اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تبدیل 220v AC به220v DC

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

    اقا مهدی واقعا به خاطر زحمتی که کشیدین تشکر می کنم شانس ما خوردیم به تعطیلی فعلا نمی تونم مدارو ببندم ولی بعد از تست نتیجه رو میزارم
    در مورد سوال اقا بهنام بنده یه cnc سه محوره درست کردم به علت کمبود بودجه فعلا می خوام یه سه نظام ببندم سرش به جای اسپیندل استفاده کنم
    راستی این موتور چند ساعت می تونه روشن بمونه
    مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

      سلام اقا من رفتم توی یه مغازه البته منظورم مغازه بقالی نیست مشکلم رو گفتم گفت که ما دیمر صنعتی داریم و با این دیمرها میشه موتورو روشن کرد دیمر رو زد به برق بعد اون یه پل 3510 گذاشت زدیم به موتور ولی هیچ تاثیری نداشت وهرچی ولوم دیمر رو می چرخوندیم موتور جرقه میزد
      مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

        داداش سلف واسه همونه دیگه.
        اقا اگه بتونی یه واریاک گیر بیاری با ولتاژآ‌پایین تست بزنب خیلی بهتره ها. اصلا ببین موتورت سالمه؟؟؟
        سلف نباشه پیک های ولتاژ میفته رو موتور و باز همون آش و کاسه.
        لف و خازن بزار. اون دیود معکوس رو هم حتما بزار.
        تو جابجایی کلکتور ها سلف ها قطع و وصل میشن. اسپایکا میتونن ترایاک رو بسوزونن. خازن رو هم خراب میکنن.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

          موتورو تست کردم یه ترنس 30 ولت 10 امپر دارم زدم به موتور کار میکنه ولی سرعتش خیلی پایینه
          مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

            یه سلف ظرفیت بالا با قطب مثبت موتور سری کن.

            سلف رو طوری بپیچ که طولش بیشتر از قطرش باشه.
            مثلا کل طول مداد رو بپیچ تا مدار نتونه تو لحظه اول جریان پیک بکشه.
            اینجوزی هم موتور کم کم روشن میشه و هم کم کم روشن و از صدمه دیدن تریاک جلوگیری میکنه.
            البته من اینارو تو سال 3 دبیرستان خوندم و چیز زیادی یادم نیست
            (یادمه مسله خود القایی و ... پیش میومد که باعث میشد تا سلف اون میدان لازم رو ایجاد نکرده جریان ازش عبور نکنه)
            توضیح بیشتر به عهده دوستان :nice:



            در مورد سرعت هم سرعت تو موتور دیسی به ولت و قدرت به جریان بستگی داره.
            طبق چیزی که من دیدم باید با ولتاژ 30 حدود 1000 دور کار کنه.

            دور زیاد هم تو بلند مدت موتور رو خراب میکنه.



            مدت زمانی که میتونی استفاه کنی بستگی به فشار روی موتور + دور داره.
            اینجوری نمیشه نظر داد. ( باید شرایط رو در نظر گرفت)
            زکات علم نشر آن است
            بیشتر با من اشنا بشین :
            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
            ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

              بابا پیک تحمل موتورت 260 ولته. 30 ولت قلقلکش میده.
              فقط با هر ولتاژی روشنش کردی نباید از ماگزیمم جریان موتور بیشتر و ماگزیمم توان بیشتر بهش انرژی بدی.
              موتور تو 7.5 امپر و 650 واته. ولتاژ هم که بیشتر از 260 بشه کلکتور ها رو خراب میکنه.

              سلف رو خودت بخوای بپیچی اسفالت میشی. ریپل 100 هرتزه. سلفت ظرفیتش باید بالای یکی دو میلی باشه. زیاد باید بپیچی. سیمشم نازک نیست اذیتت میکنه. بخری به نفعته. واسه تست از چوک مهتابی میتونی استفاده بکنی. ولی تو دراز مدت جواب نمیده. هم جریانش کمه هم ظرفیتش زیاده. فک کنم بالای 10 میلی باشه. باز من دارم حدسی یه چیزی میگم دقیقا نمیدونم چند میلیه چوک مهتابی.

