اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تابلو led ثابت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : تابلو led ثابت

    نوشته اصلی توسط shm1364
    یه سوال از خدمت دوستان دارم
    من برا فلشرم از tip41 استفاده میکنم اما برا تعداد ال ای دی پایینتر یعنی هر کانال در حد 10 تا نهایتا 50 تا الی دی داره از چه ترانزیستور و مقاومت گیت استفاده کنم که به صرفه تر باشه و جوابگوی کارم باشه

    اگه هم دوستان کارشناس لیستی از ترانزیستور ها و ماسفت با تعداد ال ای دی که راحت میتونن ساپورت کنن بذارن خیلی ممنون میشم

    مرسی از همه
    c945
    نورپردازان باران نور شهرستان آران وبیدگل
    barannoor69@yahoo.com

    دیدگاه


      پاسخ : تابلو led ثابت

      نوشته اصلی توسط مجتبی باغبانزاده
      c945
      مرسی
      فقط مقاومت گیت رو چند بذارم؟

      دیدگاه


        پاسخ : تابلو led ثابت

        نوشته اصلی توسط shm1364
        مرسی
        فقط مقاومت گیت رو چند بذارم؟
        برای همه حالات 2.7 کیلاو اهم این هم گیت نیست و بیس هست
        نورپردازان باران نور شهرستان آران وبیدگل
        barannoor69@yahoo.com

        دیدگاه


          پاسخ : تابلو led ثابت

          نوشته اصلی توسط مجتبی باغبانزاده
          برای همه حالات 2.7 کیلاو اهم این هم گیت نیست و بیس هست
          گیت و بیس دقیقا چیه
          خروجی میکرو به ترانزیستور رو با این چیزی که شما میگین میشه بیس اما مقاومت گیت چی میشه؟

          دیدگاه


            پاسخ : تابلو led ثابت

            سلام
            خواهشا دوستان توضیح دهید که برای ولتاز 12 ولت چند تا ال ای دی را سری می کنید؟؟ و مقاومت می زنید؟؟
            مثلا اگر سه تا را سری کنیم و یه یک مقاومت 180 بدهیم ایا خوب هست؟؟؟
            یا 4 تا؟؟؟ میزان مقاومت چه قدر باشه خوبه؟؟
            و در کل مجموعه بالا را با هم موازی کنیم و به منبع بزنیم...

            نحوه محاسبه میزان جریان کل جهت انتخاب منبع چه جوره؟؟
            خواهشا منو راهنمایی کنید.......................


            اضافه شده در تاریخ :
            در ضمن برای تابلو ال ای دی نوع ال ای دی کلاهی باشه خوبه یا اوال؟؟؟؟؟

            دیدگاه


              پاسخ : تابلو led ثابت

              اینو توی یه سایت پیدا کردم که نوشته بود 16 تا LED رو با یک pwm کنترل میکنه
              روش کارش هم خیلی ساده ولی در عین حال جالبه ! :biggrin:
              منبع هم توی فایل هست
              البته این حاجی نصف مطالب وبلاگش کپی از جاهای دیگه هست !!! :mrgreen:
              با بسکام هست ولی فک نکنم تحلیلش زیاد سخت باشه برای افرادی که کدویژن کار میکنن
              خودم هنوز تست نکردم چون همین الان پیداش کردم ولی به زودی میکنم
              www.eros8631.persiangig.com/pwm-16led%7bmicro-avr.blogfa.com%7d.rar
              در ضمن اون مدار قبلی که گفتم(RC) هم تست کردم و برای حالت شهاب سنگی خیلی خوب جواب داد ! :nice:
              مفید بود ؟ بجای اسپم میتونید از دکمه ی تشکر استفاده کنید.
              [img width=405 height=100]http://eros8631.persiangig.com/image/pp.png[/img]

              دیدگاه


                پاسخ : تابلو led ثابت

                نوشته اصلی توسط jervis
                اینو توی یه سایت پیدا کردم که نوشته بود 16 تا LED رو با یک pwm کنترل میکنه
                روش کارش هم خیلی ساده ولی در عین حال جالبه ! :biggrin:
                منبع هم توی فایل هست
                البته این حاجی نصف مطالب وبلاگش کپی از جاهای دیگه هست !!! :mrgreen:
                با بسکام هست ولی فک نکنم تحلیلش زیاد سخت باشه برای افرادی که کدویژن کار میکنن
                خودم هنوز تست نکردم چون همین الان پیداش کردم ولی به زودی میکنم
                www.eros8631.persiangig.com/pwm-16led%7bmicro-avr.blogfa.com%7d.rar
                در ضمن اون مدار قبلی که گفتم(RC) هم تست کردم و برای حالت شهاب سنگی خیلی خوب جواب داد ! :nice:
                این درسته و خوب
                نورپردازان باران نور شهرستان آران وبیدگل
                barannoor69@yahoo.com

                دیدگاه


                  پاسخ : تابلو led ثابت

                  سلام یک برنامه pwm 8کانال میذارم جامع است با تمام توضیحات جایی مشکل داشتید بپرسید در خدمتم
                  '******************************************** ***********************************
                  '* Filename : PWM 8-channel *
                  '* Revision : 1.5 *
                  '* Controller : ATMEGA8 *
                  '* Compiler : BASCOM-AVR 1.11.9.2 *
                  '******************************************** ***********************************

