پاسخ : سوال در مورد ابر خارن ها  super capacitor ؟
	
		
			
			
				
	
سلام جناب آقای حسینی عزیز.... با زحمتای ما چه میکنید...
یک مشکلی دوست عزیز به وجود آمده ....نمیدونم چرا خازن بعد از شارژ ولتاژ
دو سرش نصف ولتاژ نامی روی بدنه و ولتاژی که شارژ شده نشان داده میشود...
مثلا 5.5 ولت 4 فاراد را با 5.1 ولت شارژ کردم و بعد از پر شدن و قطع
از شارژ ولتاژ دو سر خازن حدود 2.5 ولت بود...
مدل 2.7 هم به همان صورت و ولتاژ حدود 1.4 ولت نشان میداد......
خوب با این ولتاژ کم نمیشود از زنر استفاده کرد و باید ولتاژ متصل شده به زنر حداقل 1 تا 1.5 ولت بالاتر باشد....
نمیدونم با این مشکل چه کنم..... نظر شما چیست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید....
	
		
			
			
				
	
سلام دوست عزیز
بله دقیقا همین مشکل که میفرمایید به وجود آمد....
باید هر خازن جدا شارژ شود ولی نمیدانم چرا در مدلهای
5.5 ولت خود کمپانی ها دو خازن را بر روی هم سوار کرده و
سری میکنند ... بدون هیچ مداری (به عکس مدل 5.5 ولت 4 فاراد نگاه کنید)؟...
	
		
			
			
				
	
سلام.... با تشکر از این که به جمع ما در این تاپیک پیوستید....
بله دوست عزیز فکر خیلی خوبی کردید که از قطعات استوک
(طبق فرمایش دوست عزیزم آروین خان) استفاده کردید و پولی خرج نکردید...
اما من خیلی وقت است که در فکر استفاده از باتری بودم ولی هر کاری کنید باتری شارژی
عمر زیادی نداشته و از بین میرود و یک باتری قلمی الکالاین از آن بهتر و ارزانتر خواهد بود
برای بلند مدت و رهایی از بند باتری.... بهترین المان همین خازن است...
حتی در فکر قرار دادن یک خازن و استفاده از ارسال برق به صورت بیسیم هم برای ساعت بودم که
نیاز به سیمکشی نباشد... چند روش هم در فکرم دارم .... مثلا استفاده از یک لامپ مادون قرمز
و یک المان خورشیدی که با نور مادون قرمز برق را به آن انتقال دهیم (المانهای آمورفو و استفاده
از لنز برای LED مادون قرمز 20 میلی امپری و تابش مادون قرمز بر روی المان...)
  
							
						
					
					نوشته اصلی توسط hoseyni emeni
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									نمایش پست ها
								
							
						
					
				
				
			
		یک مشکلی دوست عزیز به وجود آمده ....نمیدونم چرا خازن بعد از شارژ ولتاژ
دو سرش نصف ولتاژ نامی روی بدنه و ولتاژی که شارژ شده نشان داده میشود...
مثلا 5.5 ولت 4 فاراد را با 5.1 ولت شارژ کردم و بعد از پر شدن و قطع
از شارژ ولتاژ دو سر خازن حدود 2.5 ولت بود...
مدل 2.7 هم به همان صورت و ولتاژ حدود 1.4 ولت نشان میداد......
خوب با این ولتاژ کم نمیشود از زنر استفاده کرد و باید ولتاژ متصل شده به زنر حداقل 1 تا 1.5 ولت بالاتر باشد....
نمیدونم با این مشکل چه کنم..... نظر شما چیست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید....
					نوشته اصلی توسط azjaguar
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									نمایش پست ها
								
							
						
					
				
				
			
		سلام دوست عزیز
بله دقیقا همین مشکل که میفرمایید به وجود آمد....
باید هر خازن جدا شارژ شود ولی نمیدانم چرا در مدلهای
5.5 ولت خود کمپانی ها دو خازن را بر روی هم سوار کرده و
سری میکنند ... بدون هیچ مداری (به عکس مدل 5.5 ولت 4 فاراد نگاه کنید)؟...
					نوشته اصلی توسط afceaglee2013
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									نمایش پست ها
								
							
						
					
				
				
			
		سلام.... با تشکر از این که به جمع ما در این تاپیک پیوستید....
بله دوست عزیز فکر خیلی خوبی کردید که از قطعات استوک
(طبق فرمایش دوست عزیزم آروین خان) استفاده کردید و پولی خرج نکردید...
اما من خیلی وقت است که در فکر استفاده از باتری بودم ولی هر کاری کنید باتری شارژی
عمر زیادی نداشته و از بین میرود و یک باتری قلمی الکالاین از آن بهتر و ارزانتر خواهد بود
برای بلند مدت و رهایی از بند باتری.... بهترین المان همین خازن است...
حتی در فکر قرار دادن یک خازن و استفاده از ارسال برق به صورت بیسیم هم برای ساعت بودم که
نیاز به سیمکشی نباشد... چند روش هم در فکرم دارم .... مثلا استفاده از یک لامپ مادون قرمز
و یک المان خورشیدی که با نور مادون قرمز برق را به آن انتقال دهیم (المانهای آمورفو و استفاده
از لنز برای LED مادون قرمز 20 میلی امپری و تابش مادون قرمز بر روی المان...)














دیدگاه