پاسخ : class D
سلام
مورد دومی بهتر هست..البته باز هم مشکل داغ کردن داره چون برای جنس هسته طوری هست که تلفات فرکانس بالای اون زیاده..بخاطر همین خیلی ها برای DIY فریت استفاده می کنن.والبته آمپلیفایر خودرو هم دیدم از فریت استفاده کنه ولی فقط برای ساب..
میتونی این کارو هم امتحان کنی ولی شخصا تست نکردم..دو 2 تا از اون 10 امپریه بگیر..و سیمهاشون رو باز کن ولی تعداد دور یادت باشه..حالا هسته هارو بزار کنار هم و با یه چسب محکمشون کن..بعد نصف همون تعداد دور قبلی رو روی این دو تا بپیچ ، البته محکم و خوب..بعد تست کن ببین چی میشه..
در مورد مداری که گذاشتی نمیتونم نظر بدم چون نساختم..توصیه می کنم مثلا همین IRS رو بسازی که دوستان قرار دادن..از نظر مقدار سلف هم باید بگم که برای فرکانس بین 250 تا 450 کیلوهرتز ، سلف 45 تا 35 میکروهانری جوابگو هست..
خواهش می کنم..
دوستمون Shork ولتاژ تغذیه رو اشاره کردن..فقط یه نکته اون هم اینکه شما چون تو ماشین استفاده می کنی و احتمالا با فیدبک هم نتونی خوب جواب بگیری (مگه اینکه تجربه خوبی داشته باشی تو طراحی با فیدبک)..ولتاژ خروجی رو زیر 65-60 ولت در نظر نگیر..چون افت زیاد خواهد بود..ولی جریان هم باید بالا باشه که اون هم اشاره شد..
در مورد تغییر فرکانس - یه مقاومت 1 کیلو هست..گوشه سمت چپ که با قرار دادن مثلا 2 کیلو..فرکانس میشه 125 کیلوهرتز..یا 4 کیلو میشه 60 کیلوهرتز..البته ممکنه روی فیدبک هم تاثیر بزاره که شخصا تست نکردم..
نوشته اصلی توسط mohammad1365
مورد دومی بهتر هست..البته باز هم مشکل داغ کردن داره چون برای جنس هسته طوری هست که تلفات فرکانس بالای اون زیاده..بخاطر همین خیلی ها برای DIY فریت استفاده می کنن.والبته آمپلیفایر خودرو هم دیدم از فریت استفاده کنه ولی فقط برای ساب..
میتونی این کارو هم امتحان کنی ولی شخصا تست نکردم..دو 2 تا از اون 10 امپریه بگیر..و سیمهاشون رو باز کن ولی تعداد دور یادت باشه..حالا هسته هارو بزار کنار هم و با یه چسب محکمشون کن..بعد نصف همون تعداد دور قبلی رو روی این دو تا بپیچ ، البته محکم و خوب..بعد تست کن ببین چی میشه..
در مورد مداری که گذاشتی نمیتونم نظر بدم چون نساختم..توصیه می کنم مثلا همین IRS رو بسازی که دوستان قرار دادن..از نظر مقدار سلف هم باید بگم که برای فرکانس بین 250 تا 450 کیلوهرتز ، سلف 45 تا 35 میکروهانری جوابگو هست..
ممنون محمد جان
برای سابووفر ماشین میخوام که بتونم چند ساب رو موازی ببندم (حداقل 2 تا 306 DVC برای spl گیری )
برای همین میخوام ببینم الان ترانس رو برای irs3000D رو چه ولتاژی بپیچم تا بتونم بدون کلیپینگ از امپ استفاده کنم ؟
اگه ولتاژ سوییچینگ معلوم بشه همین امروز دیودارو میگم بیاد و شروع به کار میکنم.
سویچیینگ با یک هسته تا 800 وات گرفتم که اونموقع اوایل کار با سوییچینگم بودو بنده هم ناشی تر از الان. (4 تا لامپ 200 رو کامل روشن میکرد پنجمی رو وصل میکردی کم نور میشد )
البته ترانس رو خودم نپیچیدم
چون برای ساب میخوام فرکانس های بالای 220 هرتز مطلقا مورد نیاز نیست. برای همین پرسیدم که اگه راهی داشته باشه فرکانس مدار رو کمتر از 250 کیلو قرار بدیم که سوییچها کمتر داغ کنن. راهی هست ؟
برای سابووفر ماشین میخوام که بتونم چند ساب رو موازی ببندم (حداقل 2 تا 306 DVC برای spl گیری )
برای همین میخوام ببینم الان ترانس رو برای irs3000D رو چه ولتاژی بپیچم تا بتونم بدون کلیپینگ از امپ استفاده کنم ؟
اگه ولتاژ سوییچینگ معلوم بشه همین امروز دیودارو میگم بیاد و شروع به کار میکنم.
سویچیینگ با یک هسته تا 800 وات گرفتم که اونموقع اوایل کار با سوییچینگم بودو بنده هم ناشی تر از الان. (4 تا لامپ 200 رو کامل روشن میکرد پنجمی رو وصل میکردی کم نور میشد )
البته ترانس رو خودم نپیچیدم
چون برای ساب میخوام فرکانس های بالای 220 هرتز مطلقا مورد نیاز نیست. برای همین پرسیدم که اگه راهی داشته باشه فرکانس مدار رو کمتر از 250 کیلو قرار بدیم که سوییچها کمتر داغ کنن. راهی هست ؟
دوستمون Shork ولتاژ تغذیه رو اشاره کردن..فقط یه نکته اون هم اینکه شما چون تو ماشین استفاده می کنی و احتمالا با فیدبک هم نتونی خوب جواب بگیری (مگه اینکه تجربه خوبی داشته باشی تو طراحی با فیدبک)..ولتاژ خروجی رو زیر 65-60 ولت در نظر نگیر..چون افت زیاد خواهد بود..ولی جریان هم باید بالا باشه که اون هم اشاره شد..
در مورد تغییر فرکانس - یه مقاومت 1 کیلو هست..گوشه سمت چپ که با قرار دادن مثلا 2 کیلو..فرکانس میشه 125 کیلوهرتز..یا 4 کیلو میشه 60 کیلوهرتز..البته ممکنه روی فیدبک هم تاثیر بزاره که شخصا تست نکردم..







oo:


دیدگاه