اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ساخت تابلو فرمان آسانسور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

    نوشته اصلی توسط Eng.M.E.A
    polester یکم بیشتر در مورد اینکه خروجی این سنسور ها چیه؟ چه ولتاژی نیاز دارن و ولتاژ خروجی شون چیه. و اینکه پالس میفرستن یا خروجی آنالوگ دارن لطفا بیشتر توضیح بدید. خوب علت اینکه دو تا میزارن رو تو یه جا خوندم به خاطر اینه که رفتن به بالا یا پایین قابل تمایز باشه . فکر کنم 4 تا آهنربا واسه ی دور انداز بود 3 تا هک واسه ی استوپ. اما نحوه ی تشخیص و علت 4 تا و 3 تا بودنش رو متوجه نشدم .
    دوست من توی همون لینک که دادم در خصوص این سنسورها کاملا بحث شده
    میتونید توضیحات کاملی رو در این تاپیک بخونید مخصوصا توضیحات دوست خوبم اقای پاشایی رو
    این سنسور ها فقط یه پلاتین هستن که با قرار گرفتن در یک میدان مغناطیسی تغییر حالت میدن

    اما در مورد اهنربا ها
    همونطوری که دوست خوبم شاهین جان هم گفتن این سه یا چهارتا بودن برای اینه که در هر دو جهت بالا یا پایین بشه لول رو دقیق تنظیم کرد
    برای فهم دقیقتر باید بگم برای اینکه اگر یکی باشه و شما اونهارو در جهت بالا به پایین تنظیم کنید وقتی کابین در خلاف جهت حرکت میکنه کابین پنج شش سانت بالاتر از طبقه توقف خواهد کرد
    تصویر زیر مبتونه خیلی برای درک این موضوع کمک کنه 1CF همان سنسور لول طبقات و CF3 همان سنسور دور انداز موتور هست



    به همین سادگی :nice:
    تجربه معلم خشنی هست اول امتحان میگیره بعد درس میده !!!
    به دلیل برخی مشکلات بوجود اماده دیگه امکان ادامه فعالت در این انجمن مقدور نیست.

    دیدگاه


      #47
      پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

      من این شکل رو قبلا دیدم اما چیز خاصی ازش متوجه نشدم.
      بخشنده بودن بیشتر از آنکه توانایی مالی بخواهد ، قلبی بزرگ میخواهد..

      دیدگاه


        #48
        پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

        نوشته اصلی توسط Eng.M.E.A
        من این شکل رو قبلا دیدم اما چیز خاصی ازش متوجه نشدم.
        خوب با توضیحاتی که توی تصویر زیر دادم دیگه شک ندارم همه چی رو متتوجه خواهید شد




        به همین سادگی :nice:
        تجربه معلم خشنی هست اول امتحان میگیره بعد درس میده !!!
        به دلیل برخی مشکلات بوجود اماده دیگه امکان ادامه فعالت در این انجمن مقدور نیست.

        دیدگاه


          #49
          پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

          دستت درد نکنه مهندس. تا حدود زیادی افتاد!!! اما تنظیم دقیق مکان استوپ چطور انجام میشه تو این روش؟ شاید منظورم رو درست منتقل نکردم. تو دستور العمل نصب این اهنربا ها فاصله ی دقیق واسه ی نصب نمیگن و حدودی میگن . پس باید به صورت نرم افزاری کالیبره بشه مکان توقف. البته فکر کنم . در مورد این قسمت اگه ممکنه یکم توضیح بدید.
          بخشنده بودن بیشتر از آنکه توانایی مالی بخواهد ، قلبی بزرگ میخواهد..

