اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

    نوشته اصلی توسط mohammad1365
    با سلام
    دوستان من تونستم با همون پتانسیومتر 22 کیلو ولتاژ رو پایین بیارم البته مشکل در PCB بود که حل شد.
    برای تنظیم ولتاژ خروجی من مشکل پیدا کردم و اینکه ولتاژ بین گراند و خط منفی ( 56 - ولت ) هست اما ولتاژ بین گراند و خط مثبت ( 50 + ولت ) هست . دوستانی که این مدار رو ساختند آیا برای اونها هم همین مشکل وجود داشت؟؟؟
    با تشکر
    مال من 200واتی 1.5ولت اختلاف داشت ولی600واتی یکی بود.حالافکرکنم مشکل ازچوک باشه چون یادمه 200واتی روکه چوکشوعوض کردم4ولت اختلاف پیداکرد حالانگفتی واسه کدوم امپلی ساختیش؟
    سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

    دیدگاه


      پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

      نوشته اصلی توسط emparator
      مال من 200واتی 1.5ولت اختلاف داشت ولی600واتی یکی بود.حالافکرکنم مشکل ازچوک باشه چون یادمه 200واتی روکه چوکشوعوض کردم4ولت اختلاف پیداکرد حالانگفتی واسه کدوم امپلی ساختیش؟
      سلام
      پس به نظر شما مشکل از چوک هست شما به جز ei33 از چوک دیگری استفاده کردید ؟؟؟
      در مورد آمپلی هم راستش فعلا" چیزی در نظر ندارم .

      دیدگاه


        پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماش&#

        نوشته اصلی توسط emparator

        سلام
        من مشابه این مدار رو دارم که با تغذیه پایین تری کار میکنه و1000 واتم هست .
        وات واقعی رو میتونی با ضرب ولتاژ تغذیه ورودی و جریان مصرفی به دست بیاری البته خروجی تقریبا 80 درصد اون میشه که برای تو میشه تقریبا 300 وات
        اگه مداری دیدی که روش زده بود 1500 وات و تغذیش 12 ولت و 20 آمپر بود هم باور نکن چون باید تغذیش 15 ولت و100 آمپر باشه

        دوست عزیزاین مدارتوسط کاربران انجمن ساخته شده وجواب هم خوب داده بنده 200وات اینوساختم خوب جواب داد.حالاکاری ندارم ولی اگه توانش اونجورکه شمامیگین بودهیچوقت دوتاامپلی150واتی روبه خوبی درایونمی کرد.

        سلام ببخشید من اینجا یه سری زدم یادم رفت برگردم

        اون چیزی که در مورد وات گفتم کاملا درسته و به نظر من شما فقط به صداش توجه کردی و باید بگم که گوش انسان به صورت لگاریتمی صدا رو میشنوه و مثلا اگر یک صدا با قدرت 100 وات به 200 وات برسه گوش ما اون رو دوبرابر نمیشنوه بلکه کمی بیشتر میشنوه و امکان نداره در یک دست گاه الکترونیکی وات ورودی بیشتر از وات خروجی باشه برای مثال دست گاه اینورتر 1000 وات 12 ولت و83.3 آمپر در ورودی میگیره و اون رو تازه در حالت ایده آل به 220 ولت و4.55 آمپر یعنی دقیقا همون حاصل ضرب 12 ولت و 83.3 آمپر که میشه 1000 وات تبدیل میکنه.

        البته ببخشید یه دفعه پریدم وسط بحث.
        هیچکی هم چیزی نگفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
        هر کس مرتکب اشتباهی نشده، اکتشافی هم نکرده است.
        آدم پرحرف تخم می پاشد و آدم خاموش درو می کند.

        دیدگاه


          پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

          سلام دوستان بنده هرکاری کردم نتونستم یه چوک دیگه پیداکنم بااین سوئیچینگ کارکنه.از6تاچوک فقط یکیش بااین سوئیچینگ کارکردبدبختیش هم اینجاست که ei33نیست دوتاشei33بودکه هیچکدوم کارنکردن حالاموندم چیکارکنم؟
          سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

          دیدگاه


            پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

            سلام بچه ها
            منم میخوام بسازم :rolleyes:

            دیدگاه


              پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

              سلام
              دوستان به دلیل یه سری مشکلات دیربه دیرمیام انجمن.
              یه مشکل عجیب بااین سوئیچینگ 600واتی دارم بنده این سوئیچینگوبایه چوک راانداختم یعنی چوک دیگه ای پیدانکردم که بااین سوئیچینگ کارکنه حالامشکلی که دارم اینه که این سوئیچینگ باترانس 12ولت 4آمپربه خوبی کارمیکنه وآمپلی دارلینگتونورامیندازه فقط هرموقع باباطری ماشین تست می کنم یه لحظه کارمی کنه بعدش یکی ازماسفتهامی سوزه جالب اینجاست که همیشه همون ماسفت می سوزه حالا نمی دونم چیکارکنم.
              سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

              دیدگاه


                پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

                سلام دوستان بنده چندباری این سوال ومطرح کردم کسی جواب نداد.
                بنده این سوئیچینگوباباطری ماشین که تست می کنم یکی ازترانزیستورامیسوزه درصورتی که توخونه باترانس 12ولتی قشنگ کارمیکنه.دلیل سوختن می تونه پایین بودن جریان مصرفی این سوئیچینگ باشه؟آخه موقع تست کردن این سوئیچینگوباسیم نازک به باطری وصل میکنم.اینم بگم که همون سه چهارثانیه اول میسوزه.
                ممنون میشم راهنماییم کنید.
                سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                دیدگاه


