اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی در مورد اینورترLS 600

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

    نوشته اصلی توسط دیجت
    4500000 ریال به حساب من واریز کنید تا جواب شما رو بدم ( 012456931475358) بانک اندیشه
    :agree:

    این به اون در
    خوب اگه بخوام 4500000 ریال به حساب شما واریز نمایم که فقط جواب بدین که میرم یه اینورتر دیگه با توان بالاتر میخرم .
    اخه چی به چی در ؟؟ : :biggrin:

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

      نوشته اصلی توسط علی سعیدی
      همانطوری که در پیغام هم گفتم
      این دو تا باهم فرق میکنند
      برای دو تا شرکت مختلف هستند
      مثل رستوران های KFC ( کنتاکی فراید چیکن،Kentucky Fried Chicken)در خارج از کشور و رستوان KFC ( کیهان افتخار سینا) در داخل کشور هستش
      یکی از اسم اون یکی برای معروفیتش استفاده کرده!
      تو برند کره جنوبی که در بازار ایران معروف هست، اصلا همچین دسته بندی تحت عنوان LS600 نداریم و این دسته بندی برای یک شرکت تایوانی هست(هیچ ارتباطی به اون یکی نداره)

      در یک تاپیک جداگانه درباره قابلیت های اینورتر های LS به صورت خلاصه فایلی را ارائه خواهم داد
      ویرایش شده:
      لینک تاپیک:
      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=94578.0
      یعنی میفرمایید که اگه توان اینورتر کره ای با توان اینورتر تایوانی برابر نوشته باشن باز در اخر اینورتر تایوانی اون توانی که روش زدن نداره ؟؟؟؟؟؟؟ :sad:

      در مرد قیمت هاش هم اطلاع دارین که کره ای و تایوانی چقدر هست؟؟؟؟؟

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

        نوشته اصلی توسط سمیراا
        یعنی میفرمایید که اگه توان اینورتر کره ای با توان اینورتر تایوانی برابر نوشته باشن باز در اخر اینورتر تایوانی اون توانی که روش زدن نداره ؟؟؟؟؟؟؟ :sad:

        در مرد قیمت هاش هم اطلاع دارین که کره ای و تایوانی چقدر هست؟؟؟؟؟
        من درباره توان صحبتی نکردم

        در مورد قیمت ها هم حدودا این برند تایوانی 20 الی 25 زیر قیمت کره ای هست
        اما ببیند حرف زدن درباره این کارا به کل غلطه
        توی LS چندین و چند مدل 0.37 کیلو واتی داریم!!!!
        (IE5 که در حدود 340 هزار تومنه IC5 در حدود 390 هزار تومان و IG5A در حدود پانصدو سی هزار تومان)
        بسته به کاری که دارید هر مدل باهم فرق میکنه!!!
        به صرف کیلو وات نباید انتخاب کرد!!! این APPILICATION هست که
        باعث میشه یک اینورترو انتخاب کنید

