اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

    نوشته اصلی توسط m_j_rad
    باسلام خدمت اساتید
    من یه فول بریدج ساختم ولی در حال حاظر جریانش از 85 آمپر بالاتر نمیره و ترانس قدرتم EE70 هستش
    یک سوال دارم : دیوتی سایکل رو تا چقدر میتونم بالا ببرم(معمولش در اینورتر های جوش چقدره؟)
    با تشکر
    دیوتی سایکل میتونه 100 درصد باشه .
    البته اگر مرجع شما اینورترهای بازاری هست در نظر داشته باشید میزان آمپری که رو اونها قید شده واقعی نیست.

    اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

    دیدگاه


      #62
      پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

      دوست عزیز دیوتی سایکل 100 درصد که میشه دی سی !!!!!!!!!!!!!!!
      در اچ بریج فول بیشترین جریان در دیوتی سایکل 50 درصد بدست میاد و هر چقدر دیوتی سایکل رو کمتر یا بیشتر کنید مقدار جریان کمتر میشه. دستگاهای بازاری اکثرا 60 درصد هستن. یعنی ده درصد را دارن تا قدرت کامل. البته در حالت استند بای دیوتی سایکل 50 درصده
      ما توانا تر از آنیم که می پنداریم

      دیدگاه


        #63
        پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

        نوشته اصلی توسط ESN HARDWARES
        دوست عزیز دیوتی سایکل 100 درصد که میشه دی سی !!!!!!!!!!!!!!!
        در اچ بریج فول بیشترین جریان در دیوتی سایکل 50 درصد بدست میاد و هر چقدر دیوتی سایکل رو کمتر یا بیشتر کنید مقدار جریان کمتر میشه. دستگاهای بازاری اکثرا 60 درصد هستن. یعنی ده درصد را دارن تا قدرت کامل. البته در حالت استند بای دیوتی سایکل 50 درصده
        در فول بریج منظور از دیوتی سایکل 100 درصد حداکثر پهنای پالس قابل ایجاد برای یک سویچ هست .

        اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

        دیدگاه


          #64
          پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

          اگه اون 60 درصدو از روی اینورترای بازار خوندی منظور پهنای پالس سوییچ نیست
          چرخه کار به استراحت در 10 دقیقه هست
          مثلا برای 60 درصد منظور 6 دقیه کار در حداکثر توان خروجی قبل از رسیدن دما به بیش ار تحمل قطعه یا کوتاه شدن عمر اون هست.

          دیدگاه


            #65
            پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

            دیوتی سایکل ربطی به چریان نداره! برای تولید ولتاژ دیوتی سایکل تغییر میکنه که غیر مستقیم روی جریان تاثیر داره چون طبق قانون اهم ولتاژ با جریان رابطه مستقیم داره.

            دیدگاه


              #66
              پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

              نوشته اصلی توسط arvinfx
              دیوتی سایکل ربطی به چریان نداره! برای تولید ولتاژ دیوتی سایکل تغییر میکنه که غیر مستقیم روی جریان تاثیر داره چون طبق قانون اهم ولتاژ با جریان رابطه مستقیم داره.
              شما چرا؟
              دیوتی سایکل اتفاقآ روی جریان اثر میزاره نه ولتاژ این بار هست که باعث افت ولتاژ میشه.
              شما خروجی ترانس پالس رو بدون بار در نظر بگیر و پهنای پالس رو تغییر بده روی اسکوپ چی میبینی
              یک پالس میبینی که دیوتی سایکلش تغیر میکنه آیا تغییر ولتاژ میبینی .
              وقتی این شکل موج رو یکسو میکنی میدی به خازن و زیر بار میزاری ولتاژ افت میکنه چرا ؟چون جریان داری میکشی
              پس دیوتی سایکل توان رو کنترل میکنه وبطبع اون جریان رو .
              و با کنترل جریان بار ولتاژ کنترل میشه.

              اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

              دیدگاه


                #67
                پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

                بله کاملا درسته دیوتی سایکل روی جریان تاثیر داره و ممنون از راهنمایی هاتون دوست عزیز
                ولی در کل دستگاه ها با قلم 3 به راحتی حدود 20 دقیقه جوشکاری میکنن. من واسه تست دستگاه ها. قلمو میچسبونم و بعد از 30 ثانیه قلم ذوب میشه و هیت سینکها هم داغ میشن.
                البته این در مورد دستگاه های خودمون و چند مدل دیگست.
                ما توانا تر از آنیم که می پنداریم

