اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ساخت اسیلاتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : ساخت اسیلاتور

    خب باشه
    شما یه بار بصورت دقیق و کامل توضیح بدین چه مداری میخاین تا من و دوستان کمک کنیم
    موج سینوسی میخاین یا موج دیگه؟
    اگر سینوسی میخاین میخاین خیلی صاف و بدون نویز باشه (استفاده از ترانزیستور فعال)یا با سیستم سوییچینگ مشکلی ندارین؟
    اصلا چه دامنه ای با چه توانی میخاین؟
    چقدر ریپل و دامنه موج براتون مهمه؟
    اگه خروجی مربعی میخاین نیاز به تغییر دیوتی سایکل هم دارین؟
    ................Fx7SAM................

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : ساخت اسیلاتور

      سلام
      من مدار واسطی رو نیاز دارم که این امکان رو به من بده تا هر زمان که پایه میکرو(مثلا PORA.0=1یک شد جریان باتری وصل بشه و با یک فرمان دیگه(مثلا PORA.0=0 جریان قطع بشه.البته فرکانس این کار باید بالای 40 کیلوهرتز باشه.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : ساخت اسیلاتور

        خب این میشه یه پوش پول با دوتا ترانزیستور که خروجیش میره به گیت یک ماسفت قدرت؛فکر کنم irf3205 خوب باشه
        در ضمن برای ماسفت اسنابر هم بزارین،ینی یه مقاومت و خازن سری شده رو با درین و سورس ماسفت موازی کن
        ................Fx7SAM................

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : ساخت اسیلاتور

          سلام دیتاشیت irf3205 رو دیدم خیلی رنج کاریش بالاتر از چیزی هست که من میخوام باش کار کنم که این موضوع اگر در راه اندازیش مسئله ای ایجاد نکنه عالیه. برای این کار درایور لازم نیست ؟ خب اگه این جوریه من یه سوال دیگه دارم ؛من منظور شما رو از پوش پول نفهمیدم.اگه یه شماتیک ساده از جایی که قراره میکرو به پوش پول وصل بشه تا ماسفت بذارید خیلی ممنون میشم. در رابطه با اسنابر هم یه مقاومت یه مگا با خازن الکترولیتی 200ولت 680میکرو فاراد در نظر گرفته بودم که امیدوارم کافی باشه.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : ساخت اسیلاتور

            نوشته اصلی توسط mostafa+m نمایش پست ها
            سلام
            من مدار واسطی رو نیاز دارم که این امکان رو به من بده تا هر زمان که پایه میکرو(مثلا PORA.0=1یک شد جریان باتری وصل بشه و با یک فرمان دیگه(مثلا PORA.0=0 جریان قطع بشه.البته فرکانس این کار باید بالای 40 کیلوهرتز باشه.
            دلیلی نداره بخواهید با 40 کیلو هرتز سوئیچ کنید !!! فقط دوتا حالت میخواد ، سوئیچ روشن یا سوئیچ خاموش
            بعد هم باید بصورت دوطرفه جریان سوئیچ بشه تا مسیر شارژ هم محیا بشه

            برای اطلاع از وضعیت پیستون ها هم باید از سنسور ها مجاورتی دقیق و زیر استفاده کنی تا زمان حرکت سوپاپ ها و شیر سوخت و ... و تنظیم کنی

            این کار بیشتر دیوونگی هست و ارزش علمی نداره و اگه داشت این همه کمپانی غول خودرو سازی با بزرگترین مهندس های دنیا به این فکر میافتادند

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : ساخت اسیلاتور

              سلام
              اصلا این طور که میگید نیست، شاید در نگاه اول غیر عملی باشه اما این خصلت این جور کارهاست.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : ساخت اسیلاتور

