اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

بالا بردن راندمان در فلای بک

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

    نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
    یه فرمول ریاضی ره به 50 کشل مختلف میشه نوشت. سعی که تجزیه ش بکنی (به قول بچه ها گفتنی بزنی خورد خاکشیر بشه). اینطوری راحت میتونی چیزایی که نداری رو توش از چیزایی که داری به دست بیاری و جایگزینش بکنی. مرحله اخر هم دوباره سر همش میکنی یه چیزی از اب در میاد دیگه!!
    یا علی عزیز ممنونم انشاال... یه روز بتونم جبران کنم . راستی نگفتین Vin همون 12 ولت بگیرم ؟

    دیدگاه


      #62
      پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

      برای تقسیم ولتاژ دیگه؟؟؟
      vin همون ولتاژ اگزیلاریه!!!. ولتاژ اگزیلاری همون ولتاژیه که از یه سیمپیج جدا واسه تغذیه خود ای سی گرفتی. vin میشه همون ولتاژه. نسبت ولتاژ اگزیلاری به ولتاژ خروجی رابطه مستقیم و خطی داره با تعداد دور اگزیلاری به خروجی.
      حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
      به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

      K.Show

      دیدگاه


        #63
        پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

        نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
        برای تقسیم ولتاژ دیگه؟؟؟
        vin همون ولتاژ اگزیلاریه!!!. ولتاژ اگزیلاری همون ولتاژیه که از یه سیمپیج جدا واسه تغذیه خود ای سی گرفتی. vin میشه همون ولتاژه. نسبت ولتاژ اگزیلاری به ولتاژ خروجی رابطه مستقیم و خطی داره با تعداد دور اگزیلاری به خروجی.
        ممنون عزیز یعنی با یه تناسب ساده .تو دیتا شیت گفته ولتاز تغذیه 12 ولت باشه با این وصف میشه 12*33/25 = 9 دور تعداد دور اگزیلاری درسته ؟ ۳۳ ولتاز خروجی و ۲۵ تعداد دور ثانویه

        دیدگاه


          #64
          پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

          چی کار کردی؟؟؟
          v2 =33
          n2=25
          ve=12
          ne=?

          v2/n2=ve/ne
          33*12
          پاسخ تقسیم بر 25
          میشه 15.8 دور ه رند نیکنی تو 16 دور و ولتاژ و همه چیشو برای 16 دور حساب میکنی. کمی بیشتر از 12 ولت میشه.
          حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
          به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

          K.Show

          دیدگاه


            #65
            پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

            نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
            چی کار کردی؟؟؟
            v2 =33
            n2=25
            ve=12
            ne=?

            v2/n2=ve/ne
            33*12
            پاسخ تقسیم بر 25
            میشه 15.8 دور ه رند نیکنی تو 16 دور و ولتاژ و همه چیشو برای 16 دور حساب میکنی. کمی بیشتر از 12 ولت میشه.
            ممنون آقای وزیری من که همیشه گفتم خیلی خنگم فقط نمیدونم همیشه همینطور بوده یا الان اینطور شده !!!.عزیز تو اون سایت http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/spw_smps_e.html من این اطلاعاتو میدم vin min =300 , vin max=400 , vout = 33 , i out =.8 , n=4 ,lp = 0.00165 میشه خواهش کنم یکبار این اطلاعاتو وارد کنید و یکبار بذارید خودش lp رو حساب کنه و بعد شکل موج vds رو در هر دو وضعییت ببینید ؟ میخوام بدونم اون اتفاقی که میافته از چی داره خبر میده ؟ واینکه اگر بخواهیم اندوکتانسی که اون میگه وارد کنیم فرکانس خیلی بایین میاد .چه باید کرد ؟
            راستی vin for calculat رو v min در نظر بگیرم یا v max ؟