              مقاومت در هر صورت نیازه. یادم رفت بگم. اگه حفاظتت خیلی برات مهمه یه دیودم خلاف جهت با سلف موازی کن. البته اهمیت زیادی نداره. من واسه کارایی که حفاظت خیلی بالایی نیاز داشته باشن همچین کارایی رو میکنم.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                یعنی اون مداری که اقا مهدی گفته توسط دوستان تایید میشه دیگه؟؟؟؟
                مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                  من که جایی ندیدم تو توان های بالا بخوان با ایجاد تلفات ولتاژ رو کم کنن

                  شما لامپ سقفی ماشینایی مثل سمند رو دیدین؟
                  اروم اروم خاموش میشن.

                  اگه دیمر + دیودی که دوستمون گفتن رو بزاری ولتاژ و جریان مثل اون لامپ تدریجی افزایش پیدا میکنه و دیمر نمیسوزه.

                  دیمر هم قبل از اون سلف میزاری.


                  این روشی که من میم خرجش هم کمه (سیم کیلویی 22 تومن که تو 20 گرم نیاز داری)
                  2تا سیم نمره 1 میگیری میپیچیشون بهم بعد میپیچی دور مداد یا خودکار و با چند قطره پسب مایع سفتش میکنی و اخر کار هم مداد رو درمیاری.
                  زکات علم نشر آن است
                  بیشتر با من اشنا بشین :
                  http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                  ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                  http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                    بله اقا بهنام درست میکن. تو توان بالا نمیشه با تلفات ولتاژآ‌ رو کم کرد.

                    ولی برای راه اندازی باید یه کاری بکنی دیگه. کلا راه اندازی موتور دیسی رو باید نرم انجام بدی. کلکتور ها خراب میشن. مقاومت هم راه اندازه. نمیمونه تو مدار.

                    شما اگه بتونی نقشه مدار دیمر رو در بیاری بکشی رو کاغذ میشه کاری کرد دیمر خودش به صورت soft start عمل بکنه. اینطوری میتونی مقاومت رو حذف بکنی.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                      نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri

                      شما اگه بتونی نقشه مدار دیمر رو در بیاری بکشی رو کاغذ میشه کاری کرد دیمر خودش به صورت soft start عمل بکنه. اینطوری میتونی مقاومت رو حذف بکنی.
                      منظور منم دقیقا یه همچین چیزیه که پیک جریان درایورای اصلی رو نسوزونه %

                      مثلا یه خازن و مقاومت که نزاره بیس ترانزیستور سرعت تحریک بشه.
                      زکات علم نشر آن است
                      بیشتر با من اشنا بشین :
                      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                      ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                      http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                        اقا اینم نقشه مدار با دست خط ریبای من فقط یه چیزی اون c502 توی عکس شکل مقاومت ابیه نمیدونم چیه

                        مشکل ما اینه که دنبال مدرک میریم وقتمونو تلف میکنیم ولی از علم آموزی خبری نیست

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                          یک سوال فنی
                          علت جرقه در داخل دریل چیه
                          وقتی میره روحالت چکش رو میگم

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                            نوشته اصلی توسط rag
                            یک سوال فنی
                            علت جرقه در داخل دریل چیه
                            وقتی میره روحالت چکش رو میگم
                            جرقه همراه همیشگی موتور های ذغال دار است برا همینه که زغال میزارن چو هم نرمه و هم ارزون
                            هر موتوری رو دیدی که زغال داره جرقه هم داره
                            بهترین راه راه اندازی موتور های زغال دار دی سی استفاده از مدار رکتیفایر تریستوری ( از همون نوع که تو موتور جوش استفاده میشه) یا درایو تمام موج PWM
                            [move]


                            URMO LAKE IS [s]THIRSTY[/s] DEAD
                            [/move]

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                              نوشته اصلی توسط محمدباقر ذکری
                              جرقه همراه همیشگی موتور های ذغال دار است برا همینه که زغال میزارن چو هم نرمه و هم ارزون
                              هر موتوری رو دیدی که زغال داره جرقه هم داره
                              بهترین راه راه اندازی موتور های زغال دار دی سی استفاده از مدار رکتیفایر تریستوری ( از همون نوع که تو موتور جوش استفاده میشه) یا درایو تمام موج PWM
                              به نظر منم pwm جواب میده
                              زندگی مثل دوچرخه سواریه که اگه بخوای تعادلتو حفظ کنی باید رکاب بزنی...!

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : تبدیل 220v AC به220v DC

                                بنده هم همین مشکل رو داشتم اخر مجبور شدم هزینه کنم و درایور بسازم براش

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X