                دیدگاه


                  #68
                  پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

                  اگه اون 60 درصدو از روی اینورترای بازار خوندی منظور پهنای پالس سوییچ نیست
                  چرخه کار به استراحت در 10 دقیقه هست
                  مثلا برای 60 درصد منظور 6 دقیه کار در حداکثر توان خروجی قبل از رسیدن دما به بیش ار تحمل قطعه یا کوتاه شدن عمر اون هست.
                  بله کاملآ درسته چرخه کار دستگاه ها روی اونها قید شده اما اگر این چرخه رو رعایت نکنید خطر زیادی متوجه دستگاه نیست چون
                  بیمتال حرارتی که روی هیت سینک قرار گرفته عمل میکنه و تا کم شدن دما دستگاه رو از کار می ندازه.
                  چرخه کار دستگاه در دماهای مختلف محیط میتونه مقداری متغییر باشه.
                  در مورد محاسبه دیوتی سایکل در فول بریدج و هالف بریدج هم مثالی میزنم تا مسئله کمی روشن بشه یک پریود کامل رو فرض
                  کنید 45 میکرو ثانیه هست تقسیم بر دو میکنیم میشه 22.5 میکرو ثانیه این نیم پریودی هست که به سویچ ها اعمال میشه حال
                  اگر کنترلر جهت محدود کردن جریان این مقدار رو به 18 میکروثانیه کاهش بده دیوتی سایکل چقدر میشه؟
                  100*18 تقسیم بر 22.5 که میشه 80 درصد.
                  این روشی هست که در محاسبات فول بریدج برای محاسبه ولتاژ خروجی زیر بار در دیوتی سایکل مختلف با لحاظ افت ولتاژ دیودهای
                  خروجی استفاده میشه. مفهوم دیوتی سایکل در فول بریدج با فلایبک و فوروارد نیم موج متفاوت هست.
                  در هالف و فول بریدج بدون در نظر گرفتن دیت تایم میشه نیم پریود کامل رو 100 درصد دیوتی سایکل بدونیم.

                  اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                  دیدگاه


                    #69
                    پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

                    ایا دستگاه هایی که با IGBT سوئیچ میشن همه از تروئید برای ترانس قدرت استفاده کردن ؟ قرکانیس / دت تایم و در صورت امکان مقدار دیوتی سایکل در حداکثر رو مشخص کنید .
                    دلیل استفاده از تروئید در این مدل ها چیست . لطفا دلیل واقع بینانه باشد .ممنون

                    دیدگاه


                      #70
                      پاسخ : پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

                      نوشته اصلی توسط HI VOLTAGE
                      ایا دستگاه هایی که با IGBT سوئیچ میشن همه از تروئید برای ترانس قدرت استفاده کردن ؟ قرکانیس / دت تایم و در صورت امکان مقدار دیوتی سایکل در حداکثر رو مشخص کنید .
                      دلیل استفاده از تروئید در این مدل ها چیست . لطفا دلیل واقع بینانه باشد .ممنون
                      این سئوال رو جناب ESN HARDWARES که با تعداد زیادی از اینورترهای جوش سرو کار دارن میتونن دقیق پاسخ بگن.

                      اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                      دیدگاه


                        #71
                        پاسخ : پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

                        نوشته اصلی توسط Ghasede del
                        شما چرا؟
                        دیوتی سایکل اتفاقآ روی جریان اثر میزاره نه ولتاژ این بار هست که باعث افت ولتاژ میشه.
                        شما خروجی ترانس پالس رو بدون بار در نظر بگیر و پهنای پالس رو تغییر بده روی اسکوپ چی میبینی
                        یک پالس میبینی که دیوتی سایکلش تغیر میکنه آیا تغییر ولتاژ میبینی .
                        وقتی این شکل موج رو یکسو میکنی میدی به خازن و زیر بار میزاری ولتاژ افت میکنه چرا ؟چون جریان داری میکشی
                        پس دیوتی سایکل توان رو کنترل میکنه وبطبع اون جریان رو .
                        و با کنترل جریان بار ولتاژ کنترل میشه.
                        حرف شما کاملا درسته و با چیزی که من گفتم فرق زیادی نداره. شما از دید بار گفتید من از دید قطعه سویچ. توی محاسبات ولتاژ خروجی نکاتی کلیدی غیر از دیوتی سایکل و در منابع ترانس دار تسبت دور اولیه به ثانویه هست؟

                        من برای اینکه زیر بار کم نیاره مدارم مقدار افت ولتاژ های میسر جریان و مقدار سلف رو بیشتر روش کار میکتم .

                        برای بوست و باک هم فرمول ولتاژ خروجی رو ببینید:





                        هیچ کدوم از فرمولها بار رو مد نظرشون ندارن! پس بنظر من مقدار ولتاژ خروجی به بار به طور مستقیم مربوط نیست هر چند که اگر مقدار سلف و مقاومت مسیر جریان رو درست محاسبه نکرده باشیم ای سی کنترولر میتونه با افزایش مقدار دیوتی سایکل از افت ولتاژ بار جلوگیری کنه ( ولتاژ بیشتر باعث جبران افت ولتاژ های مسیر جریان میشه و در نتیجه ولتاژ خروجی برابر با چیزی که میخایم میشه)

                        دیدگاه


                          #72
                          پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