            دیدگاه


              #66
              پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

              منظورت از اون اتفاق اون شکل موج سینوسی کوتاه اخرای زمان خاموشیه؟؟؟؟ خب این اتفاق تو تمام سیستمهای dcm میفته. (به معنی حالت جریان گسسته) در این حالت سلف باید کاملا تخلیه بشه. مسلما بعد از تخلیه این اتفاق میفته. اگر با اندوکتانس پیشنهادی خودش پیش برید سیستمتون ccm میشه(به معنی حالت جریان پیوسته) در این حالت سلف در زمان خاموشی سوییچ تخلیه کامل نمیشه. اصلا این ای سی برای این حالت طراحی نشده. باید در مد dcm کار بکنه. پس در نتیجه اون اتفاق حتما باید بیفته وگرنه کنترولر عمل کنترل رو نمیتونه انجام بده!!.
              اون ولتاژ رو هم در بعضی تست ها باید بالاترین بزاری در بعضی پایین ترین. مثلا برای فهمیدن اینکه گقدر vor داری و اینکه ببینی سوییچ اسیب میبینه یا نه (از نظر حفاظت ولتاژ) باید بالاترین حد بزاریش. و برای داشتن جریان عبوری از سوییچ باید بزاریش تو پایین ترین حالت. برای اینکه بدونی حداکثر دیوتی سایکل چقدر میشه باید بزاری تو پایین ترین ولتاژ. در هر صورت اونو باید تغییر بدی و در نقاط مختلف شبیه سازی بکنی که مطمئن بشی در هیچ حالتی از محدوده مجارزت خارج نمیشی.
              حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
              به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

              K.Show

              دیدگاه


                #67
                پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                منظورت از اون اتفاق اون شکل موج سینوسی کوتاه اخرای زمان خاموشیه؟؟؟؟ خب این اتفاق تو تمام سیستمهای dcm میفته. (به معنی حالت جریان گسسته) در این حالت سلف باید کاملا تخلیه بشه. مسلما بعد از تخلیه این اتفاق میفته. اگر با اندوکتانس پیشنهادی خودش پیش برید سیستمتون ccm میشه(به معنی حالت جریان پیوسته) در این حالت سلف در زمان خاموشی سوییچ تخلیه کامل نمیشه. اصلا این ای سی برای این حالت طراحی نشده. باید در مد dcm کار بکنه. پس در نتیجه اون اتفاق حتما باید بیفته وگرنه کنترولر عمل کنترل رو نمیتونه انجام بده!!.
                اون ولتاژ رو هم در بعضی تست ها باید بالاترین بزاری در بعضی پایین ترین. مثلا برای فهمیدن اینکه گقدر vor داری و اینکه ببینی سوییچ اسیب میبینه یا نه (از نظر حفاظت ولتاژ) باید بالاترین حد بزاریش. و برای داشتن جریان عبوری از سوییچ باید بزاریش تو پایین ترین حالت. برای اینکه بدونی حداکثر دیوتی سایکل چقدر میشه باید بزاری تو پایین ترین ولتاژ. در هر صورت اونو باید تغییر بدی و در نقاط مختلف شبیه سازی بکنی که مطمئن بشی در هیچ حالتی از محدوده مجارزت خارج نمیشی.
                سلام : قربونت عزیز حسابی شیر فهمم کردی فکر میکنم اگه برای بچه های مقطع دبستان آموزش میدادی راحت تر بودی !!!!داداش بیشنهاد میکنم بزنی تو کار تدریس باور کن تو این کار تبهر زیادی داری . حلا برم ببینم با این همه مطلب که یاد گرفتم میتونم یه راندمان توب بگیرم !!!راستی شما معمولا چه راندمانی میگیری ؟
                کدوم یکی از این دوتا مد بهتره یا لااقل برای ال ای دی درایور بهتره ؟ اگه حال و وقتشو داری با اون زبون و روش ساده با حال خودت یکمی توضیح بده ممنونم .

