اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نحوه استفاده از اشاره گر ها در کد ویژن

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : نحوه استفاده از اشاره گر ها در کد ویژن

    برای اینکه مشکل از لحاظ مفهومی برای استفاده از اشاره گر ها حل بشه توجه تون رو به درس برنامه نویسی ترم دوم (البته به زبان C) جلب میکنم

    تو اونجا برای کار با structure ها یادتون هست چطور از یک اشاره گر برای دستیابی به محتویات آرایه ها و متغیر های یک استراکچر استفاده میکردیم؟؟؟

    برای اینکه توضیحات کاملی رو راجع به نحوه تعریف و استفاده از اشاره گر ببینید به کتاب آقای قومی که مرجع کامل زبان C است رجوع کنید

    نکاتی که تو میکروها مهم هست اینه که اشاره گر رو از نوع متغیری که میخواهید به آن اشاره کنید انتخاب کنید. یکی در فلش و دیگری در sram
    بعضی اوقات برای آنکه علامت های & و * برای رجوع دادن به اشاره گر ها فراموش نشود بهتر است در ابتدای برنامه آنها را define کرد

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : نحوه استفاده از اشاره گر ها در کد ویژن

      صرفه جویی همه جا خوبه
      اگه می شد به حسابهای بانکی یه اشاره گر می زدی و بدون خرج کردن پول باهاش چیز نیز میخریدیم چی می شد :mrgreen:
      دستی از دریا خواهد آمد...

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : نحوه استفاده از اشاره گر ها در کد ویژن

        نوشته اصلی توسط هادی یعقوبی
        صرفه جویی همه جا خوبه
        اگه می شد به حسابهای بانکی یه اشاره گر می زدی و بدون خرج کردن پول باهاش چیز نیز میخریدیم چی می شد :mrgreen:
        آخ آخ آخ نگو اگه می شد !!!

        متاسفانه برا ما صحبتی از اشاره گر ها نکردن....
        نکاتی که تو میکروها مهم هست اینه که اشاره گر رو از نوع متغیری که میخواهید به آن اشاره کنید انتخاب کنید. یکی در فلش و دیگری در sram
        بعضی اوقات برای آنکه علامت های & و * برای رجوع دادن به اشاره گر ها فراموش نشود بهتر است در ابتدای برنامه آنها را define کرد
        آقا این رو نفهمیدم میشه توضیح بدید:
        اشاره گر رو از نوع متغیری که میخواهید به آن اشاره کنید انتخاب کنید. یکی در فلش و دیگری در sram
        و این رو:
        بعضی اوقات برای آنکه علامت های & و * برای رجوع دادن به اشاره گر ها فراموش نشود بهتر است در ابتدای برنامه آنها را define کرد
        اگه ممکنه بادو خط مثال توضیح بدید ممنون میشم
        (( ممنون که جواب میدید وبه این سوالات ساده وقت می زارید واقعا دارم استفاده میکنم

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : نحوه استفاده از اشاره گر ها در کد ویژن

          سلام
          تو AVR برا دسترسی به دیتا حافظه های Flash و RAM اگه بخوای از اشاره گر استفاده کنی
          باید متناسب بااون فضای کارت اشاره گر رو از همون نوع تعریف کنی
          در اشاره گرها & آدرس یه متغیر رو بر کی گردونه و * محتویات ادرس اشاره شده
          موفق باشی Samisin
          دستی از دریا خواهد آمد...

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : نحوه استفاده از اشاره گر ها در کد ویژن

            نوشته اصلی توسط هادی یعقوبی
            سلام
            تو AVR برا دسترسی به دیتا حافظه های Flash و RAM اگه بخوای از اشاره گر استفاده کنی
            باید متناسب بااون فضای کارت اشاره گر رو از همون نوع تعریف کنی
            در اشاره گرها & آدرس یه متغیر رو بر کی گردونه و * محتویات ادرس اشاره شده
            موفق باشی Samisin
            !!! یعنی اگه می خوام به یک رشته توی فلش اشاره کنم باید اشاره گر هم از نوع فلش انتخاب کنم؟؟؟
            flash char *pointer !!!!!
            خوب اگه اینکار رو کردم که ببه درد نمی خوره نمی تونم محتویاتش رو تغییر بدم یه بار دیگه باید بریزمش تو متغییر تو SRAM
            به جای انکار نمیشه آدرس رو با اپراتور & بریزم تو یه متغییر وبعدا هر جا خواستم با * بهش دسترسی داشته باشم؟؟
            مثلا اینطوری:


            FLASH CHAR str[10] = {1,1
            char *pointer;
            pointer=&str;
            pointer+=1
            temp=pointer

            حالا با اینکار آیا عضو دوم آرایه str تو متغییر temp هست؟؟؟!!
            اگه اینا رو درست گفتم یعنی اشاره گر رو فهمیدم؟؟؟؟!!!!!

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : نحوه استفاده از اشاره گر ها در کد ویژن

              سلام
              اولا وقتی آدرس رشته رو می خوای به پوینتر بدی نیاز به & نداره
              تو مثال شما : pointer = str
              ثانیا خود رشته یه اشاره گر و با اون مثل یه پوینتر میشه کار کرد
              ثالثا محتویات Flash که قابل تغییر نیست فقط خوندنیه
              و در آخر کافیه بنویسی
              temp = *(str + 1(

              موفق باشی
              دستی از دریا خواهد آمد...

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : نحوه استفاده از اشاره گر ها در کد ویژن

                نوشته اصلی توسط هادی یعقوبی

                ثانیا خود رشته یه اشاره گر و با اون مثل یه پوینتر میشه کار کرد

                و در آخر کافیه بنویسی
                temp = *(str + 1(

                موفق باشی
                اینو نمیدونستم ..!!! : oo:
                پس در این صورت این
                temp = *(str + 1(
                با این :
                temp=str[1]
                چه فرقی داره؟!!!
                منظورم تو سطح پایین روتینی که تو اسمبلی وسطح پایین کامپایلر پیاده میکنه برا هر کدوم از دو مورد بالا فرق داره؟؟
                کدوم بهتره وچرا؟؟؟

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : نحوه استفاده از اشاره گر ها در کد ویژن

                  اگه متغیر رشته ای که داری عمومی باشه هیچی
                  ولی برا پاس دادن تو توابع دیگه
                  و جاهایی که متغیر خصوصی دارین
                  روش اول بهتره و کاراتر
                  دستی از دریا خواهد آمد...

                  دیدگاه

                  لطفا صبر کنید...
                  X