اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

قفل موتور ac

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    قفل موتور ac

    سلام
    من یه بالا بر با گیربکس حلزونی
    درست کردم
    نسبت گیربکس 1 به 63 هستش
    نسبت سر متور های تسمه خور هم دقیق نمیدونم کولیس میزنم میگم
    موتور روی این سیستم تک فاز یک (1) اسب بخار هست
    وزن معادل 220 کیلو گرم رو بلند کرد
    حالا مشکل اساسسی اینه :
    وقتی موتو ر زیر بار هست و به سمت پایین میره و وزن بار بیش از 100 کیلو گرم هست
    با خاموش کردن موتور / سرعت موتور کم نمیشه و متور و بار متوقف نمیشه و دقیقا بر عکس این قضیه اتفاق میفته سرعت متور بیشتر هم میشه !!
    پیشنهاد های دوستان استفاده از موتور ترمز دار بود که هزینه نصب ترمز بر روی موتور حدود 220 هزار تومن براورد شد !!
    مشکل بعدی هم اینکه متور باید بره تهران !! تا ترمز روش نصب شه
    حالا سوال من :
    ایا میشه به صورت القایی موتور ac رو متوقف کرد

    ترمز بریک یا هر کلمه دیگری!!

    اضافه شده در تاریخ :
    یه مشکل کوچیک دیگه
    وقتی متور متوقف نشده و خازن روی مدار نیست با تغیر جهت سیم سیم پیچ تحریک یا سیم پیچ اصلی اصولا موتور باید به سمت دیگه ای شروع به جرخش کنه
    ولی وقتی موتور کاملا متوقف نشده با تغیر جهت سیم ها متور به مسیر خود در جهت قبلی ادامه میده !!! :rolleyes:
    خلاصه این موتور های ac خیلی چیز عجیبی هستن !!
    حیف نیست موتور dc !! :mrgreen:

    اضافه شده در تاریخ :
    کسی در بازه ترمز جریان مستقیم نظری داره ؟؟؟

    اضافه شده در تاریخ :
    http://edu-7.blogfa.com/post-66.aspx

    اضافه شده در تاریخ :
    :

    ترمز دی سی : اصولا اساس کار موتور های القایی و ایجاد گشتاور در استاتور دستگاه بر پایه شکل موج جریان و فرکانس می باشد که سرعت موتور با افزایش و کاهش فرکانس رابطه مستقیم دارد حالاگر در لحظه توقف نیرو محرکه با جریان دی سی به دو سر سیم پیچ استاتور متصل گردد نیروی مغناطیس حاصل از این جریان که فاقد میدان دوار است روتور را همچون یک آهن ربای قوی از هر طرف احاطه کرده و ثابت نگاه می داردکه باعث توقف آنی رد لحظه قطع جریان استاتور می گردد
    نیرو محرکه لازم برای اعمال این ترمز به الکترو موتور بین 12 تا 48 ولت انتخاب می گردد
    استفاده از این ترمز صرفا به خاطر توقف آنی روتور در لحظه استپ می باشد و مدار اتصال ترمز تا چند ثانیه بعداز استپ الکتروموتور در مدار باقی می ماند
    به کار بردن این ترمز در گیربکس های شافت مستقیم برای مصارفی که دستگاه در زیر بار بخواهد توقف نماید توصیه نمی گردد چون بعد از قطع مدار ترمز ، الکتروموتور بر اثر فشار بار شروع به دوران می نماید


    اضافه شده در تاریخ :
    :angry:
    و همچنان کمبود نیروی کمک رسان :angry:
    [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

    #2
    پاسخ : قفل موتور ac

    یک گروه از موتور ها رو داریم که به طور مکانیکی قفل می شن و مخصوص بالابر ها هستن
    چرا از اونها استفاده نمیکنید



    اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : قفل موتور ac

      چون موتور الان دستمه خریدم نصب کردم !!
      و 245 هزار تومن بابتش پول دادم !!
      :redface:
      [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : قفل موتور ac

        ترمز جریان مستقیم معمولن مدار فرمان و کنتاکتور و. ... نیاز داره که به مراتب گرون تر از موتور برات تموم می شه
        در هر حال اگه خواستی بگ که اطلاعاتش رو بهت بدم



        اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : قفل موتور ac

          باسلام
          ساده ترین قفل برای اینکار استفاده ازگیربکس های 90 درجه است یعنی اینکه محور ورودی با محورخروجی 90 درجه زاویه دارددراین حالت خروجی همیشه قفل است واین ورودی است که فقط می تواند بچرخد ارزان ترین گیربکس است ودربازارفراوان.
          گیربکس شما 180 درجه است این گربکس ها قفل نمیشوندوبایددرمدارفرمان همانطوریکه دوستانی فرمودندبایدقفل الکتریکی ایجادکرد دراینحالت با قطغ برق خطرپایین آمدن باروجوددارد
          این آدرس راملاجظه فرماییدگیربکس حلزونی یاهمان 90 درجه است
          http://www.namakala.com/search/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3+%D8%AD%D9%84% D8%B2%D9%88%D9%86%DB%8C/cat-411/442821