                دیدگاه


                  #68
                  پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                  تردیس؟ اتفاقا تو این زمینه به نظرم مقداری ضعیفم!!!.
                  من معمولا از فلایبک!! بالای 90 درصد میگیرم!!!. منظورم منابع ایزوله س. منابع غیر ایزوله هم فلایبک محصوب میشن ولی هدررفت پایین تری دارن و راندمان توشون بالاتر میشه معمولا.
                  مد پیوسته(که اینجا به درد شما نمیخوره) به دلیل اینکه تو کل دوره خاموشی سوییچ در حال جریاندهی به خروجیه (در نتیجه پیکهای جریان کوتاهتری مسلما داره) ریپل خروجیش کمتر میشه. یعنی خروجیش معمولا دی سی تره و هارمونیک کمتری داره. ولی ترانسش بزرگتر میشه!!!. چون همیشه باید درش شار جاری باشه و هیچوقت به نقطه صفر نمیرسه. کمی راجع به رفتار سلف تفکر عمیق بکنید متوجه میشید منظورمو. در این روش مقداری مشکله بخوایم از روی زمان خاموش شدن سوییچ و این چیزا بدون فیدبک گرفتن توان رو محاسبه بکنیم. دلیلاینکه اینجا از این روش استفاده نشده همینه. همچنین این روش چون سلف بزرگتری نیاز داره سیم بیشتری هم تو ترانسش داره
                  مد گسسته یا همون نا پیوسته به این دلیل که تو مدت کوتاهی بعد از خاموش شدن سوییچ تخلیه کامل میشه (عملا کل توانی که میخواد به خروجی بده رو تو تایم کوتاه تری باید منتقل بکنه دیگه!!) هارمونیک بیشتری میده به خروجی. ولی ترانس کوچکتر و تعداد دور کمتری نیاز داره. همچنین چون همیشه در زمان روشن شدن سوییچ جریان از صفر شروع میکنه به افزایش تغییرات جریانی سوییچ در این مد بیشتره پس برای منابع مد جریان(منبع مورد نظر شما) بهتره. همچنین به دلیل اینکه مطمئنیم جریان از صفر شروع میشه راحتتر میتونیم کل جریان ورودیمونو با توجه به جریان زمان خاموشی محاسبه بکنیم. اینجا اینا توسط کنترولر انجام میشه.

                  اینجا و این کنترولر شما راهی جر انتخاب مد گسسته ندارید. چون این کنترولر این روش رو ارائه داده. ولی در کل برای درایور ال ای دی همین مد خیلی خوبه. چون ال ای دی با نوسان ولتاژ اسیب خاصی نمیبینه. پس هزینه برای بالا بردن کیفیت ولتاژ خروجی پول دور ریختنه.
                  حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                  به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                  K.Show

                  دیدگاه


                    #69
                    پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                    نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                    تردیس؟ اتفاقا تو این زمینه به نظرم مقداری ضعیفم!!!.
                    من معمولا از فلایبک!! بالای 90 درصد میگیرم!!!. منظورم منابع ایزوله س. منابع غیر ایزوله هم فلایبک محصوب میشن ولی هدررفت پایین تری دارن و راندمان توشون بالاتر میشه معمولا.
                    مد پیوسته(که اینجا به درد شما نمیخوره) به دلیل اینکه تو کل دوره خاموشی سوییچ در حال جریاندهی به خروجیه (در نتیجه پیکهای جریان کوتاهتری مسلما داره) ریپل خروجیش کمتر میشه. یعنی خروجیش معمولا دی سی تره و هارمونیک کمتری داره. ولی ترانسش بزرگتر میشه!!!. چون همیشه باید درش شار جاری باشه و هیچوقت به نقطه صفر نمیرسه. کمی راجع به رفتار سلف تفکر عمیق بکنید متوجه میشید منظورمو. در این روش مقداری مشکله بخوایم از روی زمان خاموش شدن سوییچ و این چیزا بدون فیدبک گرفتن توان رو محاسبه بکنیم. دلیلاینکه اینجا از این روش استفاده نشده همینه. همچنین این روش چون سلف بزرگتری نیاز داره سیم بیشتری هم تو ترانسش داره
                    مد گسسته یا همون نا پیوسته به این دلیل که تو مدت کوتاهی بعد از خاموش شدن سوییچ تخلیه کامل میشه (عملا کل توانی که میخواد به خروجی بده رو تو تایم کوتاه تری باید منتقل بکنه دیگه!!) هارمونیک بیشتری میده به خروجی. ولی ترانس کوچکتر و تعداد دور کمتری نیاز داره. همچنین چون همیشه در زمان روشن شدن سوییچ جریان از صفر شروع میکنه به افزایش تغییرات جریانی سوییچ در این مد بیشتره پس برای منابع مد جریان(منبع مورد نظر شما) بهتره. همچنین به دلیل اینکه مطمئنیم جریان از صفر شروع میشه راحتتر میتونیم کل جریان ورودیمونو با توجه به جریان زمان خاموشی محاسبه بکنیم. اینجا اینا توسط کنترولر انجام میشه.

