اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مدار کنترل لغزش در موتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    مدار کنترل لغزش در موتور

    :nerd: دوستان سلام
    من مدار کنترل کننده لغزش در موتور رو می خوام oo:
    در صورت وجود داشتن همچین مداری هر کسی داره من رو راهنمایی کنه :nice:
    اگه همچین مداری وجود نداره بگید من دنبالش نگردم :bye
    شیطان که رانده گشت یک خطا بیشتر نکرد خود را برای سجده آدم رضــــا نکرد
    شیطان هـــزار مرتبه بهتر ز بی نـــــــــــماز او سجده را بر آدم و این بر خدا نکرد

    #2
    پاسخ : مدار کنترل لغزش در موتور

    با عرض سلام
    تا اونجایی که من می دونم لغزش عبارت است از تفازل سرعت سنکرون از سرعت آسنکرون
    نسبت به سرعت سنکرون بر حسب در صد می باشد...
    لغزش کمیتیه که در ماشین های الکتریکی بسته به میزان بار اون موتوره
    لغزش رو میشه تغییر داد ولی این تغییر باید با تغییر بار اون موتور باشه
    که این تغییر رو میشه با منحنی گشتاور لغزش درک کرد ...
    ولی در ماشین های آسنکرون میشه میزان لغزش گشتاور ماکزیمم رو تغییر داد
    که این می تونه یه مسئله ی کاربردی باشه که تو الکترونیک صنعتی جای بحث داره
    اگه دوستان علاقه مند باشن میشه این بحث رو ادامه داد . :nerd:
    هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
    بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مدار کنترل لغزش در موتور

      سلام
      آقای حیدری شما گفتید در ماشین های آسنکرون میشه میزان لغزش گشتاور ماکزیمم رو تغییر داد oo:
      این تغییر چه جوریه ؟1 از مدار خاصی استفاده میشه یا ..... ؟؟؟ میشه یه کم بیشتر توضیح بدید ؟ :nerd:

      ممنون :bye
      شیطان که رانده گشت یک خطا بیشتر نکرد خود را برای سجده آدم رضــــا نکرد
      شیطان هـــزار مرتبه بهتر ز بی نـــــــــــماز او سجده را بر آدم و این بر خدا نکرد

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مدار کنترل لغزش در موتور

        دوست عزیز
        در موتور های القاییه رتور سیم پیچی می توان به سیم پیچی روتور دسترسی داشت
        در نتیجه می توان میزان ظرفیت سلفی و مقاومت اهمی رتور را تغییر داد .
        میزان لغزش در زمانی که گشتاور موتور ماکزیمم می باشد را لغزش گشتاور ماکزیمم یا
        لغزش بحرانی می گویند که بر اساس این رابطه محاسبه می شود (Sm=R2/X2) که این ها
        همان مقاومت اهمی و سلفی رتور می باشند.
        با تغییر این دو کمیت می توان لغزش بهرانی را از یک تا تقریبا صفر تغییر داد.
        حالا این چه کاربردی می تونه داشته باشه:
        میشه میزان گشتاور راه اندازی رو با تغییر لغزش بهرانی تغییر داد.
        این کار رو میشه با سوییچینگ انجام داد.
        فکر کنم کاربردی هم بشه... :nerd:
        هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
        بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X