                حرفی که درمورد در مورد فرکانس سوئیچینگ گفتم و پس میگیریم
                چون تاپیک رو کامل نخوندم فکر کردم منظور شما قطع و وصل بصورت پالسی هست
                پس فقط روشن و فقط خاموش بودن سوئیچ به نهایی بدون قسعات دیگر و فیلتر برای تولید سینوسی منتفی هست
                برای اطلاع از نحوه تولید موج سینوسی(اینورتر)به تاپیک زیر مراجعه کنید
                (http://s9.picofile.com/file/8298981450/Pure_Sine_Wave_Inverter.pdf.html) مقدمه: چرا اینورتر سینوسی؟ ما یک پارامتر سنجش در این زمینه داریم به نام THD (توتال هارمونیک دیستورشن) که به معنی مجموع هارمونیکهای ولتاژ و جریان است که به صورت درصد نمایش داده می شود. هارمونیک ها یک امر نامطلوب می باشند و بر روی دستگاه های الکترونیکی و


                بدست گرفتن کنترل دستی سوپاپ ها و پیستون ها با عقل جور در نمیاد
                چون در واقع سوپاپ ها بصورت عمل و واکنش عمل کار میکنن .مجموعه نیروی سوپاپ های پایین رونده متصل به میل لنگ ، پیستون های دیگه رو به بالا میکشه

                برای ساخت همچین سیستمی باید یک سیلندر و میل لنگ و میل بادامک از اول بصورت کامل طراحی بشه و برای تعیین موقعیت قطعاتی مکانیکی که میخواد بصورت دستی کنترل بشه سنسور در نظر گرفته بشه

                چون قراره کار پردازشی و عملگر با هم انجام بشه نیاز به یک میکروکنترلر از خانواده automotive هست که هم توان پردازشی مناسب رو داشته باشه هم از لحاظ الکتریکی و الکترونیکی بتونه با سیستم الکتریکی ماشین هماهنگ بشه



                نوشته اصلی توسط mostafa+m نمایش پست ها
                سلام
                اصلا این طور که میگید نیست، شاید در نگاه اول غیر عملی باشه اما این خصلت این جور کارهاست.
                جسارت نباشه ولی مثل اینک شما خودتون از مهندس ها و طراحان کمپانی های چند هزار میلیار دلاری خودرو بالاتر میدونید !!!!
                جدیدترین ویرایش توسط اشکان غفارزاده; ۰۱:۰۷ ۱۳۹۵/۰۴/۳۱.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : ساخت اسیلاتور

                  پوش پول ینی دوتا ترانزیستور منفی و مثبت که به هم وصل شدن مثه این
                  عکس
                  برای اسنابر هم بعید میدونم اون چیزیکه شما میگین باشه هااااااا
                  یه صد اهم سری با ده نانو کافی باید باشه
                  اقا اشکان هم به نکات جالبی اشاره کردن
                  یکی اینکه مسیر شارژ هم فراهم باشه
                  یکی اینکه اصن این دیگه چه کاریه؟!
                  ................Fx7SAM................

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : ساخت اسیلاتور

                    نوشته اصلی توسط اشکان غفارزاده نمایش پست ها
                    حرفی که درمورد در مورد فرکانس سوئیچینگ گفتم و پس میگیریم
                    چون تاپیک رو کامل نخوندم فکر کردم منظور شما قطع و وصل بصورت پالسی هست
                    پس فقط روشن و فقط خاموش بودن سوئیچ به نهایی بدون قسعات دیگر و فیلتر برای تولید سینوسی منتفی هست
                    برای اطلاع از نحوه تولید موج سینوسی(اینورتر)به تاپیک زیر مراجعه کنید
                    (http://s9.picofile.com/file/8298981450/Pure_Sine_Wave_Inverter.pdf.html) مقدمه: چرا اینورتر سینوسی؟ ما یک پارامتر سنجش در این زمینه داریم به نام THD (توتال هارمونیک دیستورشن) که به معنی مجموع هارمونیکهای ولتاژ و جریان است که به صورت درصد نمایش داده می شود. هارمونیک ها یک امر نامطلوب می باشند و بر روی دستگاه های الکترونیکی و