                  پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

                  منم با پاور این 200واتیو تست میکنم درسته ولی با باطری ماشین من براش فیوز 20 امپر گزاشتم به ثانیه اول فیوز میسوزه ولی با پاور درسته

                  دیدگاه


                    پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

                    مگه چقدرجریان می خوادبکشه که فیوز20آمپرمیسوه؟من فکرمیکردم 15آمپرکافی باشه.
                    سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                    دیدگاه


                      پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

                      بهتره با ی سیم قوی تر به باطری ماشین وصل کنی
                      احیانا سیم داغ نمیکنه ؟
                      مسیر تحریک پایه گیت اون ماسفت هم بررسی کن قبلش



                      اینکه فیوز 20 امپر میسوزه دلیلش اینه که در اولین لحظه اتصال خازن ها شارژ میشن که تو اون لحظه اول یک جریان سوزنی ی عالمه صد امپری کشیده میشه از باطری که فیوز 20 امپری رو میسوزونه
                      بهتره از فیزهای نرم استفاده بشه برای اینکار بجای فیوز سریع
                      زکات علم نشر آن است
                      بیشتر با من اشنا بشین :
                      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                      ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                      دیدگاه


                        پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

                        ببخشید فیز نرم چی هست تا حالا نشنیدم اسمشا
                        من توی خروجی سوییچینگ 2 تا خازن 10.000 میکرو گزاشتم یعنی علت فیوز سوزوندن اینه

                        دیدگاه


                          پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

                          منم احتمال میدم چون سیم نازک بوده به دلیل کمبودجریان ترانزیستورمیسوزه حالامی خوام بایه سیم قوی تری امتحان کنم فقط قبلش فیوزچندآمپربزارم؟
                          سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                          دیدگاه


                            پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

                            سلام دوستان بنده 600واتی این سوئیچینگو ساختم منتهابایه چوک یعنی چوک دیگه ای پیدانکردم که بااین مچ بشه حالا مشکلی که دارم اینه:
                            الان این سوئیچینگ بایه ترانس 12ولت کارمی کنه حالاآمپرشونمی دونم یدونه آمپلی دارلینگتون هم بهش وصل بودبدون هیچ نویزی کارمیکردولی چون آمپرترانس خیلی پایین بودتوولوم بالاکم میاوردحالااین سوئیچینگو که به باطری ماشین وصل میکنم درجایکی ازماسفتامیسوزه یه ماسفت سوزوندم دوباره یکی به جاش انداختم بازم سوخت یعنی 2ثانیه هم طول نمیکشه الان دیگه فیوزگذاشتم فیوزدرجامیسوزه ولی باترانس بدون هیچ مشکلی کارمیکنه.
                            ازهمه عزیزان خواهش می کنم راهنمایی بکنن.
                            ممنون ازهمتون.
                            سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                            دیدگاه


                              پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

                              سلام به همگی
                              من میخوام 600 وات این مدارو برا امپ ماشین بسازم
                              این مدار چطوریه خوبه؟جواب میده؟
                              عزیزان دقت کنید پسورد تمامی فایلها و پروژه های من، در تاپیکشون موجوده(صفحات آخر) لطفا برای رمز فایلا پیام ندید!! چون خیلی دیر ب دیر میام انجمن و پیام چک نمیکنم
                              مخترع برتر شمال غرب سال 96
                              مدیر سابق منابع تغذیه انجمن ECA

                              دیدگاه


                                پاسخ : راهنمایی درساخت آمپیلی فایر برای ماشین

                                نوشته اصلی توسط mamad_ar
                                ببخشید فیز نرم چی هست تا حالا نشنیدم اسمشا
                                من توی خروجی سوییچینگ 2 تا خازن 10.000 میکرو گزاشتم یعنی علت فیوز سوزوندن اینه
                                دو نوع فیوز دراریم.
                                فیوز سریع و فیوز نرم.


                                فیوز سریع اینطور عمل میکنه که جریان رو از خودش عبور میده و تا زمانی که به حداکثر جریان نامی فیوز نرسیدیم بدون مشکل جریان رو عبور میده. ولی به محض اینکه با حاکثر جریان رسیدیم فیوز میسوزه و مدار رو باز میکنه که جریانی ازش نگزره.


                                ولی فیوز نرم اینطوری نیست.
                                فیوز نرم جریان رو میتونه به راحتی تا به رسیدن به جریان اسمی فیوز از خودش عبور بده. تفاوتش با فیوز سریع ( fast ) اینه که به محض رسیدن به حداکثر جریان نامی فیوز نمیپکه. بلکه یک مدت زمان محدودی حتی جریان بیشتر از جریان اسمی رو هم از خودش عبور میده و پس از گزشت یک مدت خیلی کم قطع میشه و مدار رو باز میکنه.
                                برای جاهایی که با خازن سرو کار دارن و یا به جریان اولیه بالایی نیاز هست از فیوز نرم استفاده میکنن.
                                مثلا فیوزهای ماشین نوع شیشه ای خیلی نرم تر از نوعی که جنس بدنش مات و شبیه مواد بازیافتی هست عمل میکنه
                                زکات علم نشر آن است
                                بیشتر با من اشنا بشین :
                                http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                                ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                                http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X