          دیدگاه


            #50
            پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

            نوشته اصلی توسط Eng.M.E.A
            دستت درد نکنه مهندس. تا حدود زیادی افتاد!!! اما تنظیم دقیق مکان استوپ چطور انجام میشه تو این روش؟ شاید منظورم رو درست منتقل نکردم. تو دستور العمل نصب این اهنربا ها فاصله ی دقیق واسه ی نصب نمیگن و حدودی میگن . پس باید به صورت نرم افزاری کالیبره بشه مکان توقف. البته فکر کنم . در مورد این قسمت اگه ممکنه یکم توضیح بدید.
            خوب پس برای چی از اهنربا استفاده میشه؟؟؟؟
            با جابجا کردن اهنرباها دقیقا میشه محل توقف رو تنظیم کرد !!!
            البته جای توقف کابین نسبت به سرعت موتور و سبک یا سنگین بودن کابین (وزن نفرات داخل کابین) و البته تنظیم فنرهای سیم بکسل میتونه یکی دو سانت نوسان داشته باشه

            به همین سادگی :nice:
            تجربه معلم خشنی هست اول امتحان میگیره بعد درس میده !!!
            به دلیل برخی مشکلات بوجود اماده دیگه امکان ادامه فعالت در این انجمن مقدور نیست.

            دیدگاه


              #51
              پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

              مهندس واقعا از راهنمایی هات ممنونم. این درایو های vvvf که برای کنترل دورموتور هستن تو داخل هم تولید میشن یا فقط وارداتیه؟
              بخشنده بودن بیشتر از آنکه توانایی مالی بخواهد ، قلبی بزرگ میخواهد..

              دیدگاه


                #52
                پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

                نوشته اصلی توسط Eng.M.E.A
                مهندس واقعا از راهنمایی هات ممنونم. این درایو های vvvf که برای کنترل دورموتور هستن تو داخل هم تولید میشن یا فقط وارداتیه؟
                بنده هم تا نمایشگاه امسال خبر از تولید درایو ایرانی نداشتم
                ولی دوتا شرکت بودن که این کار رو انجام دادن که قرار شده انشاالله بعد از عید یه نمونه از هرکدومو سفارش بدیم و تست بکنم


                به همین سادگی :nice:
                تجربه معلم خشنی هست اول امتحان میگیره بعد درس میده !!!
                به دلیل برخی مشکلات بوجود اماده دیگه امکان ادامه فعالت در این انجمن مقدور نیست.

                دیدگاه


                  #53
                  پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

                  آقای اسدی برای توقف در سر طبقه فقط از سنسور آهنربا استفاده می شود؟
                  یعنی از اینکدر که به موتور وصل شده برای این که تشخیص داده شود کابین در کجا قرار دارد کمک گرفته نمی شود؟
                  یا از ترکیب این دو برای توقف مناسب استفاده می شود؟

                  دیدگاه


                    #54
                    پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

                    نوشته اصلی توسط mohsenavr
                    آقای اسدی برای توقف در سر طبقه فقط از سنسور آهنربا استفاده می شود؟
                    یعنی از اینکدر که به موتور وصل شده برای این که تشخیص داده شود کابین در کجا قرار دارد کمک گرفته نمی شود؟
                    یا از ترکیب این دو برای توقف مناسب استفاده می شود؟
                    خیلی نمیشه به انکودر اعتماد کرد چون میتونه اشتباه کنه یعنی حافظه نداره حتی اگر هم داشته باشه برای این کار نیست
                    بنده در بهترین و حرفه ایترین اسانسور ها هم فقط انکودر رو ندیدم
                    برای دور انداز موتور چرا ولی برای لول فک کنم کار خطرناکیه
                    البته میتونه ترکیبی باشه که از انکودر برای لولینگ دقیقتر میشه استفاده کرد

                    به همین سادگی :nice:
                    تجربه معلم خشنی هست اول امتحان میگیره بعد درس میده !!!
                    به دلیل برخی مشکلات بوجود اماده دیگه امکان ادامه فعالت در این انجمن مقدور نیست.