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

          نوشته اصلی توسط علی سعیدی
          من درباره توان صحبتی نکردم

          در مورد قیمت ها هم حدودا این برند تایوانی 20 الی 25 زیر قیمت کره ای هست
          اما ببیند حرف زدن درباره این کارا به کل غلطه
          توی LS چندین و چند مدل 0.37 کیلو واتی داریم!!!!
          (IE5 که در حدود 340 هزار تومنه IC5 در حدود 390 هزار تومان و IG5A در حدود پانصدو سی هزار تومان)
          بسته به کاری که دارید هر مدل باهم فرق میکنه!!!
          به صرف کیلو وات نباید انتخاب کرد!!! این APPILICATION هست که
          باعث میشه یک اینورترو انتخاب کنید
          خوب پس اگه از نظر توان فرقی ندارن . پس چه بهتر همون تایوانی که ارزونتره بهتره . البته برای کار من . چون زیاد با منو هاش کار ندارم و نیازی به برنامه ریزی زیاد نیست . این اینور تر ی که من دارم توانش برابر 0.40 کیلوات هست اگه یادم مونده باشه . چون یه بار خوندمش و قرارش دادم تو جعبه و دیگه بازش نکردم . فقط مشکلش فن بود که نداشت و اونم براش گذاشتم . در حین کار اصلا گرم نمیشه ولی اگه مدتی کار باش کنیم و باری روش نیاد گرم میشه اگه فن داشته باشه اینطور نمیشه ولی بدون فن تست کردم گرم میشه خود اینورتر .
          سوال هم داشتم
          الان همین مدل تایوانی 0.40 کیلوات تو بازار چقدر قیمت داره . ؟؟؟ oo:
          و این که اگه ما بخوایم فقط در یک جهت دور موتور از مد deceleration و یا aeceleration l استفاده کنم امکانش هست مثلا در حالت فقط راست گرد بخوایم deceleration داشته باشیم ولی فقط در حالت راست گرد دیگه چپ گرد این اتفاق نیوفته . ؟؟؟؟؟

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

            نوشته اصلی توسط سمیراا
            خوب پس اگه از نظر توان فرقی ندارن . پس چه بهتر همون تایوانی که ارزونتره بهتره .
            دوست عزیز دقت کنید بنده عرض کردم همه چی توان نیست!!!، هر برندی برای خودش یه سری معایب و مزایاا داره!!!!!!! هر اینورتری که این توانو داشت که کارایی یکسانی نداره!!!!
            (الان مدل های مختلفی از اینوتر(ABB,OMRON,SANTERNO,LS,INVET,DELTA,VACUMو... ..) تو بازاره!!! یعنی چون برند چینی ارزون تره همه باید چینی استفاده کنن!!)
            به صرف اینکه اون چینی اون توانو داره!!!

            نوشته اصلی توسط سمیراا

            الان همین مدل تایوانی 0.40 کیلوات تو بازار چقدر قیمت داره . ؟؟؟ oo:
            و این که اگه ما بخوایم فقط در یک جهت دور موتور از مد deceleration و یا aeceleration l استفاده کنم امکانش هست مثلا در حالت فقط راست گرد بخوایم deceleration داشته باشیم ولی فقط در حالت راست گرد دیگه چپ گرد این اتفاق نیوفته . ؟؟؟؟؟
            بنده قیمت دقیق از این برند ندارم!!!! حدودی میدونم 20 الی 25 درصد از پایین تره

            نوشته اصلی توسط سمیراا

            و این که اگه ما بخوایم فقط در یک جهت دور موتور از مد deceleration و یا aeceleration l استفاده کنم امکانش هست مثلا در حالت فقط راست گرد بخوایم deceleration داشته باشیم ولی فقط در حالت راست گرد دیگه چپ گرد این اتفاق نیوفته . ؟؟؟؟؟
            من نمیدونم اون مدل چی داره و چه جوریه!!!! اصلا تا حالا از نزدیک ندیدمش!!! اما deceleration aeceleration یک قابلیت اینورتر هست، هر اینورتری این قابلیتو داره که زمان کاهش و افزایش سرعت رو تغییر بده که اگه تغییرش ندید یک سری دیفالت دار طبق همون عمل میکنه(حالا مد های توقف و شتاب باز هم فرق میکنند)
            میدونم که میشه یک جهت را به طور کامل از مسیر قطع کرد(که این کار کاربرد خودشو داره ) اما اینکه بخواین زمان شتاب و نزول را دو گانه در نظر بگیرید در LS تو سری IS5 اش میشه