                  $regfile = "m8def.dat" 'we define controller
                  $crystal = 8000000 'internal generator
                  $lib "lcd4.lbx" 'we connect library LCD
                  $lib "mcsbyte.lbx" 'we connect library a function
                  Config Portd = Output 'adjusting the port D on output (LED 1-8)
                  Config Pinc.0 = Input 'adjustment pin c0 on input (S1)
                  Config Pinc.1 = Input 'adjustment pin c1 on input (S2)
                  Config Pinc.2 = Input 'adjustment pin c2 on input (S3)
                  Config Pinc.3 = Input 'adjustment pin c3 on input (S4)
                  Config Pinc.4 = Input 'adjustment pin c4 on input (S2)
                  Config Pinc.5 = Input 'adjustment pin c5 on input (S3)
                  Config Pinb.3 = Input 'adjustment pin b3 on input (S4)
                  Set Portc.0 ' include internal tightenning resistor
                  Set Portc.1 ' include internal tightenning resistor
                  Set Portc.2 ' include internal tightenning resistor
                  Set Portc.3 ' include internal tightenning resistor
                  Set Portc.4 ' include internal tightenning resistor
                  Set Portc.5 ' include internal tightenning resistor
                  Set Portb.1 ' include internal tightenning resistor

                  Config Lcdpin = Pin , Rs = Portb.0 , E = Portb.2 , Db4 = Portb.4 , Db5 = Portb.5 , Db6 = Portb.6 , Db7 = Portb.7
                  Config Lcd = 16 * 2 'we adjust LCD

                  Dim S As Byte 'variable velocity
                  Dim Tik As Byte 'counter teak timer
                  Dim Shag As Byte 'counter step effect
                  Dim Effect As Byte 'counter effect
                  Dim Channel As Byte 'number of the channel
                  Dim Lamda As Word 'additional variable
                  Dim X(8) As Byte 'importances channel from table effect
                  Dim Y(8) As Byte 'brightness channel from table shades of gray
                  Dim Temp As Byte 'velocity repetition
                  Dim Kl As Byte 'variable for drawing graphs
                  Dim N As Byte 'initial cell of the table effect depending on chosen effect
                  Dim Takt As Byte 'counter step in main cycle

                  Dim Line1 As String * 8 , Line1d(8) As Byte At Line1 Overlay 'line 1 for semigraphics
                  Dim Line2 As String * 8 , Line2d(8) As Byte At Line2 Overlay 'line 2 for semigraphics

                  Config Timer0 = Timer , Prescale = 1 'we adjust timer
                  Enable Timer0 'we allow functioning(working) the timer 0
                  Enable Interrupts 'We Allow interruptions
                  On Timer0 Pwms 'work on timer 0
                  Start Timer0 'start of the timer 0

                  Cursor Off 'Switch off cursor

                  Y(1) = 255
                  Y(2) = 255
                  Y(3) = 255
                  Y(4) = 255
                  Y(5) = 255
                  Y(6) = 255
                  Y(7) = 255
                  Y(8) = 255

                  'Logotype BASCOM-AVR
                  Cls
                  Deflcdchar 0 , 30 , 17 , 17 , 30 , 17 , 17 , 17 , 30 ' 1.1
                  Deflcdchar 1 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 1 , 3 ' 1.2
                  Deflcdchar 2 , 1 , 3 , 7 , 15 , 31 , 31 , 31 , 31 ' 1.3
                  Deflcdchar 3 , 32 , 32 , 32 , 1 , 2 , 6 , 14 , 30 ' 2.1
                  Deflcdchar 4 , 15 , 31 , 31 , 13 , 21 , 21 , 6 , 22 ' 2.2
                  Deflcdchar 5 , 31 , 31 , 31 , 9 , 10 , 10 , 25 , 26 ' 2.3

                  Waitms 30
                  Locate 1 , 1
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 1 , 2
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 1 , 3
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 1 , 4
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 1 , 5
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 1 , 6
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 1 , 7
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 1 , 8
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 1 , 9
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 1 , 10
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 1 , 11
                  Lcd "."
                  Waitms 100

                  Locate 2 , 1
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 2 , 2
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 2 , 3
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 2 , 4
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 2 , 5
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 2 , 6
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 2 , 7
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 2 , 8
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 2 , 9
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 2 , 10
                  Lcd "."
                  Waitms 30
                  Locate 2 , 11
                  Lcd "."
                  Waitms 100

                  Locate 1 , 16
                  Lcd Chr(0)
                  Locate 2 , 16
                  Lcd Chr(3)
                  Waitms 100
                  Locate 1 , 15
                  Lcd Chr(0) ; Chr(1)
                  Locate 2 , 15
                  Lcd Chr(3) ; Chr(4)
                  Waitms 100
                  Locate 1 , 14
                  Lcd Chr(0) ; Chr(1) ; Chr(2)
                  Locate 2 , 14
                  Lcd Chr(3) ; Chr(4) ; Chr(5)
                  Wait 1

                  'we install symbols of the user for graphic image of brightness channel
                  Deflcdchar 1 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 31
                  Deflcdchar 2 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 31 , 31
                  Deflcdchar 3 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 31 , 31 , 31
                  Deflcdchar 4 , 0 , 0 , 0 , 0 , 31 , 31 , 31 , 31
                  Deflcdchar 5 , 0 , 0 , 0 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31
                  Deflcdchar 6 , 0 , 0 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31
                  Deflcdchar 7 , 0 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31
                  '******************************************** ***********************************

                  Cls 'Clear screen
                  S = 8 'velocity of the repetition at start (POSSIBLE CHANGE FROM 1 BEFORE 15)
                  Temp = Lookup(s , Speders) 'Delay in millisecond for chosen velocities a repetition
                  Effect = 1 'choice of the effect at start (POSSIBLE CHANGE)
                  N = Effect * 16 'calculation of the initial cell of the table effect
                  N = N - 16
                  '############################################ ###################################
                  '############################################ ###################################
                  Do 'main cycle
                  For Takt = 0 To 15 'step of the effect
                  Shag = N + Takt
                  'questioning the buttons
                  Debounce Pinc.3 , 0 , Plus_speed , Sub
                  Debounce Pinc.1 , 0 , Minus_speed , Sub
                  Debounce Pinc.5 , 0 , Plus_effect , Sub
                  Debounce Pinc.4 , 0 , Minus_effect , Sub