                    دیدگاه


                      #55
                      پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

                      polester داداش خیلی با مرامی که اینقدر با حوصله به سوالای آماتوریه ما جواب میدی .من یه سوال بنیادین دارم:
                      تو آخرین طبقه سه نوع سنسور داریم که از نوع آهنربایی نیستن و فکز کنم یهشون میکرو سوئیچ میگن . ecn can و شالتر حد بالا.
                      1- اینا چرا از نوع آهنربایی نیستن؟
                      2- نقششون رو هم لطفا توضیح بدین .
                      3 - یه manual از این نوع سنسور ها میخام تا با طرز کار و خروجی و ورودیشون آشنا بشم . ممنون.
                      بخشنده بودن بیشتر از آنکه توانایی مالی بخواهد ، قلبی بزرگ میخواهد..

                      دیدگاه


                        #56
                        پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

                        جناب Eng.M.E.A
                        شما سوالتون را از آقای اسدی پرسیدید با اجازه ایشون من جواب بدهم!!
                        نه تنها در طبقه آخر بلکه در پایین ترین طبقه این سه تا سنسور وجود دارد
                        این سنسور ها به صورت قطع و وصل می باشند یعنی با حرکت آسانسور و برخورد کابین به این سنسور ها قطع می شوند و دو نوع پروانه ای و NF دارد
                        کاربر آن هم برای دور اندازی بالا و پایین ، حد بالا و پایین و شالتر بالا و پایین می باشد
                        از پایین به بالا اگر مرتب کنیم:
                        شالتر پایین ، حد پایین، دورانداز پایین ،دورانداز بالا،حدبالا، شالتر بالا
                        حد بالا و پایین محدود کار آسانسور را مشخص می نماید و در در صورتی که این حدود رد شوند و به شالتر بخورد آسانسور به طور کامل متوقف می شود و خارج از سرویس می گردد

                        دیدگاه


                          #57
                          پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

                          نوشته اصلی توسط mohsenavr
                          جناب Eng.M.E.A
                          شما سوالتون را از آقای اسدی پرسیدید با اجازه ایشون من جواب بدهم!!
                          نه تنها در طبقه آخر بلکه در پایین ترین طبقه این سه تا سنسور وجود دارد
                          این سنسور ها به صورت قطع و وصل می باشند یعنی با حرکت آسانسور و برخورد کابین به این سنسور ها قطع می شوند و دو نوع پروانه ای و NF دارد
                          کاربر آن هم برای دور اندازی بالا و پایین ، حد بالا و پایین و شالتر بالا و پایین می باشد
                          از پایین به بالا اگر مرتب کنیم:
                          شالتر پایین ، حد پایین، دورانداز پایین ،دورانداز بالا،حدبالا، شالتر بالا
                          حد بالا و پایین محدود کار آسانسور را مشخص می نماید و در در صورتی که این حدود رد شوند و به شالتر بخورد آسانسور به طور کامل متوقف می شود و خارج از سرویس می گردد
                          ممنون از باسخ کامل و مفیدتون
                          البته لازمه که بگم در اسانسورهای امروزی و جدیدتر دیگه دور انداز و حد بالا یکی میشه و در این طبقات هم لول رو با اهنرباها تشخیص میده
                          یه مورد دیگه اینه که این میکروسویچ ها باید جای مشخصی نصب بشه و اصول خاصی داره
                          مثلا یکی از محدودیتهایی که دور انداز بالا یا پایین دارن اینه که باید جایی باشن که اگر کسی روی کابین یا زیر کابین ایستاده باشه نباید سر شخص به کاین یا سقف بخوره
                          در حالت رویزیون هم این دوراندازها اخرین جایی هستن که میتونه کابین حرکت کنه

                          توی ایران برای این سنسورها از میکروسویچ ها استفاده میشه ولی در مدلهای اروپایی معمولا برای دور انداز از یه نوع اپتوکانتر بزرگ و برای لول از میکرو سویچ استفاده میشه
                          البته اونها علاوه بر این سنسورها چنتا سنسور دیگه دارن که در اولین و اخرین طبقه نصب میشه

                          برای اینکه بیشتر از این بدونید فکر میکنم اگر استاندارد سندیکای اسانسور رو بخونید مفید خواهد بود

                          به همین سادگی :nice:
                          تجربه معلم خشنی هست اول امتحان میگیره بعد درس میده !!!
                          به دلیل برخی مشکلات بوجود اماده دیگه امکان ادامه فعالت در این انجمن مقدور نیست.