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

              ببخشید که بین صحبت دوستان میام.
              اولا همون طور که دوستمون آقای علی سعیدی گفتن توان اینورتر یکی از پارامتر هاست ولی پارامتر کافی نیست. ببنید اکثر شرکتهای مطرح برای کاربردهای مختلف درایوهای متفاوت دارن که متاسفانه توی ایران فکر میکنن که هر چی که فرکانس رو کم و زیاد کنه پس اینورتره. شما اگه اینورتر اشنایدر altivar 21 رو مه مخصوص پمپ و فن هست رو روی یک الکترو موتور آسانسور ببندید حتی اگه توان اینورتر بالاتر از توان موتور باشه نباید انتظار داشته باشید که درست کار کنه و همین طور برعکس اگه سری altivar61رو که مخصوص سیستم های جرثقیل و آسانسور هست رو روییک فن ببندید نباید انتظار داشته باشید که فن شما نرم کار کنه.
              اینکه دوستان در مورد توان توی فرکانس پایین صحبت میکنند اینجوری هم نیست. ببینید توی اینورتر ها ما یه چیزی داریم به اسم فرکانس کریر یا فرکانس حامل. توی اینورتر ها معمولا بین 4 تا 16 کیلو هرتز هست. یعنی فرکانس 0 تا 50 هرتز شما روی یک موج 4 کیلو هرتزی سوار میشه و اینجوری توی فرکانس های پایین هم گشتاور موتور حفظ میشه. درایو خوب توی فرکانس نیم هرتز هم به راحتی کار میکنه فقط ممکن هست الکترو موتور شما بیش از حد گرم بشه.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

                اگه بحث قیمت نباشه اینورتر های زیر از بهترین اینورتر های موجود در ایران هستش
                1- sew که خداییش همه جوره قبولش دارم از موویدرایواش گرفته تا ماویموت هاش
                2- زیمنس که توی ایران محبوب شده و اکثر شرکت های نفت و گاز از این مدل استفاده می کنن این هم حرف نداره
                3- اشنایدر رو کار نکردم ولی تعریفش رو زیاد شنیدم .
                هر جند که این سه مورد الان توی کشور ما به خاطر هزینه زیاد استفاده نمیشه
                انجمن LABVIEW
                http://www.eca.ir/forum2/index.php?board=279.0
                اموزش میکروکنترلرهای AVR به زبان ساده
                http://www.eca.ir/forum2/index.php/topic,7070.0.html

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

                  نوشته اصلی توسط nex2004
                  اگه بحث قیمت نباشه اینورتر های زیر از بهترین اینورتر های موجود در ایران هستش
                  1- sew که خداییش همه جوره قبولش دارم از موویدرایواش گرفته تا ماویموت هاش
                  2- زیمنس که توی ایران محبوب شده و اکثر شرکت های نفت و گاز از این مدل استفاده می کنن این هم حرف نداره
                  3- اشنایدر رو کار نکردم ولی تعریفش رو زیاد شنیدم .
                  هر جند که این سه مورد الان توی کشور ما به خاطر هزینه زیاد استفاده نمیشه
                  سلام
                  برند ABB هم درایوهای خیلی خوبی داره حتی از درایو های زیمنس هم بهتر هستن و عمر بالاتری دارند ولی یه مقدار گرونتر هستند
                  اشنایدر هم من تا 800kw رو کار کردم منوی ساده و راحتی دارند و راه اندازی ساده تر داره نسبت به زیمنس
                  درایو نباید حتما از موتور توان بالاتری داشته باشه ولی نمیشه در این صورت تمام توان موتور رو ازش کشید (با درایو 350kw ABB موتور 550Kw رو درایو کردم الان حدود
                  4 سال هست داره کار میکنه)