                    اینجا و این کنترولر شما راهی جر انتخاب مد گسسته ندارید. چون این کنترولر این روش رو ارائه داده. ولی در کل برای درایور ال ای دی همین مد خیلی خوبه. چون ال ای دی با نوسان ولتاژ اسیب خاصی نمیبینه. پس هزینه برای بالا بردن کیفیت ولتاژ خروجی پول دور ریختنه.
                    داداش خیلی ممنون محبت کردی توضیح کاملی بود .برم ببینم چیکاره ام !!!!
                    توی شکل موج i2 در مثالی که گفتم بیک جریانو زده ۳.۲۳ آمبر در صورتی که من ۰.۸ از خروجی میگیرم الباقی این مقدار جریان کجا میره!!!!!!!؟ ۲.۴۳ آمبره چیز کمی نیست .
                    چند بست قبل شما گفتی دیوتی سایکلو ۳۷٪ بگیر در صورتی که دیتا شیت میگه ۴۲٪ میشه دلیلشو بگی .ممنون میشم .قول میدم دیگه برم !!

                    دیدگاه


                      #70
                      پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                      نوشته اصلی توسط abmortezapour
                      داداش خیلی ممنون محبت کردی توضیح کاملی بود .برم ببینم چیکاره ام !!!!
                      توی شکل موج i2 در مثالی که گفتم بیک جریانو زده ۳.۲۳ آمبر در صورتی که من ۰.۸ از خروجی میگیرم الباقی این مقدار جریان کجا میره!!!!!!!؟ ۲.۴۳ آمبره چیز کمی نیست .
                      چند بست قبل شما گفتی دیوتی سایکلو ۳۷٪ بگیر در صورتی که دیتا شیت میگه ۴۲٪ میشه دلیلشو بگی .ممنون میشم .قول میدم دیگه برم !!
                      خب منطقیه!!. i2 جریان عبوری از دیود یکسوساز خروجی دیگه!!. درسته؟؟؟ کلا در یکسوسازها جریان خروجی برابر با جریان عبوری از دیود نیست. یه مدار یکسوساز شامل دید و خازن صافی خروجی میشه. 0.8 امپر جریان خروجی مجموعه یکسوسازه. نه دیود. شما میانگین جریان عبوری از دیود رو نگاه بکنی میبینی که همون 0.8 هستش. ولی این 0.8 که قراره به صورت دائم از خروجی گرفته بشه باید در زمان کمی(حدود 1/3 یک ثانیه) از دیود عبور بکنه. انتگرال اون 3.3 امپر رو بگیری در یک ثانیه میشه همون 0.8 امپر.
                      دیوتی سایکل کاری رو معمولا مقداری کمتر از حداکثر دیوتی سایکل در نظر میگیریم به چند دلیل.
                      1- ما هیچوقت نمیتونیم لنگه ترانس پبیه سازی شده مونو بپیچیم. یک مدار براش دو تا ترانس عین هم بپیچ. با ولتاژ ورودی و بار برابر. یه بار با تران اول تست کن یه بار با ترانس دوم. دیوتی سایکل ها متفاوت میاد. (خصوصا چون در فلایبک بحث فاصله هوایی هم مطرحه و ما خیلی مشکل بتونیم دو تا ترانس رو با فاصله دقیقا یکسان بپیچیم این تفاوتها در تولید بیشتر میشه) پس باید یه فضایی بزاریم که خود کنترولر خطای ما رو جبران بکنه. شما واسه 35 مثلا طراحی میکنی. ولی میری در عمل میبینی شد 39
                      2- شما مینیمم ولتاژ ورودی رو 300 در نظر گرفتی. این مقدار خیلی زیاده. برق شهر ما در ایران ممکنه تا 190 هم پایین بیاد.(حتی ممکنه از این هم پایین تر بیاد بعضی مناطق) حالا شما اگر ورودی رو 190 متناوب داشته باشی ولتاژ دی سی میشه 270 ولت. بعلاوه اینکه یکسوساز ورودی خروجیش کاملا دی سی نیست و ریپل داره. شما باید این ریپل رو هم ازش کم بکنی. مثلا فرض بگیر 20 ولت هم ریپل داره. شد 250 ولت. شما باید مینیمم ولتاژ رو 250 در نظر بگیری برای 190 ولت ورودی و 20 ولت ریپل. برای اینکه در بارهای مختلف ریپل ورودی تغییر میکنه و حتی عمر خازن ورودی بعد چند سال ممکنه میزان ریپل رو کم و زیاد بکنه باید مقداری مضا بزاری ه اگر نیاز بود کنترولر جا داشته باشه مقداری دیوتی سایکل رو تغییر بده که خروجی رگوله بشه.

