اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

باتری ماشین و کیت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    پاسخ : باتری ماشین و کیت

    نوشته اصلی توسط ircaspianhero
    ممنون دوست دوست عزیز :nice: ما از صحبت های شما فیض می بریم :mrgreen: سئوال تا دلت بخواد کم کم توی مغزم شکفنه میشه!!!
    و حالا سئوال بعدی :smile:
    من الان متوجه نشدم! که ایا می توان 2 نوع باتری که جنس شان متفاوت هست!! مثل اتمی و اسیدی را به هم متصل کرد؟؟ برای شارژ موقت!!! انفجاری یا اتصالی رخ که نمیده!!؟؟
    البته گمان کنم دیگه از باتری های اسیدی خیلی کم استفاده بشود!! بیشتر اتمی می بندند!!! شاید هم اسیدی ببندند!!
    سپاس
    خواهش میکنم رفیق شما سروری
    بله اتمی و اسیدی را میتوان برای شارژ موقت استفاده کرد و انفجار هم رخ نمیدهد. چون تفاوتی با هم ندارند هر دو "سربی- اسیدی" یا واژه علمی تر "سرب- اکسید سرب" هستند. اتمی واژه نادرستیه و واژه درستش "پرس شده" یا "بسته بندی شده است". بله امروزه باتری های اسیدی کمتر شده اند و اکثرا اتمی استفاده میشه. چون تکنولوژی ساختشون اخیرا پیشرفت کرده باعث شده که تبخیر الکترولیت یا همون اسید باتری ها به شدت کم بشه و به همین خاطر یک باتری اتمی در طول عمر خودش نیازی به اضافه کردن الکترولیت نداره.
    اگه علاقه مندی در مورد باتری اوتوموبیل بیشتر بدونی ویکی پدیا رو بخون. البته انگلیسی هست چون فارسیشو نبود.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery
    تو همین انجمن هم میتونی پیدا کنی
    اگه باز سوالی هست درخدمتم
    لطفا سوالات فنی رو به جای پیام خصوصی در انجمن مطرح کنید.

    دیدگاه


      #47
      پاسخ : باتری ماشین و کیت

      خیلی ساده یه شارژر خیلی ارزان فندکی خریدم و داخلش رو در آوردم و مدار خودم رو توش گذاشتم که شامل یک فیوز 500mA و یک خازن 100u و یک خازن 100n است.
      و خروجیش رو به یه فیش آداپتور دادم.
      ممنون دوست عزیز:عالی بود
      لطف کن در مورد مدار اش یکم توضیح بده!!! مثلا چطوری فیوز و خازنها را بستی به مدارت!! همه را سری کردی؟؟؟ به سیم مثبت؟؟؟ لطفا مدارش را ترسیم کن!! یا توضیح بده!!!
      در ضمن ان فیش مادگی که بستی به خروجی فندک!!! سیم مثبت و منفی اش را چطوری تعیین کردی؟؟
      سپاس

      دیدگاه


        #48
        پاسخ : باتری ماشین و کیت

        نوشته اصلی توسط ircaspianhero
        ممنون دوست عزیز:عالی بود
        لطف کن در مورد مدار اش یکم توضیح بده!!! مثلا چطوری فیوز و خازنها را بستی به مدارت!! همه را سری کردی؟؟؟ به سیم مثبت؟؟؟ لطفا مدارش را ترسیم کن!! یا توضیح بده!!!
        در ضمن ان فیش مادگی که بستی به خروجی فندک!!! سیم مثبت و منفی اش را چطوری تعیین کردی؟؟
        سپاس
        فیوز باید سری باشه.

        خازن ها هم بعد از فیوز به صورت موازی با رعایت + و - بسته میشن.

        فیش های مادگی هم داخلشون + هست و بیرونشون - هست.

        مدار که خیلی ساده هست؟
        [glow=green,2,300][b]بشر ممکن الخطاست
        درخت هرچه پربار تر سر به زیر تر[/glow]

        دیدگاه


          #49
          پاسخ : باتری ماشین و کیت

          خازن ها هم بعد از فیوز به صورت موازی با رعایت + و - بسته میشن.
          ممنون دوست عزیز: برای شما ساده هست :mrgreen: ولی برای من نه(رشته ....) :sad: لطف کن: شماتیک اش روی پرتئوس یا مولتی سیم یا هر چیز دیگه ترسیم کن و قرار بده!! من کلا با بستن قطعات بر روی مدار به صورت موازی مشکل دارم!!
          سپاس

          دیدگاه


            #50
            پاسخ : باتری ماشین و کیت

            نوشته اصلی توسط ircaspianhero
            ممنون دوست عزیز: برای شما ساده هست :mrgreen: ولی برای من نه(رشته ....) :sad: لطف کن: شماتیک اش روی پرتئوس یا مولتی سیم یا هر چیز دیگه ترسیم کن و قرار بده!! من کلا با بستن قطعات بر روی مدار به صورت موازی مشکل دارم!!
            سپاس
            خواهش می کنم . ایرادی ندارد که . من خودمم یه روزایی هیچی بلد نبودم.

            این هم شماتیک:



            مولتی متر یا اهم متر دارین؟

            [glow=green,2,300][b]بشر ممکن الخطاست
            درخت هرچه پربار تر سر به زیر تر[/glow]

            دیدگاه


              #51
              پاسخ : باتری ماشین و کیت

              مولتی متر یا اهم متر دارین؟
              ممنون: بله دارم!!!
              راستی: مدار روی برد سوراخ دار بستید؟؟
              سپاس

              دیدگاه


                #52
                پاسخ : باتری ماشین و کیت

                نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                ممنون: بله دارم!!!
                راستی: مدار روی برد سوراخ دار بستید؟؟
                سپاس
                خوب اگه داشته باشید می تونید + و - باتری رو تعیین کنین و این کار شما رو راحت تر می کنه.

