پاسخ : پروژه ساخت امپ 900w کلاس irs900d D به همراه سویچینگ 12 به 40 دوبل برای ماشین
بچه ها هرکی ساخت بگه تعداد دور چندتاست ما هم بسازیم
عزیزان دقت کنید پسورد تمامی فایلها و پروژه های من، در تاپیکشون موجوده(صفحات آخر) لطفا برای رمز فایلا پیام ندید!! چون خیلی دیر ب دیر میام انجمن و پیام چک نمیکنم
مخترع برتر شمال غرب سال 96
مدیر سابق منابع تغذیه انجمن ECA
1. این هسته EI هست ؟ من متوجه نمشم , مگه یکی E و اون یکی شبیه I نیست ک یکی در میون میزاریم ؟
2. 3 تا واژه انگلیسی نوشتین کنار بعضی چیزا , یعنی چی ؟ :mrgreen: هیچ کدومو نفهمیدم
3. سایز هسته 33 هست ؟ یعنی EI33 بخرم ؟ دیگه سایز نمیپرسن ازم ؟
تشکر
این عکس ومال خودهمین آمپه خودسازندش گذاشته بزاریه چندتافایل تو کامپیوتردارم ببینم توضیحات کاملتری درموردسلفش هست اگه بودهمینجامیزارم.
پاسخ : پروژه ساخت امپ 900w کلاس irs900d D به همراه سویچینگ 12 به 40 دوبل برای ماشین
نوشته اصلی توسط Amir_Eshraghi
1. منظور از درایو کردن روی یک اهم چیه ؟
یعنی وصل کردن امپلی فایر به مقاومت 1 اهم
نوشته اصلی توسط Amir_Eshraghi
سلام
2. برای هسته اگر جنس هسته ( آهن یا فریت و .. ) باشه چچون تو رابطه قرار میگره روی ضریبب خود القایی یا همون مقدار سلف تاثیر داره , من میخوام مثل خود مدار از EI استفاده کنم , حالا EE چه مدلی هست( مثل همون ei باید باشه دیگه ؟) ؟ و چه ابعاد باید خریداری کنم ؟ چون تا به حال هسته نخریدم دقیق اطلاع ندارم
میتونی از هسته EE33 استفاده کنید.
نوشته اصلی توسط Amir_Eshraghi
1 میلی متر ؟ :surprised: یک میلی متر یعنی از این سیمای باریک مفتولی ؟
منظورتون سیم سایز 1 هست ؟ همونایی که در ترانس های 3 آمپری استفاده میشن ؟!
سیم با قطر 1 میلیمتر
نوشته اصلی توسط Amir_Eshraghi
3. طریقه پیچوندش هم باید دور هسته بچینم چند دور بعد با lcr متر یا همون سلف سنج هی مقدارشو بگیرم تا برسه به 22 میکرو هانری؟ به نظرتون چند دور خواهد شد ؟!
بله به همین صورت هستش.
برای تعداد دور هم بستگی به اندازه هسته دارد.و برای هر هسته متفاوت هستش.
پاسخ : پروژه ساخت امپ 900w کلاس irs900d D به همراه سویچینگ 12 به 40 دوبل برای ماشین
نوشته اصلی توسط Amir_Eshraghi
برای چی به 1 اهم وصل کنیم ؟
تکنیک های تست آمپلیفایر هست ؟
میشه توضیح کامل بدین ؟
ممنون
ببین دوست عزیز هر بلندگویی یک مقاومت دارد مثلا 4 اهم یا 8 اهم که وقتی این مقاومت را به امپلی فایر وصل میکند باعث عبور جریان از سیم پیچ بلندگو میشود.
حالا هر چی مقدار این مقاومت کمتر باشد جریانی که از کویل(سیم پیچ) بلندگو عبور میکند بیشتر میشود و به تبع توان هم افزایش پیدا میکند. و از طرف دیگر هر چی امپ را به مقاومت کمتر وصل کنیم جریانی که از ماسفت ها عبور میکند هم بیشتر میشود.
و معمولا از امپلی فایرهای کلاس D برای ساب استفاده میشود.و بعضی از ساب ووفر ها هم دو کویل هستند که اگر دو کویل را بصورت سری وصل کنیم به هم مقاومت دو برابر میشود و اگر موازی وصل کنیم مقاومت نصف میشود.مثلا اگر ساب ما دوتا کویل دو اهمی داشته باشد و موازی با هم وصلشان کنیم مقاومت نصف میشود و به 1 اهم کاهش پیدا میکند
پاسخ : پروژه ساخت امپ 900w کلاس irs900d D به همراه سویچینگ 12 به 40 دوبل برای ماشین
نوشته اصلی توسط amir h.