                  'building effect according to tables effect
                  For Channel = 1 To 8
                  Lamda = Shag * 8
                  Lamda = Lamda + Channel
                  Decr Lamda
                  X(channel) = Lookup(lamda , Pwm_led) 'reading of importance of brightness for all 8 channels
                  Lamda = X(channel)
                  Decr Lamda
                  Y(channel) = Lookup(lamda , Pwm_data) 'reading of importances of the constants for PWM
                  Next

                  Gosub Lcd_disp 'transition on conclusion of information on screen
                  Waitms Temp 'delay for regulation of the velocities

                  Next
                  Loop 'end of the main cycle
                  '############################################ ###################################
                  '############################################ ###################################
                  Plus_speed: 'enlarge velocity
                  Incr S
                  If S > 15 Then S = 15
                  Temp = Lookup(s , Speders)
                  Return
                  '
                  Minus_speed: 'reduce velocity
                  Decr S
                  If S < 1 Then S = 1
                  Temp = Lookup(s , Speders)
                  Return
                  '
                  Plus_effect: 'following effect
                  Incr Effect
                  'IT is NECESSARY to CHANGE DEPENDING ON AMOUNT EFFECT In TABLE!
                  If Effect > 10 Then Effect = 10
                  N = Effect * 16
                  N = N - 16
                  Return
                  '
                  Minus_effect: 'previous effect
                  Decr Effect
                  If Effect < 1 Then Effect = 1
                  N = Effect * 16
                  N = N - 16
                  Return

                  '******************************************** ***********************************
                  'work on timer - an Organization PWM
                  Pwms:
                  Incr Tik
                  If Tik = 255 Then
                  Tik = 0
                  Portd = 0
                  End If
                  If Tik > Y(1) Then Portd.7 = 1
                  If Tik > Y(2) Then Portd.6 = 1
                  If Tik > Y(3) Then Portd.5 = 1
                  If Tik > Y(4) Then Portd.4 = 1
                  If Tik > Y(5) Then Portd.3 = 1
                  If Tik > Y(6) Then Portd.2 = 1
                  If Tik > Y(7) Then Portd.1 = 1
                  If Tik > Y(8) Then Portd.0 = 1
                  Return
                  '******************************************** ***********************************
                  'Conclusion to information on screen
                  Lcd_disp:
                  'semigraphics
                  For Kl = 1 To 8
                  Line1d(kl) = Lookup(x(kl) , L1)
                  Line2d(kl) = Lookup(x(kl) , L2)
                  Next
                  Locate 1 , 1
                  Lcd Line1;
                  Locate 2 , 1
                  Lcd Line2;
                  'text
                  Locate 1 , 9
                  If Effect < 10 Then Lcd " Eff: " ; Effect
                  If Effect >= 10 Then Lcd " Eff:" ; Effect
                  Locate 2 , 9
                  If S < 10 Then Lcd " Tmp: " ; S
                  If S >= 10 Then Lcd " Tmp:" ; S
                  Return
                  '******************************************** ***********************************
                  'table of the building level to brightness channel for two lines of the screen
                  'from symbol of the user and started and filled symbol (32 è 255)
                  L1:
                  Data 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 255
                  L2:
                  Data 32 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 255 , 255 , 255 , 255 , 255 , 255 , 255 , 255 , 255
                  '******************************************** ***********************************
                  '16 shadeses of gray: 255 - minimum brightness, 0 - maximum.Logarithmic scale
                  Pwm_data:
                  Data 255 , 253 , 252 , 251 , 249 , 246 , 243 , 238 , 231 , 221 , 208 , 189 , 162 , 125 , 73 , 0
                  '******************************************** ***********************************
                  'Delays in millisecond for regulation of the velocities effect - a logarithmic scale
                  Speders:
                  Data 140 , 100 , 70 , 50 , 39 , 31 , 24 , 18 , 13 , 9 , 6 , 4 , 3 , 2 , 1 , 0
                  '******************************************** ***********************************
                  'Table effect
                  Pwm_led:

