اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

باتری ماشین و کیت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : باتری ماشین و کیت

    نوشته اصلی توسط ircaspianhero
    طریقه بستن فیوز شیشه ای را به مدار کیت را توضیح بده!!!
    نیازی به فیوز شیشه ای نیست همون فیوز ذاخل جعبه فیوز ازش محافظت میکنه
    نوشته اصلی توسط ircaspianhero
    الان سئوال اینجاست: من اگر فیوز را بر دارم و سر جاش قرار ندهم!! چه اتفاقی برای ماشین می افتد!!! موقع اتصالی :ماشین اتش می گیرد؟؟
    مثلا من فیوز مربوط به چراغ جلو ماشن را در می اورم!! چه بلایی سر چراغ جلو ماشین می اید؟؟؟ ایا روشن می شود؟؟؟؟ یا ربطی نداره!! و فقط مربوط به اتصال کوتاه و..... هست؟؟اگر مثلا مدار اتصالی کرد و فیوز ماشین سوخت!! باید چه کار کرد؟؟ اگر فیوز را تعویض نکنیم چه می شود؟؟؟ اصلا فیوز ماشین گیر میاد؟؟؟
    اگر فیوز نباشه جریانی نمیگذره بنابراین چراغ روشن نمیشه پس اگر فیوز سوخت باید عوض شه تا به مقصد مورد نظر جریان برسونه
    حالا اگر شما فیوز نداشتی اون لحظه و اتصالی بر طرف شده میتونی با سیم معمولی دو طرف جا فیوز رو به هم وصل کنی ولی خوب در اثر اتصالی باعث آتیش سوزی میشه
    نوشته اصلی توسط ircaspianhero
    برام نمی صرفه شارژر فندکی یا اف ام پلیر بخرم!! البته اف ام دارم!! ولی هیف هست!! خراب اش کنم!! از طرفی خراب اش را هم نمیتونم پیدا کنم!! این روش خیلی تمیز تر هست!! حالا ببینم اگر روش فیوز
    جواب نداد : مجبورم اف ام را خراب کنم !! از قابش استفاده کنم!!
    شما میتونی هم از اون اف ام پلیر استفاده کنی هم بازش کنی و از مثبت و منفی ورودیش یه سیم به بیرون بکشی و یه یواش قابش رو سوراخ کنی
    [آموزشی] کنترل رله با پیامک توسط sim800l
    [آموزشی] راه اندازی سنسورهای DHT11 و DHT22 با کدویژن
    [آموزشی] مدار عملی اتصال میکروفن خازنی به میکروکنترلر
    [آموزشی] آموزش نحوه راه اندازی میکروهای fmd
    صفحه اینستاگرام : ecdco_ir

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : باتری ماشین و کیت

      نیازی به فیوز شیشه ای نیست همون فیوز ذاخل جعبه فیوز ازش محافظت میکنه
      ممنون دوست عزیز: من میخوام یک کاری کنم که زمانیکه سیم اتصال کرد فیوز مربوطه نسوزد!! ایا می توان برای جلوگیری از نسوختن فیوز ماشین: به مدار کیت: یک فیوز شیشه ای سری کرد؟؟

      گر فیوز نباشه جریانی نمیگذره بنابراین چراغ روشن نمیشه پس اگر فیوز سوخت باید عوض شه تا به مقصد مورد نظر جریان برسونه
      حالا اگر شما فیوز نداشتی اون لحظه و اتصالی بر طرف شده میتونی با سیم معمولی دو طرف جا فیوز رو به هم وصل کنی ولی خوب در اثر اتصالی باعث آتیش سوزی میشه
      ایا میشود به جای فیوز ماشین: از فیوز شیشه ای استفاده کرد؟؟؟ و توی ان دو سوراخ کرد!!! به جای اینکه با سیم معمولی دو طرف را به هم متصل کنیم؟؟؟

      راستی من الان باید چه فیوز ای را انتخاب کنم؟؟؟ تا مشکل برای ماشین پیش نیاد!!! چون شما گفتید با در اوردن فیوز ان قسمت از کار می افتد!! مناسب ترین اش کدام هست؟؟؟