ببین دوست عزیز هر بلندگویی یک مقاومت دارد مثلا 4 اهم یا 8 اهم که وقتی این مقاومت را به امپلی فایر وصل میکند باعث عبور جریان از سیم پیچ بلندگو میشود.
حالا هر چی مقدار این مقاومت کمتر باشد جریانی که از کویل(سیم پیچ) بلندگو عبور میکند بیشتر میشود و به تبع توان هم افزایش پیدا میکند. و از طرف دیگر هر چی امپ را به مقاومت کمتر وصل کنیم جریانی که از ماسفت ها عبور میکند هم بیشتر میشود.
و معمولا از امپلی فایرهای کلاس D برای ساب استفاده میشود.و بعضی از ساب ووفر ها هم دو کویل هستند که اگر دو کویل را بصورت سری وصل کنیم به هم مقاومت دو برابر میشود و اگر موازی وصل کنیم مقاومت نصف میشود.مثلا اگر ساب ما دوتا کویل دو اهمی داشته باشد و موازی با هم وصلشان کنیم مقاومت نصف میشود و به 1 اهم کاهش پیدا میکند
آها منظورتون مقاومت بلندگو بوده :biggrin: هی میگم خدایا منظور از 1 اهم چیه .
شنیدم معمولا کلاس D روی ماشین میزارن چون توان تلفاتی پاییه و رانمانش بالا میره ! ک باطری ماشین پاسخ گو باشه ! اما دلیل این که بیشتر به ساب میزنن چیه ؟
ممنون
« با هر دستی بدی , با همان دست پس خواهی گرفت »
این جمله رو فراموش نکن
پاسخ : پروژه ساخت امپ 900w کلاس irs900d D به همراه سویچینگ 12 به 40 دوبل برای ماشین
نوشته اصلی توسط Mostafa65
900 وات که نمیشه میدونی 900 وات واقعی یعنی چی باید 10 تا ساب بهش وصل کنی
نه بابا الان سابی داریم که 3000 وات واقعیه و 12000 پیک! قیمتشم 2.5 ملیونه 900 وات یه ساب رده متوسطه قدرتیه مثلا الپاین تایپ ار
عزیزان دقت کنید پسورد تمامی فایلها و پروژه های من، در تاپیکشون موجوده(صفحات آخر) لطفا برای رمز فایلا پیام ندید!! چون خیلی دیر ب دیر میام انجمن و پیام چک نمیکنم
مخترع برتر شمال غرب سال 96
مدیر سابق منابع تغذیه انجمن ECA
پاسخ : پروژه ساخت امپ 900w کلاس irs900d D به همراه سویچینگ 12 به 40 دوبل برای ماشین
نوشته اصلی توسط Amir_Eshraghi
یعنی این 900 واتو میده ؟
مثلا با ولتاژ دوبل 50 ولت اگه راش بندازیم چی ؟
ماسفتارو درست انتخاب کنی اره رو 2 اهم میده و ولتاژتم باید در حالتی که 900 وات داری ازش میکشی از 60 ولت کمتر نشه اگه همچین تغذیه غولی داری اره 900 تارو رو 2 اهم میتونی بگیری
در حالت کلی برای اینکه رو 2 اهم 900 وات بگیرین شما نیاز به دوبل 55 ولت هر ریل 11 امپر دارین 55 ولت ac جمعا 22 امپر
50 ولت ac? چند امپر؟
عزیزان دقت کنید پسورد تمامی فایلها و پروژه های من، در تاپیکشون موجوده(صفحات آخر) لطفا برای رمز فایلا پیام ندید!! چون خیلی دیر ب دیر میام انجمن و پیام چک نمیکنم
مخترع برتر شمال غرب سال 96
مدیر سابق منابع تغذیه انجمن ECA
پاسخ : پروژه ساخت امپ 900w کلاس irs900d D به همراه سویچینگ 12 به 40 دوبل برای ماشین
نوشته اصلی توسط Amir_Eshraghi
یعنی این 900 واتو میده ؟
مثلا با ولتاژ دوبل 50 ولت اگه راش بندازیم چی ؟
دوست عزیز شما اگه بتونی ماسفت با شماره IRFP90N20DPBF گیر بیاری میتونی 900 وات بگیری. ولی اگر از تغذیه دوبل 95 دی سی که هر ریل تغذیه بتواند حدود 5.5 تا 6 امپر بدهد. که در این صورت شما 900 وات روی اهم بالا داری.
و کار دیگری که میتوانی بکنید اینه که از همان شماره ماسفت که در بالا گفتم استفاده کنید ولی این دفعه ولتاژ را کاهش بدی مثلا در حد 55 یا 60 ولت دی سی ولی روی هر ریل تغذیه باید حدود 10 تا 11 امپر بتونه بده. در این صورت شما 900 وات روی اهم پایین دارید مثلا 1 اهم.
دیدگاه