اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نیاز به شتاب سنج با AVR

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

    دقیقا الان مشکل دوم منم همینه
    ولی اگر بشه با چرخش توپ این سنسور هم بچرخه که عمود باشه اینجور میشه بدست اورد.
    وگرنه توپ که میچرخه بهش سنسور هم میچرخه و نمیشه

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

      نوشته اصلی توسط v_ilkhani
      سلام ...

      ببین دوست من ...
      من نمیدونم این سنسورت واقعا شتاب رو اندازه میگیره یا نه !!! ولی فرض میکنیم واقعا شتاب رو اندازه میگیره ... اگر فیزیک دبیرستان یادت باشه همیشه شتاب یک متحرک که سقوط آزاد میکنه ... برابر g هست ... حتی اگر شما اون رو به بالا پرتاب کنید ... به نقطه اوج برسه و دوباره به زمین برگرده در لحظه به لحظه حرکت شتاب متحرک برابر g هست x=1/2gt^2+v0t . در نقطه اوج تنها سرعت صفر میشه ولی شتاب برابر g isj .

      اما در دنیای واقعی که شما دارین اون رو پرتاب میکنین در دو نقطه شتاب با عدد g برابر نیست یکی در زمان t0 که شما دارین اون رو به سمت بالا پرتاب میکنین ... و دیگری زمانیکه جسم به زمین برخورد میکنه و میایستد ...

      اگر من جایه شما باشم الگوریتم زیر رو اندیشه میکنم ...

      1- 1- در درون یک حلقه For دائما مقدار شتاب رو میخونم ... هر وقت شتاب برابر -9.8 شد یعنی همون لحظه بوده که توسط دست به سمت آسمون رها شده و سینماتیک حرکت آغاز شده ( تا قبل از اینکه شتاب -9.8 شود هنوز گلوله در دستان پرتاب کننده بالا و پائین میرود ) و دقیقا همان زمانی که شتبا برابر -9.8 شد یعنی گلوله به سمت آسمان پرتاب شده است ... و در این زمان تایمرم رو راه اهندازی میکردم .
      2- هر وقت هم شتاب حرکت صفر شد ... یعنی متحرک به زمین خورده و حرکت تموم شده است و باید تایمر رو نگه داری .


      یک بازر هم براش میزارم تا شروع و پایان حرکت را اطلاع رسانی بکنه .
      سلام
      ممنونم.خودمم الان داشتم به این فکر میکردم.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

        برای مشکل دوم به نظرم بهتر که نیرو هارو (اینجا شتاب رو)روی کاغذ روی محور z تجزیه کنی همون کاری که تو دبیرستان برای حرکت دو بعدی انجام میدادیم بعد با شتاب محور z جمع کن.یکم پیچیده میشه بخاطر همین خودمم امتحان نکردم ولی فکر کنم جواب بده فقط تو فرمولهات زاویه ها رو لازم داری که فکر کنم بشه با نسبت های مثلثاتی و شتاب زمین . شتابی که سنسور روی محور z میگیره بدست بیاری ولی کلا پیچیده میشه من که گیج شدم

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

          نوشته اصلی توسط saeedfirooz
          برای مشکل دوم به نظرم بهتر که نیرو هارو (اینجا شتاب رو)روی کاغذ روی محور z تجزیه کنی همون کاری که تو دبیرستان برای حرکت دو بعدی انجام میدادیم بعد با شتاب محور z جمع کن.یکم پیچیده میشه بخاطر همین خودمم امتحان نکردم ولی فکر کنم جواب بده فقط تو فرمولهات زاویه ها رو لازم داری که فکر کنم بشه با نسبت های مثلثاتی و شتاب زمین . شتابی که سنسور روی محور z میگیره بدست بیاری ولی کلا پیچیده میشه من که گیج شدم
          حالا خوبه شما گیج شدی من کلا نفهمیدم. :mrgreen:

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

            الن به زبان ساده تر میگم oo:اگه ریاضیت و البته فیزیکت خوبه ببین این که میگم درسته یا نه؟ شتاب کل جسم میشه جذر حاصل جمع مجدور شتابها در جهت های x y و z
            در واقع این فرمول

            فکر کنم درست باشه.بجای ایکس شتابی که سنسور در جهت ایکس میده میذاری بجای y شتاب y رو میذاری به جای z شتاب در جهت z رو که جناب سنسور میده رو میذاری و a میشه شتاب در هر جهت فقط مشکل فرمول اینه که شتاب منفی رو تشخیص نمیده که با روش هایی میشه برطرف کرد باط خودت فکر کن ببین درسته یا نه

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

              نوشته اصلی توسط saeedfirooz
              الن به زبان ساده تر میگم oo:اگه ریاضیت و البته فیزیکت خوبه ببین این که میگم درسته یا نه؟ شتاب کل جسم میشه جذر حاصل جمع مجدور شتابها در جهت های x y و z
              در واقع این فرمول