      سپاس

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : باتری ماشین و کیت

        نوشته اصلی توسط ircaspianhero
        ممنون دوست عزیز: من میخوام یک کاری کنم که زمانیکه سیم اتصال کرد فیوز مربوطه نسوزد!! ایا می توان برای جلوگیری از نسوختن فیوز ماشین: به مدار کیت: یک فیوز شیشه ای سری کرد؟؟

        ایا میشود به جای فیوز ماشین: از فیوز شیشه ای استفاده کرد؟؟؟ و توی ان دو سوراخ کرد!!! به جای اینکه با سیم معمولی دو طرف را به هم متصل کنیم؟؟؟

        راستی من الان باید چه فیوز ای را انتخاب کنم؟؟؟ تا مشکل برای ماشین پیش نیاد!!! چون شما گفتید با در اوردن فیوز ان قسمت از کار می افتد!! مناسب ترین اش کدام هست؟؟؟

        سپاس
        نه نمیشه فیوز شیشه ای رو سری کرد برا جلوگیری از سوختن فیوز اصلی دلیلشم اینه که فیوز شیشه ای باید بعد فیوز اصلی قرار بگیره و نمیشه قبلش قرار بگیره بنابراین در صورت اتصالی فیوز اصلی اول میسوزه مگر مگر مگر اینکه ظرفیت تحمل فیوز اصلی بیشتر از شیشه ای باشه یعنی مثلآ فیوز اصلی 10 آمپر باشه و شیشه ای 2 آمپر و جریان 5 آمپر کشیده بشه از مدار اونوقت شیشه ای میسوزه
        البته شما مدارتون ظاهرآ جریان زیادی نمیکشه مثلآ اگر 2 آمپر یا کمتر میکشه میتونی یه فیوز شیشهای 3 یا بیشتر از 3 (البته به شرطی که از فیوز اصلی بالاتر نباشه) قرار بدی نحوه ی استفادشم اینطوره که
        همون سیمی که به جا فیوزی فرستادی وسطش رو قطع کن و یه فیوز شیشه ای به دو سرش وصل کن
        راجع به سوال دومتم نمیشه به جای فیوز ماشین فیوز شیشه ای قرار داد چون قالبش فرق میکنه و جا نمیره
        برای تعویض هم داخل جا فیوزی نوشته برا هر قسمت فیوز چند آمپری قرار داده بشه
        [آموزشی] کنترل رله با پیامک توسط sim800l
        [آموزشی] راه اندازی سنسورهای DHT11 و DHT22 با کدویژن
        [آموزشی] مدار عملی اتصال میکروفن خازنی به میکروکنترلر
        [آموزشی] آموزش نحوه راه اندازی میکروهای fmd
        صفحه اینستاگرام : ecdco_ir

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : باتری ماشین و کیت

          سلام دوستان: یک سئوال برام پیش امده در مورد فیوز!!
          طبق عکس:
          1.شماره 10 و 15 : معرف چی هست؟؟
          2. رنگ ابی و قرمز معرف چی هست؟؟
          3. بهترین قسمت برای وصل سیم :کدام قسمت هست؟؟؟



          سپاس

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : باتری ماشین و کیت

            نوشته اصلی توسط ircaspianhero
            سلام دوستان: یک سئوال برام پیش امده در مورد فیوز!!
            طبق عکس:
            1.شماره 10 و 15 : معرف چی هست؟؟
            2. رنگ ابی و قرمز معرف چی هست؟؟
            3. بهترین قسمت برای وصل سیم :کدام قسمت هست؟؟؟
            سپاس
            رنگ ها که مهم نیست اعداد 10 و 15 هم آمپر فیوز هست
            اون 2 قسمتی که جا فیوزه ولی فیوزی قرار نداره ببین اگر ولتاژ وجود داره طبق گفته های قبلی فقط کافیه یه فیوز 10 آمپری که 500 تومن هست بخری وسیم رو اونجا قرار بدی اگر نمیخوای خوب یکی از همون فیوز ها رو در بیار و سیم رو بزار جاش
            البته فیوزش 10 آمپری باشه بهتره
            [آموزشی] کنترل رله با پیامک توسط sim800l
            [آموزشی] راه اندازی سنسورهای DHT11 و DHT22 با کدویژن
            [آموزشی] مدار عملی اتصال میکروفن خازنی به میکروکنترلر
            [آموزشی] آموزش نحوه راه اندازی میکروهای fmd
            صفحه اینستاگرام : ecdco_ir

