 9 و 12 ولت را از رگولاتور استفاده می کردند.
    چند ولت درسته ولی اینجا 35 ولت میشه 50 ولت و بایاس تمام ترانزیستور ها رو به هم میزنه
    الان این سویچینگ بوده دیگه پس میشه گفت ولتاژش روی 35 ثابت بوده

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : نیاز به ولتاز 35

      نوشته اصلی توسط AMIR_N
      چند ولت درسته ولی اینجا 35 ولت میشه 50 ولت و بایاس تمام ترانزیستور ها رو به هم میزنه
      الان این سویچینگ بوده دیگه پس میشه گفت ولتاژش روی 35 ثابت بوده
      با سلام :
      کاربر گرامی، وقتی که ولتاژ یک منبع تغذیه را در پلاک مشخصات دستگاه یا آمپلی فایر 35 ولت 3 آمپر تعین می کند، ما دقیقا باید از یک ترانس با ولتاژ R.M.S 35 ولت 3 امپر استفاده کنیم نه از یک ترانس با ولتاژ 24 ولت 3 آمپر که با ولتاژ پیک خازن بشود حدود 35 ولت. بنظر شما چرا در اکثر آمپلی فایر ها ترانزیستوری ترانس با ولتاژ R.M.S 35 استفاده می کنند.؟ چون آمپلی فایر مستقیم به تغذیه وصل بوده و ولتاژ نهایی همان 35 ولت می شود
      علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
      نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : نیاز به ولتاز 35

        نوشته اصلی توسط علی تحیری
        با سلام :
        کاربر گرامی، وقتی که ولتاژ یک منبع تغذیه را در پلاک مشخصات دستگاه یا آمپلی فایر 35 ولت 3 آمپر تعین می کند، ما دقیقا باید از یک ترانس با ولتاژ R.M.S 35 ولت 3 امپر استفاده کنیم نه از یک ترانس با ولتاژ 24 ولت 3 آمپر که با ولتاژ پیک خازن بشود حدود 35 ولت. بنظر شما چرا در اکثر آمپلی فایر ها ترانزیستوری ترانس با ولتاژ R.M.S 35 استفاده می کنند.؟ چون آمپلی فایر مستقیم به تغذیه وصل بوده و ولتاژ نهایی همان 35 ولت می شود
        ممنون
        ؟ برام پیش اومد.در شارزر باتری 12 ولت ماشین از یه ترانس 12 ولت استفاده میکنند.طبق گفته شما نباید مثلا 14 ولت باشه؟
        برو شیر درنده باش ای دغل میانداز خود را چو روباه شل
        راهنمایی در مورد ساخت فلزی اب

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : نیاز به ولتاز 35

          نوشته اصلی توسط Detector68
          ممنون
          ؟ برام پیش اومد.در شارزر باتری 12 ولت ماشین از یه ترانس 12 ولت استفاده میکنند.طبق گفته شما نباید مثلا 14 ولت باشه؟
          با سلام :
          در باتری شارژر ها ولتاژ خروجی ترانس را 14 ولت R.M.S در نظر می گیرند و بعد از یک سو سازی توسط پل دیود، یا دو عدد دیود به PULSATING D.C تبدیل می کنند و دیگر به خروجی پل اصلا هیچ گونه خازن صافی نصب نمی کنند، چون خود باتری خودرو بعنوان یک خازن صد ها فارادی!!! در مدار عمل می کند. به همین خاطر شما درخروجی دینام حتی با صد آمپر خروجی شما حتی یک خازن 1 میکرو فادادی هم نمی بینید.
          رگولاتور دینام اجاره عبور ولتاژ بیش از 14 ولت را نمی دهد، چون ولتاژ 15 ولت باعث سوختن ای سی یو در تمام خودرو های انزکتوری می شود. پس در هنگام شارژ گول باتری شارژر سریع در چند دقیقه را نخورید که به چنین مصیبتی گرفتار می شوید. ] مثلا باتری شارژر 14 الی 25 ولت !!!!)
          علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
          نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : نیاز به ولتاز 35

            نوشته اصلی توسط علی تحیری
            با سلام :
            در باتری شارژر ها ولتاژ خروجی ترانس را 14 ولت R.M.S در نظر می گیرند و بعد از یک سو سازی توسط پل دیود، یا دو عدد دیود به PULSATING D.C تبدیل می کنند و دیگر به خروجی پل اصلا هیچ گونه خازن صافی نصب نمی کنند، چون خود باتری خودرو بعنوان یک خازن صد ها فارادی!!! در مدار عمل می کند. به همین خاطر شما درخروجی دینام حتی با صد آمپر خروجی شما حتی یک خازن 1 میکرو فادادی هم نمی بینید.
            رگولاتور دینام اجاره عبور ولتاژ بیش از 14 ولت را نمی دهد، چون ولتاژ 15 ولت باعث سوختن ای سی یو در تمام خودرو های انزکتوری می شود. پس در هنگام شارژ گول باتری شارژر سریع در چند دقیقه را نخورید که به چنین مصیبتی گرفتار می شوید. ] مثلا باتری شارژر 14 الی 25 ولت !!!!)
            ممنون از جوابتون . پس همیشه برای ما ولتاز ار ام اس ملاکه درسته؟ولی من خودم دیدن سازنده های شارزر باتری ز ترانس 12ولت استفاده میکنن.نمیدونم جرا؟چون با گفته شما هم خیلی تفاوت داره
            خازن رو برای حذف ریپل میذارن.اگه بزارن چی میشه؟؟
            کلا میشه ار ام اس رو توضیح بدین در عمل تفاوتش رو با مقدار ماکزیمم
            برو شیر درنده باش ای دغل میانداز خود را چو روباه شل
            راهنمایی در مورد ساخت فلزی اب

