اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

باتری ماشین و کیت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : باتری ماشین و کیت

    ممنون دوست عزیز:
    خروجی شارژر فندکی 5 ولت هست
    شما مطمئنی!!!!!! :surprised:
    البته میتونی اگر یه خراب یا اوراقیشو داری فقط از قابش استفاده کنی و مستقیم از 12 ولت استفاده کنی یعنی مدارش رو در بیاری فقط دو سیم اصلی رو بکشی به مدار
    قاب شارژر فندکی چه بدرد میخوره!! زمانیکی 12 ولت نداشته باشم!! الان مشکل من با گرفتن 12 ولت از ماشین هست!! جعبه فیوز ماشین را دیدم!! ولی هیچ سیمی نداشت!!قطعاتی روی برد به رنگ های مخلف نصب بود!! که گمان کنم همان فیوز ها های ماشین بود!!! من سیم 12 ولتی میخوام!! نه فیوز!!!
    سپاس

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : باتری ماشین و کیت

      نوشته اصلی توسط ircaspianhero
      ممنون دوست عزیز:شما مطمئنی!!!!!! :surprised:قاب شارژر فندکی چه بدرد میخوره!! زمانیکی 12 ولت نداشته باشم!! الان مشکل من با گرفتن 12 ولت از ماشین هست!! جعبه فیوز ماشین را دیدم!! ولی هیچ سیمی نداشت!!قطعاتی روی برد به رنگ های مخلف نصب بود!! که گمان کنم همان فیوز ها های ماشین بود!!! من سیم 12 ولتی میخوام!! نه فیوز!!!
      سپاس
      اولآ بله دوست عزیز خروجی شارژر های فندکی حدود 5 ولت هست چون برای شارژ موبایله اما خود جا فندکی ولتاژش 12 ولت هست برا همین گفتم از قابش استفاده کن تا بتونی از جا فندکی 12 ولت بکشی
      در واقع خود شارژر فندکی مثل آداپتوره 12 ولت رو به 5 ولت برای شارژ گوشی تبدیل میکنه
      [آموزشی] کنترل رله با پیامک توسط sim800l
      [آموزشی] راه اندازی سنسورهای DHT11 و DHT22 با کدویژن
      [آموزشی] مدار عملی اتصال میکروفن خازنی به میکروکنترلر
      [آموزشی] آموزش نحوه راه اندازی میکروهای fmd
      صفحه اینستاگرام : ecdco_ir

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : باتری ماشین و کیت

        سلام
        اولش یه مقدمه:
        ولتاژ باتری ماشین 12 ولته که یه سر مثبت داره یه منفی.
        حالا هر مصرف کننده ای داشته باشیم باید به دو سر باتری وصل بشه.برای دردسر کمتر اومدن سر منفی باتری ماشینو به بدنه وصل کردن.در نتیجه برای هر مصرف کننده ای فقط یه سیم می کشند که به سر مثبت باتری متصله و سر دیگه مصرف کننده به بدنه متصل می شه.در واقع بدنه ماشین در حکم یه سیم سراسری میمونه.
        سر راه این سیمی که از قطب مثبت باتری به مصرف کننده وصله یه فیوز میذارن که در صورت اتصالی سیم های ماشین نسوزه و آتش نگیره

        بعدش مشکل شما:
        شما باید سر منفی تغذیه مدارتو به بدنه ماشین(ترجیحا بدنه بدون رنگ معمولا زیر یه پیچ) وصل کنی و سر مثبت مدار رو به یکی از اون فیوز ها وصل کنی(همشون به مثبت باتری ماشین وصلن)


        البته یه نکته مهم رو هم بگم که سیم مثبت مدارتونو طوری به فیوز وصل کنید که فیوز هم چنان در مدار شما هم باشه (واسه همون جریان اتصالی کردن و امنیت بیشتر)
        یا یه فیوز جدا براش بذارید(اگه فیوز نباشه فوق العاده ریسک داره چون اتصال کوتاه باتری قوی مثل باتری ماشین فاجعه به بار می یاره)

        و در آخر هم:

        برای اینکه دوستان فرمودن وقتی ماشین روشن میشه ولتاژ به حدود 14 ولت میرسه میتونی یه مقاومت 5 اهمی سر راه تغذیه مدارت بذاری(مقاومت رو با مدار سری کن) که اگه همون طور که تو لینکت گفته مدارت جریان 0.5 آمپری بکشه این مقاوت باعث افت ولتاژ 2.5 ولتی میشه.
        یعنی وقتی برق ماشین به 14 ولت می رسه حدودا 11.5 ولت به مدارت می رسه که خوبه.
        بعد اینکه مقاومت رو بستی چک کن که بیش از حد گرم نشه.
        :job:
        بازم مشکلی بود بپرسید
        آیا جهالت نیست که آدمی ساعات شیرین امروز را فدای روزهای آینده کند؟

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : باتری ماشین و کیت

          ممنون دوست عزیز: خیلی توضیحات جامع و کاملی دادی
          ولی چند سئوال برام پیش امده!!
          1. اولین سئوال در مورد فیوز ماشین هست!!
          مثلا توی این عکس نگاه کن!! فیوز های مختلفی وجود داره!! و بیشتر رویشان اطلاعاتی در مورد امپر ارائه شده است(توی دفترچه ماشین)!! ولی در مورد ولتاژ فیوز چیزی ننوشته است!! الان سئوال من این هست چطور باید فیوز با ولتاژ 12 ولت را تشخیص بدهیم؟؟؟
          2. زمانیکه فیوز 12 ولتی را پیدا کردیم سیم مربوط به سر مثبت مدار را چطور باید به داخل فیوز وارد کرد؟؟ ایا باید فیوز را در بیاوریم و به جاش سیم مربوطه را داخل ان قسمت بکنیم؟؟ جا زدن سیم به چه صورت هست؟؟
          البته این عکس برای ریو نیست!! شبیه هست!


          دوستان هر کی میتواند راهنمایی کند!!
          سپاس

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : باتری ماشین و کیت

            منفی رو از بدنه بگیر. این فیوزا همه مثبت هستن و در واقع مثبت میاد تو اینا رد میشه بعد میره تو مدارات ماشین. بعدش با ولت سنج در حالی که فیوز بیرونه یه سرش رو به منفی بزن سر دیگش رو بزن به پایه های جا فیوزی هر کدوم که ولتاژ نداشت رو انتخاب کن به عنوان مثبت تا در صورت اتصالی در مدارت فیوز عمل کنه. در واقع مثبت بعد از عبور از فیوزو انتخاب کن. یه ورقه نازک مسی به اندازه پایه فیوز رو به یه سیم لحیم کن همراه با فیوز بزنش جا
            لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : باتری ماشین و کیت

              ممنون دوست عزیز: ولی خیلی کلی گفت!!! لطفا کامل تر توضیح بدهید!! :smile: فکر کنید برای یک نفر که هیچی از برق خودور بلد نیست دارید توضیح می دهید!!
              من الان از 2 خط توضیح شما!! خیلی سئوال برام پیش امده و بعضی خط ها متوجه نشدم چی فرمودید!!!
              من مولنی متر دارم!! ولی..
              1. الان متوجه نشدم دقیقا : برای فهمیدن 12 ولت باید چه کار کرد؟؟؟ اول برای تست ولتاژ فیوز باید سیم قرمز مولتی متر را به یک فیوز به صورت تصادفی بزنم!!؟؟ ایا فیوز باید از جا فیوزی در اورده شود؟؟؟
              و بعد اش سیم سیاه که منفی هست را چکار کنم؟؟ باید به پیچ یا بدنه یا جای خاصی متصل کنم؟؟
              به پایه های جا فیوزی هر کدوم که ولتاژ نداشت رو انتخاب کن به عنوان مثبت تا در صورت اتصالی در مدارت فیوز عمل کنه
              چرا اینجا هر کدام که ولتاژ نداشت را باید به عنوان قطب مثبت در نظر گرفت؟؟؟ مگر ملاک پیدا کردن قطب مثبت نیست؟؟ برای 12 ولت؟؟مگر ولتاژ نمی خوایم!! جسارتا یکم گنگ توضیح داد!!؟؟