                          دیدگاه


                            #58
                            پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

                            فرمودید دور انداز و حد بالا در آسانسور های امروزی یکی شدن!؟
                            می شه بیشتر توضیح بدید؟
                            آیا این فاصله را به صورت نرم افزاری کنترل می کنند؟ که در این صورت کار خطر ناکی می باشد
                            با برخورد کابین به دور انداز سرعت آن کاهش می یابد و با سرعت کندی مسیر را ادامه می دهد تا توسط حد بالا متوقف شود. پس نیاز هست در صورتی که از یک سنسور استفاده می شود محل آن جابه جا شود. و با جا به جا شدن آن ممکن است سنسور عمل کند در حالی که به طبقه بالا هنوز نرسیده است !!!

                            دیدگاه


                              #59
                              پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

                              نوشته اصلی توسط mohsenavr
                              فرمودید دور انداز و حد بالا در آسانسور های امروزی یکی شدن!؟
                              می شه بیشتر توضیح بدید؟
                              آیا این فاصله را به صورت نرم افزاری کنترل می کنند؟ که در این صورت کار خطر ناکی می باشد
                              با برخورد کابین به دور انداز سرعت آن کاهش می یابد و با سرعت کندی مسیر را ادامه می دهد تا توسط حد بالا متوقف شود. پس نیاز هست در صورتی که از یک سنسور استفاده می شود محل آن جابه جا شود. و با جا به جا شدن آن ممکن است سنسور عمل کند در حالی که به طبقه بالا هنوز نرسیده است !!!
                              نه نرم افزاری نیست
                              در واقع کلا حد بالا و پایین که کارشون فقط و فقط تشخیص اولین و اخرین طبقه هست رو حذف کردن و به جاش از اهنربا استفاده میشه
                              و برای تشخیص اولین و اخرین طبقه هم از همون دوراندازهای اجباری استفاده میشه
                              به میکرو سویچ های دور انداز هم میگن دورانداز اجباری یعنی
                              وقتی کابین به یکی از این میکرو سویچ ها بخوره بدون شک باید با دور کند حرکت کنه
                              حتی در برخی از اسانسورها در حالت رویزیون بعد از برخورد با این میکرو سویچ ها هم باز دور موتور کاهش پیدا میکنه "در حدود 10 سانت بر ثانیه" این در صورتی هست که در حالت رویزیون سرعت ماکزیمم نمیتونه بیشتر از 30 سانت بر ثانیه باشه (در اسانسورهای یک متر برثانیه)

                              این جمله اخر رو متوجه نشدم منظورتون چیه ولی نکته ای که هست اینه که میکرو سویچها مثل سنسور طبقات روی کابن نصب نمیه بلکه روی ریل نصب میشه و ثابت هست و یک بار تنظیم میشه
                              هیچ کدوم از سنسورها و میکرو سویچ ها نرم افزاری نیست و نمیتونه باشه فقط برخی از شرکتها که زیاد هم اصولی نیست دور انداز های طبقات رو با زمان محاسبه میکنن

                              به همین سادگی :nice:
                              تجربه معلم خشنی هست اول امتحان میگیره بعد درس میده !!!
                              به دلیل برخی مشکلات بوجود اماده دیگه امکان ادامه فعالت در این انجمن مقدور نیست.

                              دیدگاه


                                #60
                                پاسخ : ساخت تابلو فرمان آسانسور

                                سلام دوستان اگه ممکنه یه مقدار در مورد انواع درایو سردرب چگونگی تحریک اونها توضیح بدید. هیچ کاتالوگی ازشون پیدا نکردم.
                                مثلا چطوری باید فرمان باز شدن رو بدیم و چطوری تابلو متوجه میشه در باز شده؟ و یا برعکس ؟ با تشکر
                                بزرگترین لذت انجام کاریست که میگویند نمیتوانی !!!

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X