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

                    نوشته اصلی توسط pinkplus
                    ببخشید که بین صحبت دوستان میام.
                    اولا همون طور که دوستمون آقای علی سعیدی گفتن توان اینورتر یکی از پارامتر هاست ولی پارامتر کافی نیست. ببنید اکثر شرکتهای مطرح برای کاربردهای مختلف درایوهای متفاوت دارن که متاسفانه توی ایران فکر میکنن که هر چی که فرکانس رو کم و زیاد کنه پس اینورتره. شما اگه اینورتر اشنایدر altivar 21 رو مه مخصوص پمپ و فن هست رو روی یک الکترو موتور آسانسور ببندید حتی اگه توان اینورتر بالاتر از توان موتور باشه نباید انتظار داشته باشید که درست کار کنه و همین طور برعکس اگه سری altivar61رو که مخصوص سیستم های جرثقیل و آسانسور هست رو روییک فن ببندید نباید انتظار داشته باشید که فن شما نرم کار کنه.
                    اینکه دوستان در مورد توان توی فرکانس پایین صحبت میکنند اینجوری هم نیست. ببینید توی اینورتر ها ما یه چیزی داریم به اسم فرکانس کریر یا فرکانس حامل. توی اینورتر ها معمولا بین 4 تا 16 کیلو هرتز هست. یعنی فرکانس 0 تا 50 هرتز شما روی یک موج 4 کیلو هرتزی سوار میشه و اینجوری توی فرکانس های پایین هم گشتاور موتور حفظ میشه. درایو خوب توی فرکانس نیم هرتز هم به راحتی کار میکنه فقط ممکن هست الکترو موتور شما بیش از حد گرم بشه.
                    خوب البته منم بدون تحقیق اینورتر نخریدم . این اینور تر را مخصوصا از یه شرکت گرفتم که کاملا براش توضیح دادم که برای چی و چه کاری میخوام انجام بده و حتی خودش نوع موتور را بهم معرفی کرد . اینطور نیست که بی کله رفته باشیم و قطعات خریده باشیم . والا ما کلا گیج شدیم بعضی از دوستان میفرمایین توان باید برابر یا چند صدم بیشتر باشه بعضی تکذیب میکنن و حتی کم تر هم باشه مشکلی نمیدونن . در صورتی که باز به خود همون شرکت تماس داشتم که کارش نصب و فروش اینورتر بود گفت هیچ مشکلی نداره و فقط گیریبکس ر ا گفتن از نوع خوب انتخاب کنم .
                    در هر صورت سفارش گیریبکس جدید دادم تا بیاد و سوارش کنم و معلوم بشه از همونه طول داره .
                    اما جواب سوالم را نگرفتم . که درسته که مد deceleration و یا aeceleration l را همه اینور تر ها دارن سوال من این بود که ایا میشه فقط در یک جهت دور از این مد استفاده کنم . ؟؟؟

                    و در جواب اقای سعیدی هم بگم که اگه حتی این مد صفر بشه هیچ اتفاقی یا دیفالتی اینورتر نشون نمیده . و خوب هم کار میکنه .... :nerd: :nerd: من که تست کردم اینطوری بود :nerd:

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

                      نوشته اصلی توسط ehsanbagheri

                      درایو نباید حتما از موتور توان بالاتری داشته باشه ولی نمیشه در این صورت تمام توان موتور رو ازش کشید (با درایو 350kw ABB موتور 550Kw رو درایو کردم الان حدود
                      4 سال هست داره کار میکنه)
                      والا همون شرکت هم که ازش اینورتر خریدم میگفت که میتونم حتی موتوری که توانش بیشتر از اینورتر باشه راه اندازی کنم و موردی نداره !!!!!!! oo: oo: oo:

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

                        سلام به دوستان چند نکته:
                        1.توان اینورتر میتونه با توان موتور برابر یا 1 رنج بزرگتر انتخاب بشه(بیشتر از یک رنج بدلیل آنکه سنسورهای جریان دستگاه نیز بزگتر خواهند بود قابلیت پروتکشن پایینی خواهد داشت)
                        2.توان اینورتر ارتباط با برند یا کشور سازنده اینورتر نداره! و قابلیت ارایه توان ذکر شده رو باید داشته باشه.گشتاور موتور القایی نیز با فرکانس نسبت عکس دارد تقریبا
                        3.برای راه اندازی موتور القایی سه فاز در دور پایین چند نکته رو باید در نظر داشت:
                        اول به دلیل پایین بودن دور میبایست از فن اضافی جهت خنک کردن موتور استفاده کرد زیرا در دور پایین فن خود موتور جوابگو نخواهد بود
                        دوم مدV/F برای دورهای پایین مناسب نیست و میبایست از مد VECTOR یا CLOSE LOOP استفاده کرد و یا اینورتر قابلیت تنظیم شیب منحنی V/F را داشته باشد که اینورتر LS600 هیچ کدام از پارامترهای گفته شده را ندارد و اینورتری ساده جهت مصارف معمولی میباشد وقیمت پایین محصول نیز به همین دلیل است نه کیفیت پایین آن! اما میتوان با استفاده از پارامترTorque Boost کمی ولتاژ اعمالی به موتور را بیشتر کرد.
                        در نهایت این اینورتر برای استفاده در این شرایط بهینه نیست(اگرچه میشه استفاده کرد) و بهتر است اینورتری انتخاب شود که از مدهای کنترلی VECTOR یا FOC و کلوز لوپ پشتیبانی کند.


                        درایو نباید حتما از موتور توان بالاتری داشته باشه ولی نمیشه در این صورت تمام توان موتور رو ازش کشید (با درایو 350kw ABB موتور 550Kw رو درایو کردم الان حدود4 سال هست داره کار میکنه)
                        :eek: :eek: :eek:

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

                          نوشته اصلی توسط B2
                          سلام به دوستان چند نکته:
                          1.توان اینورتر میتونه با توان موتور برابر یا 1 رنج بزرگتر انتخاب بشه(بیشتر از یک رنج بدلیل آنکه سنسورهای جریان دستگاه نیز بزگتر خواهند بود قابلیت پروتکشن پایینی خواهد داشت)
                          2.توان اینورتر ارتباط با برند یا کشور سازنده اینورتر نداره! و قابلیت ارایه توان ذکر شده رو باید داشته باشه.گشتاور موتور القایی نیز با فرکانس نسبت عکس دارد تقریبا
                          3.برای راه اندازی موتور القایی سه فاز در دور پایین چند نکته رو باید در نظر داشت:
                          اول به دلیل پایین بودن دور میبایست از فن اضافی جهت خنک کردن موتور استفاده کرد زیرا در دور پایین فن خود موتور جوابگو نخواهد بود
                          دوم مدV/F برای دورهای پایین مناسب نیست و میبایست از مد VECTOR یا CLOSE LOOP استفاده کرد و یا اینورتر قابلیت تنظیم شیب منحنی V/F را داشته باشد که اینورتر LS600 هیچ کدام از پارامترهای گفته شده را ندارد و اینورتری ساده جهت مصارف معمولی میباشد وقیمت پایین محصول نیز به همین دلیل است نه کیفیت پایین آن! اما میتوان با استفاده از پارامترTorque Boost کمی ولتاژ اعمالی به موتور را بیشتر کرد.
                          در نهایت این اینورتر برای استفاده در این شرایط بهینه نیست(اگرچه میشه استفاده کرد) و بهتر است اینورتری انتخاب شود که از مدهای کنترلی VECTOR یا FOC و کلوز لوپ پشتیبانی کند.

                          :eek: :eek: :eek:
                          ممنون جناب بی2
                          میشه در مورد این مدهای کنترلی VECTOR یا FOC و کلوز لوپ توضیح یا هر کدوم شرح بدین که چی هست ؟؟؟
                          و این که ایا پارامترTorque Boost را همه اینور تر ها دارن . چیزی به این نام من در اینتورترم پیدا نکردم!!! :nerd: :nerd:

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

                            میشه در مورد این مدهای کنترلی VECTOR یا FOC و کلوز لوپ توضیح یا هر کدوم شرح بدین که چی هست ؟؟؟
                            اینا که هر کدوم یه کتاب دارن واس خودشون!
                            منحنی V/F یه منحنی خطیه که با افزایش فرکانس ولتاژ هم زیاد میشه و بالعکس اما وکتور این شیب خطی و یا ثابت نیست و توسط مشخصات موتور تعیین میشه و یا کلوز لوپه ک توسط انکودر تعیین میشه
                            و این که ایا پارامترTorque Boost را همه اینور تر ها دارن . چیزی به این نام من در اینتورترم پیدا نکردم!!!
                            تقریبا همه اینورترا دارن اسمشون فرق میکنه...در LS600 میشه پارامترC02 اگه این پارامتر رو روی 34 قرار بدین بیشترین گشتاور رو روی فرکانسهای پایین خواهید داشت که همونطور که گفتم باعث گرمای شدید موتور میشه...توضیحات این پارامتر رو بخونید متوجه میشید

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

                              نوشته اصلی توسط B2
                              اینا که هر کدوم یه کتاب دارن واس خودشون!
                              منحنی V/F یه منحنی خطیه که با افزایش فرکانس ولتاژ هم زیاد میشه و بالعکس اما وکتور این شیب خطی و یا ثابت نیست و توسط مشخصات موتور تعیین میشه و یا کلوز لوپه ک توسط انکودر تعیین میشهتقریبا همه اینورترا دارن اسمشون فرق میکنه...در LS600 میشه پارامترC02 اگه این پارامتر رو روی 34 قرار بدین بیشترین گشتاور رو روی فرکانسهای پایین خواهید داشت که همونطور که گفتم باعث گرمای شدید موتور میشه...توضیحات این پارامتر رو بخونید متوجه میشید
                              بسیار ممنون جناب B2 از راهنمایتون !!
                              ولی پارامتر C02 انطوری که من از دفترچه راهنما خوندم نوشته نیازی به تنظیم این پارامتر نیست فقط اگه گشتاور موتور مطلوب نباشد باید با تنظیم پارامتر C23 گشتاور موتور را افزایش داد که فکر کنم اینطوری که من خوندم این پارامتر هم از صفر الی 17 قابل برانامه ریزی هست . حالا اون عدد 34 را بفرمایین که از کجا بدست اوردین . تو خود دفترچه راهنما این طور نوشته : این نقل قول از دفترچه راهنما خودتون بخونید .
                              -----------------------------------
                              C02=0
                              THE FUNCTION CAN ADJUST THE TORQUE VALUE ACCORDING THE AUTOMATIC TORQUE COMPENSATION MODE AT LOW FREQUENCY . IT DOES NOT NEED TO SET THE PARAMETER IN GENERAL . IT CAN SLIGHTLY RAISE THE SETTING VALUE OF C23 TO ASSIST THE TORQUE FUNCTION
                              WHEN MOTOR TORQUE IS NOT SUFFICIENT AND UNDER THE PRIMARY CONSIDERATION OF INVERTER TO MOTOR RATED CURRENT
                              -------------------------------------------------

                              واین که گفته ممکنه خود اینور تر براش مشکلی بوجود بیاد و اتیش بگیره . باید یه فن خیلی خوب براش بزاریم . :nerd:

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : راهنمایی در مورد اینورترLS 600

                                خدا رو شکر یه نفر پیدا شد که منوالو بخونه بعد سوال بپرسه
                                ولی پارامتر C02 انطوری که من از دفترچه راهنما خوندم نوشته نیازی به تنظیم این پارامتر نیست
                                IT DOES NOT NEED TO SET THE PARAMETER IN GENERAL
                                به کلمه آخر دقت کنید
                                پارامتر 23 c حالت اتوماتیک و C02 حالت دستیه.و جفتشون مربوط به کار شما میشن.
                                ما همیشه این مشکلو با مشتریهامون داشتیم ک منوال دستگاه زیاد خوب نبود و مورد دیگه دیپ سوئیچ دستگاهه که واقعا معضلیه!چندین بار هم به شرکت سازنده پیشنهاد تغییر رو دادیم ولی...

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X