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : باتری ماشین و کیت

              اون 2 قسمتی که جا فیوزه ولی فیوزی قرار نداره ببین اگر ولتاژ وجود داره طبق گفته های قبلی فقط کافیه یه فیوز 10 آمپری که 500 تومن هست بخری وسیم رو اونجا قرار بدی اگر نمیخوای خوب یکی از همون فیوز ها رو در بیار و سیم رو بزار جاش
              ممنون دوست عزیز:
              این فیوز ای میگید 500 تومن هست : از کجا باید بخرم؟؟؟ الکتریکی ها دارند؟؟؟

              عکس مدار را گذاشتم :لطفا بگو بهترین گزینه(فیوز) به غیر ان 2 فیوز قبلی: کدام قسمت هست؟؟؟



              سپاس

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : باتری ماشین و کیت

                نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                ممنون دوست عزیز:
                این فیوز ای میگید 500 تومن هست : از کجا باید بخرم؟؟؟ الکتریکی ها دارند؟؟؟

                عکس مدار را گذاشتم :لطفا بگو بهترین گزینه(فیوز) به غیر ان 2 فیوز قبلی: کدام قسمت هست؟؟؟

                سپاس
                فیوز رو که از لوازم یدکی خودرو میتونی بخری
                اگر از فندک ماشین برا روشن کردن سیگار همزمان با روشن بودن مدارت استفاده نمیکنی فیوز cigar خوبه
                اگر استفاده میکنی wiper برای برف پاک کنه موقعی که از برف پاک کن و مدارت به طور هم زمان استفاده نمیکنی خوبه
                فکر کنم warmer برای بخاری باشه الان که هوا گرمه و از بخاری استفاده نمیکنی پس اینم گزینه ی خوبیه
                از بقیه اطلاع اون چنانی ندارم
                [آموزشی] کنترل رله با پیامک توسط sim800l
                [آموزشی] راه اندازی سنسورهای DHT11 و DHT22 با کدویژن
                [آموزشی] مدار عملی اتصال میکروفن خازنی به میکروکنترلر
                [آموزشی] آموزش نحوه راه اندازی میکروهای fmd
                صفحه اینستاگرام : ecdco_ir

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : باتری ماشین و کیت

                  دوستان: سلام
                  یک سئوال یادم رفت بپرسم!
                  در هنگام جا زدن فیوز در جا فیوزی : ایا باید باتری ماشین قطع باشد؟؟؟ یا ماشین خاموش باشد؟؟؟
                  سپاس

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : باتری ماشین و کیت

                    نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                    دوستان: سلام
                    یک سئوال یادم رفت بپرسم!
                    در هنگام جا زدن فیوز در جا فیوزی : ایا باید باتری ماشین قطع باشد؟؟؟ یا ماشین خاموش باشد؟؟؟
                    سپاس
                    نه هیچ تفاوتی نمیکند که قطع باشه خاموش باشه روشن باشه تو حرکت باشه در حال ترمز گرفتن باشه تو شیب باشه تو سربالایی باشه و... . این قدر ترس به خودت راه نده :mrgreen:
                    لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

                    دیدگاه


                      #40
                      پاسخ : باتری ماشین و کیت

                      ممنون: همیشه ایمنی حرف اول را میزنه
                      یک سئوال دیگه:
                      چرا قطب منفی مدار را باید به پیچ وصل کرد!!! مثلا توی شارژ باتری ماشین: زمانیکه باتری سالم را به باتری خالی شده وصل می کند! طبق منفی باتری سالم را به بدنه می زنند!!! مگه خود باتری معیوب قطب منفی نداره!!
                      توی عکس پایین واضح هست!! منظورم!! علت خاصی داره؟؟؟