                      با در نظر گرفتن همه اینا شما باید چند درصد کمتر از حداکثر در نظر بگیری دیوتی سایکل رو. ولتاژ ورودی و تلفات روی دیود خروجی و .... رو حساب بکنی. با همه اینها هفت هشت درصد هم جا بزاری واسه خود کنترولر. حالا بعد مدتی که کار بکنید تو این زمینه و مستقیما با این مشکلات تو طراحی برخورد بکنید حد و حدود فضای تغییرات رو خودتون با توجه به کار میتونید بفهمید که چقدر خوبه بزارید. واسه این کار نظر من همون هفت درصد خوب باشه.
                      حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                      به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                      K.Show

                      دیدگاه


                        #71
                        پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                        نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                        خب منطقیه!!. i2 جریان عبوری از دیود یکسوساز خروجی دیگه!!. درسته؟؟؟ کلا در یکسوسازها جریان خروجی برابر با جریان عبوری از دیود نیست. یه مدار یکسوساز شامل دید و خازن صافی خروجی میشه. 0.8 امپر جریان خروجی مجموعه یکسوسازه. نه دیود. شما میانگین جریان عبوری از دیود رو نگاه بکنی میبینی که همون 0.8 هستش. ولی این 0.8 که قراره به صورت دائم از خروجی گرفته بشه باید در زمان کمی(حدود 1/3 یک ثانیه) از دیود عبور بکنه. انتگرال اون 3.3 امپر رو بگیری در یک ثانیه میشه همون 0.8 امپر.
                        دیوتی سایکل کاری رو معمولا مقداری کمتر از حداکثر دیوتی سایکل در نظر میگیریم به چند دلیل.
                        1- ما هیچوقت نمیتونیم لنگه ترانس پبیه سازی شده مونو بپیچیم. یک مدار براش دو تا ترانس عین هم بپیچ. با ولتاژ ورودی و بار برابر. یه بار با تران اول تست کن یه بار با ترانس دوم. دیوتی سایکل ها متفاوت میاد. (خصوصا چون در فلایبک بحث فاصله هوایی هم مطرحه و ما خیلی مشکل بتونیم دو تا ترانس رو با فاصله دقیقا یکسان بپیچیم این تفاوتها در تولید بیشتر میشه) پس باید یه فضایی بزاریم که خود کنترولر خطای ما رو جبران بکنه. شما واسه 35 مثلا طراحی میکنی. ولی میری در عمل میبینی شد 39
                        2- شما مینیمم ولتاژ ورودی رو 300 در نظر گرفتی. این مقدار خیلی زیاده. برق شهر ما در ایران ممکنه تا 190 هم پایین بیاد.(حتی ممکنه از این هم پایین تر بیاد بعضی مناطق) حالا شما اگر ورودی رو 190 متناوب داشته باشی ولتاژ دی سی میشه 270 ولت. بعلاوه اینکه یکسوساز ورودی خروجیش کاملا دی سی نیست و ریپل داره. شما باید این ریپل رو هم ازش کم بکنی. مثلا فرض بگیر 20 ولت هم ریپل داره. شد 250 ولت. شما باید مینیمم ولتاژ رو 250 در نظر بگیری برای 190 ولت ورودی و 20 ولت ریپل. برای اینکه در بارهای مختلف ریپل ورودی تغییر میکنه و حتی عمر خازن ورودی بعد چند سال ممکنه میزان ریپل رو کم و زیاد بکنه باید مقداری مضا بزاری ه اگر نیاز بود کنترولر جا داشته باشه مقداری دیوتی سایکل رو تغییر بده که خروجی رگوله بشه.

