اسکوپ و سیگنال که مال دانشگاه هست
خودم هم فکر میکردم ساختش دردسر داشته باشه.اگه از IC ها هم استفاده کنیم باز هم این مشکلات رو داره یا کلا ذاتش مردم آزاره؟ :mrgreen:
توی خروجی پخش های ماشین کسی میدونه از چه چیپی استفاده شده؟یه جا خوندم خروجی ماشین همین کلاس هست!
نه اینطور نیست والا من هر چی ماشین دیدم ای سی هایی نظیر tda7388 lv47002 بوده که همشون کلاس AB هستند
چه خوش سلیقه است گلچین روزگار...
خوبان رفتند و ما ماندیم!
سلام به همه دوستان
کسی نقشه امپلی فایر 350 وات کلاس D واسه ساب سراغ نداره؟
پیدا کردی بزار ماهم استفاده کنیم
زکات علم نشر آن است
بیشتر با من اشنا بشین :
http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0
سلام
من این امپ کلاس Dرو شروع به ساخت کردم (همین مدل 3000 واتش رو )
چنتا سوال
1. ولتاژ 12 ولت ورودیش باید 12 ولت صاف باشه (یعنی حتما 12 باشه ؟؟؟ یا میشه مثلا از 10 تا 14 ولت هم بهش داد؟؟؟)
2.من ی امپ دارم خراب شده (کلاس D هست 900 وات ار ام اس) میتونم از سلف خروجی اون استفاده کنم؟؟؟
3.برای تست میشه با دوبل 50 ولت این مدار رو تست کرد؟؟؟
4. میشه ی عکس از IC های اصل بزارید (من همه صفهات رو خوندم اقای NN عکس گزاشته بود ولی متاسفانه حذف شده بود )
5. برای توان 1500 وات روی 1 اهم باید دوبل چند ولت بهش بدم؟؟؟ چنتا ماسفت باید بزارم تا روی 1 اهم پاسخگوی جریان بالا باشه؟؟؟
ممنون
سلام
من این امپ کلاس Dرو شروع به ساخت کردم (همین مدل 3000 واتش رو )
چنتا سوال
1. ولتاژ 12 ولت ورودیش باید 12 ولت صاف باشه (یعنی حتما 12 باشه ؟؟؟ یا میشه مثلا از 10 تا 14 ولت هم بهش داد؟؟؟)
2.من ی امپ دارم خراب شده (کلاس D هست 900 وات ار ام اس) میتونم از سلف خروجی اون استفاده کنم؟؟؟
3.برای تست میشه با دوبل 50 ولت این مدار رو تست کرد؟؟؟
4. میشه ی عکس از IC های اصل بزارید (من همه صفهات رو خوندم اقای NN عکس گزاشته بود ولی متاسفانه حذف شده بود )
5. برای توان 1500 وات روی 1 اهم باید دوبل چند ولت بهش بدم؟؟؟ چنتا ماسفت باید بزارم تا روی 1 اهم پاسخگوی جریان بالا باشه؟؟؟
ممنون
ترجیه میدم نوع ساب رو نگم (هرجا صحبت از ساب شده ، بودن کسایی ک بحث رو به بی راهه کشیدن و اومدن گفتن این توان غیر واقعی ساب هست یا ساب نداریم بیشتر 200 وات و از این حرفا )
من ی تاپیک زدم راجب امپ 1500 وات داخل ماشین (چه فیلمی شده بود هرکی میومد مارو مسخره میکرد )
حالا من سویچینگ دارم 1500 وات با برق ماشین
امپ هم ک دارم میسازم
فقط تنها مسئله اینجاست امپ رو واسه 4 اهم رو 1500 بسازم یا واسه 1 اهم روی 1500 وات
اساتید راهنمایی کنن رو کدوم بهتر جواب میده ؟؟؟
و واسه هر کدوم چه ولتاژی مورد نیاز هست؟؟
ترجیه میدم نوع ساب رو نگم (هرجا صحبت از ساب شده ، بودن کسایی ک بحث رو به بی راهه کشیدن و اومدن گفتن این توان غیر واقعی ساب هست یا ساب نداریم بیشتر 200 وات و از این حرفا )
من ی تاپیک زدم راجب امپ 1500 وات داخل ماشین (چه فیلمی شده بود هرکی میومد مارو مسخره میکرد )
بله منم دیدم این جور افراد رو و فکر میکنم اینجور افراد با سیستم های ماشین زیاد اشنایی ندارن و نمیدونن که ساب بالای 5 کیلو وات و حتی بیشترشم هست...
