پاسخ : راه اندازی موتور dc
سلام.عالیه!همین که موتور ها سوت میزنن خودش نشون دهنده ی این هست که اصل قضیه حل شده.فقط تو برنامه فرکانس اعمالی خیلی کم هست! 200 هرتز! اون رو تغییر بدین به 10000 .دیوتی سایکل رو هم کم و زیاد بکنین ببینین کجا موتور شروع میکنه به حرکت.
راجع به سوال قبلی که موتور در ابتدای کار تکون میخوره یا نه؟ به نظرم بستگی به این موارد داره که اولا موتور چند rpm هست و دوما چه باری به شفت موتور وصله؟
طبیعتا هرچی rpm پایینتر باشه، تغییرات در خروجی کمتر میشه یا به عبارتی عوامل خارجی(مثل بار وصل شده به شفت) نمیتونه به خاطر سنگینی و... باعث بشه شفت حرکت کنه.در ضمن شما میتونین تو اول برنامه دستور ترمز به موتور ها صادر بکنین که با توجه به همون بحث rpm شدت قفل شوندگی متناسب هست با rpm موتور . تغذیه موتور ها هم به نظرم میتونه روی این شدت قفل شوندگی تأثیر بذاره.
سلام.عالیه!همین که موتور ها سوت میزنن خودش نشون دهنده ی این هست که اصل قضیه حل شده.فقط تو برنامه فرکانس اعمالی خیلی کم هست! 200 هرتز! اون رو تغییر بدین به 10000 .دیوتی سایکل رو هم کم و زیاد بکنین ببینین کجا موتور شروع میکنه به حرکت.
راجع به سوال قبلی که موتور در ابتدای کار تکون میخوره یا نه؟ به نظرم بستگی به این موارد داره که اولا موتور چند rpm هست و دوما چه باری به شفت موتور وصله؟
طبیعتا هرچی rpm پایینتر باشه، تغییرات در خروجی کمتر میشه یا به عبارتی عوامل خارجی(مثل بار وصل شده به شفت) نمیتونه به خاطر سنگینی و... باعث بشه شفت حرکت کنه.در ضمن شما میتونین تو اول برنامه دستور ترمز به موتور ها صادر بکنین که با توجه به همون بحث rpm شدت قفل شوندگی متناسب هست با rpm موتور . تغذیه موتور ها هم به نظرم میتونه روی این شدت قفل شوندگی تأثیر بذاره.





جدای از شوخی، وقتی مستقیم با 12 ولت موتور رو راه میندازین صدای موتور رو بشنوین،بعد که با درایور و با pwm های مختلف و فرکانسهای مختلف(مثلا 1k به 1k فرکانس رو تغییر بدین) تست کردین،اختلاف تقریبی رو میشه تشخیص داد.اگه منظور اصلی شما تعیین فرکانس مناسب pwm هست؛چندتاجا خوندم که فرکانس مناسب بین 5k تا 15k هست(و بعضا 20k) امیدوارم درست متوجه سوالتون شده باشم.
oo:


دیدگاه