                        با در نظر گرفتن همه اینا شما باید چند درصد کمتر از حداکثر در نظر بگیری دیوتی سایکل رو. ولتاژ ورودی و تلفات روی دیود خروجی و .... رو حساب بکنی. با همه اینها هفت هشت درصد هم جا بزاری واسه خود کنترولر. حالا بعد مدتی که کار بکنید تو این زمینه و مستقیما با این مشکلات تو طراحی برخورد بکنید حد و حدود فضای تغییرات رو خودتون با توجه به کار میتونید بفهمید که چقدر خوبه بزارید. واسه این کار نظر من همون هفت درصد خوب باشه.
                        سلام :ممنون آقا مهدی .کاملا متوجه شدم .با توجه به مطالبی که گفتید موقع طراخی در نر افزار هم ولتازو همین ۲۵۰ بگیرم و ماکزیمم هم همینطور ؟یا فقط برای دیوتی اینطور فزض کنم ؟ ودیگه اینکه من مقاومتهای بالا و بایین بایه fb آی سی رو امروز به 400 و 40 کیلو اهم تغییر دادم و واریاک هم گذاشتم ولی باز هم با تغییر ولتاز توان و جریان خروجی تغییر میکرد .شما چه بیش نهادی دارید ؟ باز هم مقاومتها رو کم کنم ؟
                        داداش شما درست فرمودی ماسفتی که من قبلا گفته بودم 500 ولتیه ولی من از این استفاده کردم f m j 47 ,ssp 7 n 60 b که سما بهتر از من میدونید چیه و من اینو بامقاومت 3 اهم رو بایه گیتش ران کردم . انتخابهام درسته ؟ شما بیشنهادی ندارید ؟
                        راستی بدون تغییر ولتز هم در جریان خروجی نوسان داشتم . اینو دیگه کجای دلم بذارم !!!!! ؟ یا این ظبیعیه ؟
                        یادم رفت بگم راندمان به ۷۵ رسید ولی اونم نوسان داره !!!

                        دیدگاه


                          #72
                          پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                          نرمافزار؟ کدوم نرمافزار؟ اگه منظورت نرمافزار پاور اینتگریشن هستش که از اون نمیشه استفاده بکنی. اون فقط تو محدوده فرکانس کاری و کلا محدودیتهای سوییچهای خودش طرای میکنه!!!
                          مینیمم و ماگزیمم هر دو باید تست بشه!!!.حد بالای دیوتی سایکل و جریان با مینیمم ورودی و حد ولتاژ با ماگزیمم ورودی.
                          طبق اون رویه ای که گفتم (اینکه برای الا رفتن و پایین رفتن باید چیکار بکنید) باز هم تغییرات ایجاد بکنید تا فیکس بشه. از تغییرات چند دهم واتی میتونید در 25 وات صرفنظر بکنید.
                          3 اهم برای گیت خیلی کمه!!!. این کنترولر پیشنهاد خودش 30 اهمه 100 میلی امپر بیشتر نمیتونه جریان بده. با این مقاومت کم احتمال اسیب دیدن کنترولر در بلند مدت هست. همچنین ممکنه باعث اختلال در عملکرد کنترولر بشه. البته در این مورد قطعی نمیتونم حرفی بزنم. چون تستی انجام ندادم.
                          نوسان؟ چقدر؟ اگر امکان داره جریان و ولتاژ خروجی رو با اسکوپ اندازه گیری کنید. دستگاههای اندازه گیری مثل مولتی متر و ... حتی مدل های true rms هم تو فرکانس بالا نمیتونن اندازه گیری انجام بدن. اگر ریپل شما فرکانسش بالا باشه با اضافه کردن مقداری خازن به خروجی حل میشه.
                          حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                          به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                          K.Show

