سلام خدمت دوستان گرامی چند سوال دارم امیدوارم جواب دهید.الکتورموتوری داریم ک بعداز راه اندازی از هر فاز حدود48امپر برق میکشد وبعد از 10 دقیقه فیوز سه فاز 63 امپری در اثر گرما قطع میکند چرا ؟ب نظر میرسد فیوزی ک 15 امپر بالاتر از جریان مصرفی است ب هیچ وجه نباید قطع کند پس چرا گرم شده وقطع میکند ایا میتواند از کیفیت بد فیوز باشد یا عامل دیگری هم هست.مورد دیگرک برایم کاملا تعجب اور بود این است ک کابل ورودی تا بلو ک 2/5*4 است گرم نمیشود اما سیمهای داخل تابلو ک 10 افشان است کمی گرم میشود من ک علتش را نفهمیدم.توان الکترو موتور شناور معلوم نیست اما از هر خط 48 امپر میکشد چه خازنی برایش قرار دهیم و اگر خازن نباشد مشکلی پیش میاید؟با تشکر
اطلاعیه
Collapse
No announcement yet.
مشکل در تابلو برق
Collapse
X
-
پاسخ : مشکل در تابلو برق
سلام
1-
بگه برا تون ممکنه از کلید حرارتی بجای فیوز استفاده کنید
اگه ممکن نیست دقت کنید یکی از فاز ها اتصال ش ناقص ه و باعث اضاقه جریان می شه و فیوزش هم قطع میشه
2-
در هر صورت کابل مناسب اون مقطع 10 یا 16 هستش کابل 2.5 مطمینا براش ضعیف اگر چه که موقتا هم بتونین راه اندازی کنید
ضمناا در نظر داشته باشین افت ولتاژ در تابلو برق ها یکی از علل اضافه جریان در موتور ه
این موتور تون بین 22 تا 30 کیلو وات ه
با فرض 22 کیلو وات
کسینوس فی موتور حدود 0.78 هستش و برای رساندن اون به ضریب قددرت
0.9 = 7 کیلوو وار خازن
0.95 = 10.4 کیلو وار خازن
0.999 = 16.7 کیلو وار خازن
مورد نیازه
کدوم شهر هستی ؟
باقرانیاگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
-
پاسخ : مشکل در تابلو برق
سلام وتشکر از راهنمایی شما دوست گرامی.متاسفانه امکان جابجایی فیوز مینیاتوری نیست ;ولی تعجب میکنم چرا فیوز سه فاز مینیاتوری 63 امپر تحمل 48 امپر راندارد ودر طول چند دقیقه قطع میکندو خیلی گرم میشود.کابل ورودی تابلو چندین ساله ک در زیر خاک واز فاصله 200متری از برق اصلی ;کشیده شده وتا بحال مشکلی پیش نیاورده اما مدار قدرت ستاره مثلث ک با سیم 10 سیم بندی شده گرم میشودایا تعجب اور نیست.خازن سه فاز را باید ب کنتاکتور اصلی وصل کنم یا ب کنتاکتور مثلث ویا سه فاز برق ورودی .ایا با وصل خازن امپرهای مصرفی از 48 پایین میاید یا نه.محاسبات خازنها را متوجه نشدم کمی توضیح بدهید.قبلا تابلو با سافت استارت بود ک چند روز قبل بطور کامل سوخته وزغال شده بود وبعلاوه شناور هم سوخته بود وتابلو جدید را بنده با کنتاکتور -کنترل بار وتایمر بستم .شناور در طول روز 1یا دوساعت;جهت پر کردن منبع بزرگ کار میکند ویک کف کش اب منبع را جهت ابیاری چمن پمپاز میکند مخزن مجهز ب سه سنسور هست ک فرمان لازم را ب فلوتر و راه اندازی شناور میدهد وکامل اتوماتیک است.