              سپاس

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : باتری ماشین و کیت

                نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                ممنون دوست عزیز: ولی خیلی کلی گفت!!! لطفا کامل تر توضیح بدهید!! :smile: فکر کنید برای یک نفر که هیچی از برق خودور بلد نیست دارید توضیح می دهید!!
                من الان از 2 خط توضیح شما!! خیلی سئوال برام پیش امده و بعضی خط ها متوجه نشدم چی فرمودید!!!
                من مولنی متر دارم!! ولی..
                1. الان متوجه نشدم دقیقا : برای فهمیدن 12 ولت باید چه کار کرد؟؟؟ اول برای تست ولتاژ فیوز باید سیم قرمز مولتی متر را به یک فیوز به صورت تصادفی بزنم!!؟؟ ایا فیوز باید از جا فیوزی در اورده شود؟؟؟
                و بعد اش سیم سیاه که منفی هست را چکار کنم؟؟ باید به پیچ یا بدنه یا جای خاصی متصل کنم؟؟چرا اینجا هر کدام که ولتاژ نداشت را باید به عنوان قطب مثبت در نظر گرفت؟؟؟ مگر ملاک پیدا کردن قطب مثبت نیست؟؟ برای 12 ولت؟؟مگر ولتاژ نمی خوایم!! جسارتا یکم گنگ توضیح داد!!؟؟
                سپاس
                :mrgreen: :-O :biggrin: . د نگرفتی چی شد! ببین کابل منفی باتری وصل شده به بدنه کابل مثبت هم به غیر از استارت میان تو جعبه فیوز بعد از عبور از جعبه فیوز وارد مدارات خودرو میشه. بله سیم مشکی رو به بدنه. یه فیوز مثلا 10 آمپرو از جاش درمیاری الان دو تا سوراخ خالی داریم. سیم مشکی مولتی متر رو به بدنه و سیم قرمز رو فرو میکنی تو سوراخا بعد هر کدوم ولتاژ داشت میشه ورودی مثبت فیوز و هرکدوم ولتاژ نداشت میشه خروجی فیوز که وقتی فیوزو جا بزنی همون خروجی فیوز هم که ولتاژ نداشت ولتاژ دار میشه. در واقع هر دو سر فیوز برق داره ولی بهتره از اون سری که گفتم استفاده کنی
                پس این کارو بکن منفی از بدنه مثبت هم از یه سر فیوز به همون شکلی که گفتم. افتاد؟ :NO:
                لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : باتری ماشین و کیت

                  ممنون دوست عزیز: تقریبا افتاد!! :mrgreen:
                  ولی این خط یکم ابهام داره
                  سیم قرمز رو فرو میکنی تو سوراخا بعد هر کدوم ولتاژ داشت میشه ورودی مثبت فیوز و هرکدوم ولتاژ نداشت میشه خروجی فیوز که وقتی فیوزو جا بزنی همون خروجی فیوز هم که ولتاژ نداشت ولتاژ دار میشه. در واقع هر دو سر فیوز برق داره ولی بهتره از اون سری که گفتم استفاده کنی
                  ان طوری که من متوجه شدم جا فیوزی 2 سوراخ دارد!! شما گفتید هر کدام ولتاژ داشت میشه ورودی مثبت و هر کدام که ولتاژ نداشت می شود خروجی فیوز!! الان سئوال اینجا فرق این 2 سوراخ چی
                  هست؟؟
                  و ادامه ابهامات .....
                  سئوالات:
                  1. زمانیکه فیوز را کندیم یا گرفتیم و به جاش سیم وارد کردیم!! خود ان فیوز را باید چه کار کرد!!؟؟؟ مثلا شاید ان فیوز برای چراغ های جلو ماشین باشد!!! ایا با گرفتن ان فیوز چراغ ها از کار می افتند؟؟؟
                  2. ایا هر فیوز ولتاژ متغیری دارد؟؟؟
                  3.زمانیکه که فیوز مربوطه کشف شد!!! سیم را توی سوراخ فرو کنیم : قطعا می افتد و نمی ماند!! بهترین راه چی هست؟؟ ایا سوکتی یا فیش مخصوص داره؟؟؟
                  4.من توی کتابخه خودرو دیدم که این روش یکم خطرناک هست و امکان اتصال کوتاه وجود داره!! راه های جلوگیری از خطر چی هست؟؟ مثلا استفاده از فیوز در مدار!! چه نوع فیوزی باید استفاده شود؟؟ شیشه ای؟؟به چه صورت باید بسته شود؟؟
                  :question:
                  هر کس میتونه لطف کنه راهنمایی کنه!
                  سپاس