                          دیدگاه


                            #73
                            پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                            نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                            نرمافزار؟ کدوم نرمافزار؟ اگه منظورت نرمافزار پاور اینتگریشن هستش که از اون نمیشه استفاده بکنی. اون فقط تو محدوده فرکانس کاری و کلا محدودیتهای سوییچهای خودش طرای میکنه!!!
                            مینیمم و ماگزیمم هر دو باید تست بشه!!!.حد بالای دیوتی سایکل و جریان با مینیمم ورودی و حد ولتاژ با ماگزیمم ورودی.
                            طبق اون رویه ای که گفتم (اینکه برای الا رفتن و پایین رفتن باید چیکار بکنید) باز هم تغییرات ایجاد بکنید تا فیکس بشه. از تغییرات چند دهم واتی میتونید در 25 وات صرفنظر بکنید.
                            3 اهم برای گیت خیلی کمه!!!. این کنترولر پیشنهاد خودش 30 اهمه 100 میلی امپر بیشتر نمیتونه جریان بده. با این مقاومت کم احتمال اسیب دیدن کنترولر در بلند مدت هست. همچنین ممکنه باعث اختلال در عملکرد کنترولر بشه. البته در این مورد قطعی نمیتونم حرفی بزنم. چون تستی انجام ندادم.
                            نوسان؟ چقدر؟ اگر امکان داره جریان و ولتاژ خروجی رو با اسکوپ اندازه گیری کنید. دستگاههای اندازه گیری مثل مولتی متر و ... حتی مدل های true rms هم تو فرکانس بالا نمیتونن اندازه گیری انجام بدن. اگر ریپل شما فرکانسش بالا باشه با اضافه کردن مقداری خازن به خروجی حل میشه.
                            منظورم این بود http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/spw_smps_e.html .در مورد مقاومت گیت مقاومت 60 اهم گذاشته بودم ذاغ میکرد ولی کم که کرپم درست شد میشه بگی چرا ؟ واگه باز ذاغ شد چه کنم ؟
                            عزیز کنترولر چطوری دیتی سایکلو جبران میکنه ؟ مگه معادله دیوتی سایکل در بار ماکزیمم این نیست :(Vor /(Vor+Vin min که : Vor = Vout * N