                      سپاس

                      دیدگاه


                        #41
                        پاسخ : باتری ماشین و کیت

                        نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                        ممنون: همیشه ایمنی حرف اول را میزنه
                        یک سئوال دیگه:
                        چرا قطب منفی مدار را باید به پیچ وصل کرد!!! مثلا توی شارژ باتری ماشین: زمانیکه باتری سالم را به باتری خالی شده وصل می کند! طبق منفی باتری سالم را به بدنه می زنند!!! مگه خود باتری معیوب قطب منفی نداره!!
                        توی عکس پایین واضح هست!! منظورم!! علت خاصی داره؟؟؟

                        سپاس
                        راستشو بخواید تفاوتی نمیکنه که به قطب باتری بزنیم یا بدنه ولی احتمال میدم برای این باشه که شخص یه وقت اشتباهی جای مثبت و منفی رو برعکس نزنه. وقتی منفی باتری کمکی رو به بدنه بزنیم حتی اگه مثبت رو اشتباهی به منفی بارتی بزنیم اتصالی شدیدی رخ میده و در صورت ادامه اتصالی خطر انفجار داره ولی به سیستم الکترونیکی ماشین صدمه زده نمیشه ولی اگه بخوایم هر دو سیم باتری کمکی رو رو به قطب های باتری بزنیم در صورت اشتباه وصل کردن علاوه بر خطر انفجار سیستم های الکترونیکی ماشین به جای مثبت منفی و به جای منفی مثبت دریافت میکنه و آسیب میبینه.
                        یادتون باشه همیشه موقع کار با کابل های اصلی باتری خیلی زیاد احتیاط کنید چون در صورت اتصالی هیچ فیوزی وجود نداره و خیلی خطرناکه. در صورت اتصالی اکثر مواقع باتری خراب میشه(از داخل اتصالتش ذوب میشه) و انفجار هم ممکنه رخ بده. زیاد پیش اومده. اکثرا هم به خاطر برخورد چار هنگام سفت کردن کابل مثبت استارت به بدنه بوده. حتی اگه چار بر اثر جرقه بچسبه از بس جریان زیاد میکشه که سرخ میشه.
                        لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

                        دیدگاه


                          #42
                          پاسخ : باتری ماشین و کیت

                          یادتون باشه همیشه موقع کار با کابل های اصلی باتری خیلی زیاد احتیاط کنید چون در صورت اتصالی هیچ فیوزی وجود نداره و خیلی خطرناکه. در صورت اتصالی اکثر مواقع باتری خراب میشه(از داخل اتصالتش ذوب میشه) و انفجار هم ممکنه رخ بده. زیاد پیش اومده. اکثرا هم به خاطر برخورد چار هنگام سفت کردن کابل مثبت استارت به بدنه بوده. حتی اگه چار بر اثر جرقه بچسبه از بس جریان زیاد میکشه که سرخ میشه.
                          ممنون دوست عزیز: خب دیگه رفتیم توی کار باتری :mrgreen:
                          الان چطور 12 ولت می تونه انفنجار تولید کنه!!! و خطرناک باشه!! مگه توی باتری باروت ریختند!! :smile: راستی باتری ماشین چند امپر هست؟؟؟
                          در ضمن یک سئوال فنی: ایا باتری ماشینی که از نوع اسیدی هست را میشه با باتری ای که اتمی هست!! شارژ کرد؟؟؟با روش بالا؟؟؟
                          سپاس