دیدگاه
-
پاسخ : مشکل در تابلو برق
دوست عزیز امکانش هست که یکی از فازها داره امپر بیشتری میشکه حالا نمیدونم شما امپر هر سه تا فاز رو دارید می فرمایید یا فقط امپر یکی از فاز ها رو فرمودید. علت های مختلفی هم داره از قبیل فرسودگی کابل یا زخمی شدن کابل چون فکر کنم دفنی بود. یا شاید سیم پیچ یکی از فاز ها شاید نیم سوز شده داره جریان بیشتری میکشه تا شار مورد نیاز رو تامین کنهگویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)
دیدگاه
-
پاسخ : مشکل در تابلو برق
محاسبه کابل ورودی با نرم افزار رو نگاه کن
_____________________________Data_________________ ____________
Power(Kw): 25 Cos(Phi): 0.78 Distance(m): 200
Voltage(V): 400 Needed Voltage Drop(%): 5
Grouping Factor: 0.95 Thermal Factor: 0.95
Supply: AC 3 Phase
Cable Located In Ground
Cable Type: 3.5 Core, Cu
___________________________Resaults_______________ ____________
Current(A): 46.263
Cross Section Due to Current Capacity: 1(4x6mm2)
Voltage Drop Calculation Recommended: 1(4x16mm2)
Voltage Drop Due to this Cross Section: 4.476%
خداقل مقطع 4*16 می ده
دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم
ضمنا با کابل 4*2.5 خدود 30 در صد اقت ولتاژ داری
تقریبا 113 ولت
مطمین باش اضافه حریان و ... علتش همینه
کابل ورودی رو درست کن
یه بار ولتاژ گرفتی ببینی جند ولت ولتاژ داری در حین کار موتور ؟؟؟
اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
دیدگاه
-
پاسخ : مشکل در تابلو برق
ضمن عرض سلام خدمت دوستان گرامی.امروز بنده سر چاه بودم ودوباره همه موارد را چک کردم.ولتاز بی باری بین فازها 390 یا کمی بیشترو درحال کار شناور 375 ولت بین فازها بود.جریان هر فاز در بار کامل 47الی 48 امپر بود.اما معمای بنده همچنان باقیست. سیم افشان نمره 10 ک برای مدار قدرت استفاده شده بعد از چند دقیقه کاملا گرم میشود بطوری ک با دست کاملا قابل احساس میشود اما سیمهای مفتولی کابل ورودی ک 2.5 است اصلا گرم نمیشود ویا انقدر کم است ک با دست قابل تشخیص نیست.خودم ب این فکر میکنم ک شاید سیمهای مفتولی مرغوبترند از بابت درصد خلوص مس ویا مفتولی بودنش اما میدانم ک متاسفانه بعضی از شرکتهای تولیدی سیم وکابل مقداری اهن یا الومینیوم ب مس مخلوط میکنند ک باعث کم بازدهی سیمها میشود.طبق جدول امپر با قطر وطول سیم میبایست سیم 10 اگر زیر 10متر باشد 77امپر بدهد وتا 50متر 50امپر وحالا ک سیمهای مدار قدرت طولشان ب 1متر هم نمیرسد چرا باید گرم شوند؟اقای باقرانی مقدار دقیق خازن سه فاز چقدر باید باشد وایا تاثیری در کم کردن امپر مصرفی دارد؟
دیدگاه
-
پاسخ : مشکل در تابلو برق
سلام
مقدار خازن مورد نیاز برای رساندن به ضریب توان 0.98 حدود 12.5 کیلو وار مورد نیاز ه
ضمناا جریان رو خدود 10 آمپر کاهش می ده
خازن رو با کنتاکتور مشترک موازی کنید تا وقتی موتوروارد مدار شد اون هم توی مدار بیاد
پیشنهاد من اینه که :
اون خریان ها و ولتاژ هم خوانی با هم ندارن
بهتره قبل از خرید خازن دستگاه اندازه گیری رو چک کنی یا اینکه با یک دستگاه با دقت بالاتر اعداد رو مجددا بررسی کنی
موفق باشیاگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن
- تشکرها 1
دیدگاه
-
پاسخ : مشکل در تابلو برق
سلام وتشکر ازپاسخ ب سوالات وحوصله ای ک گذاشتید.امپرها را کنترل بار دیجیتالی 48 نشان میدهد وکلمپی ک دارم 47وخرده ای نشان میدهد.ولتازها را با ولتمتر دیجیتال اندازه گرفتم ک خطایش خیلی کم است.ایا برای بانک خازنی 12.5 کیلووار ب کنتاکتور جدا نیاز است یا همان کنتاکتور خط اصلی جوابگوست.10امپرک گفتید تو هر فاز هست یا مجموع امپرهای سه فاز؟
دیدگاه
-
پاسخ : مشکل در تابلو برق
سلامی دوباره خدمت دوستان گرامی.امروز ب من اطلاع دادن شناور کار نمیکند وقتی تابلو برق شناور را دیدم کنترل بار خطای افزایش جریان را نشان میداد.قبلا چون در هر فاز 48 امپر جریان داشتیم کنترل بار را روی 50 امپر تنظیم کرده بودم و چند روز بود ک بخوبی کار میکرد .دوباره شناور راه اندازی کردم تا چند دقیقه همان 48 امپر بود ک یکدفه جریان بین 51تا 54 با لا وپایین شد ک همین باعث قطعی کنترل بار میشد حال علت چی میتواند باشد؟
دیدگاه
-
پاسخ : مشکل در تابلو برق
وقت بخیر
پیشنهاد برای فیوز دارم !! حدس میزنم فیوز شما از نوع 63 مینیاتوری باشه !! که اصلا برای این حجم جریان قابل استفاده نیست ! اگر کیاید اصلی اتوماتیک دارید که جریانش63 یا 75 آمپر باشه براحتی میتونید فیوز رو حذف کنید اگر کیادتان اتوماتیک نیست بجای فیوز کلید اتوماتیک نصب کنید !!
علاوه برا نوع و سایز سیک و کابل های استفاده شده کانکشن سیم ها خیلی مهم هستند و سیم های فرسوده و نیم سوخته و کثیف شده بشدت نامطلوب است !! کنترل بار شما حدس میزنم از نوع الکترونیکی و ct دار باشد !! اگر نیست حتما تغییر بدید !! . . .. . . .. . . . ..
- تشکرها 1
دیدگاه
دیدگاه