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : باتری ماشین و کیت

                    نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                    ممنون دوست عزیز: تقریبا افتاد!! :mrgreen:
                    ولی این خط یکم ابهام دارهان طوری که من متوجه شدم جا فیوزی 2 سوراخ دارد!! شما گفتید هر کدام ولتاژ داشت میشه ورودی مثبت و هر کدام که ولتاژ نداشت می شود خروجی فیوز!! الان سئوال اینجا فرق این 2 سوراخ چی
                    هست؟؟
                    و ادامه ابهامات .....
                    سئوالات:
                    1. زمانیکه فیوز را کندیم یا گرفتیم و به جاش سیم وارد کردیم!! خود ان فیوز را باید چه کار کرد!!؟؟؟ مثلا شاید ان فیوز برای چراغ های جلو ماشین باشد!!! ایا با گرفتن ان فیوز چراغ ها از کار می افتند؟؟؟
                    2. ایا هر فیوز ولتاژ متغیری دارد؟؟؟
                    3.زمانیکه که فیوز مربوطه کشف شد!!! سیم را توی سوراخ فرو کنیم : قطعا می افتد و نمی ماند!! بهترین راه چی هست؟؟ ایا سوکتی یا فیش مخصوص داره؟؟؟
                    4.من توی کتابخه خودرو دیدم که این روش یکم خطرناک هست و امکان اتصال کوتاه وجود داره!! راه های جلوگیری از خطر چی هست؟؟ مثلا استفاده از فیوز در مدار!! چه نوع فیوزی باید استفاده شود؟؟ شیشه ای؟؟به چه صورت باید بسته شود؟؟
                    :question:
                    هر کس میتونه لطف کنه راهنمایی کنه!
                    سپاس
                    اخه عزیز من کی گفتم فیوزو نذار سر جاش؟ تو اولین پستی که گذاشتم گفتم دقیقا چجوری. همون ورق نازک مسی رو همراه با فیوز جا میزنیم. فیش مخصوص هم نداریم.
                    همه ی فیوز ها ولتاژ 12 ولت دارند. همه ی فیوز های ماشین 12 ولت وارد آن میشود و از آن خارج میشود و اگر مثلا اتفاقی بیفتد و فیوز بپرد دیگر 12 ولت از آن خارج نمیشود.
                    ببین مدار فیوز ماشین عین همینه فقط نوع فیوزش فرق میکنه. الان این مدار گنگه یا نه؟


                    لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : باتری ماشین و کیت

                      ممنون :ولی باز هم شما گنگ جواب دید!!
                      من 4 تا سئوال کردم!! فقط جواب سئوال 2و3 را دادید!!! لطفا جواب همه سئوال ها به صورت کامل بدهید!!
                      ابهامات!!
                      همون ورق نازک مسی رو همراه با فیوز جا میزنیم. فیش مخصوص هم نداریم.
                      منظور اینجا از فیوز :ایا همان فیوز شیشه ای هست؟؟ که باید سری شود!! طبق عکسی که گذاشتید؟؟؟ اگر شیشه ای باید باشد چند امپر خوب هست؟؟؟
                      الان نکته اینجا است زمانیکه که فیوز ماشین را گرفتیم باید به جایش فیوز شیشه ای به مدار ببندیم؟؟؟ اگر وصل نکنیم !! چه می شود؟؟ مدار کار نمی کند!!؟؟ تکلیف فیوز ماشین چه می شود؟؟؟

