اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

بالا بردن راندمان در فلای بک

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

    نوشته اصلی توسط e.a.r.t.h
    موفق باشی
    مهندس جان سلام :من نرم افزار PSIM رو دانلود کردم ولی نرم افزار PSPICE رو نمیتونم از جایی دانلودش کنم . شما از چه سایتی گرفتیش ؟
    تو نرم افزار PSIM بجای آی سی چی بذارم ؟

    اضافه شده در تاریخ :
    نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
    وقتی فاصله رو زیاد میکنید اندوکتانس کاهش پیدا میکنه و نشتی شار هم زیاد میشه. هر چی فاصله بیشتر باشه راندمان کمی کاهش پیدا میکنه. ولی نمیتونید فاصله رو از حدی هم کمتر بکنید. چون هسته به اشباع میره. اگر تمایل دارید فاصله کمتر بشه باید از هسته های بزرگتر استفاده بکنید. از پیشنهاد های با هسته های بزرگتر همون سایت استفاده بکنید. ولی سعی بکنید همینجوری از روی حدسیات مقادیر رو تغییر ندید. وقتی فاصله رو زیاد بکنید اندوکتانس به شدت (حتی با کمی تغییر در فاصله) تغییر میکنه.
    من خودم از uc38xx و tl494 معمولا استفاده میکنم. ولی قاعدتا ترانس و این کنترولر و اون کنترولر نداره. وقتی تو فرکانس کاری و مشخصات خاصی طراحی بشه باید کار بکنه.
    گرفتن گیت مزیت دیگه ای هم داره اینه که دقیقا فرکانس کاریتو به دست میاری. البته شکل و تمیزی گیت مهم ترین حالته. بله راندمان بالا میگرفتم. فقط یکی دو بار پایین شد اون هم به خاطر خرابی فیدبک بود.(دریفت داشت). بعید میدونم از ای سی باشه.
    سلام آقا مهدی : من بر اساس داده های سایت schmidt هم عمل کردم باز هم راندمان همان بود در ضمن باز هم ماسفت داغ میکنه:angry: میشه خواهش کنم یکبار هم شما محاسباتو انجام بدی من مطمعن شم محاسباتمو درست انجام دادم ؟ خروجی 33 ولت 1.5 آمبر آی سی bp3105 و ماسفت هم از 600 تا 1000 ولت در دست دارم .
    اگر ممکنه مقدار خازنهای فیلتر ورودی و خروجی رو هم بگید .ممنون

    اضافه شده در تاریخ :
    سلام :یکی بدادم برسه ....

    دیدگاه


      پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

      اقا ترانس خیلی تو راندمان تاثیر نداره. همین که تو ناحیه dcm باشه کافیه. که اونم حتما هست چون اگر نبود رگولاسیون نداشتی.
      خازنهای ورودی و خروجی هم تاثیری روی راندمان نمیزاره. تنها چیزی که به ذهنم میره بد بدن گیته. واقعا دیگه هیچی به ذهنم نمیرسه!!
      حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
      به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

      K.Show

      دیدگاه


        پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

        نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
        اقا ترانس خیلی تو راندمان تاثیر نداره. همین که تو ناحیه dcm باشه کافیه. که اونم حتما هست چون اگر نبود رگولاسیون نداشتی.
        خازنهای ورودی و خروجی هم تاثیری روی راندمان نمیزاره. تنها چیزی که به ذهنم میره بد بدن گیته. واقعا دیگه هیچی به ذهنم نمیرسه!!
        من با نظر شما موافق نیستم....در مدارات سوئیچینگ یکی از تاثیر گذارترین المان ها روی بازده ترانسه. :eek:
        نکته بعد ناحیه کاری مبدل هست که ممکنه برای این مبدل راندمان در ناحیه DCM پایین باشه...من تجربه ای که خودم دارم اینه که بخاطر اینکه در ناحیه DCM توان مبدل کمتر از ناحیه CCM است بازده افت میکنه...خصوصا توی مبدل فلای بک این اتفاق رو تست کردم :agree:

        اضافه شده در تاریخ :
        نوشته اصلی توسط abmortezapour
        مهندس جان سلام :من نرم افزار PSIM رو دانلود کردم ولی نرم افزار PSPICE رو نمیتونم از جایی دانلودش کنم . شما از چه سایتی گرفتیش ؟
        تو نرم افزار PSIM بجای آی سی چی بذارم ؟
        نرم افزار اسپایس از زیر مجموعه های نرم افزار orcad هست...orcad رو نصب کن

        دیدگاه


          پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

          سلام دوستان ممنونم که مشارکت میکنید آقا مهدی لطف کردید .مهندس جان ممنون از راهنماییتون . قرار بود یه نقشه شماتیک برایمن بذارید !!!!اگه ممکنه لطف کنید .من نتونستم بیدا کنم :angry:
          دوستان من دیشب با واریاک ولتاز ورودی رو زیاد کردم هر چه بیشتر میشد راندمان هم بهتر میشد !!!!واریاک من تا 315 ولت داره .این از چی حبر میده؟؟؟؟!!!!

          دیدگاه


            پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

            سلام
            من تا حد زیادی اطمینان دارم که این ایسی نمی تواند ماسفت را خوب درایو کندو ماسفت خیلی گرم میشود بنابراین برای بازده بالا باید از دو تا ترانزیستور برای درایور ماسفت استفاده کرد (قبلا یک مدار نمونه گذاشتم در همین قسمت) اگر وقت کردید تست کنید

            دیدگاه


              پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

              نوشته اصلی توسط irasol
              سلام
              من تا حد زیادی اطمینان دارم که این ایسی نمی تواند ماسفت را خوب درایو کندو ماسفت خیلی گرم میشود بنابراین برای بازده بالا باید از دو تا ترانزیستور برای درایور ماسفت استفاده کرد (قبلا یک مدار نمونه گذاشتم در همین قسمت) اگر وقت کردید تست کنید
              ممنونم آفا رسول چشم حتما تست میکنم

              دیدگاه


                پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                نوشته اصلی توسط abmortezapour
                سلام دوستان ممنونم که مشارکت میکنید آقا مهدی لطف کردید .مهندس جان ممنون از راهنماییتون . قرار بود یه نقشه شماتیک برایمن بذارید !!!!اگه ممکنه لطف کنید .من نتونستم بیدا کنم :angry:
                دوستان من دیشب با واریاک ولتاز ورودی رو زیاد کردم هر چه بیشتر میشد راندمان هم بهتر میشد !!!!واریاک من تا 315 ولت داره .این از چی حبر میده؟؟؟؟!!!!
                احتمال زیاد توان تو خروجی به مقادیر طراحی برای ماکزیمم توان نزدیک میشه

                دیدگاه


                  پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                  دوستان سلام :اگر ممکنه زود جواب بدید .میخوام بدونم این دو تا ماسفت بجز آستانه ولتاز با هم چه فرقی دارن :
                  http://datasheet.octopart.com/SSS7N60B-Fairchild-datasheet-108929.pdf
                  http://www.sm0vpo.com/_pdf/FQ/FQPF4N80.pdf
                  من از هر دو در یک مدار و با یک ترانس استفاده کردم FQPF4N80 ذاغ میشه ولی SSP7N60B فقط یخورده گرم میشه !!! :eek: عامل چیه و از چی خبر میده ؟
                  راستی ولتاز گیت سورس ماسفتو گرفتم تو ولتاز 70 ولت ورودی 4.3 ولت و در ولتاز 240 ولت 3.2 ولت بود .با توجه به این میشه فهمید چه ماسفتی بهتر جواب میده ؟
                  دوستان یه جایی میخوندم که نسبت دور اولیه به ثانویه در انتخاب دیود خروجی هم موثره !!! این مطلب درسته ؟ من از این MUR460 استفاده کردم . اینم لینکش (http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/MUR420-D.PDF) خوبه ؟
                  لطفا زود جواب بدید ممنونم

                  دیدگاه


                    پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک


                    دوستان یه جایی میخوندم که نسبت دور اولیه به ثانویه در انتخاب دیود خروجی هم موثره !!! این مطلب درسته ؟ من از این MUR460 استفاده کردم .
                    لطفا زود جواب بدید ممنونم
                    [/quote]
                    نسبت دور اولیه به ثانویه در مقدار جریان خروجی اثر میذاره.....دیودها هم که براساس جریان عبوری از اونا تعیین میشن