                  'effect 1 -
                  Data 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16
                  Data 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15
                  Data 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14
                  Data 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13
                  Data 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12
                  Data 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11
                  Data 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10
                  Data 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9
                  Data 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8
                  Data 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7
                  Data 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6
                  Data 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5
                  Data 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4
                  Data 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3
                  Data 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2
                  Data 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1
                  'effect 2 -
                  Data 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9
                  Data 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8
                  Data 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7
                  Data 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6
                  Data 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5
                  Data 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4
                  Data 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3
                  Data 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2
                  Data 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1
                  Data 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16
                  Data 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15
                  Data 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14
                  Data 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13
                  Data 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12
                  Data 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11
                  Data 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10
                  'effect 3 -
                  Data 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7
                  Data 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6
                  Data 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5
                  Data 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4
                  Data 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3
                  Data 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2
                  Data 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1
                  Data 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16
                  Data 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15
                  Data 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14
                  Data 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13
                  Data 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12
                  Data 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11
                  Data 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10
                  Data 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9
                  Data 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8
                  'effect 4 -
                  Data 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10
                  Data 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11
                  Data 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12
                  Data 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13
                  Data 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14
                  Data 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15
                  Data 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16
                  Data 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1
                  Data 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2
                  Data 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3
                  Data 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4
                  Data 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5
                  Data 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6
                  Data 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7
                  Data 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8
                  Data 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9
                  'effect 5 -
                  Data 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8
                  Data 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9
                  Data 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10
                  Data 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11
                  Data 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12
                  Data 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13
                  Data 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14
                  Data 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15
                  Data 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16
                  Data 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1
                  Data 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2
                  Data 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3
                  Data 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4
                  Data 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5
                  Data 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6
                  Data 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7
                  'effect 6 -
                  Data 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1
                  Data 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2
                  Data 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3
                  Data 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4
                  Data 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5
                  Data 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6
                  Data 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7
                  Data 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8
                  Data 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9
                  Data 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10
                  Data 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11
                  Data 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12
                  Data 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13
                  Data 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14
                  Data 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15
                  Data 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16
                  'effect 7 -
                  Data 1 , 3 , 5 , 7 , 7 , 5 , 3 , 1
                  Data 3 , 5 , 7 , 9 , 9 , 7 , 5 , 3
                  Data 5 , 7 , 9 , 11 , 11 , 9 , 7 , 5
                  Data 7 , 9 , 11 , 13 , 13 , 11 , 9 , 7
                  Data 9 , 11 , 13 , 15 , 15 , 13 , 11 , 9
                  Data 11 , 13 , 15 , 15 , 15 , 15 , 13 , 11
                  Data 13 , 15 , 15 , 15 , 15 , 15 , 15 , 13
                  Data 15 , 15 , 15 , 15 , 15 , 15 , 15 , 15
                  Data 15 , 15 , 15 , 13 , 13 , 15 , 15 , 15
                  Data 15 , 15 , 13 , 11 , 11 , 13 , 15 , 15
                  Data 15 , 13 , 11 , 9 , 9 , 11 , 13 , 15
                  Data 13 , 11 , 9 , 7 , 7 , 9 , 11 , 13
                  Data 11 , 9 , 7 , 5 , 5 , 7 , 9 , 11
                  Data 9 , 7 , 5 , 3 , 3 , 5 , 7 , 9
                  Data 7 , 5 , 3 , 1 , 1 , 3 , 5 , 7
                  Data 5 , 3 , 1 , 1 , 1 , 1 , 3 , 5
                  'effect 8 -
                  Data 1 , 5 , 9 , 13 , 1 , 5 , 9 , 13
                  Data 2 , 6 , 10 , 14 , 2 , 6 , 10 , 14
                  Data 3 , 7 , 11 , 15 , 3 , 7 , 11 , 15
                  Data 4 , 8 , 12 , 16 , 4 , 8 , 12 , 16
                  Data 5 , 9 , 13 , 16 , 5 , 9 , 13 , 16
                  Data 6 , 10 , 14 , 15 , 6 , 10 , 14 , 15
                  Data 7 , 11 , 15 , 14 , 7 , 11 , 15 , 14
                  Data 8 , 12 , 16 , 13 , 8 , 12 , 16 , 13
                  Data 9 , 13 , 16 , 12 , 9 , 13 , 16 , 12
                  Data 10 , 14 , 15 , 11 , 10 , 14 , 15 , 11
                  Data 11 , 15 , 14 , 10 , 11 , 15 , 14 , 10
                  Data 12 , 16 , 13 , 9 , 12 , 16 , 13 , 9
                  Data 13 , 16 , 12 , 8 , 13 , 16 , 12 , 8
                  Data 14 , 15 , 11 , 7 , 14 , 15 , 11 , 7
                  Data 15 , 14 , 10 , 6 , 15 , 14 , 10 , 6
                  Data 16 , 13 , 9 , 5 , 16 , 13 , 9 , 5
                  'effect 9 -
                  Data 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2
                  Data 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16
                  Data 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14
                  Data 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12
                  Data 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10
                  Data 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8
                  Data 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6
                  Data 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4
                  Data 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2
                  Data 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16
                  Data 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14
                  Data 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12
                  Data 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10
                  Data 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8
                  Data 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6
                  Data 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4
                  'effect 10 -
                  Data 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16
                  Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                  Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                  Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                  Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                  Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                  Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                  Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                  Data 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1
                  Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                  Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                  Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                  Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                  Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                  Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                  Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                  'effect 11 -
                  Data 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16
                  Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                  Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                  Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                  Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                  Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                  Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                  Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                  Data 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1
                  Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                  Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                  Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                  Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                  Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                  Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                  Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                  'effect 12 -
                  Data 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16
                  Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                  Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                  Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                  Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                  Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                  Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                  Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                  Data 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1
                  Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                  Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                  Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                  Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                  Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                  Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                  Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14

                  اضافه شده در تاریخ :
                  البته جسارت نشه این کارهایی که شما میگید خیلی قدیمیه الان کار دو رنگ وهفت رنگ داریم .با rgb کارهای فوق حرفه ای میشه زد این مدل تابلو led که تک رنگ باشه حروف به حروف روشن وخاموش بشه یا کلمه به کلمه چشمک بزنه یا به صورت pwm کارکنه دیگ قدیمی شد الان کارهای چند رنگ روی بورسه یک نمونه کارمو میذارم ببینید

                  اضافه شده در تاریخ :
                  فایل mp4ر فرصت پلود می کنم ببینید

                  دیدگاه


                    پاسخ : تابلو led ثابت

                    نوشته اصلی توسط reza_el68
                    سلام یک برنامه pwm 8کانال میذارم جامع است با تمام توضیحات جایی مشکل داشتید بپرسید در خدمتم
                    '******************************************** ***********************************
                    '* Filename : PWM 8-channel *
                    '* Revision : 1.5 *
                    '* Controller : ATMEGA8 *
                    '* Compiler : BASCOM-AVR 1.11.9.2 *
                    '******************************************** ***********************************