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : باتری ماشین و کیت

                        نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                        ممنون :ولی باز هم شما گنگ جواب دید!!
                        من 4 تا سئوال کردم!! فقط جواب سئوال 2و3 را دادید!!! لطفا جواب همه سئوال ها به صورت کامل بدهید!!
                        ابهامات!!منظور اینجا از فیوز :ایا همان فیوز شیشه ای هست؟؟ که باید سری شود!! طبق عکسی که گذاشتید؟؟؟ اگر شیشه ای باید باشد چند امپر خوب هست؟؟؟
                        الان نکته اینجا است زمانیکه که فیوز ماشین را گرفتیم باید به جایش فیوز شیشه ای به مدار ببندیم؟؟؟ اگر وصل نکنیم !! چه می شود؟؟ مدار کار نمی کند!!؟؟ تکلیف فیوز ماشین چه می شود؟؟؟
                        oo:. منظور از فیوز همان فیوز ماشین است چون عکس فیوز ماشین پیدا نکردم به جاش اینو گذاشتم. نه این فیوز شیشه ای نیست شما فرض کن فیوز ماشینه. این مدار فیوز ماشینه در واقع. فعلا کاری به فیوز شیشه ای نداشته باش اگه تونستی یه منفی و مثبت استخراج کنی بعد بگو تا بگم چطور فیوز شیشه ای هم بذاری @-). نه دلبندم به جاش همون فیوز ماشینو بذار سر جاش فقط همون طور که گفتم عمل کن.یه تیغه نازک لحیم شده به سیم همراه با پایه فیوز ماشین بچپون داخل جا فیوزی همین. اگه تونستی این کارو بکنی بگو تا برم سراغ فیوز شیشه ای.
                        لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : باتری ماشین و کیت

                          اول دو نکته بگم که ابهامات کم بشه
                          1-نیازی به استفاده از هیچ فیوز جداگانه(فیوز شیشه ای) وجود ندارد.
                          2-باید پس از اتمام کار فیوز ماشین رو بذارید سر جاش

                          اینطوری که من از صحبت های شما فهمیدم شما طرز کار فیوز را نمی دونید.پس طبیعتا نمی تونید ازش استفاده کنید

                          اما دوباره یه مقمه:
                          فیوز چیزی جز یه سیم رسانا نیست، اما با یه تفاوت. اونم اینکه هر گاه به هر دلیلی جریان عبوری از اون به پیش از جریانی که روش نوشته شده برسه خاصیت رسانایی خود را از دست می ده(سیم هادی آن میسوزد).
                          کاربردش اینه که موقع اتصالی چون جریان زیادی از سیم می گذره فیوز میسوزه و بلافاصله جریان صفر می شود(مدار باز میشه).

                          اما مشکل شما:
                          فیوز هایی که در ماشین قرار داره همه 12 ولتندچون به مثبت باتری متصلن.شاید بپرسی پس چرا از چند تا فیوز استفاده میشه؟
                          جواب اینه که اگه در یک قسمتی از ماشین اتصالی کرد تنها فیوز مربوطه یسوزد و برق کل ماشین قطع نشه.
                          حالا شما که نیاز به برق 12 ولت داری باید به یکی از پایه های فیوز وصل کنی که همونطور که دوستمون توضیح داد باید سر مثبت مدار(چراغ خودت) رو به اون سر فیوز وصل کنی که به باتری ماشین وصل نیست تا اگه اتصالی کرد فیوز بسوزه و مدار باز یشه
                          مشگلی بود بازم بپرسید
                          :job:
                          آیا جهالت نیست که آدمی ساعات شیرین امروز را فدای روزهای آینده کند؟