                    دیدگاه


                      پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                      نسبت تبدیل ترانس در فلایبک مبنای انتخاب ولتاژ قابل تحمل دیود در حالت معکوسه.
                      ولتاژ ورودی تقسیم بر نسبت تبدیل میشه ولتاژی که باید دیود خروجی در حالت معکوس تحمل بکنه. mur 460 تا جایی که یادمه 600 ولتیه و هیچ محدودیتی از این بابت نداره.
                      حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                      به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                      K.Show

                      دیدگاه


                        پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                        سلام دوستان :ممنون که جواب دادید محبت کردید. آقا مهدی دلمون براتون تنگ میشه :smile: گاهی نگاهی....نوتی بیغامی
                        در مورد این دو مطلب نظری نداشتید ؟ .میخوام بدونم این دو تا ماسفت بجز آستانه ولتاز و جریان با هم چه فرقی دارن :
                        http://datasheet.octopart.com/SSS7N60B-Fairchild-datasheet-108929.pdf
                        http://www.sm0vpo.com/_pdf/FQ/FQPF4N80.pdf
                        من از هر دو در یک مدار و با یک ترانس استفاده کردم FQPF4N80 ذاغ میشه ولی SSP7N60B فقط یخورده گرم میشه !!! :eek: عامل چیه و از چی خبر میده ؟ وقتی ماسفت داغ میشد دیود خروجی هم داغ میشد :eek:
                        راستی ولتاز گیت سورس ماسفتو گرفتم تو ولتاز 70 ولت ورودی 4.3 ولت و در ولتاز 240 ولت 3.2 ولت بود .با توجه به این میشه فهمید چه ماسفتی بهتر جواب میده ؟

                        دیدگاه


                          پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                          مقاومت حالت روشن اونی که داغ میشه 3.2 اهمه و اونیکی 1.2 اهمه. اونی که مقاومت بزرگتری داره طبیعتا بیشتر داغ میشه.

                          بنده شخصا ربطی بین داغی ماسفت و دیود خروجی پیدا نمیکنم!!!.

                          ولتاژ رو با چی اندازه گیری کردی؟؟ یعنی گیت سورس در حالت روشن 3.2 ولته؟؟؟ خیلی کمه!!!!. حداقل باید هفت هشت ولت باشه.
                          حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                          به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                          K.Show

                          دیدگاه


                            پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                            بله عزیز در حالت زیر بار با ولت متر انذازه گیری کردم !!! چطور میتونم زیادش کنم ؟مگر تحت کنترل ماست ؟
                            آقا مهدی ماسفتی بیدا میشه که مقاومتش از 1.2 هم کمتر باشه ؟

                            دیدگاه


                              پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                              نوشته اصلی توسط abmortezapour
                              بله عزیز در حالت زیر بار با ولت متر انذازه گیری کردم !!! چطور میتونم زیادش کنم ؟مگر تحت کنترل ماست ؟
                              آقا مهدی ماسفتی بیدا میشه که مقاومتش از 1.2 هم کمتر باشه ؟
                              من همیشه واسه فلایبک از irf840 استفاده کردم. ولی 500 ولت مناسب نیست. ماسفت های 600 ولتی مناسب این کار هستن.
                              با ولتمتر نمیتونید اندازه گیری کنید ولتاژ گیت رو. هنوز نتونستید اسکوپ تهیه بکنید؟؟
                              حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                              به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                              K.Show

                              دیدگاه


                                پاسخ : پاسخ : بالا بردن راندمان در فلای بک

                                نوشته اصلی توسط Mahdi_Vaziri
                                من همیشه واسه فلایبک از irf840 استفاده کردم. ولی 500 ولت مناسب نیست. ماسفت های 600 ولتی مناسب این کار هستن.
                                با ولتمتر نمیتونید اندازه گیری کنید ولتاژ گیت رو. هنوز نتونستید اسکوپ تهیه بکنید؟؟
                                متاسفانه هنوز نه . بس اون عدد متغیری که (3.2 و 4.3 )من چند بار دیدم چی بود ؟

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X