                    $regfile = "m8def.dat" 'we define controller
                    $crystal = 8000000 'internal generator
                    $lib "lcd4.lbx" 'we connect library LCD
                    $lib "mcsbyte.lbx" 'we connect library a function
                    Config Portd = Output 'adjusting the port D on output (LED 1-8)
                    Config Pinc.0 = Input 'adjustment pin c0 on input (S1)
                    Config Pinc.1 = Input 'adjustment pin c1 on input (S2)
                    Config Pinc.2 = Input 'adjustment pin c2 on input (S3)
                    Config Pinc.3 = Input 'adjustment pin c3 on input (S4)
                    Config Pinc.4 = Input 'adjustment pin c4 on input (S2)
                    Config Pinc.5 = Input 'adjustment pin c5 on input (S3)
                    Config Pinb.3 = Input 'adjustment pin b3 on input (S4)
                    Set Portc.0 ' include internal tightenning resistor
                    Set Portc.1 ' include internal tightenning resistor
                    Set Portc.2 ' include internal tightenning resistor
                    Set Portc.3 ' include internal tightenning resistor
                    Set Portc.4 ' include internal tightenning resistor
                    Set Portc.5 ' include internal tightenning resistor
                    Set Portb.1 ' include internal tightenning resistor

                    Config Lcdpin = Pin , Rs = Portb.0 , E = Portb.2 , Db4 = Portb.4 , Db5 = Portb.5 , Db6 = Portb.6 , Db7 = Portb.7
                    Config Lcd = 16 * 2 'we adjust LCD

                    Dim S As Byte 'variable velocity
                    Dim Tik As Byte 'counter teak timer
                    Dim Shag As Byte 'counter step effect
                    Dim Effect As Byte 'counter effect
                    Dim Channel As Byte 'number of the channel
                    Dim Lamda As Word 'additional variable
                    Dim X(8) As Byte 'importances channel from table effect
                    Dim Y(8) As Byte 'brightness channel from table shades of gray
                    Dim Temp As Byte 'velocity repetition
                    Dim Kl As Byte 'variable for drawing graphs
                    Dim N As Byte 'initial cell of the table effect depending on chosen effect
                    Dim Takt As Byte 'counter step in main cycle

                    Dim Line1 As String * 8 , Line1d(8) As Byte At Line1 Overlay 'line 1 for semigraphics
                    Dim Line2 As String * 8 , Line2d(8) As Byte At Line2 Overlay 'line 2 for semigraphics

                    Config Timer0 = Timer , Prescale = 1 'we adjust timer
                    Enable Timer0 'we allow functioning(working) the timer 0
                    Enable Interrupts 'We Allow interruptions
                    On Timer0 Pwms 'work on timer 0
                    Start Timer0 'start of the timer 0

                    Cursor Off 'Switch off cursor

                    Y(1) = 255
                    Y(2) = 255
                    Y(3) = 255
                    Y(4) = 255
                    Y(5) = 255
                    Y(6) = 255
                    Y(7) = 255
                    Y(8) = 255

                    'Logotype BASCOM-AVR
                    Cls
                    Deflcdchar 0 , 30 , 17 , 17 , 30 , 17 , 17 , 17 , 30 ' 1.1
                    Deflcdchar 1 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 1 , 3 ' 1.2
                    Deflcdchar 2 , 1 , 3 , 7 , 15 , 31 , 31 , 31 , 31 ' 1.3
                    Deflcdchar 3 , 32 , 32 , 32 , 1 , 2 , 6 , 14 , 30 ' 2.1
                    Deflcdchar 4 , 15 , 31 , 31 , 13 , 21 , 21 , 6 , 22 ' 2.2
                    Deflcdchar 5 , 31 , 31 , 31 , 9 , 10 , 10 , 25 , 26 ' 2.3

                    Waitms 30
                    Locate 1 , 1
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 1 , 2
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 1 , 3
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 1 , 4
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 1 , 5
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 1 , 6
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 1 , 7
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 1 , 8
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 1 , 9
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 1 , 10
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 1 , 11
                    Lcd "."
                    Waitms 100

                    Locate 2 , 1
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 2 , 2
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 2 , 3
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 2 , 4
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 2 , 5
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 2 , 6
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 2 , 7
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 2 , 8
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 2 , 9
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 2 , 10
                    Lcd "."
                    Waitms 30
                    Locate 2 , 11
                    Lcd "."
                    Waitms 100

                    Locate 1 , 16
                    Lcd Chr(0)
                    Locate 2 , 16
                    Lcd Chr(3)
                    Waitms 100
                    Locate 1 , 15
                    Lcd Chr(0) ; Chr(1)
                    Locate 2 , 15
                    Lcd Chr(3) ; Chr(4)
                    Waitms 100
                    Locate 1 , 14
                    Lcd Chr(0) ; Chr(1) ; Chr(2)
                    Locate 2 , 14
                    Lcd Chr(3) ; Chr(4) ; Chr(5)
                    Wait 1

                    'we install symbols of the user for graphic image of brightness channel
                    Deflcdchar 1 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 31
                    Deflcdchar 2 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 31 , 31
                    Deflcdchar 3 , 0 , 0 , 0 , 0 , 0 , 31 , 31 , 31
                    Deflcdchar 4 , 0 , 0 , 0 , 0 , 31 , 31 , 31 , 31
                    Deflcdchar 5 , 0 , 0 , 0 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31
                    Deflcdchar 6 , 0 , 0 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31
                    Deflcdchar 7 , 0 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31 , 31
                    '******************************************** ***********************************