          موتورهای روتورمخروطی هم هست که درحالت خاموشی روتوربا حرکت روتور درون استاتور بسمت جلو بافنری که درپشت روتورنصب شده قفل میشود
          محمدرضامکوندی
          WWW.MMCVANDY.BLOGFA.COM
          MMCVANDY@YAHOO.COM

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : قفل موتور ac

            گیربکس حلزونی هست ولی مشکل حل نمیشه
            اسم مستعار گیربکس گیربکس نان وایی هستش

            اضافه شده در تاریخ :
            نوشته اصلی توسط سعید باقرانی
            ترمز جریان مستقیم معمولن مدار فرمان و کنتاکتور و. ... نیاز داره که به مراتب گرون تر از موتور برات تموم می شه
            در هر حال اگه خواستی بگ که اطلاعاتش رو بهت بدم



            ممنون میشم
            [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : قفل موتور ac

              با سلام
              دوست عزیز من یک بار همین کار شما رو انجام دادم
              از ترمز دی سی استفاده کردم و این وسایل رو هم به کار بردم :
              یه کنتاکتور 20 آمپری و یه دیود روسی بیست آمپری و یه تایمر و سه تا میکرو سوییچ
              جمعا هزینش شد 70 هزار تومن!
              اول یه نکته رو بگم اینکه وقتی شما به روش دی سی می خواین ترمز کنید باید توجه داشته باشین که بار شما یه سلف بزرگه
              و این باعث عبور جریان معکوس از دیود میشه که باعث سوختن دیود و همچنین متوقف نشدن موتور میشه
              البته دیود های روسی جریان معکوس خیلی زیادی تحمل می کنن و نمی سوزن !!!
              ولی اگه از دیودذ جریان معکوس رد بشه یه لحظه ترمز می زنه و دوبار به حرکت ادامه میده که این برا من پیش اومد
              مگه اینکه پل دیود بذاری که هزینه سر به فلک میکشه
              به هر حال من از یه دیود استفاده کردم و کارم رو راه انداخت.
              حالا مدار رو چه طور باید ببندی.
              در انتهای کورس حرکت سه تا میکرو سویچ بزار با فاصله های 10 سانتی متری که همه ی اونها به تایمر فرمان بدن
              و تایم تایمرت رو هم روی 1 ثانیه تنظیم کن که وظیفه ی این میکرو سوییچ ها اینه که سه بار دیود رو به مدار بیارن و
              بعد از یک ثانیه تایمر دیود دوباره قطع بشه
              این ترمز تو مایع های abs کار می کنه و عالی جواب می ده و انتهای کورس حرکت بالا بر رو هم با یه پلیت محدو کن
              که اگه بار هم خیلی بود از اون پایین تر نره.
              اینم مدار قرار گرفتن دیود توی مسیر :
              هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
              بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : قفل موتور ac

                دوست عزیز این متور موتور تک فاز ؟
                موتور من یک اسب تک فاز هست و 4 تا سیم داره 2 تا القا و 2 تا سیم پیچ اصلی
                به کذوم وصل کنم ؟ :read:

                اضافه شده در تاریخ :
                :eek: و اینکه متور با این جریان نمیترکه اونم جریان dc !!!!!!!!!

                اضافه شده در تاریخ :
                تو یه سایت ولتاژ بین 12 تا 48 بود
                [move][img width=133 height=100]http://bargiri.persiangig.com/aks/0.306310001356499787_taknaz_ir.gif[/img][/move]

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : قفل موتور ac

                  با سلام
                  درسته موتورتون چهار تا سیم داره
                  ولی نهایتا یه نول و فاز می آد روی موتور دیگه.
                  نه به هیچ وجه نمی سوزه ! چون ثابته افزایش جریان خیلی زیاده و امپدانس داخلی موتور برای کنترل جریان کافیه یک ثانیه هیچ آسیبی نمی رسونه!
                  من تست کردم الانم دو ساله بالا بر داره کار می کنه !
                  اگه فکر می کنی آسیب می زنه که نمی زنه می تونه جریان رو به سیم پیچ راه اندازت بدی که با خازن سریه اون وقت تایمر هم نمی خواد.
                  جریان دی سی خازن رو شارژ می کنه و جریان قطع میشه
                  البته اون وقت ترمزت ضعیف میشه باید تست کنی!
                  موفق باشین.
                  هر کجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فکر هوا عشق زمین مال من است ...
                  بعضی وقت ها آدما طوری می بینن که نمی بینن، بعضی وقت ها طوری می بینن که اشتباه می بینن، بعضی وقت ها می بینن ولی سعی می کنن مثل دیگران ببینن، ولی موفق اون کسی که سعی می کنه متفاوت و قشنگ ببینه.

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X