                            اضافه شده در تاریخ :
                            نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                            نرمافزار؟ کدوم نرمافزار؟ اگه منظورت نرمافزار پاور اینتگریشن هستش که از اون نمیشه استفاده بکنی. اون فقط تو محدوده فرکانس کاری و کلا محدودیتهای سوییچهای خودش طرای میکنه!!!
                            مینیمم و ماگزیمم هر دو باید تست بشه!!!.حد بالای دیوتی سایکل و جریان با مینیمم ورودی و حد ولتاژ با ماگزیمم ورودی.
                            طبق اون رویه ای که گفتم (اینکه برای الا رفتن و پایین رفتن باید چیکار بکنید) باز هم تغییرات ایجاد بکنید تا فیکس بشه. از تغییرات چند دهم واتی میتونید در 25 وات صرفنظر بکنید.
                            3 اهم برای گیت خیلی کمه!!!. این کنترولر پیشنهاد خودش 30 اهمه 100 میلی امپر بیشتر نمیتونه جریان بده. با این مقاومت کم احتمال اسیب دیدن کنترولر در بلند مدت هست. همچنین ممکنه باعث اختلال در عملکرد کنترولر بشه. البته در این مورد قطعی نمیتونم حرفی بزنم. چون تستی انجام ندادم.
                            نوسان؟ چقدر؟ اگر امکان داره جریان و ولتاژ خروجی رو با اسکوپ اندازه گیری کنید. دستگاههای اندازه گیری مثل مولتی متر و ... حتی مدل های true rms هم تو فرکانس بالا نمیتونن اندازه گیری انجام بدن. اگر ریپل شما فرکانسش بالا باشه با اضافه کردن مقداری خازن به خروجی حل میشه.
                            میشه بگی کجا اشاره کرده به ۳۰ اهم میخوام برای دفعات بعد بدونم و متاسفانه اوسیلسکوب ندارم یعنی توجه نکنم ؟در حدود ۱ وات تلرانس داره
                            آقا مهدی من برای ورودی خازن الکترولیت ۱۵ میکرو وبرای خروجی ۳۵۰ میکرو میذارم خوبه یا نه ؟ وبرای اسنابر یه خازن ۲.۲ عدسی ۱ کیلو ولت و یه مقاومت ۳۳ کیلو ۲ وات گذاشتم و یه دیود p6ke200a با هاشون موازی کردم خوبه ؟

                            دیدگاه


                              #74
                              پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                              60 اهم زیاده خب. معمولا بین 10 تا 27 میزارن. یه بار یه منبع تغذیه دیدم کنترلرش از این 5 پایه ها بود مقاومت گیتش 30 اهم بود. رفرنسم اون بود
                              دلیل داغ شدن با مقاومت زیاد اینه که سرعت خاموش و روشن شدن سوییچ کم میشه سوییچ زمان بیشتری تو ناحیه خطی میمونه. ناحیه خطی هم یعنی تلفات دیگه!!!
                              و در مورد جبران دیوتی سایکل!!!. بار شما ظاهرا ثابته. اولا که ممکنه شما اصلا بار ثابتی رو نگیری. حتی در مورد درایور ال ای دی ها هم بار ثابت نیست. با تغییر ولتاژ ورودی باید دیوتی سایکل تغییر بکنه. با تغییر دمای ال ای دی ها باید دیتوتی سایکل تغییر بکنه.(خب ال ای دی نیمه هادیه و با تغییر دما ولتاژش تغییر میکنه) تغییر دمای ترانس... و خیلی موارد دیگه.
                              25 وات روی 220 ولت میشه حدود 100 میلی امپر!!. 15 میکرو یه خورده کمه!!!. بکنش 33 میکرو یا 47 میکرو. حوصله رابطه نوشتن ندارم. یه سرچ بزنی یه رابطه کسری کوچیکه که با توجه به ریپل مجاز و جریان و زمان میشه خازن رو انتخاب کرد. بالای همین سایت تبلیغ سایت KNOWLEDGPLUS. برو تو سایتش اقای کینژاد زحمتشو کشیدن. وارد قالات بشین مقاله محاسبه خازن صافی رو نوشته.
                              اون اسمش اسنابر نیست. کلمپره. خوبه.
                              حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                              به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                              K.Show

                              دیدگاه


                                #75
                                پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                                سلام
                                به تظرمن مشکل اصلی این ایسی ضعف راه انداز ماسفت هست
                                چون 100 میلی امپر بیشتر نمیده بنا براین ماسفت داغ میکنه.
                                به نظرم بهتره از ماسفت درایور استفاده کنید.(دو ترانزیستور pnp , npn )سرچ کنی هست البته اینگلیسی
                                دیتا شیت گفته 30 اهم بزارید برای گیت من فکر میکنم 56 اهم بهتره 30اهم دقت مدار کم میشد!!!
                                برای 36 وات جریان ورودی باید بالاتر 0.9 امپر باشه فقط نپرس از کجا اوردی کلی فرمول بالا پایین کردم
                                موفق باشید

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X