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : نیاز به ولتاز 35

              نوشته اصلی توسط Detector68
              ممنون از جوابتون . پس همیشه برای ما ولتاز ار ام اس ملاکه درسته؟ولی من خودم دیدن سازنده های شارزر باتری ز ترانس 12ولت استفاده میکنن.نمیدونم جرا؟چون با گفته شما هم خیلی تفاوت داره
              خازن رو برای حذف ریپل میذارن.اگه بزارن چی میشه؟؟
              کلا میشه ار ام اس رو توضیح بدین در عمل تفاوتش رو با مقدار ماکزیمم
              با سلام :
              بله ولتاژ R.M.S مهم می باشد.
              اگر از ترانس با ولتاژ R.M.S 12 ولت استفاده شود، جریان کم تری برای شارژ عبور می کند. برای صحت گفته خودم خروجی تمام دینام ها را اگر شما اندازه گیری کنید، حدود 14 ولت است.( روشن بودن خودرو و اندازه گیری ولتاژ در 2 سر باتری).
              برای شارژ باتری اصلا حتی یک خازن یک میکرو فارادی هم لازم نیست، چون خود باتری بزرگ ترین حذف ریپل می باشد. اگر خازن استفاده شود و چه نشود هیچ تاثیری در حذف ریپل ندارد.( چون باتری خودش یک خازن بیش از 100 ها فارادی دارد در مدار عمل می کند.)
              R.M.S یا ROOT MAIN SQUARE در حقیقت همان ولتاژیست که ولت متر A.C نشان می دهد. مثلا برای برق 12 ولت خروجی ترانس مولتی متر در رنج متناوب همان 12 ولت را نشان می دهد. اما اگر همین ولتاژی را که دقیقا و هم زمان با اوسیلوسکوپ اندازه گیری کند ولتاژ شما 12 ولت نیست بلکه حدود 17 ولت متناوب می باشد. ( ولتاژ پیک).
              اگر ولتاژ R.M.S را ضربدر عدد 1.414 کنید ولتاژ پیک بدست می آید.


              علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
              نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : نیاز به ولتاز 35

                نوشته اصلی توسط علی تحیری
                با سلام :
                بله ولتاژ R.M.S مهم می باشد.
                اگر از ترانس با ولتاژ R.M.S 12 ولت استفاده شود، جریان کم تری برای شارژ عبور می کند. برای صحت گفته خودم خروجی تمام دینام ها را اگر شما اندازه گیری کنید، حدود 14 ولت است.( روشن بودن خودرو و اندازه گیری ولتاژ در 2 سر باتری).
                برای شارژ باتری اصلا حتی یک خازن یک میکرو فارادی هم لازم نیست، چون خود باتری بزرگ ترین حذف ریپل می باشد. اگر خازن استفاده شود و چه نشود هیچ تاثیری در حذف ریپل ندارد.( چون باتری خودش یک خازن بیش از 100 ها فارادی دارد در مدار عمل می کند.)
                R.M.S یا ROOT MAIN SQUARE در حقیقت همان ولتاژیست که ولت متر A.C نشان می دهد. مثلا برای برق 12 ولت خروجی ترانس مولتی متر در رنج متناوب همان 12 ولت را نشان می دهد. اما اگر همین ولتاژی را که دقیقا و هم زمان با اوسیلوسکوپ اندازه گیری کند ولتاژ شما 12 ولت نیست بلکه حدود 17 ولت متناوب می باشد. ( ولتاژ پیک).
                اگر ولتاژ R.M.S را ضربدر عدد 1.414 کنید ولتاژ پیک بدست می آید.
                پس الان ولتاژ برق شهر 220 ولت کههس میشه ار ام اس؟؟؟
                پس اسن ولتاژ ی سی که میبینیم تو مولتی متر ها در واقع ار ام اسه.چرا ار امس مهمه نه خود ولتاژ ای سی؟یعنی محاسبات ار ام اسه نه اون ولتازمتناوب منظورمه
                برو شیر درنده باش ای دغل میانداز خود را چو روباه شل
                راهنمایی در مورد ساخت فلزی اب

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : نیاز به ولتاز 35

                  نوشته اصلی توسط Detector68
                  پس الان ولتاژ برق شهر 220 ولت کههس میشه ار ام اس؟؟؟
                  پس اسن ولتاژ ی سی که میبینیم تو مولتی متر ها در واقع ار ام اسه.چرا ار امس مهمه نه خود ولتاژ ای سی؟یعنی محاسبات ار ام اسه نه اون ولتازمتناوب منظورمه
                  با سلام :
                  بله ولتاژ برقی که ولت متر A.C نشان می دهد، دقیقا آر ام اس می باشد، که ما برای تمام لوازم خانگی 220 ولت استفاده می کنیم.
                  چون ما هیچ وقت ولتاژ پیک برق متناوب را استفاده نمی کنیم ( یعنی 310 ولت A.C را).
                  در محاسبات برای بدست آوردن توان از آر ام اس استفاده می شود. نه پیک.
                  مثلا در یک دستگاه 1000 وات 220 ولت جریان مصرفی تقریبا 4.5 آمپر می باشد 4.5 = 220 ÷ 1000 نه ،آمپر 3.2 = 310 ÷ 1000 چون این ولتاژ 220 ولت را میتر نشان داده، در صورتی که اوسیلوسکوپ بطور هم زمان این ولتاژ را 310 ولت نشان می دهد.
                  نه
                  علم را در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
                  نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X