                    Cls 'Clear screen
                    S = 8 'velocity of the repetition at start (POSSIBLE CHANGE FROM 1 BEFORE 15)
                    Temp = Lookup(s , Speders) 'Delay in millisecond for chosen velocities a repetition
                    Effect = 1 'choice of the effect at start (POSSIBLE CHANGE)
                    N = Effect * 16 'calculation of the initial cell of the table effect
                    N = N - 16
                    '############################################ ###################################
                    '############################################ ###################################
                    Do 'main cycle
                    For Takt = 0 To 15 'step of the effect
                    Shag = N + Takt
                    'questioning the buttons
                    Debounce Pinc.3 , 0 , Plus_speed , Sub
                    Debounce Pinc.1 , 0 , Minus_speed , Sub
                    Debounce Pinc.5 , 0 , Plus_effect , Sub
                    Debounce Pinc.4 , 0 , Minus_effect , Sub

                    'building effect according to tables effect
                    For Channel = 1 To 8
                    Lamda = Shag * 8
                    Lamda = Lamda + Channel
                    Decr Lamda
                    X(channel) = Lookup(lamda , Pwm_led) 'reading of importance of brightness for all 8 channels
                    Lamda = X(channel)
                    Decr Lamda
                    Y(channel) = Lookup(lamda , Pwm_data) 'reading of importances of the constants for PWM
                    Next

                    Gosub Lcd_disp 'transition on conclusion of information on screen
                    Waitms Temp 'delay for regulation of the velocities

                    Next
                    Loop 'end of the main cycle
                    '############################################ ###################################
                    '############################################ ###################################
                    Plus_speed: 'enlarge velocity
                    Incr S
                    If S > 15 Then S = 15
                    Temp = Lookup(s , Speders)
                    Return
                    '
                    Minus_speed: 'reduce velocity
                    Decr S
                    If S < 1 Then S = 1
                    Temp = Lookup(s , Speders)
                    Return
                    '
                    Plus_effect: 'following effect
                    Incr Effect
                    'IT is NECESSARY to CHANGE DEPENDING ON AMOUNT EFFECT In TABLE!
                    If Effect > 10 Then Effect = 10
                    N = Effect * 16
                    N = N - 16
                    Return
                    '
                    Minus_effect: 'previous effect
                    Decr Effect
                    If Effect < 1 Then Effect = 1
                    N = Effect * 16
                    N = N - 16
                    Return

                    '******************************************** ***********************************
                    'work on timer - an Organization PWM
                    Pwms:
                    Incr Tik
                    If Tik = 255 Then
                    Tik = 0
                    Portd = 0
                    End If
                    If Tik > Y(1) Then Portd.7 = 1
                    If Tik > Y(2) Then Portd.6 = 1
                    If Tik > Y(3) Then Portd.5 = 1
                    If Tik > Y(4) Then Portd.4 = 1
                    If Tik > Y(5) Then Portd.3 = 1
                    If Tik > Y(6) Then Portd.2 = 1
                    If Tik > Y(7) Then Portd.1 = 1
                    If Tik > Y(8) Then Portd.0 = 1
                    Return
                    '******************************************** ***********************************
                    'Conclusion to information on screen
                    Lcd_disp:
                    'semigraphics
                    For Kl = 1 To 8
                    Line1d(kl) = Lookup(x(kl) , L1)
                    Line2d(kl) = Lookup(x(kl) , L2)
                    Next
                    Locate 1 , 1
                    Lcd Line1;
                    Locate 2 , 1
                    Lcd Line2;
                    'text
                    Locate 1 , 9
                    If Effect < 10 Then Lcd " Eff: " ; Effect
                    If Effect >= 10 Then Lcd " Eff:" ; Effect
                    Locate 2 , 9
                    If S < 10 Then Lcd " Tmp: " ; S
                    If S >= 10 Then Lcd " Tmp:" ; S
                    Return
                    '******************************************** ***********************************
                    'table of the building level to brightness channel for two lines of the screen
                    'from symbol of the user and started and filled symbol (32 è 255)
                    L1:
                    Data 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 32 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 255
                    L2:
                    Data 32 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 255 , 255 , 255 , 255 , 255 , 255 , 255 , 255 , 255
                    '******************************************** ***********************************
                    '16 shadeses of gray: 255 - minimum brightness, 0 - maximum.Logarithmic scale
                    Pwm_data:
                    Data 255 , 253 , 252 , 251 , 249 , 246 , 243 , 238 , 231 , 221 , 208 , 189 , 162 , 125 , 73 , 0
                    '******************************************** ***********************************
                    'Delays in millisecond for regulation of the velocities effect - a logarithmic scale
                    Speders:
                    Data 140 , 100 , 70 , 50 , 39 , 31 , 24 , 18 , 13 , 9 , 6 , 4 , 3 , 2 , 1 , 0
                    '******************************************** ***********************************
                    'Table effect
                    Pwm_led:

                    'effect 1 -
                    Data 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16
                    Data 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15
                    Data 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14
                    Data 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13
                    Data 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12
                    Data 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11
                    Data 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10
                    Data 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9
                    Data 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8
                    Data 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7
                    Data 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6
                    Data 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5
                    Data 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4
                    Data 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3
                    Data 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2
                    Data 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1
                    'effect 2 -
                    Data 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9
                    Data 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8
                    Data 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7
                    Data 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6
                    Data 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5
                    Data 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4
                    Data 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3
                    Data 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2
                    Data 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1
                    Data 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16
                    Data 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15
                    Data 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14
                    Data 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13
                    Data 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12
                    Data 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11
                    Data 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10
                    'effect 3 -
                    Data 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7
                    Data 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6
                    Data 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5
                    Data 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4
                    Data 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3
                    Data 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2
                    Data 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1
                    Data 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16
                    Data 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15
                    Data 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14
                    Data 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13
                    Data 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12
                    Data 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11
                    Data 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10
                    Data 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9
                    Data 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8
                    'effect 4 -
                    Data 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10
                    Data 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11
                    Data 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12
                    Data 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14 , 13
                    Data 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15 , 14
                    Data 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16 , 15
                    Data 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 16
                    Data 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1
                    Data 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2
                    Data 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3
                    Data 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4
                    Data 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5
                    Data 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6
                    Data 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7
                    Data 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8
                    Data 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9
                    'effect 5 -
                    Data 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8
                    Data 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9
                    Data 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10
                    Data 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11
                    Data 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12
                    Data 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13
                    Data 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14
                    Data 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15
                    Data 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16
                    Data 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1
                    Data 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2
                    Data 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3
                    Data 13 , 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4
                    Data 14 , 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5
                    Data 15 , 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6
                    Data 16 , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7
                    'effect 6 -
                    Data 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1
                    Data 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2
                    Data 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3
                    Data 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4
                    Data 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5
                    Data 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6
                    Data 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7
                    Data 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8
                    Data 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9 , 8 , 9
                    Data 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10 , 7 , 10
                    Data 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11 , 6 , 11
                    Data 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12 , 5 , 12
                    Data 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13 , 4 , 13
                    Data 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14 , 3 , 14
                    Data 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15 , 2 , 15
                    Data 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16 , 1 , 16
                    'effect 7 -
                    Data 1 , 3 , 5 , 7 , 7 , 5 , 3 , 1
                    Data 3 , 5 , 7 , 9 , 9 , 7 , 5 , 3
                    Data 5 , 7 , 9 , 11 , 11 , 9 , 7 , 5
                    Data 7 , 9 , 11 , 13 , 13 , 11 , 9 , 7
                    Data 9 , 11 , 13 , 15 , 15 , 13 , 11 , 9
                    Data 11 , 13 , 15 , 15 , 15 , 15 , 13 , 11
                    Data 13 , 15 , 15 , 15 , 15 , 15 , 15 , 13
                    Data 15 , 15 , 15 , 15 , 15 , 15 , 15 , 15
                    Data 15 , 15 , 15 , 13 , 13 , 15 , 15 , 15
                    Data 15 , 15 , 13 , 11 , 11 , 13 , 15 , 15
                    Data 15 , 13 , 11 , 9 , 9 , 11 , 13 , 15
                    Data 13 , 11 , 9 , 7 , 7 , 9 , 11 , 13
                    Data 11 , 9 , 7 , 5 , 5 , 7 , 9 , 11
                    Data 9 , 7 , 5 , 3 , 3 , 5 , 7 , 9
                    Data 7 , 5 , 3 , 1 , 1 , 3 , 5 , 7
                    Data 5 , 3 , 1 , 1 , 1 , 1 , 3 , 5
                    'effect 8 -
                    Data 1 , 5 , 9 , 13 , 1 , 5 , 9 , 13
                    Data 2 , 6 , 10 , 14 , 2 , 6 , 10 , 14
                    Data 3 , 7 , 11 , 15 , 3 , 7 , 11 , 15
                    Data 4 , 8 , 12 , 16 , 4 , 8 , 12 , 16
                    Data 5 , 9 , 13 , 16 , 5 , 9 , 13 , 16
                    Data 6 , 10 , 14 , 15 , 6 , 10 , 14 , 15
                    Data 7 , 11 , 15 , 14 , 7 , 11 , 15 , 14
                    Data 8 , 12 , 16 , 13 , 8 , 12 , 16 , 13
                    Data 9 , 13 , 16 , 12 , 9 , 13 , 16 , 12
                    Data 10 , 14 , 15 , 11 , 10 , 14 , 15 , 11
                    Data 11 , 15 , 14 , 10 , 11 , 15 , 14 , 10
                    Data 12 , 16 , 13 , 9 , 12 , 16 , 13 , 9
                    Data 13 , 16 , 12 , 8 , 13 , 16 , 12 , 8
                    Data 14 , 15 , 11 , 7 , 14 , 15 , 11 , 7
                    Data 15 , 14 , 10 , 6 , 15 , 14 , 10 , 6
                    Data 16 , 13 , 9 , 5 , 16 , 13 , 9 , 5
                    'effect 9 -
                    Data 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2
                    Data 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16
                    Data 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14
                    Data 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12
                    Data 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10
                    Data 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8
                    Data 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6
                    Data 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4
                    Data 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2
                    Data 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16
                    Data 12 , 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14
                    Data 10 , 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12
                    Data 8 , 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10
                    Data 6 , 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8
                    Data 4 , 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6
                    Data 2 , 16 , 14 , 12 , 10 , 8 , 6 , 4
                    'effect 10 -
                    Data 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16
                    Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                    Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                    Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                    Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                    Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                    Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                    Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                    Data 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1
                    Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                    Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                    Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                    Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                    Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                    Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                    Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                    'effect 11 -
                    Data 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16
                    Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                    Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                    Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                    Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                    Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                    Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                    Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                    Data 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1
                    Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                    Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                    Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                    Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                    Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                    Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                    Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                    'effect 12 -
                    Data 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16 , 16
                    Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                    Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                    Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                    Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                    Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                    Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                    Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                    Data 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1
                    Data 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2
                    Data 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4 , 4
                    Data 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6 , 6
                    Data 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8 , 8
                    Data 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10 , 10
                    Data 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12 , 12
                    Data 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14 , 14
                    با تشکر از برنامه اگر ممکن هست شماتیک مدارو هم بزارید خیلی ممنون

                    دیدگاه


                      پاسخ : تابلو led ثابت

                      می خوام به مناسبت یه چیزی و یه مراسمی که امشب داشتم یه چیز باحال بهتون بدم

                      این ISR یک تایمره که موج PWM تولید میکنه :