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : باتری ماشین و کیت

                            نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                            ممنون :ولی باز هم شما گنگ جواب دید!!
                            من 4 تا سئوال کردم!! فقط جواب سئوال 2و3 را دادید!!! لطفا جواب همه سئوال ها به صورت کامل بدهید!!
                            ابهامات!!منظور اینجا از فیوز :ایا همان فیوز شیشه ای هست؟؟ که باید سری شود!! طبق عکسی که گذاشتید؟؟؟ اگر شیشه ای باید باشد چند امپر خوب هست؟؟؟
                            الان نکته اینجا است زمانیکه که فیوز ماشین را گرفتیم باید به جایش فیوز شیشه ای به مدار ببندیم؟؟؟ اگر وصل نکنیم !! چه می شود؟؟ مدار کار نمی کند!!؟؟ تکلیف فیوز ماشین چه می شود؟؟؟
                            نه دوست عزیز فیوز شیشه ای نه
                            همونطور که دوستمون گفتند اگر شما جعبه فیوز رو باز کنید کلی فیوز وجود داره که به رنگ های مختلفند و برا قسمت های مختلفه شما کافیه یکی از فیوز ها رو در بیاری(پیشنهاد میدم فیوز smoke رو در بیاری یعنی روش نوشته smoke( و اگر دقت کنید فیوز 2 پایه داره و جا فیوزی هم مسلمآ دو جا برای پایه ها داره حالا بدنه که زمینه پس پراپ سیاه مولتی متر رو بزن به پیچ بدنه و پراپ فرمز رو بفرست به جا فیوزی که از اون فیوز رو در آوردی حالا یکی از پایه ها باید ولتاژ 12 نشون بده و اگر پراپ قرمز رو در بیاری و بزنی به پایه بعدی نباید ولتاژ نشون بده حالا شما به اونی که ولتاژ نشون نمیده سیم مثبت مدار رو وصل کن و سیم منفی مدار رو وصل کن به بدنه
                            حالا چطور سیم مثبت رو به جا فیوزی بفرستی:
                            به یکی از پایه های فیوز ببند و فیوز رو جا بزن فقط دقت کن که سیم به همون پایه ای بره که ولتاژ نمیداد البته این کار به این دلیله که در صورت اتصالی مدارتون فیوز عمل کنه و باعث آتیش سوزی نشه
                            [آموزشی] کنترل رله با پیامک توسط sim800l
                            [آموزشی] راه اندازی سنسورهای DHT11 و DHT22 با کدویژن
                            [آموزشی] مدار عملی اتصال میکروفن خازنی به میکروکنترلر
                            [آموزشی] آموزش نحوه راه اندازی میکروهای fmd
                            صفحه اینستاگرام : ecdco_ir

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : باتری ماشین و کیت

                              از من میشنوی یه شارژر فندکی یا اف ام پلیر خراب پیدا کن و از قابش استفاده کن و ازش دو تا سیم بکش به مدارت و با این کار هم یه چیز شیک تر درست میکنی و هم دردسرش کمتره مهمتر از همه هم اینه که هر موقع خواستی میتونی مدارت رو راحت در بیاری و یا دوباره جا بزنی اما اگر بخوای از فیوز و بدنه استفاده کنی هر دفعه برای در آوردن مدار باید سیم رو از بدنه جدا کنی و فیوز رو هم در بیاری و سیم رو از جا فیوزی در بیاری که وقت گیر شاید بشه
                              [آموزشی] کنترل رله با پیامک توسط sim800l
                              [آموزشی] راه اندازی سنسورهای DHT11 و DHT22 با کدویژن
                              [آموزشی] مدار عملی اتصال میکروفن خازنی به میکروکنترلر
                              [آموزشی] آموزش نحوه راه اندازی میکروهای fmd
                              صفحه اینستاگرام : ecdco_ir

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : باتری ماشین و کیت

                                دوستان : :nice: ممنون از اینکه نظر دادید!!! خب : به ترتیب اولویت ابهامات را میگم!! :mrgreen:
                                دوستان من گفتم رشته ام الکترونیک نیست!! ولی یکم الکترونیک متوجه میشم!! از روی علاقه !!!! :rolleyes: پس لطف کنید با تمام جزییات: مبحث را توضیح بدهید!!!
                                اگه تونستی این کارو بکنی بگو تا برم سراغ فیوز شیشه ای
                                تونستن را که می توانم!! ولی شما لطف کن : طریقه بستن فیوز شیشه ای را به مدار کیت را توضیح بده!!!

                                اینطوری که من از صحبت های شما فهمیدم شما طرز کار فیوز را نمی دونید.پس طبیعتا نمی تونید ازش استفاده کنید
                                100% :agree:

                                فیوز چیزی جز یه سیم رسانا نیست، اما با یه تفاوت. اونم اینکه هر گاه به هر دلیلی جریان عبوری از اون به پیش از جریانی که روش نوشته شده برسه خاصیت رسانایی خود را از دست می ده(سیم هادی آن میسوزد).
                                کاربردش اینه که موقع اتصالی چون جریان زیادی از سیم می گذره فیوز میسوزه و بلافاصله جریان صفر می شود(مدار باز میشه).
                                این خط یکم ابهام داره!!!
                                الان سئوال اینجاست: من اگر فیوز را بر دارم و سر جاش قرار ندهم!! چه اتفاقی برای ماشین می افتد!!! موقع اتصالی :ماشین اتش می گیرد؟؟
                                مثلا من فیوز مربوط به چراغ جلو ماشن را در می اورم!! چه بلایی سر چراغ جلو ماشین می اید؟؟؟ ایا روشن می شود؟؟؟؟ یا ربطی نداره!! و فقط مربوط به اتصال کوتاه و..... هست؟؟
                                حالا شما که نیاز به برق 12 ولت داری باید به یکی از پایه های فیوز وصل کنی که همونطور که دوستمون توضیح داد باید سر مثبت مدار(چراغ خودت) رو به اون سر فیوز وصل کنی که به باتری ماشین وصل نیست تا اگه اتصالی کرد فیوز بسوزه و مدار باز یشه
                                اگر مثلا مدار اتصالی کرد و فیوز ماشین سوخت!! باید چه کار کرد؟؟ اگر فیوز را تعویض نکنیم چه می شود؟؟؟ اصلا فیوز ماشین گیر میاد؟؟؟

                                همونطور که دوستمون گفتند اگر شما جعبه فیوز رو باز کنید کلی فیوز وجود داره که به رنگ های مختلفند و برا قسمت های مختلفه شما کافیه یکی از فیوز ها رو در بیاری(پیشنهاد میدم فیوز smoke رو در بیاری یعنی روش نوشته smoke( و اگر دقت کنید فیوز 2 پایه داره و جا فیوزی هم مسلمآ دو جا برای پایه ها داره حالا بدنه که زمینه پس پراپ سیاه مولتی متر رو بزن به پیچ بدنه و پراپ فرمز رو بفرست به جا فیوزی که از اون فیوز رو در آوردی حالا یکی از پایه ها باید ولتاژ 12 نشون بده و اگر پراپ قرمز رو در بیاری و بزنی به پایه بعدی نباید ولتاژ نشون بده حالا شما به اونی که ولتاژ نشون نمیده سیم مثبت مدار رو وصل کن و سیم منفی مدار رو وصل کن به بدنه
                                حالا چطور سیم مثبت رو به جا فیوزی بفرستی:
                                به یکی از پایه های فیوز ببند و فیوز رو جا بزن فقط دقت کن که سیم به همون پایه ای بره که ولتاژ نمیداد البته این کار به این دلیله که در صورت اتصالی مدارتون فیوز عمل کنه و باعث آتیش سوزی نشه
                                ممنون دوست عزیز: بسیار کامل بود!! به این میگن جواب دادن کامل با تمام جزییات!! :nice:
                                الان مشکل فقط چسباندن سیم مثبت مدار به فیوز هست!!!

                                راستی یکی از دوستان می گفت :باید سیم مثبت را به یک تکه قطعه مسی لحیم کرد !!!! به خاطر همین من هنگ کردم!!! خب اگر اینجوری باشه!! پس تکلیف فیوز چه میشه!!! بگذریم!!

                                از من میشنوی یه شارژر فندکی یا اف ام پلیر خراب پیدا کن و از قابش استفاده کن و ازش دو تا سیم بکش به مدارت و با این کار هم یه چیز شیک تر درست میکنی و هم دردسرش کمتره مهمتر از همه هم اینه که هر موقع خواستی میتونی مدارت رو راحت در بیاری و یا دوباره جا بزنی اما اگر بخوای از فیوز و بدنه استفاده کنی هر دفعه برای در آوردن مدار باید سیم رو از بدنه جدا کنی و فیوز رو هم در بیاری و سیم رو از جا فیوزی در بیاری که وقت گیر شاید بشه
                                برام نمی صرفه شارژر فندکی یا اف ام پلیر بخرم!! البته اف ام دارم!! ولی هیف هست!! خراب اش کنم!! از طرفی خراب اش را هم نمیتونم پیدا کنم!! این روش خیلی تمیز تر هست!! حالا ببینم اگر روش فیوز
                                جواب نداد : مجبورم اف ام را خراب کنم !! از قابش استفاده کنم!!

                                تشکر از همه دوستان عزیز

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X