نوشته اصلی توسط AMIR_N
ترجیه میدم نوع ساب رو نگم (هرجا صحبت از ساب شده ، بودن کسایی ک بحث رو به بی راهه کشیدن و اومدن گفتن این توان غیر واقعی ساب هست یا ساب نداریم بیشتر 200 وات و از این حرفا )
من ی تاپیک زدم راجب امپ 1500 وات داخل ماشین (چه فیلمی شده بود هرکی میومد مارو مسخره میکرد )
حالا من سویچینگ دارم 1500 وات با برق ماشین
امپ هم ک دارم میسازم
فقط تنها مسئله اینجاست امپ رو واسه 4 اهم رو 1500 بسازم یا واسه 1 اهم روی 1500 وات
اساتید راهنمایی کنن رو کدوم بهتر جواب میده ؟؟؟
و واسه هر کدوم چه ولتاژی مورد نیاز هست؟؟
اهم بالاتر کیفیت بیشتر داره ولی تو توان 1500 وات کیفیت دیگه به اون صورت معنی نمیده...
شما باید امپ رو با توجه به سابت بسازی.(ولی بنظر من اگه سابت دو کویل 2 اهمی داره و هم میتونه رو 4 اهم و هم روی 1 اهم درایو بشه شما ساب رو روی یک اهم درایو بکن)
رو 1 اهم شما فک کنم به ولتاژی حدود مثبت 80 ولت و جریانی حدود 23 تا 25 امپر هم نیاز داری و ماسفت ها هم حتما 4 تا IRFB4227 باشند.
رو 4 اهم ولتاژ افزایش پیدا میکنه و جریان کاهش یعنی فک کنم به حدود مثبت دوبل 95 ولت و جریان 18 تا 20 امپری نیاز داری.
(این توانایی که گفتم برای تغذیه حدود 2000 وات هستند که با در نظر گرفتن افت ولتاژ ماشین و یخورده تلفات تو خود امپ همین حدودای 1500 تا 1600 وات میشن)
تو این توان برای ماشین حتما باید به فکر باتری اضافه و BIG3 باشی و اگه تونستی دینام رو هم تقویت بکنی سیم کشی هم 0 گیج باشه یاحتی 00 گیج.این برق ماشین خیلی خیلی مهمه یعنی اگه نتونی درست تامینش بکنی نتیجه جالبی نمیگیری.
بله منم دیدم این جور افراد رو و فکر میکنم اینجور افراد با سیستم های ماشین زیاد اشنایی ندارن و نمیدونن که ساب بالای 5 کیلو وات و حتی بیشترشم هست...
اهم بالاتر کیفیت بیشتر داره ولی تو توان 1500 وات کیفیت دیگه به اون صورت معنی نمیده...
شما باید امپ رو با توجه به سابت بسازی.(ولی بنظر من اگه سابت دو کویل 2 اهمی داره و هم میتونه رو 4 اهم و هم روی 1 اهم درایو بشه شما ساب رو روی یک اهم درایو بکن)
رو 1 اهم شما فک کنم به ولتاژی حدود مثبت 80 ولت و جریانی حدود 23 تا 25 امپر هم نیاز داری و ماسفت ها هم حتما 4 تا IRFB4227 باشند.
رو 4 اهم ولتاژ افزایش پیدا میکنه و جریان کاهش یعنی فک کنم به حدود مثبت دوبل 95 ولت و جریان 18 تا 20 امپری نیاز داری.
(این توانایی که گفتم برای تغذیه حدود 2000 وات هستند که با در نظر گرفتن افت ولتاژ ماشین و یخورده تلفات تو خود امپ همین حدودای 1500 تا 1600 وات میشن)
تو این توان برای ماشین حتما باید به فکر باتری اضافه و BIG3 باشی و اگه تونستی دینام رو هم تقویت بکنی سیم کشی هم 0 گیج باشه یاحتی 00 گیج.این برق ماشین خیلی خیلی مهمه یعنی اگه نتونی درست تامینش بکنی نتیجه جالبی نمیگیری.
BIG4 رو انجام دادم
باطری 74 امپر هم دارم
دینام هم استام صنعت 110 امپری هست
کابل هم 0 گرند زیرو دارم 65 جوشکاب یزد هم دارم
به نظر شما بهتره رو 1 اهم بسته بشه یا 4 اهم ؟؟؟
ممنون از جوابتون
BIG4 رو انجام دادم
باطری 74 امپر هم دارم
دینام هم استام صنعت 110 امپری هست
کابل هم 0 گرند زیرو دارم 65 جوشکاب یزد هم دارم
به نظر شما بهتره رو 1 اهم بسته بشه یا 4 اهم ؟؟؟
ممنون از جوابتون
دیدگاه