                          دیدگاه


                            #43
                            پاسخ : باتری ماشین و کیت

                            نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                            ممنون دوست عزیز: خب دیگه رفتیم توی کار باتری :mrgreen:
                            الان چطور 12 ولت می تونه انفنجار تولید کنه!!! و خطرناک باشه!! مگه توی باتری باروت ریختند!! :smile: راستی باتری ماشین چند امپر هست؟؟؟
                            در ضمن یک سئوال فنی: ایا باتری ماشینی که از نوع اسیدی هست را میشه با باتری ای که اتمی هست!! شارژ کرد؟؟؟با روش بالا؟؟؟
                            سپاس
                            خواهش میکونم. ببین وقتی باتری ماشین دوسرشو اتصالی بکنی حجم وحشتناکی از گازها به خاطر واکنش های شیمیایی به وجود میاد که خارج از ظرفیت سوراخ های باتری میشه و بیش از تحمل بدنه باتری هست و .... . باتری ماشین 55 آمپر ساعت هست یعنی اگه 55 آمپر از باتری بگیری 1 ساعت طول میکشه تا خالی بشه. باتری ماشین در صورت اتصال کوتاه میتونه از 1000 آمپر هم بالا تر بره. هر چی باتری نو تر باشه میتونه جریان نیشتری بده و خطرناکتر میشه. پارامتری که جریاندهی باتری رو تعیین میکنه مقاومت داخلی اونه که هرچی فرسوده تر میشه بالاتر میره و همچنین اون عدد 55 هم میاد پایین. کلا باتری اتمی و اسیدی یکی هست فرقی نداره. باتری اسیدی چون میزان تبخیر مایع الکترولیتش بیشتره(به خاطر جنس داخلش) براش در میذارن که بشه اضافش کرد ولی اتمی(واژه غلطی هم هست و درستش سیلد یا پرس شده هست) چون میزان تبخیرش خیلی کمه اونو بسته بندی میکنن و دو سوپاپ برای اون میزارن تا بخارات تولیدی رو تا حد ممکن برگردونه به باتری و اگه فشار از حدی بالاتر بره باز میشه تا گاز خارج بشه. اگه توجه کنید باتری های اتمی همیشه تحت فشارن و یه کمی از دو طرف باد کردن.
                            در مورد شارژ باتری به اون روش هم برای مواردی هست که باتری ماشین بخوابه و بخواید به میزان کمی شارژش کنید. اگه مدت زیادی هم نگه دارید باز هم باتری رو نمیتونید کامل پر کنید چون شارژ باتری باید با ولتاژ بالای 13.5 ولت و زیر14.4صورت بگیره. میتونید هم زمان با وصل بودن کابل ها استارت بزنید
                            اگه حوصله داشتی و خواستی تا هنوز برات روضه بخونم. سوال داشتی بپرس.
                            لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

                            دیدگاه


                              #44
                              پاسخ : باتری ماشین و کیت

                              ممنون دوست دوست عزیز :nice: ما از صحبت های شما فیض می بریم :mrgreen: سئوال تا دلت بخواد کم کم توی مغزم شکفنه میشه!!!
                              و حالا سئوال بعدی :smile:
                              من الان متوجه نشدم! که ایا می توان 2 نوع باتری که جنس شان متفاوت هست!! مثل اتمی و اسیدی را به هم متصل کرد؟؟ برای شارژ موقت!!! انفجاری یا اتصالی رخ که نمیده!!؟؟
                              البته گمان کنم دیگه از باتری های اسیدی خیلی کم استفاده بشود!! بیشتر اتمی می بندند!!! شاید هم اسیدی ببندند!!
                              سپاس

                              دیدگاه


                                #45
                                پاسخ : باتری ماشین و کیت

                                سلام من این رو ساختم :



                                خیلی ساده یه شارژر خیلی ارزان فندکی خریدم و داخلش رو در آوردم و مدار خودم رو توش گذاشتم که شامل یک فیوز 500mA و یک خازن 100u و یک خازن 100n است.
                                و خروجیش رو به یه فیش آداپتور دادم.

                                شما هم همین کار کنین.

                                موفق باشید.
                                [glow=green,2,300][b]بشر ممکن الخطاست
                                درخت هرچه پربار تر سر به زیر تر[/glow]

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X