دوست عزیز این ال ای دی ها وقتی یک دونه اش هم بسوزه یعنی بقیه اواخر عمرشونه .
باید همه رو یکجا تعویض کنی ، قیمتی هم ندارن ( ارزش دردسر دوباره باز کردن بعد مدت کوتاه رو نداره )
اون ولتاژی که اندازه میگیرید ولتاژ محدود شده مدار بازه ( کل ای ای دی ها رو برداری ولتاژ درایور رو اندازه بگیری یه نقطه ای سیستم ماکزیمم ولتاژ رو محدود میکنه که ماسفت و ال ای دی ها و عایقها آسیب نبینن ... مثل بقیه درایورهای ال ای دی . وگرنه درایور ای ای دی چون درایور جریان ثابته در حالت مدار باز باید ولتاژش تا بینهایت بره بالا و مثل کویل تسلا بشه ) .
این ال ای دی ها سری بسته میشن ( بعضا دو مداره سری موازی هم دارن ... مال شما هم ظاهرا دو مداره است هر ۳۵ تا ال ای دی یک ردیفه ) ... در شرایط عادی ولتاژ مجموع بخش سری برابر حدود ۳.۵ تا ۳.۷ ولت ضربدر تعداد ال ای دی هاست ... وقتی تلویزیون روی استندبای باشه هم ال ای دی ها با نور خیلی کم دائم روشن هستن .
سیستم کنترل با ولتاژ کاری نداره ، صرفا جریان رو کنترل میکنه ( برای ال ای دی های بک لایت تلویزیون این جریان حدود ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی آمپر بسته به نوع و سایز پنله ... سیستم شما ۷۰۰ میلی آمپره ).
برای تست سیستم درایور یدونه ال ای دی هم در خروجی قرار بدی مشابه ۱۰۰ تا ال ای دی کار میکنه ( میتونی با یک ال ای دی ... با مقاومت حدود ۱۰ اهم ۱۰ وات ، با یک باتری یا حتی اتصال کوتاه جریان خروجی رو اندازه بگیری توی رنج باشه )
سلام، ممنون از توضیح کاملتون ، قصد دارم همشو عوض کنم، سفارش دادم، فقط امیدوارم جنس خوب بفرسته، دردسر باز کردن رو دوباره متحمل نشم با ریسکش
خوب کاری کردی
فقط خیلی مراقب باش به ال سی دی هیچ فشاری وارد نشه ... معمولا کسایی که تجربه ندارن در این مرحله به ال سی دی یا فلتهاش آسیب میزنن ( موقع بستن خیلی دقت کن رفلکتور دایرکتورهای پشت ال سی دی رو جابجا یا برعکس نگذاری ... اجزای اپتیکی پشت ال سی دی کاملا تمیز باشن که بعدا توی ذوق نزنه ، سیت های لاستیکی فریم و پلاستیکی پشت رفلکتور هم به همین ترتیب ... هر کدوم اشتباه بسته بشه ریسک یکبار باز کردن مجدد داره ... بخصوص وقتی بدون قاپک داری کار میکنی ریسک ترک خوردن ال سی دی خیلی بیشتره )
چشم ، واقعا ممنون، عجله نکنم حله، فقط الان ی مشکلی دارم بالا عکس گذاشتم، جای led هارو با جهت مخالف عوض کردم تست کنم ، ی لحظه led ها روشن میشن خاموش میشن، ولی جهت مخالف ثابت روشن میمونن، مگه همشون سری نیستن؟
چشم ، واقعا ممنون، عجله نکنم حله، فقط الان ی مشکلی دارم بالا عکس گذاشتم، جای led هارو با جهت مخالف عوض کردم تست کنم ، ی لحظه led ها روشن میشن خاموش میشن، ولی جهت مخالف ثابت روشن میمونن، مگه همشون سری نیستن؟
بالاتر توضیح دادم که ،
دستگاه شما دو ردیف ال ای دی داره ( پنلهای اینچ بالا معمولا دو ردیف سری داره ) .
اگر دو طرف روشن میشن ( هر چند به مدت کوتاه ) ال ای دی ها سالمه ، درایور اون سمتی که یک لحظه روشن میشه ایراد داره
تعمیرش خیلی تخصصی هست؟ تلویزیون باز شده تعمیرکارم خونه نمیاد، میشه لطفا چند قسمت که حدس میزنید رو بگید تست کنم؟ عکس برد چند تا پست بالاتر هست ببخشید به زحمت انداختمتون
تعمیرش خیلی تخصصی هست؟ تلویزیون باز شده تعمیرکارم خونه نمیاد، میشه لطفا چند قسمت که حدس میزنید رو بگید تست کنم؟ عکس برد چند تا پست بالاتر هست ببخشید به زحمت انداختمتون
نه تعمیرش خیلی تخصی نیست منتهی مثل هر کار دیگه یه سری پیش نیاز عمومی داره .