                      کد:
                      flash int data[]={
                      0x0,0x0,0x0,0x0,
                      0x0000,0x0001,0x0003,0x0007,0x000F,0x001F,0x003F,0x007F,0x00FF,0x01FF,0x03FF,0x07FF,0x0FFF,0x01FFF,0x3FFF,0x7FFF,0xFFFF,
                      0xFFFF,0xFFFF,0xFFFF,0xFFFF,0xFFFF,0xFFFF
                      };
                      
                      interrupt [TIM0_OVF] void timer0_ovf_isr(void)
                      {      
                          PORTD.0=((L & (0x0001U << cunter))!=0) ? 1 : 0;
                         
                      
                          if (cunter++==15)cunter=0;
                      
                      }

                      الان فقط کافیه شما این کد رو توی main تون بنویسید:
                      کد:
                      for(i=0;i<25;i++)
                      {
                      L=data[i];
                      delay_ms(20);
                      }

                      بعد خواهید دید که یه موج PWM 4 بیت روی خروجیتون ظاهر میشه

                      فقط جون من نگید چطور کار میکنه و این کد ها از کجاس و...... یکم فکر کنید به نتیجه میرسید.

                      (من از این کارها کم میکنم....دعاش رو به جون باعث و بانیش بکنید :-)) )

                      دیدگاه


                        پاسخ : تابلو led ثابت

                        نوشته اصلی توسط reza_el68
                        البته جسارت نشه این کارهایی که شما میگید خیلی قدیمیه الان کار دو رنگ وهفت رنگ داریم .با rgb کارهای فوق حرفه ای میشه زد این مدل تابلو led که تک رنگ باشه حروف به حروف روشن وخاموش بشه یا کلمه به کلمه چشمک بزنه یا به صورت pwm کارکنه دیگ قدیمی شد الان کارهای چند رنگ روی بورسه یک نمونه کارمو میذارم ببینید

                        اضافه شده در تاریخ :
                        فایل mp4ر فرصت پلود می کنم ببینید
                        خب تا حالا تابلو هفت رنگ زدی ؟؟
                        ال ای دی چند قیمته و ..
                        از این پس میریم تو کار هفت رنگ :applause:
                        نورپردازان باران نور شهرستان آران وبیدگل
                        barannoor69@yahoo.com

                        دیدگاه


                          پاسخ : تابلو led ثابت

                          سلام
                          یه کم راجب سه و هفت رنگ توضیح میدید؟
                          ممنون
                          **** k i n j ****

                          دیدگاه


                            پاسخ : تابلو led ثابت

                            سلام به همه دوستان مدتی بود نبودم حالا میبینم کار به ال ای دی هفت رنگ کشیده فکر کنم کار با این نوع ال ای دی ها بسیار قشنگ بشه ولی هزینه بر و قت گیر هم خواهد بود از دوستان اگر کسی اطلاعاتی داره دریغ نکنه!!!
                            در جهان هرگز مشو مدیون احساس کسی - تا نباشد رایگان مهرت گروگان کسی
                            گوهر خود را نزن بر سنگ هر ناقابلی - صبر کن پیدا شود گوهر شناس قابلی

                            دیدگاه


                              پاسخ : تابلو led ثابت

                              سلام به همه شرمنده من دیر به دیر سر میزنم .درمورد تابلو سه رنگ اول بگم وبعد بریم سراغ هفت رنگ. من هم سه رنگ هم هفت رنگ هم rgb زدم .خوب سه رنگ تشکیل میشه از دو مدل جنس led مثلا سفید وقرمز که ترکیبش میشه صورتی وبه صورت یک در میان led ها چیده میشه به این صورت که یک سفید ویک قرمز وبه همون روش قبل سری وموازی میشه .سفید ها 4تا 4تا به هم سری وبعد موازی وقرمزها هم6تا6تا سری بعد موازی بعد از اون مثبت تمام تابلو به هم وصل میشه ویک سر منفی میشه مال سفید ویک سر منقی میشه مال قرمز و به برد افکت وصل میشه .با هررنگی میشه این کارو کرد مثلا آبی وسبز که خروجی میشه آبی آسمانی یا مثلا قرمز وسز که خروجی میشه زرد دیگه بسته یه صلیقه خودتون داره باید جدول ترکیب رنگ رو بلد باشید تا ترکیب قشنگی به دست بیارید .اما یک موضوع میمونه اونم جنس led هاست که فقط یا led اوال میشه این کارو کرد چون با led کلاهی ولیزری این کار نشدنی هستش فقط وفقط led اوال تا اینجا سوالی داشتید بپرسید تا بعد برم سراغ هفت رنگ وrgb فعلا بای

                              اضافه شده در تاریخ :
                              نوشته اصلی توسط hsoft2
                              با تشکر از برنامه اگر ممکن هست شماتیک مدارو هم بزارید خیلی ممنون
                              داداش گلم اگه برنامه رو نگاه کنی کامل میفهمی چی به چیه. البته اگه با بیسکام ومیکرو آسنا باشی اگه نیستی اون یک بحث دیگه است .

                              دیدگاه


                                پاسخ : تابلو led ثابت

                                ببخشید می تونید توضیح بدید که چرا فقط با اوال میشه این کار رو انجام داد
                                در ضمن آیا ال ای دی 3 پایه وجود نداره که پایه ی وسط مشترک و پایه ی راست قرمز و پایه ی چپ آبی رنگ باشه و اگر 2 تا پایه رو با هم به vcc بدیم رنگ سبز ایجاد میکنه دیگه چرا از دو تا ال ای دی استفاده کنیم
                                Esmaeili_led@yahoo.com

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X