                    بدست گرفتن کنترل دستی سوپاپ ها و پیستون ها با عقل جور در نمیاد
                    چون در واقع سوپاپ ها بصورت عمل و واکنش عمل کار میکنن .مجموعه نیروی سوپاپ های پایین رونده متصل به میل لنگ ، پیستون های دیگه رو به بالا میکشه

                    برای ساخت همچین سیستمی باید یک سیلندر و میل لنگ و میل بادامک از اول بصورت کامل طراحی بشه و برای تعیین موقعیت قطعاتی مکانیکی که میخواد بصورت دستی کنترل بشه سنسور در نظر گرفته بشه

                    چون قراره کار پردازشی و عملگر با هم انجام بشه نیاز به یک میکروکنترلر از خانواده automotive هست که هم توان پردازشی مناسب رو داشته باشه هم از لحاظ الکتریکی و الکترونیکی بتونه با سیستم الکتریکی ماشین هماهنگ بشه





                    جسارت نباشه ولی مثل اینک شما خودتون از مهندس ها و طراحان کمپانی های چند هزار میلیار دلاری خودرو بالاتر میدونید !!!!

                    سلام
                    من هیچ ادعایی ندارم که بگم چیزی رو من میفهمم که غولهای ساخت موتور نظیر جنرال موتور و دیگران نمیفهمن.
                    هدف من ساخت یه سیستم سوخت رسانی برای موتور هست. این اسیلاتور رو ه برای چنین کاری میخوام.

                    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                    نوشته اصلی توسط Nima200 نمایش پست ها
                    پوش پول ینی دوتا ترانزیستور منفی و مثبت که به هم وصل شدن مثه این
                    عکس
                    برای اسنابر هم بعید میدونم اون چیزیکه شما میگین باشه هااااااا
                    یه صد اهم سری با ده نانو کافی باید باشه
                    اقا اشکان هم به نکات جالبی اشاره کردن
                    یکی اینکه مسیر شارژ هم فراهم باشه
                    یکی اینکه اصن این دیگه چه کاریه؟!

                    سلام
                    من عکس رو نمیتونم ببینم.
                    ببینید من میخوام دو سر باتری رو به درین-سورس ماسفت وصل کنم. بعد با دادن فرمان از طرف میکرو به مدار واسط که به گیت ماسفت اتصال داره کل جریان رو که حدودا 60 آمپر با فرکانس حداقل 40 کیلوهرتز قطع و وصل کنم.
                    من مدار واسط رو لازم دارم تا با میکرو بتونم این کار انجام بدم.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : ساخت اسیلاتور

                      نوشته اصلی توسط mostafa+m نمایش پست ها
                      سلام
                      من هیچ ادعایی ندارم که بگم چیزی رو من میفهمم که غولهای ساخت موتور نظیر جنرال موتور و دیگران نمیفهمن.
                      هدف من ساخت یه سیستم سوخت رسانی برای موتور هست. این اسیلاتور رو ه برای چنین کاری میخوام.

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم




                      سلام
                      من عکس رو نمیتونم ببینم.
                      ببینید من میخوام دو سر باتری رو به درین-سورس ماسفت وصل کنم. بعد با دادن فرمان از طرف میکرو به مدار واسط که به گیت ماسفت اتصال داره کل جریان رو که حدودا 60 آمپر با فرکانس حداقل 40 کیلوهرتز قطع و وصل کنم.
                      من مدار واسط رو لازم دارم تا با میکرو بتونم این کار انجام بدم.
                      عه!!
                      اره عکسه رو نشون نمیده
                      تو نت بزنین پوش پول
                      خودش عکس میاره
                      پوشپول دو تا ترانزیستور منفی و مثبت اند که امیترشون به هم وصله
                      تاتم پل هم بزنید میاد
                      ................Fx7SAM................

                      دیدگاه

                      لطفا صبر کنید...
                      X