                مدار رو هم رو هوا بستم یعنی پایه هاشون رو مستقیماً به هم لحیم کردم .

                توی اون ، جا نیست که من برد سوراخدار بزنم .
                [glow=green,2,300][b]بشر ممکن الخطاست
                درخت هرچه پربار تر سر به زیر تر[/glow]

                دیدگاه


                  #53
                  پاسخ : باتری ماشین و کیت

                  ممنون دوست عزیز: راستی این خازن ای که 100 نانو فاراد هست چند ولتی هست+ ان 100 میکروفاراد؟؟؟ ایا هر دو 12 ولتی هستند؟؟؟ و ان فیوز شیشه ای که به کار بردی؟؟؟ چند امپر هست؟؟
                  سپاس

                  دیدگاه


                    #54
                    پاسخ : باتری ماشین و کیت

                    نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                    ممنون دوست عزیز: راستی این خازن ای که 100 نانو فاراد هست چند ولتی هست+ ان 100 میکروفاراد؟؟؟ ایا هر دو 12 ولتی هستند؟؟؟ و ان فیوز شیشه ای که به کار بردی؟؟؟ چند امپر هست؟؟
                    سپاس
                    فیوز: 500 میلی آمپر
                    خازن ها هم: هر سه مدل 16 ولت، یا 25 ولت، یا 50 ولت، کار میکنند.
                    [glow=green,2,300][b]بشر ممکن الخطاست
                    درخت هرچه پربار تر سر به زیر تر[/glow]

                    دیدگاه


                      #55
                      پاسخ : باتری ماشین و کیت

                      فیوز: 500 میلی آمپر
                      ممنون دوست عزیز: اگر من 1 امپر یا بالاتر ببندم چه اتفاقی می افتد؟؟؟ کار می کنه؟؟
                      سپاس

                      دیدگاه


                        #56
                        پاسخ : باتری ماشین و کیت

                        نوشته اصلی توسط ircaspianhero
                        ممنون دوست عزیز: اگر من 1 امپر یا بالاتر ببندم چه اتفاقی می افتد؟؟؟ کار می کنه؟؟
                        سپاس
                        آره
                        به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
                        الکترونیک قدرت
                        الکترونیک آنالوگ
                        طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
                        ---------------------BMCELEC@-------------------
                        ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
                        ---------------www.bmc-elec.com--------------
                        ---------------www.bmc-elec.ir--------------

                        دیدگاه


                          #57
                          پاسخ : باتری ماشین و کیت

                          ببینید مقدار فیوز ، بستگی به جریان مصرفی مدار بعد از آن دارد.

                          ولی سعی کنید فیوزی را انتخاب کنید که به جریان کشی مدارتان نزدیک تر است انتخاب کنید تا احتمال آسیب رسی به مدار کمتر و کمتر شود.

                          اگر مقدار فیوز بالا تر از حد نیاز باشد . ممکن است قطعه ای پیش از سوختن فیوز بسوزد.

                          شما هر فیوزی که دلت می خواد بزار چون بستگی به جریان مصرفی مدارت داره.

                          موفق باشید.
                          :smile:

                          [glow=green,2,300][b]بشر ممکن الخطاست
                          درخت هرچه پربار تر سر به زیر تر[/glow]

                          دیدگاه


                            #58
                            پاسخ : باتری ماشین و کیت

                            با سلام بر اساتید
                            من fm transmiter را باز کردم و مدار اش را در اوردم تا از قسمت فیش اش استفاده کنم!!! الان یک مشکل اینجا هست که: روی ان 2 تیکه فلز یک مدار هست!!! که دارای خازن و ای سی هست!! ان را باید چه کار کنم؟؟


                            سپاس

                            دیدگاه


                              #59
                              پاسخ : باتری ماشین و کیت

                              اون تیکه فلز رو بگیر و روی یه برد دیگه لحیم کن(اینا وصله به بدنه پس میره به منفی کیت)
                              از نوک فیش هم یه سیم میره به مثبت مدار
                              اگه خواستی میتونی بدی به اون مداری که بالا هست و بعد وصل کنی به کیت.
                              به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
                              الکترونیک قدرت
                              الکترونیک آنالوگ
                              طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
                              ---------------------BMCELEC@-------------------
                              ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
                              ---------------www.bmc-elec.com--------------
                              ---------------www.bmc-elec.ir--------------

                              دیدگاه


                                #60
                                پاسخ : باتری ماشین و کیت

                                اون تیکه فلز رو بگیر و روی یه برد دیگه لحیم کن(اینا وصله به بدنه پس میره به منفی کیت)
                                از نوک فیش هم یه سیم میره به مثبت مدار
                                اگه خواستی میتونی بدی به اون مداری که بالا هست و بعد وصل کنی به کیت.
                                ممنون دوست عزیز:
                                چند سئوال:
                                الان من باید چکار کنم؟؟؟ باید ان 2 تکه فلز را در بیارم و روی یک فیبر لحیم بزنم!!!؟؟؟ ان فنر چی ؟؟؟ راستی روی ان فنر یک فیوز وصل بود که الان توی شکل :فیوز را در اوردم!!! برای مثبت هست؟؟
                                راهی هست که بشه روی همین مدار تغییرات ایجاد کرد؟؟
                                لطفا کامل توضیح بدهید!!

                                سپاس

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X