              فکر کنم درست باشه.بجای ایکس شتابی که سنسور در جهت ایکس میده میذاری بجای y شتاب y رو میذاری به جای z شتاب در جهت z رو که جناب سنسور میده رو میذاری و a میشه شتاب در هر جهت فقط مشکل فرمول اینه که شتاب منفی رو تشخیص نمیده که با روش هایی میشه برطرف کرد باط خودت فکر کن ببین درسته یا نه
              ظاهرا درسته.
              مشکل اینه که سنسور در یک توپ داره مدام میچرخه.یه لحظه y میشه x یه لحظهx میشه y و اینجوری فکر نمیکنم بشه

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

                خب منم این فرمول رو بخاطر همین گفتم دیگه.خودت تصور کن تو فرمول مثلا x و y صفر بشه اونوقت z به توان دو میرسه بعد ازش جدر میگیره که باز میشه z. حالا یه بار دیگه تصور کن z و y صفر بشه x یه عددی باشه اونوقت به توان دو میرسه بعد دوباره جدر گرفته میشه که a میشه همون شتاب x. این فرموله در هر صورت شتاب جسم رو میده حتی اگه بچرخه خودم فکر میکنم درست باشه و جواب بده فقط باید شتاب منفی رو یه کاریش کنی البته زیاد هم مهم نیستا.به نظرم رو این فرمول یکم فکر کن منم فردا امتحانش میکنم برای پروژم

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

                  نوشته اصلی توسط saeedfirooz
                  خب منم این فرمول رو بخاطر همین گفتم دیگه.خودت تصور کن تو فرمول مثلا x و y صفر بشه اونوقت z به توان دو میرسه بعد ازش جدر میگیره که باز میشه z. حالا یه بار دیگه تصور کن z و y صفر بشه x یه عددی باشه اونوقت به توان دو میرسه بعد دوباره جدر گرفته میشه که a میشه همون شتاب x. این فرموله در هر صورت شتاب جسم رو میده حتی اگه بچرخه خودم فکر میکنم درست باشه و جواب بده فقط باید شتاب منفی رو یه کاریش کنی البته زیاد هم مهم نیستا.به نظرم رو این فرمول یکم فکر کن منم فردا امتحانش میکنم برای پروژم
                  خب یه وقتهایی هم هم y داری هم X که باید برایندشون حساب بشه.برای این چی؟یعنی در این موقع هم y به توان دو x به توان دو بعدا از جمعشون جذر بگیریم تا بشه a?

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

                    آره دیگه کاملا درسته چیزیه که سه سال تو دبیرستان فرو کردن تو مغزمون. در واقع باید برایند شتاب هارو بدست بیاری مثل قطر یه مربع میشه فرض کن یه ضلع مربع x باشه و ضلع دیگه y حالا نیروی یا شتابی که این دو ضلع با هم ایجاد میکنن میشه یه نیرویی در جهت قطر مربع و دقیقا به اندازه قطر مربع.تو محیط سه بعدی هم دقیقا همینجوریه.اگه بلدی با matlab کار کنی اونجا امتحان کن تا متوجه بشی. الان خودم خیلی خوش حالم منتظرم فردا بشه درستش کنم :wow:الان مهمون داریم نمیشه :sad:

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

                      نوشته اصلی توسط saeedfirooz
                      آره دیگه کاملا درسته چیزیه که سه سال تو دبیرستان فرو کردن تو مغزمون. در واقع باید برایند شتاب هارو بدست بیاری مثل قطر یه مربع میشه فرض کن یه ضلع مربع x باشه و ضلع دیگه y حالا نیروی یا شتابی که این دو ضلع با هم ایجاد میکنن میشه یه نیرویی در جهت قطر مربع و دقیقا به اندازه قطر مربع.تو محیط سه بعدی هم دقیقا همینجوریه.اگه بلدی با matlab کار کنی اونجا امتحان کن تا متوجه بشی. الان خودم خیلی خوش حالم منتظرم فردا بشه درستش کنم :wow:الان مهمون داریم نمیشه :sad:
                      کاکو پس خبرش بهم بده دیگه
                      منتظرمااااا.
                      فدایی داریییییییییی

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

                        چشم شما هم تست کن کار من معلوم نیست یهو دیدی فردام شد هفته بعد ولی خیلی امیدوارم که جواب بده. کاش دوستای دیگه هم کمک کنن مطمئنا یه راهی هست چون این تبلت ها و گوشی ها که سنسور شتاب دارن با یه روشی شتاب کل رو بدست میارن البته تو بعضی از بازی یا برنامه ها شتاب برایند رو لازم دارن.

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

                          آقا سعید یه پرتابه اگر در فضای سه بعدی هم پرتاب بشه باز بردار شتابش برابر g و به سمت مرکز زمین هست ...

                          سرعت و جابجایی میتونه دارای مولفه های x و Y و Z باشه ... ولی همیشه شتاب برابر g و به سمت مرکز زمین هست .

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : نیاز به شتاب سنج با AVR

                            خب پس چرا وقتی ما سنسور شتاب رو حرکت میدیم(بالا و پایین میکنیم) شتابش در راستای عمود به زمین کمو زیاد میشه :eek: :eek:

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X