                          دستگاه با igbt هم هست
                          هم از تروید استفاده میکنن هم از هسته E
                          بیشتر مواقع هم برای توانای بالا از چند تا هسته که کنار هم بسته شدن استفاده میشه تا یه هسته غول آسا
                          مثلا اینورتر 200 آمپر مارک صبا که به اسم ایران فروخته میشه ولی چینیه
                          ار سه تا تروید به قطر 65 که به هم چسبیده با 8 تا آی جی بی تی FGH40N6S
                          کنترولرشم uc3846 بود اگه یادم باشه
                          باز مدل دیگه هست چینی از همین کنترولر با 4 تا igbt و یه هسته 65 خالی
                          روی دستگاه خورده 250 آمپر
                          هر دو دستگاه توی حداکثر توان زدن 60 درصد ولی این کجا اون کجا
                          ---
                          بشتر دستگاهای تک فاز از تمام پل استفاده میکنن
                          بیشتر دستگاهای سه فاز از نیم پل
                          که خوب بر عکس هر دو هم کم بیش هست
                          ---
                          این چند ساله که واردان راحت بود و دلار ارزون هر مدل و طرحی که بگین اینورتر وارد شده.
                          ---


                          دیدگاه


                            #73
                            پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

                            نوشته اصلی توسط arvinfx
                            حرف شما کاملا درسته و با چیزی که من گفتم فرق زیادی نداره. شما از دید بار گفتید من از دید قطعه سویچ. توی محاسبات ولتاژ خروجی نکاتی کلیدی غیر از دیوتی سایکل و در منابع ترانس دار تسبت دور اولیه به ثانویه هست؟

                            من برای اینکه زیر بار کم نیاره مدارم مقدار افت ولتاژ های میسر جریان و مقدار سلف رو بیشتر روش کار میکتم .

                            برای بوست و باک هم فرمول ولتاژ خروجی رو ببینید:





                            هیچ کدوم از فرمولها بار رو مد نظرشون ندارن! پس بنظر من مقدار ولتاژ خروجی به بار به طور مستقیم مربوط نیست هر چند که اگر مقدار سلف و مقاومت مسیر جریان رو درست محاسبه نکرده باشیم ای سی کنترولر میتونه با افزایش مقدار دیوتی سایکل از افت ولتاژ بار جلوگیری کنه ( ولتاژ بیشتر باعث جبران افت ولتاژ های مسیر جریان میشه و در نتیجه ولتاژ خروجی برابر با چیزی که میخایم میشه)
                            جناب arvinfx تمام محاسبات منابع تغذیه سویچینگ بر مبنای بار کامل انجام میشه .
                            چطور شما میفرمایید بار در فرمولها نقشی نداره ؟ :eek:
                            مگر شما بر مبنای پارامترهای لازم که ولتاژ و جریان مجاز
                            هم جزئی از اون پارامترهاست اقدام به طراحی نمی کنید.

                            اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                            دیدگاه


                              #74
                              پاسخ : پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

                              نوشته اصلی توسط Ghasede del
                              جناب arvinfx تمام محاسبات منابع تغذیه سویچینگ بر مبنای بار کامل انجام میشه .
                              چطور شما میفرمایید بار در فرمولها نقشی نداره ؟ :eek:
                              مگر شما بر مبنای پارامترهای لازم که ولتاژ و جریان مجاز
                              هم جزئی از اون پارامترهاست اقدام به طراحی نمی کنید.

                              شما کجای این فرمول ها چیزی مربوط به توان و بار میبینید؟ این فرمولها فقط ارتباط بین ولتاژ ورودی و خروجی و دیوتی سایکل رو نشون میدن نه چیز دیگه . اگر بخایم توی بوست جریان لازم رو ایجاد کنیم باید دیوتی سایکل رو تغییر بدیم؟ بنظر من نه لزوما" ،اگر مقدار اندوکتانس هسته درست باشه بنظر من با همین فرمول مقدار دیونی سایکل کافی برای ایجاد ولتاژ و به طبع جریان کافی تولید خواهد شد...

                              دیدگاه


                                #75
                                پاسخ : پاسخ : مرجع تعمیرات اینورترهای آرک ولدر (جوشکاری)

                                نوشته اصلی توسط arvinfx

                                شما کجای این فرمول ها چیزی مربوط به توان و بار میبینید؟ این فرمولها فقط ارتباط بین ولتاژ ورودی و خروجی و دیوتی سایکل رو نشون میدن نه چیز دیگه . اگر بخایم توی بوست جریان لازم رو ایجاد کنیم باید دیوتی سایکل رو تغییر بدیم؟ بنظر من نه لزوما" ،اگر مقدار اندوکتانس هسته درست باشه بنظر من با همین فرمول مقدار دیونی سایکل کافی برای ایجاد ولتاژ و به طبع جریان کافی تولید خواهد شد...
                                شما مثل اینکه قبل از اینکه پست رو بخونید جواب میدید :biggrin:
                                تمام محاسبات منابع تغذیه سویچینگ بر مبنای بار کامل انجام میشه
                                حالا متوجه شدی کجای فرمول قرار داره اگر نه کمی در موردش فکر کن وقت برای جواب دادن زیاده.

                                اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X