درستش اینه قبل از اینکه دست به کاری بزنید بپرسید بعدا اگر دیدید کار در حیطه قابل انجام شما هست و اطلاعاتش رو دارید و به ریسکش می ارزه بعد اقدام به انجامش کنید .
اینکه یه کاری انجام بدیم بعد که وسطش گیر کردیم به فکر بیفتیم که چه اشتباهی بود نتیجه گیری خوبیه ، فقط زمانش بده .
در هر صورت کاریه که شده .
برای تست نیاز نیست چیزی رو دربیاری ...
سمت چپ تصویر سه تا مقاومت نسبتا توان بالا هست ( R828 و R826 و R829 ) ظاهرا وسطی یه مقداری هم زیادی حرارت دیده .
این سه تا مقاومتهای شنت جریان تغذیه هستن .
میتونی اینا رو چک کنی ؟
( هر مقاومت یک طرفش به گرند برد وصله اون طرفش به سورس یک ماسفت روی ردیف هیت سینکاست ... ماسفت های مرتبط رو پیدا کنی میتونی تستشون کنی هر چند بعیده ماسفتها آسیب دیده باشن )
سمت مقابل ( سمتی که سوکت ال ای دی ها قرار داره ) مجددا مکانیزم مشابه داریم باید دو تا ماسفت دیودهای فست داشته باشی که کاتد دیودها با دو تا خازن به مثبت تغذیه ال ای دی ها وصله ( توی عکسهای قبلیت فکر کنم بود )
درین این ماسفتها اومده به سیم پیچ ترانس مانند وصل شده ...
زوی همین ماسفتها پایه درین به دو جفت دیود ( با vd مشخص شدن ) وصله اون سر که میشه کاتد دیودها به پایه مثبت خازنهای ولتاژ بالا با ظرفیت نسبتا پایین وصل شده .
هر ماسفت باز به یک مقاومت اهم پایین سورسش به گرند رفته .
اینا رو چک کنید اعداد دو مدار رو اعلام کنید . مشکل راحت تر پیدا میشه ( احتمالا اون مقاومت شنتی که حرارت دیده مقدارش تغییر کرده )
اگر دو تا عکس کلی با جهت درست از پشت و روی برد ( به صورتیکه نوشته ها درست از چپ به راست باشن ) بگیرید یکجا قرار بدید خیلی راحت تر میشه با شماره قطعه مسیر رو تعیین کرد گفت چی رو چه شکلی تست کنید .
برای ولتاژ گیری بک لایت دو طرف باید ی ولتاژ باشه؟ مقاومت ها 0.38 اهم، دیود ها سالمه، ماسفت ها سالمه، بدون led ولتاژ صفر هست ؟ ، p1 , p2 هر دو ولتاژ صفر هست ، تا سر دیود ۵۸۴ ولت
برای ولتاژ گیری بک لایت دو طرف باید ی ولتاژ باشه؟ مقاومت ها 0.38 اهم، دیود ها سالمه، ماسفت ها سالمه، بدون led ولتاژ صفر هست ؟ ، p1 , p2 هر دو ولتاژ صفر هست ، تا سر دیود ۵۸۴ ولت
یک عکس از پشت برد باید بگذاری ( منطقه ای که بخش قدرت بک لایت و درایورهاش قرار گرفتن ... درایورهای این بک لایتها معمولا آی سی های کوچک ۶ تا ۸ پایه اس ام دی هستن )
یک عکس از پشت برد باید بگذاری ( منطقه ای که بخش قدرت بک لایت و درایورهاش قرار گرفتن ... درایورهای این بک لایتها معمولا آی سی های کوچک ۶ تا ۸ پایه اس ام دی هستن )
اوکی تازه عکسات باز شدن ( قبلیها هم که درخواست عکس کرده بودم ظاهرا عکس گذاشته بودید این انجمن چند وقته مشکل در نمایش عکس داره ، آدم متوجه عکسی که پیش نمایش بوده نمیشه یعنی نه تصویر نه هیچ پیغامی مرتبط با تصویر نشون داده نمیشه ... بهتره بجای پیش نمایش لینک مستقیم عکس رو قرار بدید حداقل طرف میدونه یه چیزی توی این لینک باید باشه ).
مدار رو بررسی میکنم خبرش رو تا نیم ساعت دیگه بهتون میدم
دیدگاه